Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

China - Revenire In Tara Matasii, Jadului Si Perlelor

Recommended Posts

Desi, in urma "experientei" povestite aici, nu imi imaginam ca ma voi intoarce prea curind in China (sau, mai bine zis, vreodata !) un an a fost suficient pentru a sterge complet urmarile si ecourile momentelor stresante de atunci. Si iata cum, in August 2011, am inceput planificarea unei vacante in China. De data asta echipajul a fost extins, Buflache a devenit cap de lista, lista la care s-a adaugat o prietena comuna. Mda, stiu, intre doua nu te ploua ...

 

Data trecuta am avut o libertate de miscare foarte redusa, motiv pentru care nu am putut influenta aproape deloc costul transportului si foarte putin pe cel al cazarilor. Am exploatat, de data asta, la maxim how-how-ul capatat data trecuta si am gasit variante excelente atit la transport cit si la cazare. Daca, in 2010, am facut rezervare la Lufthansa si am zburat mai mult cu Air China (zboruri co-share), de data asta am apelat direct la serviciile celei din urma. Ca urmare, costurile transportului aerian s-au redus de la 1260 EUR la cca. 750 EUR, diferenta nu tocmai neglijabila, mai ales ca si de data asta a fost vorba de co-share Lufthansa - Air China. Despre zboruri, cuvinte de lauda pentru pilotii chinezi, au fost cu multe clase peste pilotii Lufthansa atit pe zborurile long-haul cit si pe cele short-haul ! Lucrul asta il constatasem de data trecuta insa acum diferentele au fost mult mai mari ! Sfat pentru amatori: NU evitati Air China, raportul calitate pret este in favoarea lor fara nici o retinere !

 

In ceea ce priveste cazarea am ales hoteluri de 4 stele. In Beijing am poposit la un hotel situat la cca. 5 minute de mers pe jos de Orasul Interzis (devenit, recent, Muzeul Palatului). Terasa hotelului avea vedere directa spre Orasul Interzis.

1.JPG

 

In Shanghai am ales un hotel din reteaua Holiday Inn aflat in zona Pu Dong-ului. Costul total mediu al hotelurilor (4 nopti la Beijing si 4 nopti la Shanghai) s-a dus spre 55 EUR/noapte/camera double. Mai mult decit decent in conditiile in care serviciile au fost foarte bune si locatiile destul de usor de gasit.

 

Prima seara la Beijing a constat intr-o vizita scurta in zona Orasului Interzis si a „strazii” Wanfujing. Stiam dinainte strazile, mi-a fost foarte usor sa ma descurc la fata locului. Mai greu le-a cazut fetelor meniul de scorpioni, caluti si stele de mare, porumbei prajiti (sau ce naiba or fi aia) si alte oratanii (gindaci, lacuste, rime negre, coropisnite...). Prima impresie legata de China a fost : ”Unde dracu’ne-ai adus, noi vrem acasaaaa, nu mai venim niciodata aici !!!!”. Si asta pentru ca nu stiau ce le asteapta, ordinea vizitelor nu a fost deloc intimplatoare, am avut la dispozitie multe luni pentru a planui la nivel de detaliu aceasta excursie.

2.JPG

 

In cea de-a doua zi am directionat talpile incaltarilor prin Orasul Interzis, Palatul de Vara si Satul Olimpic. Deja impresiile au inceput sa se nuanteze : „De ce nu ne-ai adus aici de la inceput” , „Aaaa, pai aici e mult mai misto, aici ne place” , „Aici miroase frumos, vrem sa mai stam” ... etc. Tot in aceasta zi am dat o tura prin satul olimpic unde am gasit Cuibul de Vultur frumos iluminat. De fapt, tot satul era frumos iluminat, ingrijit si plin de oameni.

 

3-0.JPG 3-1.JPG 3-2.JPG

3-3.JPG 3-4.JPG 3-5.JPG

3-6.JPG 3-7.JPG 3-8.JPG

 

In prima parte a zilei cu numarul 3 atentia a fost indreptata catre un obiectiv mai putin specific si anume Gradina Zoologica. Principalul motiv a fost reprezentat de simpaticii dar, in acelasi timp, lenesii ursi Panda. Am petrecut mult timp pozindu-i din toate unghiurile. Din pacate nu am avut parte de un spectacol in aer liber, simpaticii ursuleti fiind „ascunsi” in spatele unor gramuri (plexiglas) care ne-au incuract destul de mult si la sedinta foto.

 

4-0.JPG 4-1.JPG

 

Daca in 2010 am evitat elegant acvariul, de data asta mi-am propus sa nu mai fac rabat de la nimic interesant. Nu am regretat intrarea in spatiul extrem de bine organizat si intretinut, ne-am holbat vreo 2 ceasuri la tot felul de pesti si vietati acvatice.

 

5-0.JPG 5-1.JPG 5-2.JPG

5-3.JPG 5-4.JPG 5-5.JPG

5-6.JPG

 

De la Zoo ne-am indreptat pasii catre Tian Tan – Temple of Heaven. Frumos, spectaculos. Parcul, de mari dimensiuni si perfect intretinut, era plin de oameni care cintau sau dansau. Faza asta cu dansul am intilnit-o cam peste tot, seara de seara se intilnesc si fac miscare in aer liber. Muzica si dansurile sint variate, am vazut nu doar lucruri specifice culturii chineze ci si tango, country sau mai stiu eu ce.

 

6-0.JPG 6-1.JPG 6-2.JPG

 

Ultima zi petrecuta in zona Beijing-ului a fost dedicata Marelui Zid. Daca in urma cu 2 ani atentia mi-a fost atrasa de sectiunea JuYoungGuan (distanta mica fata de Beijing, foarte putin aglomerata, mult mai dificila de urcat/parcurs) de data asta am ales ca si locatie faimosul Badaling. Nu pot spune ca am regretat, este impresionant insa am avut parte de mama inghesuielii in conditiile in care nu am vizitat locatia in weekend. De prisos sa mentionez preturile la bombele din zona, cred ca au fost de 4-5 ori mai mari decit in Beijing. Atentie insa: au meniuri in chineza si meniuri in engleza, diferentele intre cele doua sint enorme !

 

7-0.JPG 7-1.JPG 7-2.JPG

7-3.JPG 7-4.JPG 7-5.JPG

7-6.JPG

 

La intoarcerea de la Zid am ratat de putin vizita la Templul Lama (Yonghegong). Il vizitasem in urma cu 2 ani, era destul de interesant insa timpul petrecut pe Zid ne-a penalizat. Pentru amatori, gasiti ceva imagini aici.

 

De suparare fetele si-au varsat amarul unde altundeva decit in cumparaturi. Mai precis, la Piata de Perle. Oricum, am scapat foarte usor mai ales sub pretextul ca urma sa mergem la Shanghai unde, cu siguranta, urma sa alocam ceva timp pentru cumparaturi :D . Nu va imaginati ca am dat peste un paradis, majoritatea „magazinelor” aveau produse de calitate medie, totusi cu mult peste „chinezariile” pe care le gasim la noi ! Daca ar fi sa fac o apreciere obiectiva as spune ca lucrurile chinezesti de cea mai buna calitate pe care le gasim la noi acolo ar fi considerate cel mult de nivel mediu. Nu am plecat tintiti pe cumparaturi, nu am luat cine stie ce, deci nici nu pot face aprecieri vis-a-vis de preturi.

 

Dimineata urmatoare am plecat spre Shanghai si ne-am bucurat din plin de un zbor extrem de placut. De fapt, cred ca a fost singurul segment in care am reusit sa atipim putin ... Sosirea pe aeroportul Pu Dong a adus, din nou, multe bile albe pilotilor chinezi de pe Air China in conditiile unei vintoase de zile mari prezente la nivelul solului.

 

Primul soc pentru fete (dar nu numai) a fost calatoria cu Maglev-ul. Daca in urma cu 2 ani am fost destul de impresionat de calatoria desfasurata cu peste 300km/h acum am fost si mai placut impresionat de cei 431km/h atinsi in regim de croaziera in conditiile unei calatorii extrem de linsitite si confortabile ... Nu am apucat sa fac prea multe poze, am filmat in aproape totalitate cei 35km parcursi in cca. 5 minute ... Priceless !

 

8.JPG

 

Reintilnirea cu Shanghaiul a fost o reala placere. De data asta am avut parte de o vreme absolut perfecta. De fapt, in cele aproape 9 zile petrecute in China nu am folosit altceva decit pantaloni scurti si tricouri, temperaturile situindu-se intre 25* si 30*C. Mai mult, nu am intilnit nici macar un pic din faimosul smog care mi-a stricat putin buna-dispozitie in 2010. Am luat la picior orasul fara o directie anume dar, ca un facut, am ajuns pe Bund. Nu ca as fi vrut sa ocolesc zona insa planuiesm vizita pentru zilele urmatoare. Pe nesimtite s-a lasat si seara, puteti sa va faceti singuri o impresie din pozele urmatoare.

 

9-0.JPG 9-1.JPG 9-2.JPG

9-3.JPG

 

 

A urmat o zi de relaxare, zi in care cred ca nu am parcurs mai mult de 20km. Ca idee, in cele 8.x zile petrecute pe teritoriul chinez cred ca am parcurs, in total, pe jos, peste 200km. Pare nerealist insa va asigur ca nu este deloc exagerat. Ca idee, traseul de metrou Pta Unirii – Universitate – Romana – Pta. Victoriei reprezinta lungimea medie a unei singure statii de metrou atit in Beijing cit si in Shanghai. Desigur, exista si exceptii in zonele foarte centrale.

 

In aceasta zi am umblat vreo 3 ore dupa o pagoda faimoasa si care, in mod normal, putea fi gasita in mai putin de 30 de minute daca am fi avut niste harti ca lumea. Eroarea ne-a apartinut, ne-am bazat pe Google Maps. Ulterior am constatat ca majoritatea obiectivelor din Shanghai sint prost amplasate pe harta ... In orice caz, atunci am „inventat” o noua unitate de masura, neomologata in SRI. Este vorba de kilometrul chinezesc bazat pe observatiile empirice de la fata locului si coroborate cu informatiile ochiometrice de pe diverse harti. Tot empiric am stabilt echivalenta 1 km chinezesc = 2,67 km europeni.

 

Pagoda Loghoua:

 

10-0.JPG

 

Ziua a continuat intr-un regim de cvasi-relaxare. Adica shopping in Yu Yuan Market. Un loc foarte asemanator bazarurilor dezvoltat in jurul unui obiectiv turistic foarte exotic si interesant: Yu Yuan Garden. Cum gradina Yu Yuan era inchisa la ora ajungerii noastre acolo va pot spune cam ce puteti gasi in bazar: produse din matase/bumbac/casmir de slaba/buna/foarte buna calitate (cu preturile corespunzatoare insa, oricum, mult mai mici decit pe la noi), tot felul de dracii din jad (sau imitatie de jad), perle (sau imitatie de perle), jucarii, telefoane (chinezarii sau replici), etc. Ne-am „facut” cu niste esarfe, rochite (evident, nu pentru mine :P ), cercei (idem). De altfel, desi poate pare inutil, o sa fac si aceasta precizare: dintre toti membrii expeditiei eu am facut cele mai putine cumparaturi pentru mine: un tricou si o camera de inregistrat pentru masina. Din pacate nu am poze pentru aceasta seara, mi-a crapat un card si nici macar nu am incercat sa recuperez continutul acestuia. O mica paranteza, ca tot am mentionat cardul crapat: fiecare intrare la metro/tren este insotita de trecerea printr-un cordon de securitate si scanarea bagajelor. Totul este formal insa poate avea efecte (asta am ajuns sa banuiesc eu) asupra diverselor echipamente electronice.

 

A treia zi a fost alocata unei vizite la Hangzhou. Cautati pe net si veti gasi multe motive pentru care un turist si-ar indrepta atentia asupra acestui loc. Am plecat cu noaptea in cap de la hotel si am experimentat pe propria piele ce inseamna o aglomeratie santoasa la metrou ! Imaginati-va o ora de virf in metroul bucurestean, dublati instant numarul de calatori si veti incepe sa intelegeti ce inseamna metroul din Shanghai la ora de plecare spre servici ... Eu unul nu am crezut ca poate exista asa ceva ! Fara doar si poate, daca statiile si garniturile de metrou nu ar fi dotate (toate) cu aer conditionat, ar avea multe victime omenesti in fiecare zi. Nu am cuvinte sa descriu cum mi-au fost asezate oscioarele, vertebrele si fiecare organ in parte. In momentul ala m-am gindit la faza cu aruncatul unui ac si brusc mi-am dat seama ca nici macar o picatura de mercur nu ar fi putut sa isi gaseasca locul catre podea in inghesuiala aia... Crunt !

 

Drumul catre Hangzhou l-am facut pe aceeasi linie de cale ferata pe care l-am parcurs si in urma cu 2 ani. Totusi ... nu am putut sa nu notez o „mica” diferenta. Daca in 2010 eram absolut extaziat de viteza de croaziera de cca. 175km/h, de data asta am cam ramas intepenit urmarind indicatorul de viteza cum urca spre 305km/h. Si asta pe o linie de cale ferata conventionala ! Un drum de cca. 170km a fost parcurs intr-o ora, in conditiile in care am oprit la 6 sau 7 statii.

 

 

In Hangzhou am avut vreme sa vizitam doar West Lake (parca ei ii spun Xi Ho) insa efectiv pentru asta am mers. Spre deosebire de milioanele de lalele inflorite primavara acum am intilnit tot felul de flori ciudate, specifice (probabil) locului. Lacurile cu Koi, sumedenia de mirese, curatenia impecabila, linistea si ordinea total nespecifice chinezilor din marile orase ne-au relaxat teribil si ne-au oferit o zi absolut memorabila.

 

11-0.JPG 11-1.JPG 11-2.JPG

11-3.JPG 11-4.JPG 11-5.JPG

11-6.JPG 11-7.JPG 11-8.JPG

11-9.JPG 11-10.JPG 11-11.JPG

11-12.JPG

 

Drumul inapoi spre Shanghai a adus o singura noutate: trenul „glont” a depasit cei 305km/h ajungind, de aceasta data, la 307 km/h.

12-0.JPG

 

Seara s-a incheiat intr-un mare fel, mai precis printr-o vizita in Pu Dong. A fost prima oara cind am dus fetele printre zgirie-nori, cred ca a fost si singura data cind am avut peste 15 minute de liniste. Totala ! Si zau daca nu le-am dat dreptate ...

 

13-0.JPG 13-1.JPG 13-2.JPG

13-3.JPG 13-4.JPG

 

Si ca sa o facem total lata, mult mai lata decit murdarul Huangpu ce traverseaza Shanghai-ul, am comis-o ! Opinia generala a fost ca asta a fost unul din punctele forte ale intregii deplasari. Nu stiu daca a fost sau nu asa (mi-e greu sa fiu obiectiv) insa garantat a fost momentul care a generat cea mai multa adrenalina. A fost vorba de o vizita in Turnul Televiziunii, Oriental Pearl Tower. Desi a trecut cu ea prin n filtre de securitate la aeroporturi, metrouri si trenuri, Buflache a ramas fara o bricheta de ... 2 lei. Dusmanul poporului, teroristul de renume international a fost, in sfirsit, prins :) ).

 

14.JPG

 

Personal nu sufar de rau de inaltime insa privitul in jos, printr-o podea de sticla transparenta, de la peste 260metri ... cred ca a fost una dintre cele mai tari senzatii din viata mea ! Pe un nivel superior, cu podea solida, vederea asupra orasului pe timp de noapte a fost absolut superba. Ei bine, coborirea si plimbarea pe nenorocita aia de sticla transparenta a fost, cu siguranta, de neuitat. Cred ca eram verde la fata, noroc ca era foarte intuneric si nu s-a observat :D . Oricum, cuvintele nu pot descrie senzatiile pe care le ai la inaltimea respectiva, in bataia vintului, cu podeaua miscindu-se sub picioare ... Infricosator dar captivant deopotriva ! Am scapat instant de oboseala si orice urma de febra musculara, reactia la excesul de adrenalina a fost extrema si ne-a tinut vreme de vreo 2 ceasuri.

 

15-0.JPG 15-1.JPG 15-2.JPG

15-3.JPG

 

Pentru ultima zi in China am facut un program mai lejer. Dis de dimineata am mers prin tunelul ce uneste PuDong-ul de Bund. A fost una dintre putinele tepe pe care le-am luat, nu merita absolut deloc. Nu neaparat din punct de vedere al banilor ci, mai ales, din punct de vedere al timpului si al lipsei de obiective de interese. Mai grav, am luat un circuit complet in care am vazut niste panouri si exponate legate de expeditii chineze in Antartica si un mic acvariu. Dupa ce am vazut in Beijing la Acvariul din Gradina Zoologica am ramas foarte ... putin impresionati. Daca ajungeti pe acolo NU va faceti de lucru in zona tunelului, NU merita !

 

In schimb, nu ratati gradina Yu Yuan. Nu stiu cit am petrecut acolo, timpul si-a pierdut semnificatia ! Detalii legate de gradina gasiti pe net. La prima mina pot sa spun ca locul este criminal, merita savurat fiecare coltisor.

 

16-0.JPG 16-1.JPG 16-2.JPG

16-3.JPG 16-4.JPG 16-5.JPG

16-6.JPG 16-7.JPG 16-8.JPG

 

 

Prostitutia este interzisa in China insa am gasit multe bordeluri marcate „discret”. Noi am presupus ca este semnalizat implicit numarul de ... posturi :) ).

 

17.JPG

 

Incet incet timpul a trecut si ne-am trezit cu noaptea in spate. Desi ne imaginam ca o sa petrecem toata noaptea – mai ales ca era si ultima – la cumparaturi de suveniruri prin bazar, ei bine, la ora 21:00 locul a inceput sa se goleasca. Toti au inchis rapid, au tras obloanele si au disparut :o . Atit de repede incit era sa raminem acolo, 3 sferturi din portile de acces/iesire erau deja inchise cind am ajuns la ele pe la 21:15.

 

Ne-am indreptat pentru ultima data pasii spre Bund pentru a ramine cu imaginea spectaculoasa a PuDong-ului si a Bund-ului pina la o viitoare eventuala revedere. Revedere care, cu siguranta, va avea loc intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat !

 

18-0.JPG 18-1.JPG 18-2.JPG

 

Globetrotters-ii acestei excursii sau, asa cum i-am numit eu, gloabele de trotuar:

 

19.JPG

 

 

Ultima zi, la prima ora, am plecat spre aeroportul PuDong. Dupa o calatorie cu Maglev-ul, in asteptarea imbarcarii, la intrebarea : „Ei bine, la cald, ce parere aveti acum despre China ? ” raspunsurile primite au fost, in ordine : „ Vreau sa mai vin !” si „Eu nu vreau sa plec !”

 

20.JPG

 

In ce ma priveste, mi-am exprimat parerea mai sus. Nu stiu daca timpul sau finantele viitoare imi vor permite sa ma intorc in China ca turist. Daca da, o voi face cu placere si cu certitudinea ca voi avea multe lucruri si locuri de descoperit. Deja am in cap o gramada obiective: Xi’An, Chengdu, Tibet, Macao, Taiwan, Hong Kong.

 

Am avut de acesta data mai mult timp la dispozitie si am incercat sa ma amestec printre chinezi. Nu am mai folosit taxiuri sau alte mijloace de deplasare de acest gen. Am mers cu trenul, autobuzul sau metroul, am intrat in permanenta in contact cu oamenii normali, simpli. Au fost desfiintate multe din miturile europene legate de chinezul de pe strada. Am descoperit niste oameni binevoitori si saritori, grevati insa de o mare bariera lingvistica si chiar culturala. Asta nu inseamna ca nu au incercat sa ne ajute de fiecare data cind le-am solicitat acest lucru. Limbajul semnelor insotit de o bucata de hirtie si un pix au fost, aproape de fiecare data, suficiente pentru a ne descurca chiar si cind ceream indicatii legate de un obiectiv mai putin faimos. Am avut si marea surpriza de a intilni mult mai multi chinezi vorbitori de engleza. E drept, o engleza pasareasca insa, in contextul respectiv, suficienta pentru a putea comanda ceva de mincare, bautura sau de a obtine indicatii legate de un traseu sau locatie de obiective.

 

Pe topicul anterior, un coleg si-a exprima lipsa de interes pentru Asia. Englezule, ca despre tine e vorba, mare greseala ai facut ca ai refuzat acea plimbare ! Daca se iveste o noua ocazie, nu o mai rata !

 

De fost, au fost mult mai multe. M-am straduit sa fac o selectie a celor mai reprezentative momente pentru a nu va plictisi dar si pentru a va stirni interesul pentru aceasta destinatie.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pentru Florin:

duct_plane.JPG

 

Din fericire (pentru mine) nu am zburat cu asta :D .

Share this post


Link to post

Se lipesc destul de des chestii la avioane cu banda aia, nu te gandi ca e izolirband din Praktiker :) se cheama Speed Tape.

 

In rest, foarte faina excursia si felicitari pentru c-ai reusit sa inghesui atatea lucruri in atatea zile, stiu ce munca inseamna asta :) )

Share this post


Link to post

E pusa intr-o zona de decupare unde se concentreaza tensiuni... structural nu-s convins ca e acceptabil sa lasi un defect acolo :D O gaura acoperita cu din asta e probabil ok undeva pe fuselaj, insa intr-un colt de hublou... hmmm...

 

Sau cine stie, poate are atata rezerva incat de fapt e pusa doar pentru etansare, iar structural au facut deja o analiza si e acceptabil defectul.

 

 

Ufff, ce-as vrea si eu sa ajung pe acolo...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Te ...invidiez . Si bravo ! (asta desi esti foarte succint pentru atata vreme si cale batuta ) :osanale:

Share this post


Link to post

Faina excursia, cat despre cei 200 km sunt convins ca asa e, nu pot sa uit cat am batut la picior impreuna Munchenul si Hallstatt-ul.. :aplauze:

Share this post


Link to post

@VAXXi & mr_ : dati-o incolo de banda ... o fi buna insa in cazul unui avion cu care nu as avea de-a face :D . In cazul particular al avionului din imagine, era vorba de Air Canada, nu cred ca pasagerii s-ar fi simtit OK sa stie ca traverseaza "balta" cu un parbriz bandajat ... Daca nu as urmari "Air Crash Investigations" poate as fi mai relaxat in legatura cu subiectul asta :) .

 

@NGruia: astazi am petrecut peste 2 ore cu un coleg de forum si tot nu am reusit sa redau pe FFFWD nici mai macar jumatate din toata experienta. Paradoxal, desi vacanta a fost precedata de mari emotii datorate grevei Lufthansa, totul a decurs perfect. De fapt, absolut perfect, de la vreme si pina la santatate. In aceste conditii, orice as povesti si as posta ar fi departe de realitate. Concluzia este una singura, trebuie vazut cu ochii proprii. Este mult mai accesibil decit pare, singura problema reala fiind data de durata mare a zborului.

Share this post


Link to post

Pe topicul anterior, un coleg si-a exprima lipsa de interes pentru Asia. Englezule, ca despre tine e vorba, mare greseala ai facut ca ai refuzat acea plimbare ! Daca se iveste o noua ocazie, nu o mai rata !

 

Ce memorie, domnule!!! :caaalm: ( bow) Sa spun sincer, mi-a fost frica, prea e departe si prea intangibila destinatie...nu a fost lipsa de interes, de fapt...am preferat sa ramana in stadiu de taram fantastic, intangibil...Cu USA am facut la fel, de curand... :redface: ...La naiba, una e o Spanie sau Anglie si alta e capatul pamantului...unde daca as ajunge as fi cu mult prea stresat ca sa-mi mai arda de meserie / vizite. Asa-s facut, nu am ce face...

Superba descriere si faine amanunte!

 

Insa nu ai mentionat un lucru : ce MASINI circula pe acolo? :D In general, predomina productiile autohtone, nu?

Share this post


Link to post

Felicitari pentru excursie, China e si ea pe lista locurilor de vizitat (alaturi de Australia si Noua Zeelanda) si stiu ca voi ajunge intr-o buna zi in toate aceste locuri.

Share this post


Link to post

Hai bre nu compara USA cu China :)

Eu as mai merge macar o data sa iau la rand timp de 3 saptamani toate barurile de pe route 66 de la un ocean la altul ascultand un Mark Knopfler. :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@Wolfman: frumoasa vacanta aia de iarna si destul de concentrata. Poate repetam experienta si vara, as mai avea destule locuri in care sa va duc.

 

@Tommy: Am avut de ales intre Canada & USA (unde am fi avut de platit doar drumul, sa ne traiasca rudele si prietenii :D ) si China. Am ales China ;) . Sansele sint mari pentru a face aceeasi alegere si pe viitor. Poate nu neaparat China, insa Asia nu este deloc de neglijat.

 

@Laurentziu83: La cum te stiu sint convins ca vei ajunge chiar mai repede decit iti imaginezi.

 

@Englishman: Durata zborului (zborurilor, ca de drum direct nu mai este cazul) este, intr-adevar, un posibil bau-bau. Frankfurt-Beijing, aproape 10 ore, Shanghai-Frankfurt, 13 ore ... Exista si variante mai decente, vezi Turkish sau Emirates. Eu am preferat sa profit la maxim de ceea ce stiam.

 

Legat de masini, imi pare rau sa te dezamagesc ... nu prea vezi masini autohtone pe acolo :) . Ca sa fiu foarte precis, ma refer la branduri locale, pentru ca, ce-i drept, productia este locala chiar si in cazul "nemtoaicelor".

 

Deci: in numar mare Toyota, Hyundai si Chevrolet, ca masini "medii". In Beijing am observat un numar foarte mare de Audi. De lipsit nu lipsesc BMW, MB, Honda, VW (foarte multe si din astea), Porsche. Am zarit si citeva Skode insa lipsesc cu desavirsire masinile frantuzesti. Chevrolet-ul se vinde atit sub acest brand cit si ca Buick. Am notat si ceva aparitii de-a dreptul surprinzatoare: Hummer, Ferrari si chiar Lamborghini. Pe scurt, daca ar fi sa iti evaluezi locatia dupa parcul auto din marile orase, nu prea ti-ar veni sa crezi unde te afli. Vreme de 8 zile am bombanit de unul singur ...

 

Ceva imagini pentru a ilustra cele spuse:

 

IMG_01.JPG IMG_02.JPG

O intersectie maricica din Shanghai. Nu prea mi-am propus sa fac poze la masini motiv pentru care apar doar ... intimplator.

 

IMG_03.JPG

Pe asta l-am remarcat. In ziua respectiva am intilnit 3 bucati.

 

IMG_04.JPG

Aici eram in papusoi. Se construieste un cartier nou insa trebuie observata infrastructura (probabil temporara). Au inceput cu metroul si statiile de metrou, bulevardele se prezentau in stare exceptionala: asfalt, iluminare, tot ce trebuie.

 

IMG_05.JPG

Un Lacetti ... Buick Lacetti.

 

IMG_06.JPG IMG_07.JPG

Pozele au fost facute de pe un nod rutier supus, evident vibratiilor datorate traficului. Mi s-a parut foarte interesant marcajul rutier.

 

IMG_08.JPG IMG_09.JPG

O autostrada intre Shanghai si Hangzhou. O alta aflata in constructie.

 

IMG_10.JPG

Coupe local, nu m-am apropiat sa vad cum arata interiorul.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Multe masini chinezesti am gasit in Ucraina (Cherry fara numar, Brilliance BS6, etc). Inteleg de aici ca, cele mai multe le gasim in blocul ex-sovietic decat la ele acasa.

Share this post


Link to post

@Tommy: Am avut de ales intre Canada & USA (unde am fi avut de platit doar drumul, sa ne traiasca rudele si prietenii :D ) si China. Am ales China ;) . Sansele sint mari pentru a face aceeasi alegere si pe viitor. Poate nu neaparat China, insa Asia nu este deloc de neglijat.

Pai fiecare cu alegerile lui. Pe mine nu ma fascineaza china cu nimic. Nici daca m-ar plati nu m-as duce. Sunt satul pina peste cap de chinezi si indieni. Sper sa vina apocalipsa cum zicea koridon peste ei.

Share this post


Link to post

Eu zic ca merita sa vezi orice loc de pe mapamond cat timp nu iti este pusa viata in pericol. Orice experienta noua iti aduce un plus. Eu pot sa zic ca gandesc putin altfel dupa ce am vazut aproape toata Europa, comparativ cu altii. Dar multi insa, in loc sa calatoreasca si sa-si largeasca orizontul (si implicit modul de a gandi, de a actiona, etc), prefera sa ingroape aceiasi bani intr-o rabla de masina la mana a doua, doar ca sa fie vazuti, desi nu au neaparata nevoie de ea. Si asta se vede, in modul de a comunica, de a gandi, de a vota...

Sper sa apuc ziua in care cei care termina un liceu, se vor gandi mai degraba sa se suie intr-un tren in vacanta de vara si sa vada Europa, in loc sa-si ia un VW Golf la mana a tspea la care n-au bani sa-i puna motorina.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

More or less. Domnul Maslow a aranjat nevoile intr-o piramida. Arunca un ochi si mai vezi ce e cu ele. Ceea ce azi crezi ca e o certitudine maine poate fi fals cap coada.

In plus nu exista solutii globale, adica pentru fiecare e mai bine altceva la un moment dat. Poate pt el golful ala il face sa-si duca viata, altfel banii aia poate nu-i ajung sa se si intoarca de la paris, unde s-a dus bou si s-a intors vaca. Altul poate aplica ce a vazut acolo si face un progres mental, economic etc.

Pe mine indienii si chinezii m-au enervat in particular si in general atat de tare ca nu am nici un drag sa ma duc sa arunc cu bani in ei. Cultura chinezeasca nu o pot impartasi,

si cred ca nici un european nu poate de altfel, decat stiu eu in ce neregasire traieste. In rest imi displac profund la ei organizarea, societatea, mentalitatea.

Mie Jamaica imi place, acolo m-as duce :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Jamaica maaaan... i feel u...

Mie miar placea siasia siUS dar intai New York si apoi asia...

Share this post


Link to post

Eu m-as duce peste tot :D Mai bine sa ma duc si sa nu-mi placa, decat sa nu ma duc... :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...