Jump to content

 

Photo
* * * * * 2 votes

Consum Exagerat de benzina


  • Please log in to reply
671 replies to this topic

#1 vbocan

vbocan

    Forumist

  • Membru
  • 111 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Renault Megane 2 Estate, 1.5 dCi, 80CP

Posted 21 November 2004 - 23:28

De ceva vreme am observat ca motorul consuma incredibil de mult cand conduc prin oras. Spre exemplu, cu 6,5 litri de benzina am parcurs 40 de kilometri, de unde rezulta un consum de aproximativ 16 la suta. Ce pot sa fac? Daca ma duc la service sa o puna pe tester se vede cauza consumului exagerat? Si daca da, se poate regla?
  • hunter likes this

#2 ursu'

ursu'

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:Constanta

Posted 21 November 2004 - 23:47

Salutare tuturor si bine v-am gasit!
Cam aceeasi problema o am si eu cu un cielo GLE '96, 140000 km.
Masina abia am cumparat-o acum 1 luna.
Problema este ca imi mananca cam 12,5-13 in oras (am auzit de la diversi ca nu ar trebui sa treaca de 8-9). Afara consumul este de bun simt, cam 6, maxim 7. Vreau sa va mai spun ca motorul a trecut printr-o revizie recenta, n-am ajuns inca pe la tester, dar "dupa urechea" unora merge in parametrii normali.
Ce-i de facut cu consumul urban? :?:
In rest vreau sa spun ca sint extrem de multumit de alegere, fatza de batrana dacie.... no comment!

#3 CT_ZDB

CT_ZDB

    Forumist

  • Gold Member
  • 877 posts
  • Din:Constanta/Bucuresti
  • Auto:Daewoo, TOYOTA
  • Model:Cielo GLE, COROLLA 1,6Dual VVT-I
  • An:1998, 2008
  • Nr. Inmatr.:CT-04-ZDB

Posted 22 November 2004 - 01:08

@ ursu' : Bun venit pe forum. Un consum la Cielo poate varia intre 9 (chiar 9,5) si 12...chiar si pt GLE - ul cu motor sohc... Conteaza foarte mult si stilul de condus.. Atat timp cat in afara este 6-7 l/100... totul e o.k. Acum... de ce vrei sa te asiguri ca totul este in regula.. poti sa te duci cu ea intr-un service si sa o puna baietii pe tester si sa-i faca reglajul din potentiometru pt CO2. Alte cauze a consumului mare pot fi: Injectoarele murdare, benzina proasta, filtrele de aer si de benzina vechi (murdare, imbaxite)... COnsum de 8 in orasi.. o sa ai poate de ce mergi f. usor (gen pensionari)... si eventula pui pe ea un chip, filtru si evacuare... astfel o sa schimbi mai jos vitezele, in jur de 2300RPM... si o sa mergi in oras cu50km/h la 1500RPM in a 4-a...
Mie in C-ta imi ia un consum de 9 - 9,5 l/100 km...depinde cat bag piciorul :twisted: Inca un pont. eu schimb 1-a, 2-a, 4-a...:)) adica ii dau a 4-a pe la 3000 in a 2-a... -> 50...:)) de la 50 la mine trage frumos! da vezi semnatura!

#4 vbocan

vbocan

    Forumist

  • Membru
  • 111 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Renault Megane 2 Estate, 1.5 dCi, 80CP

Posted 22 November 2004 - 08:55

Acum o saptamana am facut 500 de kilometri, de la Timisoara pana la Petrosani (Parang), apoi Rausor si inapoi Timisoara. Consumul mediu a fost de 8.5 la suta, in conditiile in care am mers o buna bucata din drum cu 90-100 km/h. E adevarat ca au fost portiuni de drum (ca cea de la Manastirea Colt pana la Rausor) pe care le-am parcurs cu 10-15 km/h, dar nu cred ca cei 40 de kilometri au stricat asa mult media consumului.

#5 CT_ZDB

CT_ZDB

    Forumist

  • Gold Member
  • 877 posts
  • Din:Constanta/Bucuresti
  • Auto:Daewoo, TOYOTA
  • Model:Cielo GLE, COROLLA 1,6Dual VVT-I
  • An:1998, 2008
  • Nr. Inmatr.:CT-04-ZDB

Posted 22 November 2004 - 10:17

fugi cu ea la service ca ii e foame rau de tot...8,5 l/100km... mers extraurban??? e enorm... aproape cat imi consuma a mea in orasi...

#6 cchrism

cchrism

    Forumist

  • Membru
  • 788 posts
  • Din:afara Romaniei
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2006

Posted 22 November 2004 - 14:23

Apropo de consumul urban. Consumul urban este total nerelevant. Cand am fost in septembrie la revizie a venit o tanti la service foarte nemultumita ca are un Matiz care-i ia 10-11 % in oras, pusa pe scandal ca vrea banii inapoi sau sa il schimbe etc. Seful de la garantii i-a zis ca atata timp cat consumul extraurban este ok (si la ea era) nu are ce sa-i faca, pt. ca cel putin in Bucuresti depinde de zona unde circuli nu masori consumul urban ci cel la relanti. Si in plus cred ca pentru a o mia oara voi relua si eu regula: "Consumul se calculeaza plin pana la buza si apoi iar plin pana la buza". Aia 6.5 litri au fost buza-buza? ca altfel nu e deloc relevant.

#7 CT_ZDB

CT_ZDB

    Forumist

  • Gold Member
  • 877 posts
  • Din:Constanta/Bucuresti
  • Auto:Daewoo, TOYOTA
  • Model:Cielo GLE, COROLLA 1,6Dual VVT-I
  • An:1998, 2008
  • Nr. Inmatr.:CT-04-ZDB

Posted 22 November 2004 - 15:06

Corect in ceea ce priveste plinul Buza - Buza... si sa va mai spun si o CHCHITA: Eu cand pun benzina.... nu ca pun pana la buza... dar la Cielo mai exista si un "rezervorasi" :lol: (alta descriere nu am) pt supraplin... Ei.. eu il umplu si pe ala mereu inainte sa se umple nana-n buza. Intra acolo cca 1L. Cum am descoperit asta? De la ostatie Rompetrol.. caum ceva timp... m-a intrebat baiatul cate iti facea plinul de ce sa-mi umple si supraplinul... cu toate ca benzina era pana in buza.... a mai intrat cca 1L. Cand este umplut si acel rezervor... acul indicator nivel benzina trece de maxim...cu vreo 2 - 3 mm. Ei eu unul asa fac consumul super PLIN - super PLIN :lol:

#8 cchrism

cchrism

    Forumist

  • Membru
  • 788 posts
  • Din:afara Romaniei
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2006

Posted 22 November 2004 - 15:09

Si unde este acel rezervoras? Nu cumva ala este returul spre rezervor? Sau apare pe undeva ca piesa separata?

#9 CT_ZDB

CT_ZDB

    Forumist

  • Gold Member
  • 877 posts
  • Din:Constanta/Bucuresti
  • Auto:Daewoo, TOYOTA
  • Model:Cielo GLE, COROLLA 1,6Dual VVT-I
  • An:1998, 2008
  • Nr. Inmatr.:CT-04-ZDB

Posted 22 November 2004 - 15:56

Daca te uiti cu o lanterna... se vede in stanga gurii rezervorului o mica decupatura (are cca 1,5 - 2 cm patrati)...Ei... daca pui benzina in mod normal si faci plinul pana in buza... o sa vezi ca nivelul benzinei trece de acea fanta...dar fara ca aerul sa iasa de acolo...probat eu... Pus benzina pana in buza... fost si platit... si cand m-am intors la masina am vrut sa verific de ce am strans bine busonul de la rezervor.. si cand l-am deschis... surpriza.... benzina nu mai era pana"in buza"... defapt nu se vedea pana unde era... asta fara sa pun contactul macar...Unde s-a dus?? ca nu am gaura in rezervor... sau... mai stii??? :lol:
NU stiu despre ce retur vb... la busonul de alimentare retur??? pt ce???

#10 cchrism

cchrism

    Forumist

  • Membru
  • 788 posts
  • Din:afara Romaniei
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2006

Posted 22 November 2004 - 17:03

Sistemul de alimentare la aproape orice masina are si tur si retur. Prin tur se face accesul benzinei in rezervor, iar prin retur pompa de benzina refuleaza surplusul de benzina inapoi spre rezervor. Returul este un furtun care are un capat in pompa de benzina, si celalalt capat in zona busonului.

#11 undoz

undoz

    Forumist

  • Membru
  • 93 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Cielo GLE SOHC 96

Posted 22 November 2004 - 17:18

sa-mi spuneti si mie daca ati rezolvat ceva cu consumul .. si eu am un consum destul de mare, cam 13% dupa ce mi-a fost dereglata de catre cei de la ITP si reglata din nou de cineva de la service care mi-a spus ca asa cum a reglat-o el acum fuge mai tare (a pus scanerul si a reglat-o din potentiometrul "de aer" .. parca zicea ceva ca a pus-o la 1.6 in loc de 1.4 .. nu mai tin minte la ce se referea ).. intentionez in vara sa ma duc sa o reglez in alta parte
masina fuge foarte bine dar mananca ...

consumul nu il masor facand plinul, doar cu jurnalierul si mers pana cand ajung cu acul exact in acelasi loc, eroare poate fi, dar in orice caz este mica pentru ca am facut testul asta de mai multe ori si media e aceiasi

#12 ursu'

ursu'

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:Constanta

Posted 22 November 2004 - 18:23

cam care-i pretul la un service daca ma duc cu gle-ul la tester?

#13 MikeTekRacing

MikeTekRacing

    Forumist

  • Membru
  • 117 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo GLE '99, B-27-GCD

Posted 22 November 2004 - 21:01

Mie Cielo mi-a luat 8.3 asta vara pe 2000km SUPER incarcata, 4 pers (AC 75%)+ bagaj + portbagaj mare si plin deasupra...si nemenajata, adica acceleratie max, viteza cat ducea, schimbat tarziu pt depasiri etc...
In mod normal ia mult mai putin.
In Bucuresti imi ia 11-12...dar nu cred ca e o problema...asta e Bucurestiul.

#14 Nu_stiu_totul

Nu_stiu_totul

    Forumist

  • Membru
  • 558 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Cielo
  • Model:Executive 1.5DOHC
  • An:2002

Posted 23 November 2004 - 07:33

Si eu am media ultimului consum de 11% . :( :( :( :(
Am circulat numai urban intr-un orasel , pe distante scurte si motorul a fost mereu rece.

#15 body

body

    Şeic de Ploieşti

  • Membru
  • 1,055 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Mitsubishi/Suzuki
  • Model:Lancer/SX4
  • An:2007/2008
  • Nr. Inmatr.:PH72BVR/PH77MMR

Posted 23 November 2004 - 08:31

Salve !
Uite sa va zic si eu de consum la al meu cielo 1995
In oras ( Ploiesti nu Bucuresti) 10 maximum 10.5 afara max 7.5
De ex la intalnirea de la moeciu pe traseul ploiesti - moeciu si retur mi-a scos un incredibil 6.4 !!!!!!!!!!
Oricum avand in vedere vechimea mi se pare un consum super beton!
Desi nu am km multi , doar 68.000 km.
Bafta

#16 expero 16V

expero 16V

    Forumist

  • Membru
  • 1,193 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Opel astra coupe Bertone

Posted 23 November 2004 - 08:33

cam care-i pretul la un service daca ma duc cu gle-ul la tester?


300.000 la General Autocom Buzau- dealer Daewoo

#17 vbocan

vbocan

    Forumist

  • Membru
  • 111 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Renault Megane 2 Estate, 1.5 dCi, 80CP

Posted 24 November 2004 - 05:56

Am fost la mecanic ieri sa-i reclam problema cu consumul mare. A pus masina pe tester, a invartit-o in fel si chip, dar nimic. Parametrii erau toti in valori normale, tot ce a facut a fost sa invarta de un surub de pe langa filtrul de aer iar pe tester scadea o valoare la senzorul de oxigen. Pana la urma concluzia a fost ca eu alimentez cu benzina aiurea si ca as face bine sa incerc OMV fara plumb. Eu pana acum am alimentat doar cu Rompetrol Super Plus si ocazional de la Shell, LukOil si Mol.
Mecanicul a observat ca la accelerare motorul scoate un fum albicios, ceea ce el zice ca e doar din cauza benzinei. Motorul nu e "dus" (adica segmenti, etc.) pentru ca fumul nu e negru, iar in cei 2500 km parcursi de cand am schimbat uleiul, acesta nu a scazut deloc.

#18 Nu_stiu_totul

Nu_stiu_totul

    Forumist

  • Membru
  • 558 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Cielo
  • Model:Executive 1.5DOHC
  • An:2002

Posted 24 November 2004 - 08:23

Eu nu ma pot compara cu voi la consum ca eu am motor DOHC 16 V si sigur e mai gurmand :(

#19 brusli

brusli

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 940 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:tico sl
  • An:2000

Posted 24 November 2004 - 13:27

vbocan dar la voi in timisoara n-aveti Petrom?????
pont: cauta un petrom modernizat sau si mai bine unul nou.ideea e sa fie rezervoarele alea mari noi sau curatate.
ia baga de acolo.

#20 undoz

undoz

    Forumist

  • Membru
  • 93 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Cielo GLE SOHC 96

Posted 24 November 2004 - 15:11

Am fost la mecanic ieri sa-i reclam problema cu consumul mare. A pus masina pe tester, a invartit-o in fel si chip, dar nimic. Parametrii erau toti in valori normale, tot ce a facut a fost sa invarta de un surub de pe langa filtrul de aer iar pe tester scadea o valoare la senzorul de oxigen.


Din potentiometru ti-a reglat nivelul de CO , asta si trebuia sa-ti faca . Daca spui ca scadea valoarea (voltajul ) de pe senzorul de oxigen inseamna ca aveai un amestec bogat si din cauza asta iti manca atat , ar trebui sa simti o diferenta la consum.

hmm.. eu stiam ca modelele cu potentiometru pt CO nu au senzor de oxigen ... :?: ti-au bagat cumva testerul de noxe?




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users