Jump to content
Sign in to follow this  
lauclaudiu

Lumina Intensitate Variabila Aveo 2007

Recommended Posts

Salut si multam de aprecieri! :)

 

Montajul este pur si simplu un comutator (facut cu tranzistor MOS) pus in serie cu firul care duce la pinul 7, comandat de senzorul de lumina. Pe pinul 7 intr-adevar vine semnal PWM parca de la ISU (Inteligent Switching Unit). Vroiam sa ma uit si eu la semnal, dar am desfacut bordul de prea multe ori si sunt maniac cu greierasii, asa ca va las pe voi :P

 

Nici vremea de afara nu ma imbie la lucru , mai ales ca mai am cate ceva de facut/reparat pe la masina (am spart niste aparatori asta iarna in zapada).

 

Revenind la subiect, merge facut si cu control al PWM din senzor cu un microcontroller. Numai ca, din ce banuiesc eu, la nivel maxim al potetiometrului de control al luminozitatii bordului cred ca duty cyclu-ul PWM este f aproape de 90% fiindca voltmetrul indica pe pinul 7 o tensiune de 12 V cu motorul oprit. Deci chiar daca vei incerca sa-i dai duty cycle mai mare, nu vei castiga mare lucru la intensitate luminoasa. Daca cineva are acces la un osciloscop portabil si chef sa desfaca bordul, ar fi de folos sa vedem cum arata semnalul de pe pinul 7 in functie de pozitia potentiometrului de reglaj al intensitatii.

 

Pe masina mea acum, pe vreme mai urata senzorul de lumina raporteaza intuneric tot timpul. Mai la primavara, cand va veni soare adevarat, ma gandesc ori sa schimb fototranzistorul cu unul mai sensibil, ori sa mut pragul de lumina si pe cel de intuneric mai jos. Acum sunt 1V intuneric si 3.5V lumina, ma gandesc ca niste valori mai OK ar fi 0.6V intuneric si 1.5V lumina, deci trebuie scazut hysterezisul (adica modificate rezitsentele de la comparator). Pe intelesul tuturor, eu as face R1=100k in loc de 200k, RV1 ramane 50k, R2=22k in loc de 160k si R3=82k in loc de 91k.

 

Pt calculele de hysteresis eu folosesc site-ul asta: http://sim.okawa-denshi.jp/en/rercal.php . Am verificat de mana cu cateva valori mai demult si sunt OK, puteti avea incredere in rezultate.

 

Numai bine!

 

PS; Daca mai face cineva montajul sau aveti sugestii simtiti-va liberi sa scrieti aici si de bine si de rau :)

Share this post


Link to post

Salut din nou,

 

Am atasat schema, cablajul si silk screen-ul (locul de amplasare al componentelor) in format pdf pt cine vrea sa faca modulul. pdf-urile sunt scala 1:1, deci doar printati pe folie A4. Cine a mai facut cablaje in principiu ar trebui sa il poata realiza bazandu-se pe pdf-uri si pe poza cu placa populata (conectorii si condensatorul C1 de 100uF sunt amplasati pe o partea, cablajul si piesele SMD sunt amplasate pe cealalta parte).

post-4287-0-18873300-1352275557_thumb.jpg

post-4287-0-84739600-1352275583_thumb.jpg

 

Daca aveti nevoie de informatii suplimentare va rog sa imi scrieti aici si incerc sa va lamuresc.

 

Numai bine!

detector.pdf

detector-Front.pdf

detector-SilkS_Front-1.pdf

Edited by ches

Share this post


Link to post

Care ar fi pretul de cost al dispozitivului,daca ai face unul si ai dori sa-l vinzi?E vorba de o estimare.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Fix cu piesele astea te duce destul de scump, adica vreo 50RON (e 4.5lire doar comparatorul la farnell http://www.protehno.ro/). Daca pui alt comparator (si practic poti sa pui orice) n-ar trebui sa coste mai mult de 20-30RON.

 

Eu am facut modulul cu piese recuperate sau pe care le aveam prin laborator, de aceea le-am folosit pe acestea.

 

De facut pt vanzare nu am timp si nici tragere de inima. Deja lucrez in doua locuri, deci timpul liber incerc sa il petrec in afara muncii :D .

 

Edit: Am modificat schema de pe daciaclub ca sa mearga pusa in serie cu firul care duce la pinul 7. Daca nu tie frica sa tai firul de la pinul 7, nu prea ai ce sa strici. Montajul se poate face cu usurinta pe cablaj de test (pregaurit, cum e in filmuletul cu prototipul) fara a fi nevoie de corodare si alte cheltuieli. Daca il face cineva, atunci sa dea un feedback. Costul montajului nu ar trebui sa sara de 10-15RON daca se cumpara senzorul indicat de cei de pe daciaclub sau sub 2-3RON daca se foloseste un senzor recuperat dintr-un mouse cu bila.

 

post-4287-0-76342300-1352295113_thumb.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Iata si o alta solutie de rezolvare a problemei modulului respectiv:pe piata,exista un modul de comutator crepuscular alimentat la 12V,vandut sub forma de kit de catre Syscom Elco Impex SRL din Bucuresti pentru suma de 24 lei.Kitul are indicativul SYSKIT 002.Am vorbit cu ei si,saptamana viitoare,va fi disponibil din nou.Am rezervat unul si mai ramane sa reusesc un singur lucru:sa identific calea comuna prin care tensiunea de comanda a atenuarii iluminarii displayului ajunge la cei 3 beneficiari,anume ceas,radio si comanda climatizarii.Asta,pentru ca nici ceasul,nici panoul climatizarii nu se vad grozav ziua,cand bate soarele in ele,daca aprinzi farurile.Cat despre locul pentru amplasarea fotorezistentei,cred ca va fi capacul ceasului,ca sa fie in plina lumina.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

La o prima vedere pare a fi OK. Are tot un comparator cu hysterezis reglabil, in loc de tranzistor are un releu. LED-ul rosu cred ca este martor de alimentare, iar dioda de sus e pusa ca sa nu arzi circuitul daca inversezi alimentarile. Ii lipseste stabilizatorul de tensiune, deci trebuie verificat la tensiune rezista comparatorul. Conform normelor automotive trebuie sa rezizste la pulsuri de 28V (dublul tensiunii alternatorului).

 

Pretul de 24RON e OK avand in vedere ca e un modul complet asamblat.

 

Daca il iei, astept un feedback de la tine :)

Edited by ches

Share this post


Link to post

Il iau sigur.Nu e asamblat,e kit,dar nu am vreo problema cu asta.Din ce am citit,ledul este aprins cand circuitul este inchis.Asta e bine,pentru ca voi avea posibilitatea sa-i reglez sensibilitatea dupa ce-l montez in in spatele unitatii audio,unde va fi intuneric si nu voi vedea contactele releului,mai ales ca-l introduc intr-o cutie potrivita.Grija mea pricipala va fi sa gasesc firul care trebuie taiat,pentru a-l intercala.De fapt,nu e deloc sigur ca va ajunge in locul amintit,depinde unde trebuie sa tai.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Parerea mea este sa ii pui niste fire mai lungi si sa prinzi modulul undeva sub bord, eventual intr-un loc accesibil pt a regla sensibilitatea fara a demonta nimic. La mine trebuie sa scot unitatea audio si nu e tocmai OK. Senzorul neaparat pune-l undeva in partea de sus a bordului (nu stiu exact cum ai amplasat ceasul) astfel incat sa vada cerul. Pt asta ar fi bine sa tragi un fir lung care sa poata fi decuplat la nevoie.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

La SYSKIT 002 posibil sa te deranjeze zgomotele/clickurile de la releu (pe mine m-ar deranja sa-l aud cum face click in fuctie de cum bate soarele pe bord). Asa ca mai bine ai merge pe o varianta de schema cu tranzistor in loc de releu.

Share this post


Link to post

Asta,e ultima mea grija,nu setez montajul pentru trecerea de la soare la umbra.O fac pentru momentul cand,din cauza inserarii,marcajele comenzilor aparatului devin greu de vazut,fiind necesara,eventual,numai protejarea de lumina farurilor ce bat din fata.Ca sa nu mai spun ca nu stau,acum, sa fac circuite imprimate.Daca doream asta,aveam de unde alege dintre o multime de scheme pe care le-am gasit,cand am declansat operatiunea de .Si,apoi,e placut cand auzi,din cand in cand,cate un releu,cupland.Dar,nu cred ca voi auzi ceva,asa cum nu aud releul claxonului sau pe cel al stergatoarelor,care sunt tot in interior.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...