Jump to content
Sign in to follow this  
tacalin

Instalatie Spalare Parbriz

Recommended Posts

Salut!

 

Am o problema cu instalatia de spalare a parbrizului.Am pus in vas numai lichid de spalat parbrizul dar nu am mai foloit masina timp de o saptamana.Cand am vrut sa spal parbrizul nu mai mergea desi vasul era plin.Motorasul se aude ca merge dar nu iese nimik pe duze.Am obs ca in bidonul cu lichidul de spalat parbrizul a aparut ceva depuneri.Daca mi sa infundat instalatie cum se poate scoate toata mizeria din ea?Ma poate ajuta careva cu cateva sfaturi?

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Sugestia mea este sa iei un ac sau o litza foarte subtire si sa desfunzi duzele inainte de alte miscari. Dupa aceea mai vedem :)

Share this post


Link to post

Multumesc! Am fost la Un service Chevrolet si problema este ca nu am duzele infundate sau tuburi rupturi ci pompa infundata din cauza depunerilor de la lichidul de spalat parbrizul!

Daca se poate spune am fost norocos ca nu sa ars motorasul.Avand in vedere ca este din cauza lichidul va trebui sa platesc desi masina este inca in garantie.Asa ca voi fi mai atent la ceea ce voi cumpara.

Share this post


Link to post

Iar de acum monteaza un filtru de benzina pe furtunul care pleaca din bidon catre duze, toate impuritatile sa ramana in filtru, sa nu mai ajunga la duze si sa le blocheze.

 

270320113681.th.jpg

270320113682.th.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post

Filtru este un obstacol, mai ales ala din poza. Atentie sporita la compectarea cu lichid si nu sint probleme. Curat il pui, curat iese. Personal, nu am avut vreodata duze infundate.

Share this post


Link to post

Nu este niciun obstacol, lichidul circula cu aceeasi presiune. Degeaba pui lichid care pare curat, apoi tinut cateva zile-saptamani in recipient se descompune, detergentul se lasa la fund formand pietricele consistente care odata plecate spre duze, apar problemele colegului.

Share this post


Link to post

Dam vasul jos, il spalam bine si punem un lichid pe masura. Iar daca tot vreau sa aibe filtru, il montez inaintea pompei, ceva micut - finut. ;)

Share this post


Link to post

Pentru a da vasul jos la Aveo, mai intai trebuie dat jos tot spoilerul (poate iese si dand jos doar roata-carenajul, nu stiu sigur). De ce? Cand se poate pune un filtru precum cel de mai sus? Si cum ziceam, nu are niciun efect negativ asupra presiunii lichidului, garantez 100% ;)

 

Si de asemenea de ce as arunca banii pe un "lichid pe masura" cand pot lua Carrefour la 3 lei 5 litrii? Am nevoie sa imi spele parbrizul in general doar de praf, nu sa imi faca si masaj.

 

 

Share this post


Link to post

Si cum ziceam, nu are niciun efect negativ asupra presiunii lichidului, garantez 100% ;)

 

Pe masurate?

Pina si traseul furtunasului respectiv poate aduce un minus, din cite stiu.

Share this post


Link to post

Ori cu filtru, ori fara filtru, presiunea jetului care iasa prin duze este aceeasi, am masurat pe parbriz. Dupaceea am renuntat la duzele de pe capota si am pus unele tip perdea de Insignia in grila de sub capota, sunt foarte multumit de rezultat si adio duze infundate cu ajutorul acelui filtru de benzina. Initial ma gandeam sa pun doua pompe, cate una pt fiecare duza, dar nu are rost, are destula presiune doar cea originala.

Share this post


Link to post

Depunerile de calcar(ca astea sunt importante,fiind mai dure)se elimina,fara demontare,turnand otet in rezervor si lasandu-l sa-si faca efectul.La fel se procedeaza si in cazul aparatelor cu filtru pentru cafea,pe care fiecare le are in casa.Daca otetul e incalzit in prealabil(nu exagerat insa)reactia este mai puternica si efectul mai rapid. Pentru depunerile moi,se poate turna si putin sampon de par,care dizolva foarte bine.Exista o mare probabilitate ca cele 2 substante sa fie suficiente.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

... iar mizeria/depunerile din vas, se scot pe gura de umplere, fara a necesita demontarea vasului.

Share this post


Link to post

Nu pe gura de umplere,ci pe gaura ramasa dupa scoaterea pompei si a bucsii de cauciuc.Daca se toarna apa din abundenta(preferabil cu un furtun)pe sus,tot ce a fost dizlocat iese pe jos.

Share this post


Link to post

...se toarna apa din abundenta(preferabil cu un furtun)pe sus...

 

Si tot pe sus iese, folosind aceiasi metoda, asta pentru cine nu doreste sa se murdareasca pe miini ca mine, adica sa demonteze compect si sa spele vasul cum trebue.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Sunt posesorul unui lacetti caravan, când am cumpărat mașina avea pompa de lichid spălare parbriz/luneta arsa...

 

Am căutat pe Radacini am achiziționat după codul piesei defecte "Beru" korea.

 

Toate bune pana aici... Am montat piesa dar a apărut următoarea problema:

- ii dau comanda sa spele parbrizu... Stropeste si începe miscarea stergatoarelor... Corect!

Problema e ca începe si miscarea stergatorului de pe luneta...

 

- ii dau sa spele luneta... Nici o reacție a Pompei de spălare ... Porneste doar miscarea stergatorului de pe luneta...

 

Daca scot pompa de tot... La încercarea de spălare parbriz pleacă doar stergatoarele fata... Si la luneta doar stergatoarele luneta...

 

Sa fie maneta defecta?

 

Pompa alimentata pe o sursa de curent 12v funcționează in ambele sensuri!

 

Astept ideile voastre!

Share this post


Link to post

Salutare!

Scuze ca scriu în acest topic vechi dar fiind nou nu pot deschide unul nou...

 

La masina mea nu se mai aude deloc motorașul de spălare parbriz. Pornesc doar ștergătoarele.

Înainte de cumpărarea unei noi pompe electrice as vrea sa verific dacă nu cumva este o siguranță arsa. În cartea mașinii nu am găsit menționată o astfel de siguranță. Se poate sa nu aibă siguranță?

Mulțumesc.

Share this post


Link to post

Toti consumatorii sint protejati de sigurante, fie in parte cu siguranta expres pentru, fie in comun cu alti consumatori pe aceiasi linie. In alta ordine de idei, are siguranta insa intrebarea e pe ce linie ii legata pompa spalator parbriz la Aveo. De in manualul de utilizare nu este specificat (cum de-altfel nici in tabloul de sigurante), ramine de studiat al de service unde ar trebui sa existe schema elecrica aferenta. Cel mai probabil (cel putin astfel cred) ii pe aceiasi linie cu comutatorul sergatoarelor de parbriz, iar cit timp acestea functioneaza, logic, siguranta busita cade din discutie si inclinam catre alte eventuale cauze : comutator defect, contact imperfect, cablaj deteriorat, pompa in sine defecta ... Foarte simplu de verificat. O lampa de control si doua fire de testat direct pompa de graieste ori ba.

Share this post


Link to post

Situatia este urmatoarea:circuitul stergatoarelor,inclusiv pompa de apa,este protejat prin siguranta F6(25A) din tabloul aflat in stanga volanului.Deci,daca stergatoarele functioneaza iar pompa nu,sau pompa nu e alimentata(cabluri rupte,mufa oxidata),sau pompa insasi e defecta.

Share this post


Link to post

Tabel ce probabil corespunde si de ajutor cuiva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...