Jump to content
Sign in to follow this  
Andrei.ss

Executive-ul DESbracat

Recommended Posts

:o fftopic:

 

Mai Andrei mai, stai ca eu acum m-am prins... ai numarul de inmatriculare DES , te cheama Andrei, esti din Iasi da cu nr. inmatriculare de Bacau... e prima ta masina din 2003 ...hmm numele tau de familie incepe cu SF??? hmm mai noi nu cumva am fost colegi de liceu... :drinkers:

Share this post


Link to post

Ca sa vezi cu cine te poti reintalni pe forum...Hai sa traiesti Silviu!

 

Am profitat de saptamana jumate in care am a avut concediu sa mai execut unele operatiuni asupra masinii, dintre care cea mai importanta a fost inlocuirea uleiului din cutia de viteze, avand in vedere ca depasise venerabila varsta de 8 ani. Mi se pare o prostie sa pretinzi ca uleiul nu se schimba ci doar se copmpleteaza, in conditiile in care uleiul in bidon (nu in exploatare) nu are valabilitate mai mare de 3-4 ani maxim. Unii vor spune ca producatorul stie cel mai bine, dar cred ca specificatia producatorului tine mai mult seama de considerente de marketing, decat de ordin mecanic. Astfel, tu cumperi masina cu garantie 3 ani sau 100.000 km si in intervalul asta nu va fi necesara schimbarea sa, iar ce se intampla dupa, deja nu mai e problema producatorului. Revenind la subiect, am folosit ulei original GM utilizat de toate modelele Opel la pretul 45 RON/L. Cat despre garnitura de etansare a capacului, am avut ceva dificultati pana sa gasesc una, intrucat am fost la magazinul de piese si cel de acolo nici nu stia ce-i aia garnitura capac diferential si cica nici nu ceruse cineva vreodata asa ceva. In cele din urma am gasit una la un service cu doar 5 RON si cred ca au facut o cruce mare ca au scapat de ea de moment ce o aveau pe stoc din 2002.

post-4414-0-41123000-1324924238_thumb.jpg post-4414-0-20266900-1324924241_thumb.jpg

Cu "elementele" achizitionate in portbagaj i-am facut o vizita prietenului meu "taliban" mentionat in primul post in vederea executarii operatiunii. Facand o mica paranteza, trebuie sa spun ca de fiecare data ma incanta rabdarea si meticulozitatea cu care lucreaza, motiv pentru care prefer sa apelez la el decat la service-uri. Marele dezavantaj la Cielo (si probabil si alte modele Daewoo) este lipsa unui buson de golire astfel ca trebuie avuta mare atentie in momentul demontarii capacului de la diferential. In caz contrat, risti sa te trezesti cu un dus de ulei. Am asteptat cel putin o ora, pana cand n-a mai curs nicio picatura. Am desfacut si busonul de control, al carui magnet spre surprinderea mea era plin pana la refuz cu pilitura, probabil de la rodajul cutiei. Odata scurs uleiul vechi, am curatat micile urme de garnitura de pe capac si l-am curatat si degresat cu motorina si spray de curatat frane. Apoi am curatat pe cat posibil interiorul cutiei si rotita diferentialului cu acelasi spray, pentru ca prezentau niste usoare depuneri gri inchis. Cu suprafetele de contact curate am remontat capacul strangand cele 10 suruburi cu cheia dinamometrica la cuplul indicat in cartea tehnica de 30 Nm.

 

Efecte pozitive resimtite:

- intra ceva mai usor in viteze

- dimineata pe racoare nu mai mestec cu schimbatorul in "marmelada"

- accelerare mai usoara (poate o doar placebo)

- inainte cand acceleram in treptele 2 sau 3 masina parca se "impiedica" pentru o fractiune de secunda si abia apoi se tura. Acum problema a disparut.

 

In alta ordine de idei, am rezolvat si cu antena extinsa permanet pe durata utilizarii playerului. Am instalat un buton pe firul de comanda al antenei, astfel ca daca e pe pozitia "pornit" fuctioneaza ca pana acum, dar pe "oprit" am posibilitatea de a o retrage cat ascult cd sau de pe USB. Partea faina e ca am reusit sa-l montez intr-un loc invizibil, dar foarte usor accesibil: pe capacul de sub volan, mai precis in gaurica dreptunghiulara de sub contact, care a trebuit doar putin largita.

post-4414-0-02282000-1324926146_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Salut

Si eu ma gandeam la schimbul de ulei din cutie. Nu stiam ca nu are buson de golire ci doar de control din cate vad.

Cat ulei intra in cutie? Ce indicativ?

Share this post


Link to post

Cat ulei intra in cutie? Ce indicativ?

 

1,8litri

SAE 75W90

Share this post


Link to post

Ar fi fost intr-adevar mult mai simplu cu buson de golire, dar...

Teoretic, in cutie intra conform manualului 1,8 litri, deci trebuie sa cumperi oricum 2 bidoane. Torni pana ajunge la busonul de control. Ciudat este ca la mine au intrat insa 1,6 fix pana in buza, iar acelasi manualul zice ca e acceptabi si un nivel cu 4 mm sub nivelul busonului...

 

Identificarea acestui tip de ulei am facut-o dupa codul de original din TecDoc, insa eram putin nelamurit cu privire la specificatii, de moment ce nu erau trecute pe bidon. Dupa ceva sapaturi am descoperit ca de fapt e un Castrol BOT 402 getriebeol-opel-gm-1-liter.html vandut sub forma OEM ca ulei GM. Conform descrierii din fisierul atasat mai jos uleiul ar fi 75W-85 sintetic.

 

BOT_402.pdf

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Super

Multumesc.

Acum e frig si nu ma bag sub masina, dar la primavara il schimb si eu. Si eu cred ca dupa 8 ani i-ar face bine un schimb de ulei din cutie.

Share this post


Link to post

Ca fapt divers,l-am schimbat eu dupa 15 ani si era curat-curat uleiul.Ca rezulate,nimic,masina intra la fel in viteza,precum cu cel initial.

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca tu aveai un Cielo coreean, poate avea alt tip de ulei, insa eu am simtit niste diferente notabile in ce priveste comportamentul la temperaturi scazute. Inainte, la frig, miscarea schimbatorului era mai greoaie. In plus, la rece imediat dupa pornire se auzea si un huruit usor din cutie, sunet ce a disparut dupa schimbul de ulei, semn ca uleiul vechi nu facea lubrifierea in modul cel mai fericit cu putinta.

Pe de alta parte, daca ai schimbat uleiul original tot cu unul mineral, probabil de asta nu ai simtit nicio diferenta.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

am schimbat eu dupa vreo 13 ani uleiul original, cu castrol sintetic. asta dupa ce a scazut tare nivelul, si pe seroentinbe caraia in a 2-a.

S-a simtit diferenta, intra mai usor in viteze la rece, si e ceva mai silentioasa la viteze (turatii) mari.

 

Daca nu se simte diferenta inseamna ca nu s-a pus un ulei mai bun decat cel vechi (uzat)

Share this post


Link to post

Dupa iesirea din iarna, am executat urmatoarele interventii asupra DES-bracatului:

 

1. Reechilibrarea jantelor pe care sunt montate cauciucurile de vara, intrucat intre 100 si 110 volanul vibra. Probabil o contributie semnificativa au avut-o 2 gropi criminale pe care le-am luat in Botosani City, respectiv Pascani City. Ca si chestie amuzanta, cel de la service m-a interbat ce reprezinta niste etichete puse de mine pe fiecare janta pe care scria FL, FR, RL, RR. I-am explicat ca eu mai permutez cauciucurile si ca sa stiu ce si cum le-am insemnat ca la Formula 1 cu Front Left, Front Right, etc... :D

 

2. Schimbat rulment dreapta fata pentru ca cel vechi incepuse sa huruie. Am pus un SKF care m-a costat 110 RON si 70 RON manopera.

 

Simt nevoia sa precizez ca nu pot decat sa ma felicit pentru decizia de a schimba uleiul din cutia de viteze. S-a simtit o diferenta foarte mare, mai ales la temperaturi extreme. Cu uleiul vechi, cum cobora sub 0 grade se misca mai greu schimbatorul, iar la -10 deja levierul statea teapan acolo unde il lasam si mai mult "ghiceam" vitezele. Daca ar fi sa fac o comparatie, as spune ca uleiul nou se comporta la -25 cum se comporta cel vechi la 0 grade.

Un alt lucru demn de remarcat e ca bateria Delkor, cu care a venit echipata masina din fabrica, ajunsa la varsta venerabila de 8 ani jumatate mi-a depasit asteptarile iesind si din iarna asta, in conditiile in care masina a stat la un moment dat nepornita vreo saptamana la -20.

Share this post


Link to post

Hmm mai Andrei, m-ai pus pe ganduri cu uleiul din cutia de viteze.. din cate imi amintesc la mine a fost completat putin acum vreo 2 ani la 50 mii km aproximativ... este indicat totusi sa-l schimb? Din cate am inteles ai un prieten care ti l-a schimbat... e cumva un prieten comun? As vrea sa-l schimb si eu dar nu ma incred in oricine...

Share this post


Link to post

Salut Silviu! Despre inlocuirea uleiului din cutia de viteze, unele persoane sunt pentru, altele contra, iar eu nu consider ca am calitatea de a da sfaturi cuiva. Motivele pentru care l-am schimbat le-am expus in post-ul 27, iar ceilalti pot fi sau nu de acord cu ele. Tot ce iti pot spune e ca din punctul meu de vedere a meritat. Fie ca uleiul isi pierde sau nu in timp proprietatile poate fi un subiect deschis dicutiei, dar ceea ce nu cred ca se poate contesta este ca nu are cum sa dauneze inlocuirea uleiului original mineral cu unul sintetic de calitate si compatibil, mai ales in conditiile in care acesta din urma asigura o lubrifiere mai buna la temperaturi scazute (sau altfel spus, nu mai mesteci in marmelada pana se incalzeste cutia).

 

Prietenul care mi l-a schimbat e fratele colegului nostru de clasa Dan, dar care sta atat de prost cu timpul incat si pe mine reuseste cu greu sa ma mai programeze la vreo interventie. Daca totusi te hotarasti, ulei de tipul asta gasesti in Bacau la Roatanel (sa iei codul din poza atasata cu bidonul), iar garnitura eu am luat-o din spate de la Iatsa, dar cred ca era ultima pe care o aveau. In cazul in care ai nevoie iti pot furniza codul produsului cu care sa te duci la magazinul de piese daewoo pt comanda. Dar chiar daca nu se mai gaseste, stiu ca etansarea se poate face si cu silicon. Practic operatiunea de schimbare e foarte simpla in esenta, singurul lucru la care trebuie avut o grija speciala fiind etansarea. In Bacau nu prea cunosc service-urile cum lucreaza, insa am in Iasi unul de care am fost multumit si la care apelez cand prietenul meu nu e disponibil.

Tine-ma la curent cu subiectul.

Numai bine! :)

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Oho, ma gandeam eu da nu eram sigur,,,,,, wow mai are si acum cielo?

 

Multumes de precizari, cand o sa am si eu timp si o sa scap putin la bani o sa incerc... oricum o sa-ti dau un semn si o sa postez si in sectiunea dedicata masinii mele... Intre timp am fost ocupat cu asta....

 

Aviz amatorilor, uite ca un detaliu pe care nu l-am stiut pur si simplu m-a facut sa ajung la un moment dat sa ma ia toti nervii cand am ajuns in stadiul sa nu mai pot baga in viteza sa pot pleca din parcare...

Share this post


Link to post

Nu stiu cati dintre voi au avut "sansa" de a fi loviti de un autobuz, insa asta mi s-a intamplat mie ieri. La iesirea dintr-o benzinarie din Bacau statea un autobuz sa se reinscrie in trafic. Era incadrat pentru viraj la stanga, semnaliza stanga, deci nu te poti gandi decat ca va executa virajul la stanga. Eu dorind sa fac dreapta, ma duc prin dreapta lui, iar in momentul in care eram paralel vad ca porneste de pe loc si face tot dreapta lovindu-ma in zona stanga fata cu roata. Chiar daca viteza nu a fost mare, nu e greu de imaginat cam care a fost efectul.

 

Intai am vrut sa mergem la asigurari pentru o constatare amiabila, dar el sustinea ca e nevinovat si ca de fapt eu am intrat in el (are si foarte multa logica rationamentul lui: ca am virat stanga si l-am lovit in timp ce de fapt vroiam sa fac dreapta). Convins fiind ca eu sunt vinovat a insistat sa mergem la politie unde si-a luat tzeapa vietii, ca politistul mi-a dat dreptate mie. Motivele: trebuia sa circule cat mai pe dreapta si nu s-a asigurat la plecarea de pe loc. Pana aici totul ok, doar ca minunata regie de transport public are RCA-ul la si mai minunata firma Carpatica, despre a carei reputatie nu are rost sa mai vorbim. Nu ma voi duce clar la una dintre maghernitele de service-uri cu care colaboreaza ei si am cerut doar sa-mi dea banii. Ca nu vor acoperi paguba, nu imi fac nicio iluzie, da sper macar sa primesc ceva, pentru ca la o prima estimare reparatia m-ar ajunge vreo 15 milioane. Aripa trebuie inlocuita, la fel semnalizarea, iar spoilerul fata voi vedea daca trebuie doar revopsit sau inlocuit cu totul.

 

Ceea ce ma mahneste cel mai mult nu este totusi faptul ca voi da bani (chiar daca nu ma scot afara din casa), ci ca probabil masina nu va mai fi ca noua. De exemplu am observat ca stalpul din stanga al parbrizului s-a departat de bord cu vreo 3-4 mm in lateral, iar bordul in partea stanga a coborat cam cu un centimetru, lucru vizibil la "imbinarea" sa cu parbrizul. Acum se vede pe o distanta de vreo 20 cm un fel de banda neagra, care pana acum era ascunsa. Greu de crezut ca asta se mai poate repara.

 

Iar acum...poza cu opera de arta

post-4414-0-46416200-1334079067_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Poza nu este tocmai sugestiva pt ca nu arata ce s-a intamplat dedesubt, sub capota. Apararent infundatura nu este prea mare, dar banuiesc ca a agatat traversa (sau cum se cheama) pe care se prinde aripa, de aici si deplasarea stalpului. Daca este asa, atunci se poate trage si aduce la pozitia initiala, deci poti s-o rezolvi.

 

Cu RCA-ul te contrazic, gaseste un service bun care colaboreaza cu ei (trebuie sa fie macar unul) si rezolva pe RCA. Daca chiar nu gasesti unul ca lumea in Iasi care sa aiba decontare directa, poti sa mergi la orice service, platesti reparatia si decontezi. Suma decontata maxima depinde de valoarea de piata a masinii, asta e la orice asigurator. Aripa poti sa o iei de la SH gata vopsita, originala (ca sa nu risti sa iti puna aia una aftermarket) si sa vorbesti cu service-ul sa o monteze pe aia si sa iti dea banii pe ea, ei urmand sa zica ca au pus una noua.

Share this post


Link to post

Andrei cu parere de rau iti spun ca nu o sa primesti nici un ban de la Carpatica ci numai promisiuni care nu vor fi onorate niciodata. Nu cred ca vei gasi vreun service care colaboreaza cu ei ci doar service-uri care o sa-ti repare masina contra cost urmand sa-ti recuperezi tu ulterior banii. Eu ma judec cu ei de 2 ani si cred ca mai dureaza cel putin un an. Succes!

Share this post


Link to post

In legatura cu bara ... http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/27044-salutare-nou-posesor-nou-pe-aici/page__st__120

Concluzia celor de la iatsa in cazul meu: chiar daca o sa ai un luft de cativa mm intre bara si aripa mai bine o lasam pe asta originala si o vopsim , ca acum de unde le aducem sunt foarte casante, nu mai sunt flexibile si sunt de proasta calitate... m-au lasat sa ma hotarasc eu, ei oricum isi incasau banii ...Dupa ce mi-au vopsit-o era ca noua!

Share this post


Link to post

Nu schimba spoilerul! Ce sunt acum pe piata sunt chinezarii. Sa verifici si geometria rotilor. Bafta la reparat!

Share this post


Link to post

Multumesc de sugestia in legatura cu schimbarea spoilerului, daca nu va fi absolut necesar n-o sa-l schimb. Geometria rotilor am verificat-o chiar acum 2 ore si a iesit foarte bine, deci in momentul impactului s-a virat doar volanul, dar lonjeronul nu a avut de suferit. Din ce am mai analizat mi-am dat seama ca mai a fost indoita si contraaripa aceea metalica care se gaseste sub aripa si probabil asta e cauza deplasarii stalpului. Probabil tot de asta tine si faptul ca bordul a coborat putin. In plus, vor trebui schimbate aparatoarea de plastic din interiorul arcadei si din pacate si farul, chiar daca este perfect functional, pentru ca s-a intamplat ca semnalizarea sa se rupa cu tot cu urechea aia de prindere de pe far.

Si apropo de asta, semnalizarea veche mi-a cazut ieri pe drum si cum am maine de facut un parcurs Bacau-Dorohoi si retur, m-am gandit ca decat sa conduc stresat, mai bine imi cumpar cu 25 RON o lampa de smenalizare la second (a se intelege ca oricum voi cumpara una noua dupa ce imi repar masina). Cand o sa am cum sa decarc poza va voi arata "solutia tehnologica" de prindere a unei lampi de semnalizare cu o ata trasa prin urechea de prindere, alta innodata de soclul becului si banda adeziva pe exterior :P

 

Cat despre Carpatica, nu ai cum sa gasesti un service serios cu care sa colaboreze pentru ca lucreaza doar cu boschetari, asa ca am optat sa-mi dea cati bani mi-or da si asta e (in cazul in care mi-or da), decat sa ma duc la niste jegosi sa-mi repare masina. Ca voi pune de la mine o gramada, daca nu chiar tot, nu am nicio indoiala, dar macar sa iasa treaba bine.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

In sfarsit mi-am reaprat masina si pot spune ca in mare sunt destul de multumit de cum a iesit. M-a costat 1400 RON, iar in banii astia au intrat aripa noua, semnalizator, far, carenajul de plastic din interiorul aripii plus vopsit aripa si spoilerul fata. Carpatica mi-au aprobat dosarul cu o despagubire de 930 RON si cica in cateva zile o sa-mi transfere si banii. Diferenta pana la 1400 este cauzata de faptul ca nu au inclus farul si carenajul in paguba, dar asta din vina mea, ca nu am mai avut timp sa fac o expertiza la service si in momentul respectiv nu imi inchipuiam ca si alea vor trebui schimbate. Poate a contat si faptul ca a intervenit pe langa ei si inginerul sef de la regia de transport public din Bacau (un om foarte cumsecade) si i-a rugat sa ma ajute. Oricum, pana nu vad banii, nu ma extaziez prea tare.

 

Cat despre lucarare, zic ca din punct de vedere al culorii a iesit perfect (e doar o mica diferenta intre aripa perfect lucioasa si restul masinii care de-a lungul timpului a suferit o oarecare matuire, dar e vizibila). Cei de la service mi-au gasit pana si abtibildul cu Executive sa mi-l lipeasca si m-au asigurat ca nu voi ava nicun fel de probleme cu vopseaua. E drept ca si eu am insistat foarte mult si am zis ca nu vreau sa se intample si de data asta ce s-a intamplat cu spoilerul spate vopsit la ei acum un an si jumatate (s-a cojit putin vopseaua pe o suprafata cam de 1 cm patrat - a se vedea ultima poza). Un lucru care m-a surpins a fost ca in momentul in care am mentionat asta s-au scuzat si mi-au promis ca mi-l revopsesc gratis cand o sa vreau. Asa ceva mai rar, mai ales ca a trecut 1 an si jumatate de atunci.

La capitolul mici nemultumiri trecem aripa care nu se mai imbina chiar perfect cu stalpul si nici bordul care coborase putin nu a fost rezolvat 100%, insa nu e ceva foarte deranjant.

 

De cam o ora am revenit de la o iesire de w-end la Slanic Moldova unde am facut si cateva poze cu "My Precious". Consumul facut plin pe plin de doar 7% m-a mirat, in conditiile in care nu am mers deloc economic pentru ca era o iesire platita de firma: 4 persoane, bagaje, 2 reprize de 160, AC cam 30% din drum, vreo 6-7 km facuti pe un drum de tara cu treapta I si mers ceva mai agresiv decat de obicei. De obicei in afara scot un 6,3% cu 2 persoane, fara bagaj si mers semi-mosnegeste.

 

post-4414-0-87518800-1336333434_thumb.jpgpost-4414-0-65766800-1336333436_thumb.jpgpost-4414-0-35384400-1336333438_thumb.jpgpost-4414-0-05820000-1336333440_thumb.jpg

post-4414-0-28712400-1336333433_thumb.jpgpost-4414-0-12394000-1336333493_thumb.jpgpost-4414-0-44970900-1336333551_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

A iesit bine! Sa ne spui daca ti-au virat banii astia de la Carpatica. Pana la urma n-a fost dracul asa de negru :) .

Share this post


Link to post

A iesit bine,tu vezi inbinarile si difenta la lac,dar te vei obisnui cu timpul. Referitor la bani;o sa-i primesti pana la urma, daca ai dat si contul vor intra.

Share this post


Link to post

Azi e o zi istorica! Mi-au virat banii in cont cei de la Carpatica. E drept, in urma unui telefon dat unui director adjunct care a fost foarte prompt, dar astea sunt detalii. La inceput eram foarte sceptic ca voi primi ceva, dar poate pentru ca aveam document de la politie si nici suma nu e extraordinar de mare au contat. Atasez mai jos si dovada viramentului de pe online banking pe care ar trebui sa o listeze oricine asteapta bani de la ei pentru a le creste sperantele :P

post-4414-0-43311500-1336565984_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Desi au trecut vreo 6 luni de la "eveniment", abia acum postez despre o achizitie foarte utila din punctul meu de vedere pe care am facut-o. Prin noiembrie mi-am comandat o tava pentru portbagaj. Avantajul acesteia e faptul ca este creata special pentru orice tip de masina, astfel ca se muleaza bine pe toata suprafata portbagajului. In ciuda pretului cam ridicat (145 RON daca tin bine minte) nu regret deloc banii cheltuiti pentru ca si-a dovedit clar superioritatea asupra foliilor pe care le-am folosit pana in acel moment, atat din punct de vedere al incarcarii bagajelor, cat si al sigurantei pe care o ofera impotriva eventualelor lichide varsate.

post-4414-0-50971300-1337444240_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Recent am resimtit pe propria piele ce inseamna efectul e "fading" al franelor. Am franat ceva mai violent la un moment dat de la 140 la ora si cand am ajuns pe la 50 simteam ca aproape nu mai am frana. Noroc ca cel din fata nu a oprit de tot, pentru ca probabil il loveam. Astfel m-am gandit sa ii fac masinii cadou niste discuri mai performante decat cele stock si iata ca azi dimineata am intrat in posesia celor noi. Avand in vedere ca nu sunt o piesa pe care o schimbi foarte des, mi-am permis sa fac o aroganta si sa-mi cumpar varful e gama de la ATE: Power Disc.

Pretul de 420 de RON probabil va fi considerat de unii ca fiind exorbitant, dar voi vedea daca a meritat sau nu. Weekend-ul viitor sper sa reusesc sa le pun pe masina. Cred ca se vor intelege bine si cu placutele ATE montate nu demult. O chestie interesanta mi se pare faptul ca in instructiuni este specificat foarte clar a nu se curata discul inainte de montare.

Voi prezenta cu siguranta si impresiile dupa ce le fac "rodajul".

post-4414-0-43763000-1338026120_thumb.jpgpost-4414-0-52994900-1338026128_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...