Jump to content
Sign in to follow this  
marini

Curelele de distributie si alternator

Recommended Posts

Masina are 44000 km, imi puteti spune si mie cam la cati km se schimba.Cea de la alternator chitaie ingrozitor .

 

multumesc!!!!!!

Share this post


Link to post

intre 50-60.000 depinde de starea in care se afla. dar se rupe cureaua de la alternator, nu-i bai mare dae cea de la distributie e cu belea mare.

Share this post


Link to post

scrie in manual, nu umblu cu el la mine, dar o sa ma uit.. parca la 60mii..

Share this post


Link to post

Cureaua de distributie se schimba la 60kkm ...

Cureaua de alternator parca tot la 60kkm ...

 

Si la mine a chirait de nebuna prin decembrie cea de la alternator, am fost in service, a strins un pic cureaua ... acum nu mai chiraie ... in schimb fluiera, asa cam ca un turbo micutz ... hihihihi!

Share this post


Link to post

Eu am schimbat'o acum de curand. A chitzait putin la inceput , dar apoi s'a lasat .. cred ca a fost forba de o mica "rodare" a curelei. Cureaua este BOSCH .. nu stiu daca are vre'o relevanta.

Mdeci nu cred ca trebuie schimbata .. sa nu fie prea intinsa.

Share this post


Link to post

Guys, ce se intimpla daca se rupe cureaua de distributie? D-alea rele, cu batut pistoane in supape? Eu am un Tico de peste 5 ani, cu 60k, si nu am schimbat nici o curea. M-am uitat de curind la aia de la alternator si am vazut ca e saraca destul de crapata, nu arata prea bine.

 

 

Aveti idee cam cit coasta curelele plus manopera sa le schimb? :|

 

Nu de alta, da sint cam strimtorat right now, si tre sa fac si alte chestii (vreo 2 caucioace macar, sa schimb lichidul de frina ca si asta e originalul, placute eventual... :oops: )

 

:thanks:

Share this post


Link to post

Zet-ule vezi ca pe la CNE Vaxxi spune ca e nasol daca e rupe cureaua de distributie,adica te alegi si cu segmentare in plus.Eu te-as sfatui sa citesti repede o carte tehnica pentru Tico si sa vezi ce curele trebuiesc schimbate si la ce nr de km si sa treci repede la treaba.Stii tu ca in general orice defect antreneaza si altul si mai bine sa previi decat sa ramai cu masinuta in drum.

Share this post


Link to post

Thx for the warm welcome! :wink:

 

Nu pare mult, vreo 500-600k, daca era acea curea dintzata din lista lor.

La urmatorul salariu, e clar in capul listei de prioritati!

 

La drum! :lavolan:

Share this post


Link to post

Vezi ca nu e numai cureaua, e si rola intinzatoare, se schimba obligatoriu impreuna! cu manopera cu tot cred ca bate pe la vreo 1.500.000ROL!

Share this post


Link to post

:roll: s*it happens...asta e, banuiesc ca virgula costa mult mai mult schimbat supape si segmenti si mai stiu eu ce in caz de ... :cadelnita:

Share this post


Link to post
Vaxxi spune ca e nasol daca e rupe cureaua de distributie,adica te alegi si cu segmentare in plus.

 

N-am spus asta, uite cum mă răstălmăceşte lumea :swordfight:.

 

Segmentarea am făcut-o pentru că tot desfăcusem motorul, şi nu strica deloc s-o fac. Dar ruperea curelei de distribuţie (mai ales la viteză mare) este un lucru foarte rău! Cum să explic eu ... cureaua aia cu dinţişori (apropos, cureaua este ranforsată cu kevlar în caz că nu ştiaţi, materialul folosit la veste anti-glonţ) se asigură că atunci când pistoanele sunt jos, supapele sunt deschise (coborâte), şi invers. Dacă se rupe sau pierde dinţi, se produce "săritul de la punct" -- adică se dereglează ordinea lucrurilor, şi pistonul urcă în timp ce supapa este deschisă. Şi o loveşte!

 

În cazul bun, scapi cu supape îndoite (numărul lor depinde în principiu de turaţia motorului). În cazul rău, cu pistoane sparte.

Share this post


Link to post
N-am spus asta, uite cum mă răstălmăceşte lumea

Sorry Vaxxi ,am procedat ca in telefonul fara fir.

Share this post


Link to post

Din cite am inteles eu de pe la altii, exista si motoare la care nu se intimpla chestia asta, adica pistonul nu ajunge sa dea in supape chiar daca ajunge in pms iar supapele sint deschise.

Sa inteleg ca nu e cazul la cacarezele de 800cm3 de la Tico/Matiz/Damas

Share this post


Link to post

:satraiti: am inteles...

 

 

Da' cind ma uit eu la un vecin care un Harley de vreo 2 litri, cind pleaca de pe loc dupa doua curse de piston a ajuns la 40/h...cum pot eu sa pretind ca am masina... :heavydrinker:

Share this post


Link to post

e fashnetz MTZ, pana pe la 50 e cam ca Reno'u (compar cele doo mashini ale mele), dar dup'aia...cilindreea ishi spune cuvantul la reno, iar cand intra turbo la 3000rpm zici ca apeshi frana la MTZ..

ca sa inkeiem discutzia comparativa: MTz e de orash o mashina excelenta. No more comments..

Share this post


Link to post

cureaua de distributie cind se rupe?

la viteza mare sau viteza mica? :?

Share this post


Link to post

medie.. :lol:

raspuns mai exact: cand nu te ashteptzi la asta, cand tzi'e lumea mai draga, etc...

Share this post


Link to post

Se rupe (de fapt am mai zis, nu prea am auzit să se rupă propriu-zis, ci se rup dinţii de pe curea) când nu mai rezistă materialul... nu prea are legătură cu viteza (mai degrabă ar avea legătură cu turaţia şi efortul asupra curelei).

Share this post


Link to post

Oricum partea buna e ca te avertizeaza inainte sa se rupa...cand incepe sa tiuie atunci cand demarezi sau accelerezi brusc... asta e... marca banu' si schimb-o...

Share this post


Link to post

Avertizează pe naiba :( . Mie mi s-a rupt în mijlocu' drumului fără nici o avertizare. Am avut impresia că nu trage aşa bine, am dat o talpă şi cred că prin asta i-am semnat certificatul de deces.

Share this post


Link to post

Intrebare:

Am 61mii km si nu am schimbat nici un fel de curele, intrebarea este urmatoarea: Trebuie neaparat sa schimb curelele caci m-am uitat zilele trecute si arata bine, cu toate ca au 7 ani.

Share this post


Link to post

Daca nu vrei sa ramai pe drum schimba cureaua de distributie (neaparat impreuna cu rola presoare, ca altfel faci o mare varza). Si daca tot dai 1.3 mil pe astea, mai bine dai inca 150.000 si pentru cureaua de alternator.

Share this post


Link to post
Avertizează pe naiba :( . Mie mi s-a rupt în mijlocu' drumului fără nici o avertizare. Am avut impresia că nu trage aşa bine, am dat o talpă şi cred că prin asta i-am semnat certificatul de deces.

 

la citi km s-a rupt cureaua?

Share this post


Link to post

Oooooo, a aparut Brusli la interval. Bine ai revenit!

Share this post


Link to post

bine (ca) v-am gasit :lol:

de cind nu ne-am mai vazut ...am reglat distanta la bujii :lol:

dar nu-i nici o diferenta :?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...