Jump to content
Sign in to follow this  
butysoft

Actuator Principal Inghetat In Fiecare Iarna

Recommended Posts

Dupa indelugi cautari si citit cele 2 topicuri continand cuvintele "actuator" si "inghetat" am deschis acest topic.

 

Usi Blocate Din Cauza Inghetului

 

Espero - înainte şi după 100.000km

 

 

Problema mea este urmatoarea:

 

In fiecare iarna, cum scade temperatura sub 0 grade, actuatorul (principal/5 fire) de pe partea soferului ingheata.

 

Initial am dat vina pe incuietori blocate/broaste blocate, dar in aceasta iarna am demontat fata usii si am constatat ca de vina este actuatorul.

 

M-am saturat sa tot schimb la actuatoare modelul din imagine.

 

Am vazut ca la unele modele de masini actuatoarele au un orificiu de scurgere anti-condens.

 

As dori daca poate cineva sa-mi ofere o sugestie ce sa fac pentru a evita inghetarea actuatorului sau sa-mi recomande un model de actuator cu orificiu de scurgere anti-condens.

 

Multumesc frumos.

post-5059-0-06047200-1329759272_thumb.jpg

Share this post


Link to post

M-am saturat sa tot schimb la actuatoare modelul din imagine.

 

Pentru ca nu acuatorul e cu problema, parerea mea.

Ceva ii ingreuneaza cursa lejera, cred.

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/28682-probleme-motoras-deschidere-portiera/page__p__439350__hl__+probleme%20+inchidere%20+centralizata__fromsearch__1#entry439350

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

lasa bietul actuator in pace

 

demonteaza, curata si apoi greseaza "broasca". O perioada va merge ok.

Share this post


Link to post

Apa ingheata acolo daca ramane apa. Apa ramane daca nu are pe unde sa se usuce (orificiile de scurgere/ventilatie mai sus pomenite) sau daca folia anti-condens nu e bine montata (aia dintre tabla si fata de plastic). La mine a ajutat o mana generoasa de vaselina peste toate tijele si componentele mecanismului.

Share this post


Link to post

Vaselina-i buna si nu prea la rece, mult mai usor lucreaza cu WD-40.

Share this post


Link to post

WD40 nu prea ramane la locul lui. Serios acum, exista si alte vaseline decat cea "clasica", s-a imbunatatit treaba substantial :)

Share this post


Link to post

Prin toamna am avut actuatorul din usa stinga fata cu probleme, incepuse sa cirie. Am desfacut panoul si observ actuatorul desprins partial in doua, exact pe imbinare, nu cunosc motivul. L-am lipit la loc, functioneaza foarte bine, deocamdata.

Share this post


Link to post

Eu in fiecare toamna spalam broastele usilor din fatza - si apoi le scaldam in ulei de motor. Vaselina la temperaturi joase se intareste, si face probleme. Dezavantajul uleiului este ca trebuie dat cam in fiecare an.

 

Original - masina a avut o vaselina albicioasa care si-a facut treaba cam 4-5 ani - apoi au inceput sa se intepeneasca.

 

Problema la cielo (si probabil si la espero) - este pozitionarea nefericita a mecanismelor, fix in calea apei si mizeriei. Poate fi oricat de buna folia de sub captuseala - aia tine apa deja intrata in usa, pe la geam, sa nu ude captuseala. Nu ajuta incuietorile...

Share this post


Link to post

Original - masina a avut o vaselina albicioasa care si-a facut treaba cam 4-5 ani - apoi au inceput sa se intepeneasca.

 

Problema la cielo (si probabil si la espero) - este pozitionarea nefericita a mecanismelor, fix in calea apei si mizeriei. Poate fi oricat de buna folia de sub captuseala - aia tine apa deja intrata in usa, pe la geam, sa nu ude captuseala. Nu ajuta incuietorile...

Vaselina albicioasa probabil este vaselina siliconica, se gaseste la magazinele de electronice. E o idee buna. Multumesc.

 

Apa ingheata acolo daca ramane apa. Apa ramane daca nu are pe unde sa se usuce (orificiile de scurgere/ventilatie mai sus pomenite) sau daca folia anti-condens nu e bine montata (aia dintre tabla si fata de plastic). La mine a ajutat o mana generoasa de vaselina peste toate tijele si componentele mecanismului.

Cum am spus si la inceputul topicului, problema este numai actuatorul - constatarea a fost facuta in aceasta iarna. Dupa ce am desfacut fata usii si am scos actuatorul am constatat 3 lucruri:

1. Mecanismul usii, broasca, incuietoarea merge foarte usor si fara probleme

2. Actuatorul era blocat pe inchis (probabil inghetat din cauza condensului, peste care a dat gerul) - nu am reusit nici cu patentul sa-l trag

3. Nici o tija din mecanismul inchiderii nu era obstructionata.

 

 

lasa bietul actuator in pace

 

demonteaza, curata si apoi greseaza "broasca". O perioada va merge ok.

Borasca este noua, dupa ce am dat actuatorul jos, restul mecanismului merge foarte usor. Am gasit actuatorul inghetat.

 

Pentru ca nu acuatorul e cu problema, parerea mea.

Ceva ii ingreuneaza cursa lejera, cred.

Acel ceva era actuatorul, dupa ce l-am dat jos mecanismul usii merge ok.

 

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Zici ca te-ai saturat sa tot schimbi actuatoare, celelalte de ce nu ingheata? Fiind acelasi model cred.

Share this post


Link to post

Si eu am observat aceeasi problema. primul care ingheata este cel al soferului, apoi cel al pasagerului din dreapta. Daca sa spunem reusesc sa il dezget pe acela restul merg fara probleme; cele de la usile din spate nu au nici o problema. Singura cauza la care ma gandesc ar fi constructia usilor fata, si anume ma gandesc ca poate nu ingheata doar actuatorul, ci si mecanismul broasca + butuc.

 

Aveam intr-o perioada o idee, insa nu stiu cat de realistica este. Oare se poate monta la o usa din spate de exemplu tot un actuator principal cu 5 fire? Ca atunci cand cel de la sofer este inghetat, macar cel de-al doilea sa descuie ce se mai poate (macar usi spate)?

 

Singura solutie care am gasit-o eu, pana ma apuc sa desfac usile pentru ungere, este sa stau cand ajung sa zic seara acasa vreo douazeci de minute cu usile deschise si caldura oprita si sa actionez incuietorile din cand in cand, astfel incat sa nu inghete bocna direct. Asftel usile se deblocheaza putin mai chinuit a doua zi, dar din maxim doua incercari

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Solutia pe care o imaginezi tu implica cablarea suplimentara pentru ca, actuatorul din usa soferului e, de fapt un ansamblu cu contacte alunecatoare care comanda actuatoarele celorlalte 3 usi. Comanda electrica data de alarma actioneaza asupra motorasului din actuatorul cu 5 fire ce trebuie instalat in usa soferului. Trebuie sa cunosti, mai intai, modul de functionare a sistemului. Mai multe detalii gasesti aici: http://www.gmclub.ro...a/page__st__600

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Vaselina albicioasa probabil este vaselina siliconica, se gaseste la magazinele de electronice.

Eu as recomanda atentie, din ce stiu nu este vorba de acelasi lucru. Pasta alba de la magazinele de electronice se foloseste pentru imbunatatirea transferului termic intre diverse componente (ce degaja multa caldura) si radiatoare. Pasta respectiva nu are calitatile specifice vaselinei siliconice la care ne referim aici, ba chiar din contra, este usor abraziva si se intareste intru-un timp destul de scurt.

Share this post


Link to post

mecanismul de la sofer ingheata cel mai repede din cauza umezelii care se pune pe mecanism, eu am rezolvat problema cu instalarea unei alarme cu pornire motor din telecomanda, de 2 ani o folosesc si va zic ca face toti banii, de atunci nu am mai avut probleme de inghetare a incuitorilor

Share this post


Link to post

Zici ca te-ai saturat sa tot schimbi actuatoare, celelalte de ce nu ingheata? Fiind acelasi model cred.

Pentru simplu motiv ca sunt alt model (spate si stanga fata). Cand mi-a instalat alarma, pe partea soferului nu era motoras, doar un comutator cu 2 pozitii (3 fire) care comanda restul usilor atunci cand incuiam sau descuiam usa la sofer.

 

Singura cauza la care ma gandesc ar fi constructia usilor fata, si anume ma gandesc ca poate nu ingheata doar actuatorul, ci si mecanismul broasca + butuc.

 

Asa m-am gandit si eu ca ingheata tot mecanismul - broasca, butuc, actuator. Anul acesta am reusit sa demontez fata la usa cat a fost frig si sa vad exact care este cauza - doar actuatorul era inghetat, dupa ce l-am demontat restul mecanismului a mers fara probleme.

 

Dupa ce am demontat actuatorul abia am reusit sa-l misc cu patentul.

 

Aveam intr-o perioada o idee, insa nu stiu cat de realistica este. Oare se poate monta la o usa din spate de exemplu tot un actuator principal cu 5 fire? Ca atunci cand cel de la sofer este inghetat, macar cel de-al doilea sa descuie ce se mai poate (macar usi spate)?

 

NU. Motorasul cu 5 fire se poate folosi doar pe usa care are deschidere cu cheie si daca sunt puse pe ambele parti, fara un montaj mai deosebit (cu niste diode) risti sa faci un mare scurtcircuit cand cele 2 motorase cu 5 fire sunt desincronizate/inghetate/blocate/etc...

 

 

Eu as recomanda atentie, din ce stiu nu este vorba de acelasi lucru. Pasta alba de la magazinele de electronice se foloseste pentru imbunatatirea transferului termic intre diverse componente (ce degaja multa caldura) si radiatoare. Pasta respectiva nu are calitatile specifice vaselinei siliconice la care ne referim aici, ba chiar din contra, este usor abraziva si se intareste intru-un timp destul de scurt.

Pasta termoconductoare se numeste ce spui tu. Este abraziva si se usuca destul de repede.

Eu ma refeream la vaselina siliconica pentru uns potentiometre.

 

mecanismul de la sofer ingheata cel mai repede din cauza umezelii care se pune pe mecanism, eu am rezolvat problema cu instalarea unei alarme cu pornire motor din telecomanda, de 2 ani o folosesc si va zic ca face toti banii, de atunci nu am mai avut probleme de inghetare a incuitorilor

 

Corect, este si asta o solutie, prefer sa schimb masina sau sa demontez actuatorul toamna, daca alta solutie nu gasesc.

 

 

Intre timp tot mai caut un actuator cu 5 fire, alt model decat cele care se monteaza cand iti pui alarma...

 

Modelul asemanator cu CL01 se gaseste la noi pe toate drumurile.

Eu caut ceva asemanator cu CL03/CL05 (cu 5 fire).

 

Am reparat inchiderea centralizata la un Ford Sierra mai de mult si motorasele de usa sunt mult mai mari de exemplu si au un sistem mecanic de protectie la blocare

 

Am mai aflat ca ceea ce caut eu se numesc motorase "Heavy Duty"

post-5059-0-89408700-1330296284_thumb.jpg

Share this post


Link to post

[...] Pasta alba de la magazinele de electronice se foloseste pentru imbunatatirea transferului termic intre diverse componente [...] nu are calitatile specifice vaselinei siliconice la care ne referim aici, ba chiar din contra, este usor abraziva si se intareste intru-un timp destul de scurt.

 

Exista in magazine si pasta pentru transfer termic sub denumirea incorecta de "vaselina siliconica", insa diferentierea se poate face pe baza proprietatilor specificate, a recomandarilor de utilizare si mai ales a gramajului (pasta de transfer termic are 2-5 grame/vaselina siliconica are de obicei zeci de grame)

 

Referitor la vaselina siliconica am gasit o imagine de produs in care se vede inteligibil "Water Repellant". Teoretic ar trebui sa fie ce trebuie cel putin pentru evitarea condensului din motorase, avand in vedere ca sunt capsate si etanse, cu exceptia partii de mobile din parta de sus care actioneaza tijele.

 

 

Am atasat imaginea.

post-5059-0-45222900-1330463052_thumb.jpg

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Exista in magazine si pasta pentru transfer termic sub denumirea incorecta de "vaselina siliconica"

La asta m-am referit ! Cunosc om care a cumparat asa ceva si a fost tare dezamagit (dar si sceptic) atunci cind am incercat sa-l conving de faptul ca, daca ar folosi asa ceva, mai rau ar face ...

Share this post


Link to post

Multumesc frumos Salex. Sper ca si celailti care citesc acest post sa aiba mare grija ce folosesc.

 

Intre timp am tot dat cautari cu google si am reusit o combinatie norocoasa: central actuator freezing

cu primul rezultat "Fail safe solution to frozen central locking actuators"

 

http://www.alfaowner...5544-post4.html

short term fix, use the tried and tested silicone spray in the locks and in the door panel, this needs topping up every few days during the cold weather. DO NOT USE WD40..this will perish the rubber seals in the door, use a good quality silicone spray only.

 

long term, strip the door and coat the solenoids and inner lock mechanisms in a light coating of silicone grease. this will last an entire winter.

 

in traducere si adaptare suna cam asa:

Solutie pe termen scurt: foloseste spray siliconic (cred ca se refera la spray pentru bord sau protectie chedere) pentru incuietori si panoul usii (mecanisme). Este necesara aplicarea la fiecare cateva zile in timpul sezonului rece. NU UTILIZA WD40 - acesta va distruge garniturile/piesele din cauciuc din usa, foloseste numai spray siliconic de calitate.

 

Solutie de durata: se demonteaza panoul usii pentru a aplica un strat subtire de vaselina siliconica pe actuator/motoras inchidere centralizata (sub garnitura de etansare neagra din imagine, pe elementele in miscare - tija pentru deschidere) si pe celelalte mecanisme/tije ale incuietorii. Va fi suficient pentru toata iarna.

 

post-5059-0-50273400-1330559908_thumb.jpg

 

In afara de vaselina siliconica am mai gasit vaselina cu teflon, care se pare ca rezista pana la -30 de grade Celsius.

 

http://www.radoracon...u-teflon-500-ml

APLICATII:

MARINE cabluri, cuplaje, angrenaje, carlige, trolii... - pare ca este ce trebuie, protejaza de apa si rezista la frig

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Pentru cei care cauta actuator de cielo original eu am gasit aici: http://pieseautorada...usa-Cielo.html. A costat 110 lei cu transport cu tot. Sper sa nu se considere reclama. Eu am umblat la toate magazinele de piese auto si decat acolo am gasit original. Un actuator cl 1 costa 20 de roni si se gaseste pe toate drumurile dar am luat si nu am avut ce sa fac cu el. Trebuiesc facute modificari majore ca sa pui actuator univerasal la inchiderea usii la cielo (date alte gauri ca cele de pe el nu se potrivesc, taierea firelor din mufa originala si lipirea lor pentru ca cel universal nu are mufa, reglajul la milimetru, etc). Daca nu vi se inchid usile sau aveti probleme cu inchiderea 90% este din actuatoare care sunt obosite sau nu mai merg cum trebuie. Mecanismul de inchidere din cate am observat la mine este foarte bine proiectat si rareori se duce ceva la el. (p.s eu am dat cu spray siliconic la broastele din fata si iarna nu am avut probleme. Era un fel de tip de spray siliconic cu care dadea taicamio sa nu se lipeasca matritele de masele plastice la serviciu). Din cate am observat mecanismul usii merge foarte foarte usor. Iarna la ger usile din spate raman putintel blocate dar nu cred ca de la tije (mecanismul de inchidere) ci cred ca sunt actuatoarele obosite.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Si la mine ramaneau blocate, pana am uns toate mecanismele cu ulei de mecanisme fine.Le ung toamna si nu mai am treaba toata iarna.Actuatoarele nu prea obosesc, ori merg ori nu merg, daca mecanismul merge greu atunci actuatorul nu poate realiza inchiderea-deschiderea pe usa respectiva.

Share this post


Link to post

Eu am experimentat problema " usi fata inghetate si blocate" inca de cand al luat Cielo nou in 2002 si odata am vrut sa vand masina numai pt. acest motiv.

 

Cateva ierni m-am chinuit cu intrat prin spate, pornit, uns, gresat fara prea mult succes.

 

In timp, am observat ca usa ingheata numai cand ploua sau ninge si apoi e ger. (Pe perioada de ger napraznic dar fara precipitatii n-am avut probleme)

 

Intr-o zi am desfacut fata de usa si am turnat apa pe geam. Am vazut ca apa ajunge direct pe aquator si asta e marea problema.

Daca am gasit problema am ales o solutie simpla, am luat un plastic de la ambalajul unei camasi noi l-am indoit sa faca un acoperis pt. aquator , am taiat un mic orificiu ca sa culiseze tija de la inchietoarea din masina , am slabit surubul de la broasca de sus a usii si am prins plasticul "acoperis" intre surub si broasca si l-am strans.

De atunci au trecut multe ierni si nu mi-a mai inghetat niciodata usa soferului sa nu o pot deschide.

 

Sigur ca atunci vazand rezultatul mi-am propus sa fac operatia si pt. usa pasagerului care uneori mai ingheata dar inca n-am facut-o.

 

Deci problemele complexe au solutii simple.

Share this post


Link to post

Salutare,

Am si eu nevoie de ajutorul vostru. Am un Cielo Exe. De cateva zile nu mai imi functioneaza actuatorul stanga fata. Am desfacut masca si am vazut ca este acel tip cu 5 fire, fara mufa insa. Acesta a mai fost schimbat cel putin odata. Astfel nu este unul originar. Din pacate ce am vazut la Radacini este un actuator pt inchidere centralizata cu mufa!. Mufa existenta initial pe fire a fost casapita de un mester destept iar actuatorul cel am acum vine deja cu fire. Masina are alarma pusa pe ea, are inchidere centralizata. Am nevoie sa mi spuneti de unde gasesc un actuator ce are 5 fire sau macar unul cu mufa dar cu 5 pini.

Va multumesc

Share this post


Link to post

Cel mai ieftin, prin targ. La serviceurile specializate iti cer cat ai cumpara o inchidere completa noua.

Share this post


Link to post

 

 

In timp, am observat ca usa ingheata numai cand ploua sau ninge si apoi e ger. (Pe perioada de ger napraznic dar fara precipitatii n-am avut probleme)

 

 

 

Deci, daca nu ajunge apa in acutuator nu are ce sa inghete. In actuator pe rotite are vaselina siliconica, insa pe astea ieftine mai putina vaselina, ca d'aia sunt ieftine, se face economie. Solutia este tot vaselina siliconica. Se desface burduful de cauciuc dintre tija si corpul fix al actuatorului, daca nu cumva este rupt(iarasi economie, calitate mai subtire) si bagi cu o seringa vaselina acolo, sau direct din tub daca poti si daca nu vrei sa-i pui acoperis.

Cielo a venit cu un fel de inchidere "semicentralizata"(daca pot sa-i spun asa), iar usa soferului este dotata numai cu comanda pentru celelalte. Piesa cu pricina numai actioneaza mecanismul de inchidere, asa ca la montarea alarmei a trebuit montat un actuator(activ) si de asta mufa se taie. Pe original are numai 3 fire. Daca se doreste actionarea din alarma de altundeva se cauta modulul de inchidere (la espero in stalpul dreapta sub ECM) si se face legatura de comanda de acolo. Cele 3 fire in plus din actuatorul care comanda, isi fac treaba numai cand este folosita cheia in rest celelalte actuatoare ar trebui sa functioneze chiar daca ala e inghetat (asta in cazul in care sistemul de alarma este implementat corect). Daca alarma actioneaza numai actuatorul din stanga, care la randul lui comanda inchiderea si ala ingheata.... nu se misca nimic. Prin urmare alarma ar trebui sa dea semnal in sistemul de inchidere si nu sa actioneze actuatorul din stanga.

 

PS: Un actuator cu 5 fire in spate nu se justifica intrucat nu are broasca sa comande restul usilor si e o improvizatie inutila.

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Pateam si eu sa-mi inghete, pana iarna asta... asta vara, cand am schimbat usa, am curatat bine cu wd40 toata broasca, pana a disparut si vechea vaselina. Dintr-o casoleta de plastic taiata am facut un fel de "acoperis" peste broasca, in asa fel incat apa care se scurge pe la geam sa nu mai ajunga pe broasca... de atunci nu am mai avut probleme cu ea, s-a deschis mereu.

Asta am facut doar la cea de la sofer, dar se poate face la fel si pt cea din dreapta. Cele de pe spate nu au problema asta, nu ajunge apa la ele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...