Jump to content

 

Photo
* * * * * 1 votes

Nu Mai Porneste Matizul


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#1 valy8imist

valy8imist

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:galati
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:gl-08-jmt

Posted 23 December 2011 - 13:28

incerc si eu sa lamuresc o problema...am un matiz din 2005 a mers perfect pina de curind dar acum nu mai porneste.am schimbat si bujiile am verificat scinteile la toate ,pompa de alimentare se aude mergind...motorul se invirte dar nu porneste.va rog ceva sugestii daca aveti

#2 cristiangabi

cristiangabi

    Forumist

  • Membru
  • 275 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E AC
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:FOMist

Posted 23 December 2011 - 16:28

verifica daca sigur ai benzina (si eu am ramas ca nu s-a mai aprins becul de benzina)

daca este euro2 (cu delco):
daca ai scanteie pe fisa principala si nu ai pe cele trei de la bujii : capac, rotor delco
daca nu ai scanteie pe fisa principala: senzor optic delco (cel mai probabil) sau bobina inductie.

#3 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 27 January 2012 - 12:35

Matizul meu a pornit azi, dar s-a auzit un fel de troncanit, parea ca merge in 2 sau chiar 1 piston, dar si-a revenit repede. A pornit normal de inca doua ori, dupa stationari de 15-20 de minute, dar la a treia n-a mai vrut! Pare ca bateria nu mai are forta, e intr-adevar veche, are vre 5 ani, dar nu mai porneste nici cu curent de la alta baterie (am incercat cu curent de la 2 Loganuri diesel). Am verificat acum vreo luna cureaua de distributie, si la cat ma pricep eu parea cam slaba. Ce ar putea fi?
Masina e euro2, cu delco, din 2005. Delcoul l-am schimbat acum vreo 2 luni. Mersi

Edited by mai_76, 27 January 2012 - 12:36.


#4 cristiangabi

cristiangabi

    Forumist

  • Membru
  • 275 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E AC
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:FOMist

Posted 27 January 2012 - 13:35

Verifca daca este scanteie sa stii ce sa verifici mai departe:
1. daca e scanteie - fara benzina, pompa benzina (cam devreme), injectoare (putin posibil)
2. daca nu e scanteie - modul optic delco (daca e coreea, se strica repede), capac delco, bobina, fise bujii, un contact imperfect la mufa delco-ului, baterie, contact cablu baterie cu caroseria.
Daca mai e ceva de adaugat..

Edited by cristiangabi, 27 January 2012 - 13:56.


#5 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 27 January 2012 - 15:10

Am scos bujiile si-am dat la automat. Nu a sarit ulei, ci antigel ( ma miram pe unde pierd antigelul). Se pare ca e garnitura de chiulasa sau chiulasa. In curand o duc la mecanic si voi afla!

#6 cristiangabi

cristiangabi

    Forumist

  • Membru
  • 275 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E AC
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:FOMist

Posted 27 January 2012 - 15:23

A scazut si nivelul de antigel? Cum arata uleiul pe la busonul de umplere sau pe joja de nivel? A inghetat lichidul antigel? (Am eu o "teorie" ca din cauza lichidului de racire care nu mai functioneaza corect, se strica modulul optic de la delcou, si vroiam sa verific..).

Scoate te rog niste lichid antigel (daca a mai ramas ceva) si lasa-l peste noapte intr-un pahar sau o sticla ..sa vezi daca ingheata!

Am impresia ca in Corabia au fost vre-o -15 grade azi noapte, iar in noaptea asta o sa fie chiar mai frig asa ca poti verifica..te rog..

Edited by cristiangabi, 27 January 2012 - 15:35.


#7 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 27 January 2012 - 23:25

Uleiul arata normal, nivelul - la fel. Nivelul de antigel a scazut dramatic; in cam 100 de km de la maxim mai era f. putin pe fundul vasului.Nu cred sa fi inghetat, chiar daca or fi fost -15 grade. Pe sticla de antigel scrie ca rezista pana la -30. Oricum, in 2 saptamani am schimbat de 2 ori antigelul din cauza ruginii din vasul de expansiune, asa ca si antigelul era ”proaspat”.
Din pacate nu mai pot verifica antigelul din simplul motiv ca masina am ”predat-o” unui mecanic.
Maine aflu si ”verdictul”!

Edited by mai_76, 27 January 2012 - 23:30.


#8 cristiangabi

cristiangabi

    Forumist

  • Membru
  • 275 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E AC
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:FOMist

Posted 28 January 2012 - 19:21

Mai am o intrebare..in 5 ani de cand aveti masina, cand s-a schimbat ultima oara lichidul anigel? Ma gandesc ca daca avea rugina era ceva in neregula..sa se fi stricat pompa de apa?

#9 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 31 January 2012 - 18:49

Antigelul il schimb constant - anual sau la maxim 2 ani.
Am rezolvat problema dar a aparut alta - mecanicul a zis ca a fost arsa garnitura de la chiulasa, a inlocuit-o, masina porneste perfect, dar nu se-ncalzeste, acul nu urca aproape deloc, masina nu-si tine relantiul si merge cam in suturi. De asemenea, martorul ”check” ramane aprins.
Azi, dupa ce am mers vreo 50 de km, am ajuns acasa si am pus mana pe motor - era doar caldut.

#10 augustinionut

augustinionut

    Forumist

  • Membru
  • 2,646 posts
  • Din:Piatra-Neamt (Pangarati)
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:NT 30 PER

Posted 31 January 2012 - 19:26

Termostat.

#11 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 31 January 2012 - 20:56

A, si inca ceva, am observat ca lipseste furtunasul de vacuum. De cand o fi asa, nu stiu

Termostatul il banuiesc si eu, dar nu cumva si IAC-ul?

Sau, mai grav, sonda Lambda

#12 cristiangabi

cristiangabi

    Forumist

  • Membru
  • 275 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E AC
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:FOMist

Posted 31 January 2012 - 21:14

Este si in manual: Motorul functioneaza cu rateuri - termostatul este blocat pe deschis (nu se mai incalzeste motorul) sau de tip inadecvat. Ar trebui totusi ca mecanicul sa-si puna probleme de ce s-a ars garnitura, nu doar s-o schimbe.

La capitolul "Diagnoza generala motor": de verificat daca
-a pierdut lichid de racire pe undeva apoi s-a supraincalzit si s-a ars garnitura
-termostat blocat pe inchis si s-a supraincalzit (dar nu stiu de ce sta acum pe deschis)
-pompa de apa defecta care nu a racit corect motorul
-garnitura montata incorect, antigelul a patruns in ulei si nu s-a mai uns/racit corect motorul, s-a supraincalzit

"Trosc-ul" de dimineata e ceva mecanic. A fost gheata pe ceva in miscare in motor care a afectat fizic o componenta mecanica din motor. Ar trebui sa va ganditi cum ar fi putut sa ajunga apa in motor. (si ce cod are check-ul, poate primiti ceva indicii.

Edited by cristiangabi, 31 January 2012 - 21:20.


#13 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 02 February 2012 - 11:49

Revin: am montat furtunasul de vacuum si ca prin minune motorul a-nceput sa functioneze corect, iar CHECK-ul s-a stins. Ramane problema cu incalzirea. Am avut senzatia ca motorul se-ncinge, dar in interior nu baga caldura, iar indicatorul apei nu se ridica aproape deloc. Am scos termostatul (nu am avut altul sa-l inlocuiesc deocamdata)si acum motorul se-ncalzeste putin, dar in masina tot nimic.
Am pus termostatul cel vechi in apa la un 90-95 de grade si nu s-antamplat nimic, a ramas tot inchis.
Acum ma intreb si eu - din cauza ca nu se deschidea termostatul sa se fi incins motorul si astfel sa se arda garnitura de la chiulasa? Sa fie si sonda de temperatura a apei defecta si sa nu mai indice temperatura?
Mentionez ca dupa ce am scos termostatul a trebuit sa mai completez cu 2l de antigel si ca in continuare iese rugina in vasul de expansiune.
O spalare a instalatiei de racire cu solutie speciala ar fi recomandata?
Multumesc!

Edited by mai_76, 02 February 2012 - 11:50.


#14 tomis

tomis

    Forumist

  • Membru
  • 952 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 02 February 2012 - 13:30

E foarte posibil ca rugina aia umblatoare sa fi infundat caloriferul, care este destul de fin. Dar, mai intai sa se incalzeasca motorul. Daca nu circuli, pe gerul aste se incalzeste greu...

#15 kuddo

kuddo

    Forumist

  • Membru
  • 24 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2002

Posted 05 February 2012 - 20:35

Am si eu o problema. Cand a dat prima zapada si frig am pornit-o pe benzina dimineata...am lasat-o un pic si dupa aia am trecut-o pe gaz (nu prea aveam benzina)...am tot turat-o ca sa se incalzeasca apa pentru ca altfel da-n nas cand e pe gaz (instalatie veche, pe sistem vechi). Am tot trecut-o cand pe gaz cand pe benzina (din buton) ca nu prea vroia sa mearga pe gaz. Am zis sa o las pe benzina cu gandul ca reusesc eu sa ajung pana acasa. Cu masina pe loc motorul mergea normal si de-o data brusc dadea-n nas si se oprea, am incercat sa o repornesc si a pornit mai greu...mergea vre-o 10-15 secunde foarte bine si dupa aia dintr-o data dadea-n nas (apa era deja la jumate). Deci in concluzie cand motorul era incins trebuia sa o tin turata ca sa nu crape.
Am reusit pana la urma sa ajung cu ea acasa acu cateva zile si i-am dat constant cate o cheie dimineata ca sa nu se buleasca bateria (care e noua), dar de ieri cand am vrut sa-i dau o cheie motorul a inceput sa mearga in suturi. Parca nu ar fi avut aer, parca merge intr-un piston. Doar daca dau frenetic la pedala de acceleratie o ia dupa vre-o 15-20 de secunde (afara nu mai e ger de cateva zile). Daca o las asa un pic da in nas si se opreste.
Bateria este noua, antigel am pus, uleiul pare curat. Acum 2 ani am avut o problema...relativ asemanatoare si de vina au fost capacul de delocu si ruptorul, dar parca nu se comporta exact la fel ca atunci.

Ce sa fie oare...capacul de delcou, bujiile, fisele, bobina de inductie...carbunii ? Sau sa fie ceva mai grav?

#16 mai_76

mai_76

    Forumist

  • Membru
  • 123 posts
  • Din:Corabia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 20 February 2012 - 14:08

Acum a aparut o alta problema - porneste cu motorul rece si dupa ce se-ncalzeste, se opreste. In acel moment nu mai are scanteie, nu-i mai vine curent la bobina . Am schimbat contactul electronic, bobina, fisele, delcoul are 3 luni, sigurantele sunt ok. E vreun senzor care sa intrerupa curentul? Sa fie vreun scurt? Oricum, masina e la un electrician auto.
Daca aveti cwva sfaturi, le astept. Multumesc!

#17 cristiangabi

cristiangabi

    Forumist

  • Membru
  • 275 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E AC
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:FOMist

Posted 20 February 2012 - 17:25

Daca este de vina delcoul sa ne anuntati! Este un topic exact cu acest titlu..si de obicei senzorul optic din delcou este de vina.
http://www.gmclub.ro...e-cald-motorul/

#18 yman

yman

    Forumist

  • Membru
  • 6 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1,5
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:is-06-vxj

Posted 06 September 2012 - 16:03

Ziua buna

Se da una bucata Matiz 2002 functionare perfecta pina intr-o zi dimineata ora 7 cind nu a vrut sa mai porneasca (bagat cheie in contact asteptat sa se stinga becurile pompa de benzina sa amorsat...si...NIMIC...nici un sunt). Am venit de la servici ora 16 am incercat iar si surpriza.... apornit la sfert de cheie. A doua zi ora 7 surpriza iar nu a pornit .La ora 16 incercat surpriza a PORNIT LA SFERT DE CHEIE.

Am deja 4 zile in care patesc la fel Are cineva ideie din ce cauza apare acest FENOMEN ? (mentionez ca nu am umblat deloc sub capota) Sa fie un senzor ceva ?HABAR NAM


Va rog un sfat .

Mesc anticipat

#19 matizdepitesti

matizdepitesti

    Forumist

  • Membru
  • 149 posts
  • Din:Pitesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005

Posted 06 September 2012 - 17:14

Dar numai odata ai dat la cheie? Sau ai incercat de mai multe ori?
Adica dimineata dupa ce porneste pompa, dai cheie vezi ca nu porneste si gata? Sau mai dai vrei 2 3 dup-aia?

#20 yman

yman

    Forumist

  • Membru
  • 6 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1,5
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:is-06-vxj

Posted 07 September 2012 - 10:10

de cite 3-4 ori am incercat in fiecare zi. Azi dimineata am patit la fel. (nu a pornit) 14 grade arata termometru. Se aude pompa ...se stinge cecul si invirti de cheie...degeaba nu porneste. nu se aude nimic (nici un clic macar)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users