Jump to content
Sign in to follow this  
KPax

Conversie etanol E85

Recommended Posts

Eu nu cred in efectele negative ale etanolului asupra motorului. E insa doar parerea mea. Exact cum a fost si cu instalatiile de gaz.

 

@Tolin: poti te rog sa explici, astfel incat sa inteleg si eu? Deci daca avem kitul semi-automat, pe setarea de etanol, sa zicem, ipotetic ca mareste timpul de injectie cu 30%. Bun. Dar omul merge cu un amestec de etanol si benzina, pentru care nu e necesar decat o marire a timpului de injectie cu 20%. Ce se intampla atunci? Nu iti da eroare de la sonda de oxigen?

 

Nu trebuie un kit care sa ia semnal de la toti senzorii, si sa adapteze timpul de injectie, in functie de datele furnizate de acestia?

Mai mult decat atat, sunt kituri care am vazut ca au si acel senzor care se pune direct in carburant, si citeste intr-un fel proportia dintre benzina si etanol. Dar acestea sunt foarte rare inca.

Share this post


Link to post

Dar omul merge cu un amestec de etanol si benzina, pentru care nu e necesar decat o marire a timpului de injectie cu 20%.

Si de ce nu merge cu E85 ? Tu crezi ca o sa gasesti la benzinarie Exy, unde x evolueaza de la 1 la 8 si y are valori de 0 sau 5 ? Daca se ajunge la procent mare de etanol, probabil ca vara, o sa fie E85 si iarna E75. Pentru variatia asta nu trebuie sa rescrii flash-ul ECM-ului de fiecare data, cu sanse solide sa fie ultima data. La fel de bine convertorul poate avea un comutator pe care sa-l pozitionezi dupa combustibilul folosit. Altfel, nu exista senzor pe masina care sa-ti spuna tie ce combustibil ai in rezervor. Nu te mai lega de timpul de injectie, acesta poate sa varieze si cu 50%, la acelasi combustibil, in functie de: starea injectoarelor, presiunea barometrica, tensiunea baterie si oricare motiv altul. Convertorul nu trebuie sa faca alt lucru decat sa mareasca durata impulsului de injectie generat de catre ECM cu o valoare procentuala fixa in raport de combustibilul folosit si trebuie sa aiba un comutator cu minim 2 pozitii. Daca sunt necesare mai multe, vor pune mai multe. dar a rescrie memoria flash a procesorului din ECM dupa ce combustibil vrei tu sa folosesti, mi se pare o inutilitate periculoasa, demna de un intreprinzator american care intotdeauna gaseste numarul suficient de clienti (numiti fraieri) pentru a scoate un profit din "smecheria" lui.

Etanolul nu este o solutie pentru un transport mai ieftin, este o solutie pentru a scapa de presiunea epuizarii rezervelor de petrol. Asa ca, s-a pornit cu E10, combustibil acceptat de catre majoritatea motoarelor si pe masura disparitiei motoarelor vechi de va creste procentul de etanol. pana atunci trebuie asigurata si productia de masa a lui. Daca producatorii de convertoare au minte, atunci adopta o varianta digitala la care factorul de multiplicare poate fi programabil. Cel mai bine "minti" ECM-ul pe MAP sau pe MAF cu un dispozitiv foarte simplu si ECM-ul iti va da ce durata de impuls doresti.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Exact asta ziceam si eu, dar se pare ca m-am exprimat gresit.

Normal ca vei gasi la pompa doar E85, dar, se poate intampla sa ai jumatate de rezervor cu E85, si nu gasesti la un moment dat altceva si completezi cu benzina peste. In acest caz vei avea un amestec care cere durata impulsului de injectie intre cele 2 extreme, anume cel pe benzina, respectiv cel pe etanol.

Referitor la programarea ECU, eu ma refeream la cel al kitului, nu al masinii. Deja exista astfel de kituri programabile, dar eu nu le vad utilitatea. Pentru ca ar insemna mult timp pierdut sa faci asta, sa le programezi de fiecare data cand amesteci benzina cu etanol. Au chiar o interfata de diagnostic si niste algoritmi pe care eu nu i-am inteles, ca sa faca asta.

 

Si eu am citit pe undeva ca un om a pus parca o rezistenta pe unul din senzorii la care faceai referire, si a mers cu etanol fara alta modificare.

 

Senzor etanol:

"The fuel system must also be equipped with a special fuel sensor that uses a dielectric measuring principle to determine the percentage of ethanol to gasoline (ethanol is more conductive than gasoline). The engine computer uses the fuel sensor's input to adjust fuel delivery and spark timing according to the concentration of alcohol in the gas."

Share this post


Link to post

Normal ca vei gasi la pompa doar E85, dar, se poate intampla sa ai jumatate de rezervor cu E85, si nu gasesti la un moment dat altceva si completezi cu benzina peste.

Nu cred ca s-a gandit cineva sa procedeze asa. Cred ca-i mult mai simplu sa mergi pana consumi ce ai in rezervor si apoi umpli cu ce gasesti.

 

Senzor etanol:

"The fuel system must also be equipped with a special fuel sensor that uses a dielectric measuring principle to determine the percentage of ethanol to gasoline (ethanol is more conductive than gasoline). The engine computer uses the fuel sensor's input to adjust fuel delivery and spark timing according to the concentration of alcohol in the gas."

Asta implica modificarea instalatiei initiale si reprogramarea ECM. Asa ceva nu se face. Probabil, se vor monta pe motoarele noi. Ideea aceasta de-a modifica o instalatie de insejctie cu tot ce gasesti pe piata nu este una sanatoasa. In mod responsabil, orice modificare ar trebui facuta de catre o firma autorizata si ar trebui urmata de-o omologare. Poate ca in America de Sud te lasa sa faci ce-ti trece prin cap, ca-i suprapopulata.

 

Puzderia de convertoare made in Chima vazute pe net sunt ASA NU (parerea mea). Se ataseaza pe iesire, pe partea de forta, pe cuplele de actionare electrica a injectoarelor, adica acolo unde nu trebuie, decat daca pretul pretins trebuie justificat de o cutie mare cu multe cabluri si mufe. O solutie mai putin fiabila, producatoare de zgomot electric si diferita de la 3 la 12 cilindri. Daca faci treaba pe intrare, pe partea de semnal mic, ai nevoie de-o cutiuta cu doua mufe cu 3 pini atasate la ea si un mic cablu prelungitor (1:1), adica ceva pana la 50 euro la end-user, cu o marja de castig de 100% fata de costul de productie. O solutie fiabila, deloc perturbatoare si unica , indiferent de numarul cilindrilor. Sunt convins ca aceasta solutie va aparea la nivelul hobby, daca n-a aparut, inca.

 

Daca consumul pe E85 creste in medie cu 25%, rezulta ca factorul multiplicator al duratei impulsului este apropiat de 1,25, acesta fiind mai mic decat variatia din ECM-urile actuale. Daca stau sa ma gandesc bine, nici nu este nevoie de asa ceva, este suficient un divizor de tensiunea (doua rezistoare sau un potentiometru sau poate un grup de diode in serie) intercalat inaintea pinului de pe care ECM-ul masoara tensiunea bateriei ! Dar daca intreprinzatorii chineji vor sa va vanda o cutie cu multe fire si cuple, asa sa fie.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Sunt sigur ca cineva o sa faca si un montaj asa cum zici tu.

 

Chiar si asa, la ce ce gaseste acum, sa dai 150 euro pe kit nu mi se pare un capat de tara.

 

Totusi eu consider ca cea mai mare problema va fi exact ce am scris mai sus, adica amestecul dintre benzina si etanol. Din cauza ca vor fi, cel putin la inceput, putine pompe cu etanol. Se poate intr-adevar astepta sa se goleasca rezervorul, dar e stresant uneori.

 

Oare chiar nu exista o solutie simpla si fiabila, de kit de transformare, care sa adapteze functionarea injectoarelor, dupa proportia de amestec intre benzina si etanol?

Share this post


Link to post

Chiar si asa, la ce ce gaseste acum, sa dai 150 euro pe kit nu mi se pare un capat de tara.

 

 

 

Cred ca ar merita si 400 de euro, in detrimentul instalatiei cu GPL (daca vei gasi la pompa E85 cu 2ron). Problema e ca trebuie facute mai multe modificari (banuiesc ca tot ce este garnitura de cauciuc trebuie inlocuit cu garnituri siliconice) si nu stiu daca injectoarele existente (materialul din care sunt facute) rezista la etanol...ca sa sa nu mai vorbim de uzura motorului.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Privind specificatiile benzinelor actuale suntem deja in asociatia Alcoolus Unanimus.: 3% metilic, 5% etilic, 10% izo-propilic, 10% izo-butilic si 7% tert-butilic, iar pretul benzinei tot creste. La noi, nu m-ar mira ca, E85 sa fie la fel de scumpa ca E5., in schimb sa consumam cu 30% mai mult combustibil. Daca este sa dam crezare specificatiilor tehnice, 99+ de la petrom este mai buna prin faptul ca are doar 0,5% metilic, fata de 3% cat au celelalte, adica aceeasi benzina (octan) cu mai putin alcool, dar pret mult mai mare. Nu vad eu un ialomilitian de la finante care sa renunte la venituri nemuncite in timp ce poporul se alcoolizeaza.

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Pana nu apare etanolul la pompa la x ron putem fabula in legatura cu fezabilitatea investitiei... Oricum, cred ca se va ajunge la trial and error pentru ca minunile de kituri de conversie imi par in mare parte niste deviceuri simpliste ce nu fac decat sa ,,rezolve" problema timpului de injectie.

 

Asa as putea sa ,,inlocuiesc" si eu ECM-ul instalatiei de GPL cu o minune de multiplicator de asta si gata, am rezolvat problema...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

si kiturile nu mai vin (la naiba cu americanii). Acum am inteles ca o sa gasesc prin Ungaria. Am cautat pe net, dar nu am gasit nimic.

 

Revin

Share this post


Link to post

Eu am gasit asta pe net (sper sa nu se considere reclama): http://www.giorex.ro/pt-box-e85-convertor-pentru-bioetanol--pc0566.htm

 

Ei spun ca nu trebuie comutat intre benzina/E85, recunoaste el combustibilul automat

 

PS: unde gasesti E85? Stii sigur ca vor comercializa cei de la LukOil? eu am intrebat la o benzinarie si s-au uitat patrat.

Edited by dr.nils

Share this post


Link to post
... sper sa nu se considere reclama ...

Se considera antireclama, gasesti cel putin 4 greseli grave si esentiale pe acea pagina. In plus, comutarea manuala nu deranjeaza pe cineva, chiar esti mai sigur cu una manuala pe care o faci 1 data la nu stiu cate sute sau mii de km, ca n-ai doua rezervoare ca la gaz.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai tocmai ca ai un singur rezervor si poate nu gasesti E85 la tot pasul, poate mai pui si benzina din cand in cand modificand proportia etanol/benzina, rezervorul nu va fi nicoidata gol complet, chiar daca astepti sa se aprinda becul ca sa pui "celalalt" combustibil, ideal ar fi sa detecteze el orice combinatie etanol/benzina.

  • Like 1

Share this post


Link to post
... ideal ar fi sa detecteze el orice combinatie etanol/benzina.

Admitand idealul, pe ce "comuta automat" in cazul unui amestec ? N-ar fi mai bine sa pastram proprietatile cuvintelor si sa spunem adevarul pe un site comercial, sa nu aburim consumatorul ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu nu iau partea acelui distribuitor, era doar unul din kiturile ce se gasesc. Nu stiu pe ce sa comute, tocmai am spus ca eu as cauta unul care sa detecteze exact proportia etanol/benzina si sa isi faca automat reglajele injectiei in functie de asta, in timp real.

Ar mai fi o problema, chiar daca gasesti un kit potrivit, de unde iei combustibilul?!

Edited by dr.nils

Share this post


Link to post

Buna intrebare.

E 15 iunie maine si inca nici un semn de E85 la pompe...

Share this post


Link to post

M-am uitat de preturile de E85 din ungaria, unde au deja peste 400 de statii care comercializeaza acest combustibil. preturile variaza undeva intre 272-282HUF, in comparatie cu benzina de 95, care este pe la 361-369HUF. Deci diferenta e undeva 25-30%. Avand in vedere ca consumul este mai crescut la E85 cu circa 25%.... hmmm... nu stiu ce sa zic!

 

Tot acolo am citit ca autoturismele moderne, tolereaza bine un amestec de 50% E85, 50% benzina normala, fara nici o modificare. Pt utilizarea E85 pur, in cele mai multe situatii se impune folosirea acelui "E85 Power kit"

Share this post


Link to post

Nu stiu de Ungaria, dar in Romania se zvonea (de fapt asa spunea colegul kPax) ca ar aparea la un pret de vreo 2 lei/litru. In asemenea imprejurari eu zic ca ar merita. Pacat ca noi avem fabrica de etanol la Zimnicea dar care exporta toata productia, in conditiile in care etanolul folosit ca si combustibil nu e accizat (inca). Eu unul m-as baga sa cumpar un kit dar repet obsesiv intrebarea: De unde combustibilul?

Share this post


Link to post

Deocamdata doar de la un alambic mititel ascuns de fisc :D

Share this post


Link to post

Nimic la pompe...

Se pare ca in continuare suntem lumea a 3-a. Pana si in Bulgaria se gaseste bioetanol la pompe.

Cam asta e situatia cu consumul de etanol, pe sua/europa/total mondial.

 

Sa NE fie rusine. Ca doar noi i-am votat pe impostorii astia. Si mai mare rusine celor care au stat acasa in loc sa mearga la vot.

 

Ei au tot interesul sa nu se vanda un carburant care are taxe ci accize mici, ci doar acei carburanti, din ale caror vanzare isi umplu ei conturile.

 

Dar cred ca cea mai mare rusine ar trebui sa le fie tot lor, ca e ultima lor perioada la guvernare, dupa care se vor intoarce de unde au plecat. Nu se gandesc ca vor trebui sa vietuiasca printre oameni?

Share this post


Link to post

Se pare ca sunt masini care nu necesita nici un fel de kit de adaptare, pentru functionarea pe etanol.

De exemplu, motorul de 1.6 16v, euro 5, instalat pe modelele Dacia.

Acum am primit raspuns de la Vocea Clientului, in acest sens.

Share this post


Link to post

La ce-ti foloseste daca nu te va costa mai putin ? Si acum benzina are un procent de etanol, costa mai putin ?

Share this post


Link to post

Eu incercam sa inteleg cum e posibil asa ceva.

Au toate din fabrica senzor pentru determinarea tipului de combustibil?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...