Jump to content
Sign in to follow this  
lowlife

O Nubira Ii Rablagita

Recommended Posts

Salutari :lavolan: ,

 

 

Dupa foarte mult timp, m-am decis sa prezint si eu masina (familiei), pe care-o conduc eu. E vorba de o nubira 2 2004 euro2 care parca a trecut prin razboi.

 

O mica istorioara: masina a fost cumparata de la un samsar pe 07.12.2009, care la randul lui o luase de la un nene din Caransebes (primul proprietar) cu 3900E. Pe ea s-au platit cam 160 milioane atunci:

 

DSC01894.jpg

 

Imediat dupa, sau cand am avut timp :D , am dus-o sa-i schimb una-alta: nu mai tin minte tot, filtre, distributia (cu role, curele etc), placute frana fata, garnitura capac si bujii (care erau inecate in ulei) - toate au fost GM am impresia - 15 milioane;

 

DSC01901.jpg

 

DSC01902.jpg

 

DSC01903.jpg

 

 

 

Fiind nemultumit ca era pedala de frana INCREDIBIL de moale, am dus-o iar in service:

 

DSC02166.jpg

 

DSC02168.jpg

 

DSC02169.jpg

 

DSC02172.jpg

 

Proprietarul anterior a fost atat de destept, incat a vopsit tot ce-a vazut; ca rezultat, nici un surub nu se mai desfacea.

Schimbat placute frana spate, care s-au dezintegrat cand le-a dat jos - 700 mii (de Leganza, nu stiu producatorul) + 900 mii manopera (s-au chinuit ceva) - 1.6 milioane;

 

Totul a fost OK pana cand ma indreptam catre Praktiker sa ma uit de instalatie GPL - am vazut ca urcase foarte mult acul de temperatura lichid racire (?). Am dus-o de urgenta la un service - 2L antigel - 600 mii;

 

Vazand ca nu mai pierde lichid de racire, am mai lasat-o asa. Am montat GPL (23 milioane cu instalatie toroidala + 700 mii balamale noi, ca mi-au dat capota peste cap si le-au rupt pe alea + 250 mii montat). Din nefericire, balamalele noi sunt o porcarie trista si trebuie schimbate cu unele originale. Mai adaug inca 7-800 mii pt alea si ajung la 23 milioane + 700 mii + 250 mii + 700 - 24.65 milioane;

 

Dupa ceva timp, am dus-o la constatare cred, si mi-au spus ca trebuie schimbata garnitura de chiuloasa, eventual planata chiuloasa. De planat n-a fost nevoie, costuri 1.7 milioane garnitura Elring + 1.7 milioane - 3.4 milioane;

 

DSC02426.jpg

 

DSC02427.jpg

 

Apoi, am inceput sa produc si eu bani si am zis ca nu mai pot sa merg cu masina jerpelita in ultimul hal. Batea si troncanea la orice gropita, ma gandeam sa-i dau foc si sa merg cu bicicleta. Nu credeam ca se putea aduce vreodata pe linia de plutire. In fine, am cantarit optiunile - strans bani XX luni sau aranjat rabla. Comoditatea a invins si m-am hotarat sa aranjez nubira.

 

Am cumparat 4 telescoape gaz Kayaba (2.45 milioane fiecare) + 4 arcuri Monroe (identice cu cele de fabrica - 1.2 milioane fiecare). Din cauza unei incurcaturi a nesimtitilor de la magazinul de piese, n-am putut monta amortizoarele spate si mi-am cumparat altele Monroe. Nu cunosc detalii, eram disperat sa ridic masina din service. Din ce mi-a spus duduia de la (alt) magazin, sunt cu ulei+gaz. Deci pe fata 2 Kayaba gaz, pe spate 2 Monroe cum-or-fi. Costuri: 2.45 x 4 + 1.2 x 4 = 9.8 + 4.8 = 14.6 + 2.2 manopera = 16.8 milioane;

 

DSC02500.jpg

 

DSC02501.jpg

 

Fiind in service, a venit un nene la vreo 40-45 ani si a zis mai in gluma, mai in serios, "ce e cu jegul ala pe masina?", el conducand un logan. In gandul meu, taica, daca ai sti cum merge asta, nici uleiul nu i l-ai mai schimba. :D

 

Cand am ridicat masina, nu mi-a venit sa cred. Serviceul e undeva pe o ulita plina de gropane, mirarea mea era ca nu se mai auzea nimic, nici o bataie, nici un troncanit. Am iesit cu ea pe sosea si iarasi, am ramas uimit, puteam sa pun frana fara sa se incline masina 20 grade, de curbe nu mai spun :D pt prima data, in afara de prima saptamana dupa ce am luat-o, eram incantat de masina.

 

In ziua aceea, cand am iesit de la munca, am spalat-o prima data fara vreun scop anume (ridicat vreun sef de-al mamei/medici/doctori) la spalatorie. Am stat cam o ora pe-acolo, dar ce mai conta, aveam "masina" si inca una curata :banana:

 

 

Urmatorul pas a fost sa ma apuc sa-i schimb "muzica": am luat niste difuzoare Ground Zero coaxiale ovale cu 3.1 milioane (GZRF 69X) si 4 placi x 100 mii de nu-stiu-ce material pt izolare fonica (seamana cu Vibroplast M1, dar logo-ul e alb, nu albastru).

A urmat a doua zi playerul, un Alpine 111r (5.7 milioane cu transportul). Destul de dezamagit de player, se aude parca ceva mai bine, dar e aproape de 2 ori mai usor decat cel de fabrica 2DIN si se incinge ingrozitor radiatorul. Mai mult, ii lipsesc si reglajele (sau nu i le-am gasit eu) de balance stg/drp, fata/spate. Nici firul de antena nu am reusit sa-l bag, l-am lasat asa si asa o sa ramana o perioada.

 

Costuri aici: 3.1 difuzoare + 0.4 placile + 1.2 manopera doar difuzoare si aplicare placi pe tablia cu difuzoare + 5.7 player + 165 mii mufa Daewoo-ISO (sunt 3 tipuri "cica", www.adelaida.ro) + 250 mii sina casetofon (merge cea de Matiz, desi niste dobitoci de la un maare magazin de piese Daewoo mi-au spus ca nu) + 200 mii manopera la un baiat ce a incercat sa imi lipeasca marginea membranei rupta de dobitocul care mi-a montat din capul locului difuzoarele pe masina = fix 11 milioane;

 

DSC02517.jpg

 

DSC02519.jpg

Am omis sa povestesc despre revizii, de fapt n-a fost decat una la inceput si una prin februarie anul asta: schimbat ulei (castrol 10w40) si filtru ulei, masina facand intr-un an doar ~3000km.

 

 

Mai urmeaza cat de curand izolare usi fata, deoarece baraie groaznic, si schimbare difuzoare fata - o sa incerc sa inghesui de 16.5 in loc de maximul de 13cm.

 

Planuri de viitor, ca si defectele estetice ale masinii, sunt multe, poate prea multe care cu siguranta nu merita, dar o sa merg din aproape in aproape :D

Edited by lowlife

Share this post


Link to post

Nu vreau sa par rau, dar la banii astia inchiriai o masina care nu-ti dadea dureri de cap. :)

Iar de GPL pt 3 mii de km pe an.. nu mai zic nimic.

Share this post


Link to post

S-au mai schimbat lucrurile din primul an, cand mai mult statea in parcare. Masina merge doar prin oras. Foarte important mi s-a parut factorul psihologic: chit ca am dat o data o caruta de bani (instalatia GPL), acum merg oriunde am nevoie cu masina, fara sa ma mai gandesc ca platesc mult pe km cand as putea sa platesc mai putin (diesel/GPL).

 

Consum de 11-12L/100km la pret de 54mii/litru benzina = 6-6.5mii lei vechi pe km. Mai departe, pt 3000km pe an inseamna 19.5 milioane. 

 

Consum 13-13.5 la 30mii/litru GPL inseamna 4mii lei pe km. La 3000km pe an, 12 milioane.

 

Acum masina face cam 6-7mii km pe an numai in oras: benzina 37.8 milioane, GPL 28.3. Daca adaug ca am de gand s-o tin cat s-o putea (minim 5 ani?) si faptul ca pretul benzinei creste 2:1 fata de cel al GPL, eu consider ca nu ies in pierdere. 

 

 

Poze de ansamblu o sa pun cand masina o sa arate cat de cat regulamentar. Momentan am bara fata crapata si peticita, bara/tabla spate zgariata, capota zgariata si lovita - nu stiu de unde, portierele mi-au fost lovite prin parcare etc. :(

 

 

 

Share this post


Link to post

Deocamdata, in primii 5 ani cheltuiesti ca si cum nu aveai instalatie, economia apare abia dupa.

Share this post


Link to post

Sa o porti sanatos, e o masina buna si pe care te poti baza daca ai grija de ea. Principalele surse de cloncaneala sunt bieletele antiruliu fata si bucsele brate fata (am schimbat vreo 3 sau 4 seturi in 110.000KM). Gasesti multe sfaturi legate de intretinerea masinii pe forum, chiar si cateva tutoriale (frane, audio etc).

 

PS: Sub cd-player ai pus sertarul original (versiunea sx avea un casetofon 1din+sertar)?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Tommy: sunt constient de asta. E prima masina si n-am stiut la ce sa ma uit. Ma bucur totusi ca am luat teapa doar cu exemplarul, nu si cu marca.

 

tolin: poate am facut alte calcule. Principiul a fost urmatorul: curba de crestere a pretului benzinei e mai accentuata decat la GPL. In plus, instalatia am platit-o o data. Cu cat se scumpeste mai mult benzina, cu atat amortizez cheltuiala. 

 

Am uitat sa precizez. Dupa amortizoare am schimbat si bieletele antiruliu (1.5 mil toate - 2 nemtesti + 2 korea). Am incercat (mecanicii) sa schimb si sabotii frana de mana, dar mi-au dat pt punte cu tamburi. Ce imi trebuie mie costa 4 milioane :shock:  (apare ca parte din ansamblul frana de parcare).

 

 

De asemenea, am incercat sa schimb si lichidul frana. Un aerisitor de-abia s-a desfacut, iar la celalalt i-au sudat ceva in capat sa-l poata desface. Acum mi-e frica sa ii mai pun sa incerce, poate-l rup acolo si trebuie sa caut etriere. Am intrebat la N magazine de piese dedicate daewoo: la nici macar unul nu au, iar la altele nici nu auzisera. 

 

 

andreib: mersi!

 

Deocamdata n-am pus nimic, playerul l-am primit vineri si m-am chinuit ceva timp sa-l montez. Nici nu ma gandisem la ceva de fabrica, intentionam sa improvizez ceva din lemn. Deocamdata ramane asa, am alte probleme mai grave de care sa ma ingrjiesc.

 

In timp ce incarcam astazi niste saci in portbagaj, am gasit si cricul, pe care credeam ca nu-l am. Bine ca n-am cumparat unul intre timp. :D Tot cu ocazia asta am constatat ca, probabil de la alte chestii carate si din cauza ca e butelia mai inalta decat roata de rezerva, podeaua portbagajului nu mai ajunge peste buza de suport si s-a indoit/rupt. 

 

 

Share this post


Link to post

Salutare in primul rand!

 

Din pacate tu ai platit mult pentru o masina in stare foarte proasta. La banii astia trebuia sa fie in stare excelenta. Eu am dat-o pe a mea cu ~1000E mai putin decat tine si tot ce trebuia sa-i faca proprietarul era sa-i schimbe kitul de abreiaj pt ca se auzea un huruit de la rulment. In rest schimbasem cu cateva luni in urma cam tot ce tinea de trenul de rulare.

 

Daca tot ai bagat bani in ea, acum macar sa umbli cu ea sa scoti cheltuielile... Fii atent cu piesele de schimb, pt ca a scazut destul de mult calitatea lor, trebuie sa stii de unde sa cumperi ca sa nu iei teapa. Sfaturile de pe forum cu siguranta te vor ajuta.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

ches: m-am invatat sa gandesc in felul urmator: "se putea si mai rau". Bine ca n-am schimbat toate astea la un passat.

 

In alta ordine de idei, am iesit azi de la munca si am gasit masina lovita in parcare: :| portiera stanga spate e infundata, s-a infundat pana in partea de sus unde e nervura aia. NU pot sa inteleg cum a reusit cineva s-o loveasca, poate daca faceau cerculete morti de beti. :wallbanger:

 

Bine ca functional n-are nimic, asa ramane.

 

 

Share this post


Link to post

m-am invatat sa gandesc in felul urmator: "se putea si mai rau".

Poate ca ar trebui sa te gandesti ca macar uneori.. se poate si mai bine :)

 

Bine ca functional n-are nimic, asa ramane.

Ia macar o autorizatie de reparatie de la politie, dai declaratie pe proprie raspundere.

Share this post


Link to post

Eu stiam ca pentru partea din spate nu ai nevoie de autorizatie. Daca se duce la politie nu isi va lua amenda? Eu asa stiam ca functioneaza "sistemul".

Share this post


Link to post

Pentru orice avarie ai nevoie de autorizatie de la politie mai putin in cazul in care ai intelegere amiabila.

Daca dai cu spatele si accidentezi alta masina, cine e vinovat?

Share this post


Link to post

Daca declari pe propria raspundere ca ai zgariat-o singur sau ai gasit-o zgariata nu e amenda, am facut si eu sportul asta acum vreo doi ani. Dai cu subsemnatul si iti dau dovada pt reparatie.

Si eu tot in spate am avut zgarietura.

Share this post


Link to post

Daca ai CASCO, dovada o poate da si agentul constatator de la firma de asigurari; in caz caz de lipsa CASCO, dovada o elibereaza politia rutiera, cu conditia ca solicitantul sa nu fie atutorul unui accident (masina gasita lovita in parcare de ex). NU se pune problema unei amenzi in aceste situatii.

In ambele cazuri, dovada eliberata este valabila 30 zile. Daca depasesti aceasta perioada fara a repara masina, este posibil sa fii sanctionat in trafic.

Share this post


Link to post

dovada o poate da si agentul constatator de la firma de asigurari

 

Asta chiar nu am auzit, de cand are agentul de la asigurari veleitati de "organ"? Aceasta procedura (de a te prezenta la politie pt. obtinerea autorizatiei de reparare) exista pentru simplul motiv de a monitoriza accidentele pentru evitarea tainuirii faptelor cu caracter de contraventie si/sau infractiune. Exemplu: dau cu spatele (asta ca vorbeam de lovituri in partea din spate), omor un pieton, fug de la locul accidentului direct la asigurari, imi iau dovada si repar masina.

Share this post


Link to post

Domnilor, pentru discutii de dovada/reparatie/etc avem sectiune de Legislatie !

Share this post


Link to post

Asta chiar nu am auzit, de cand are agentul de la asigurari veleitati de "organ"? Aceasta procedura (de a te prezenta la politie pt. obtinerea autorizatiei de reparare) exista pentru simplul motiv de a monitoriza accidentele pentru evitarea tainuirii faptelor cu caracter de contraventie si/sau infractiune. Exemplu: dau cu spatele (asta ca vorbeam de lovituri in partea din spate), omor un pieton, fug de la locul accidentului direct la asigurari, imi iau dovada si repar masina.

 

Merge :D

Share this post


Link to post

Am reusit sa pierd mai bine de o ora pe la politie pana sa depun o "declaratie de tamponare" in care am declarat ca nu sunt martori si nu stiu cine e autorul.

 

Pe agentul care se ocupa cu ce aveam eu nevoie l-au trimis cu niste hartii la mama dracu' si am asteptat pana s-a milit alt agent de noi (mai era un tip care daduse cu masina-n bloc :lavolan: ) . Asta mi-a spus sa adaug si ca n-am consumat bauturi alcoolice ULTERIOR. N-am mai trecut asta, poate ajung presedinte si radeti de declaratia mea prezentata la stiri.

 

Politistul #2 a iesit sa-mi inspecteze masina; era destul de clar ce s-a intamplat, mi-a dat repede dovada de reparatie. M-am dus apoi la un service mai retras, la care merg de obicei, mi-au cerut 3 milioane pt reparatie usa; m-am dus apoi la alt service destul de simandicos si mi-au cerut *doar* 4 milioane, ca il cunosc pe un domn de-acolo. M-am gandit ca nu merita sa merg cu ea lovita si nici sa umblu pe la dezmembrari.

 

Am reperat o masina care m-ar fi putut lovi, o coaja de Fiat inscrisa bulgaria din '90 si ceva. Condusa de o tiganca. M-am dus inapoi la politie sa le spun ca stiu cam cine e autorul, dar m-a descurajat politistul: chiar daca aveam martori, era asigurarea de bulgaria si, normal, martorii tigancii. Am vorbit cu ea si se jura c-a fost la inmormantare. Gandindu-ma ca tot aseara, la 10 minute dupa ce am gasit masina lovita, era sa dea unul in mine din cauza mea :D si am scapat, am zis ca e totusi bine.

 

Spuneti-mi daca scriu prea mult. Maine o sa pun poze cu usa lovita.

Edited by lowlife

Share this post


Link to post

Cam mare diferenta de culoare...

Share this post


Link to post

Mare de tot diferenta. Asta e bataie de joc.. :shock:

Share this post


Link to post

Groaznic, mergi inapoi si da-le cu ea incap.

Share this post


Link to post

Eu nu dadeam bani pe o asa lucrare. Cred ca si una SH era mai nimerita.

Share this post


Link to post

Daca asa se vopseste la un service simandicos ma intreb la cel mai de cartier cum iese oare? Vorba lui BZN, nici nu plateam asa ceva, e mult prea mare diferenta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...