Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Inlocuire Filtru Motorina Chevrolet Epica 2.0 Vcdi

Recommended Posts

Astazi am schimbat filtrul de motorina la a mea Epica, asa ca m-am gandit sa fac un tutorial in acest scop.

 

Pentru inceput, cateva atentionari:

1. Nu incercati sa desfaceti capacul carcasei filtrului in timp ce este montat pe masina. Carcasa va crapa si costul acesteia este foarte mare (undeva la 900RON la GTT in urma cu 2 ani, pret aflat in urma unei discutii nu foarte amicale cu unul din mecanicii de acolo).

2. Toti conectorii electrici si de alimentare cu combustibil ies destul de usor. Daca trebuie sa folositi forta inseamna ca faceti ceva gresit.

3. Deconectati alimentarea cu combustibi si cablurile inainte sa scoateti carcasa filtrului din locas!

4. Aveti grija la demontarea filtrului de pe masina, trageti drept in sus pana iese din soclu si apoi rotiti usor stanga dreapta ca sa il scoateti de tot.

 

Scule necesare:

1. Surubelnita dreapta

2. Cheie filtru ulei cu banda metalica (luati una cu banda cat mai larga, eu am fost nevoit sa inlocuiesc banda)

3. Menghina + doua bucati de lemn moale

 

Cum se procedeaza:

 

1. Se localizeaza carcasa filtrului pe firewall (in partea stanga a motorului cu de uiti din fata).

2. Se deconecteaza cele doua conducte de alimentare cu combustibil apasand clipsurile marcate in poza de mai jos cu ajutorul surubelnitei. Este posibil sa curga putina motorina.

post-4287-0-03642800-1348570365_thumb.jpg

3. Se deconecteaza conectorii electrici (unul este pe capacul filtrului si unul este sub filtru). Conectorul de sub filtru are o clema de metal pentru a nu iesi accidental. Ca sa il scoateti pipaiti zona de sub mufa pana simtiti o sarma (clema de siguranta), apasati sarma si trageti conectorul spre stanga. Aveti rabdare, daca nu nimeriti din prima, mai incercati din nou!

3. Se trage carcasa filtrului initial drept in sus si dupa ce a iesit din soclu miscati usor stanga-dreapta pana iese.

post-4287-0-85565800-1348569740_thumb.jpg

4. Goliti filtrul de motorina folosind robinetul de purjare (chestia alba din poza de la punctul 10). In caz contrar veti face multa mizerie.

5. Prindeti filtrul in menghina intre cele doua bucati de lemn si desfaceti capacul cu ajutorul cheii pentrul filtrul de ulei. Nu fortati prinderea in menghina!!! Atentie sa nu prindeti vreun conector cu menghina!

post-4287-0-29794400-1348570954_thumb.jpg

6. Scoateti filtrul vechi -> apucati filtrul, rotiti-l si trageti-l drept in sus.

7. Curatati bine interiorul carcasei filtrului cu o carpa curata.

post-4287-0-78909700-1348569817_thumb.jpg

8. Inlocuiti garnitura de pe capac si gresati-o cu putina motorina inainte de montarea capacului.

post-4287-0-14103200-1348569834_thumb.jpg

9. Montati filtrul nou urmand sagetile de pe el -> impingeti drept si apoi rotiti pana cand nu mai puteti sa-l scoateti usor. Atentie, nu puneti mana pe elementul filtrant!!!

post-4287-0-52100300-1348569807_thumb.jpg

10. Montanti capacul cu mufele ca in figura de mai jos. Strangeti capacul cu cheia de filtru la mana cu o forta medie spre mare (pe el scrie 30Nm).

post-4287-0-38275500-1348569797_thumb.jpg

11. Montati pe masina in ordinea inversa demontarii.

 

 

Si in cazul in care va intrebati cum arata un filtru de motorina vechi de 2 ani si 25mii km (in manual la Epica se specifica schimbarea la 45mii km sau 3 ani):

post-4287-0-64641500-1348569766_thumb.jpg post-4287-0-69002600-1348569753_thumb.jpg

 

Se vede ca este murdar bine afara si destul de murdar inauntru, ceea ce spune destul de mult despre calitatea motorinei de la noi. Mentionez ca am pus in cei doi ani motorina de la Lukoil, Petrom si OMV. In ultima perioada (ultimile 6 luni) am pus numai Petrom normala.

 

Morala: Filtrul merita schimbat o data la un an/15mii km, nu conform planului de revizii la 3 ani/ 45mii km.

 

Numai bine!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa cum ai bandijonat turul si returul la calorifer nici tu nu te lauzi cu caldura in habitaclu.

Share this post


Link to post

N-am badijonat eu nimic, le-au badijonat aia cu ochii mici din fabrica :)

Are incalzire auxiliara electrica care se simte cat de cat, dar, fiind diesel, nu ma pot lauda ca face caldura prea repede. Dar dupa ce se incalzeste motorul poti sa stai in tricou la -20grade afara.

Share this post


Link to post

Daca ti-ai face o cheie din 2 bucati de platbanda de 40x3, indoite in U si decupate la capat pe mijloc, astfel incat sa intre pe cele 4 iesituri de pe capacul carcasei filtrului, l-ai desface super usor pe masina. La lacetti niciodata n-am dat jos filtrul carcasa cu totul.

Share this post


Link to post

@jonny11: Pentru putin :)

 

@Mircea: Cand am luat masina, am pus filtru Mahle si nu s-a potrivit ca lumea si curgea pe la garnitura. Cand m-am dus la GTT au incercat aia sa ma pacaleasca ca este carcasa crapata si mi-au aratat cateva lipite de ei pe un raft, toate crapate langa prinderea aia. Au spus ca crapa pentru ca sunt desfacute pe masina si nu cum trebuie, pe banc. De altfel mecanicul care montase Mahle tot pe banc il desfacuse. Ala de la GTT chiar mi-a aratat scula cu care desfac ei filtrele si de acolo m-am inspirat cu menghina + lemn + cheia de filtru ulei.

 

Si cheia mea de filtru este "tunata" cu o platbanda mai moale in loc de cea originala, cea originala era prea scurta si prea dura :) . Cheia confectionata cum spui tu va ajuta la desfacerea rapida a capacului, deci merita incercata si pe banc. Eu am dat putin pe cheia aia de filtru (~5RON la solduri in Auchan), asa ca mi-a fost mai la indemana.

 

Sincer te sfatuiesc sa ai grija cu carcasa filtrului, e scumpa ca dracu. Din fericire am inteles de la un prieten mecanic ca se pot rezolva cu poxipol si banda adeziva cu insertie, presiunea fiind relativ scazuta.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...