Jump to content
Sign in to follow this  
pif_80

Zgomot Motor Aveo 1.2 8V

Recommended Posts

Salutare,

Recent am cumparat un Aveo 1.2, 8v, 72cp, 2006 cu aprox. 55000km. De la inceput am sesizat un zgomot (tacanit) ca de tachet, dar am zis ca va dispare la schimbul de ulei...

Dupa ce am pus ulei Aral 5w-40, zgomotul s-a accentuat. Mentionez ca se aude si la cald. Dand la o parte tacanitul (aproape insesizabil din interior), masina merge ok.

1. A mai avut cineva probleme asemanatoare ?

2. Poate sa fie din cauza uleiului ? - un "meserias de cartier" mi-a spus ca trebuia sa merg pe o marca mai de rasunet (castrol sau mobil 1), altul ca trebuia sa folosec ulei cu o vascozitate mai mare (10w-40) pentru ca motorul e mai uzat...

3. La tipul asta de motor se poate regla ceva la tacheti? - stiu ca sunt hidraulci

4. Cat pot sa "ignor" acest defect?

Share this post


Link to post

- motorul acesta are culbutoare, care se regleaza;

- uleiul pus de catre producator este 5w30 - ACEA A3/B3;

- uleiul ARAL este o porcarie care lasa sedimente in motor, daca vrei sa-l strici peste 90k km, baga ARAL sau 10w40;

- daca vrei schimb de ulei la 15 k km, se baga ulei LL (long life).

Share this post


Link to post

Poate doar scrie Aral pe el.Aral este, in Germania,unul dintre cele mai pretuite uleiuri.Iar aia,nu toarna orice in motor.

Share this post


Link to post

In Germania este pretuit de catre saraci sau de catre zgarciti.

Share this post


Link to post

Aici,"ai dreptate``.La o sumara pe site-uri germane,am gasit niste preturi pentru uleiuri 5W30:Aral--7,99€,iar Castrol--3 sortimente,6,29€/7,99€/8,99€.Concluzia?In Germania,si Castrol este pentru saraci.Nu stiu daca si pentru zgarciti.

Stii cum se zice:teoria,ca teoria,dar practica ne omoara.

 

Uleiul 10W este compatibil cu motorul,daca temperatura nu scade sub -20grade.N-o spun eu,o spune manualul.Daca ai pus ulei 5W,dupa 10W,e normal sa auzi,la rece,zgomotul produs de jocurile care te supara,mai accentuat..Trebuie,mai intai, reglat jocul supapelor.Daca jocul persista,este posibil ca jocul incorect timp indelungat sa fi deteriorat cementajul de pe suprafata de contact a anumitor culbutori.Solutia este demontarea axei cu came si observarea fiecarui culbutor,dar si a camelor axei.Eventualele probleme se observa cu usurinta,iar rezolvarea este schimbarea pieselor deteriorate,nu polizarea sau rectificarea suprafetelor.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Ca practica, mergi in Germania si vezi benzinariile ARAL, cum arata si ce masini se inghesuie acolo (opel astra caravan albe - loganul germanilor). Atat si te lamuraste.

 

In privinta uleiului ARAL ai pe forum relatarile celor care le-au folosit la Daewoo si care au trebui sa deschida motoarele dupa 90 k km, sa le segmenteze, iti spun ei ce coji de ulei au gasit acolo. Cine nu crede, sa foloseasca numai ARAL, sa constate pe proprie piele, sa nu mai vorbeasca din taste.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu am folosit Aral o singura data si de atunci m-am lecuit de el, tacaneau tachetii si nu tragea bine masina .

Share this post


Link to post

Ai uitat sa spui ce Aral ai folosit si pentru ce motor.Si aspirina pare inofensiva,dar, e contraindicata in anumite afectiuni.Nu sunt reprezentantul Aral in Romania,ba,mai mult,n-am folosit Aral vreodata,dar daca uleiul ar fi neconform cu standardele,in Germania s-ar fi iscat un scandal monstru,care ar fi distrus pur si simplu firma asta.Cat despre cine cumpara sau nu de la o companie sau alta,e vorba de tinta de public pe care si-au propus-o si cati bani au inteles sa bage ca sa atinga aceasta tinta.Asa ca,daca eu vorbesc din taste,voi vorbiti de pe forum,generalizand fapte carora nu le-ati cercetat cauzele.

In plus,va legati numai de ce va convine,cum faci tu,Tolin,care n-ai mai zis nimic de vascozitatea uleiului,cand ti-am spus ca masina accepta si ulei 10W,dupa ce toti,pe aici,ati decretat ca numai 5W este acceptabil.Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului?

 

 

Share this post


Link to post

Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului?

 

Schimbi tachetii...!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eh draci! Ce vorbesti! Nu bre, bagi un ulei mai gros, apoi 2-3 aditivi, faci o marmelada in motor si apoi te plangi ca e masina proasta si se foote motorul dupa 150.000 km...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ai uitat sa spui ce Aral ai folosit si pentru ce motor.Si aspirina pare inofensiva,dar, e contraindicata in anumite afectiuni.Nu sunt reprezentantul Aral in Romania,ba,mai mult,n-am folosit Aral vreodata,dar daca uleiul ar fi neconform cu standardele,in Germania s-ar fi iscat un scandal monstru,care ar fi distrus pur si simplu firma asta.Cat despre cine cumpara sau nu de la o companie sau alta,e vorba de tinta de public pe care si-au propus-o si cati bani au inteles sa bage ca sa atinga aceasta tinta.Asa ca,daca eu vorbesc din taste,voi vorbiti de pe forum,generalizand fapte carora nu le-ati cercetat cauzele.

In plus,va legati numai de ce va convine,cum faci tu,Tolin,care n-ai mai zis nimic de vascozitatea uleiului,cand ti-am spus ca masina accepta si ulei 10W,dupa ce toti,pe aici,ati decretat ca numai 5W este acceptabil.Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului?

 

 

 

Aral HighTronic 5W4.La o masina care are aproape 100.000 km ce ulei folositi? 5W40 sau10W40?

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Motoarele astea necesita un ulei cu proprietati detergente foarte bune.

Uleiul pe care l-ai pus tu nu e bun, in primul rand ca viscozitate, apoi ca omologare.

Daca vrei neaparat de la Aral, trebuie de acesta.

 

Iar tachetii se regleaza. Cam o data la 30000 km am simtit nevoia.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului?

Continui sa vorbesti din taste, motorul in discutie aici are culbutoare.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsurile promte. Vad ca partea cu uleiul e destul de controversata... am mai dat si 140 de lei pe 4l... Intre timp m-am programat la un service pentru o verificare/reglare la tacheti, si daca o sa-mi recomande si meseriasul de acolo sa schimb marca/vascozitatea de ulei o sa il schimb. Voi pe ce mergeti? Singurul de care nu am auzit de rau pana acum e Mobil1...

Share this post


Link to post

Nu exista controverse in legatura cu uleiul, fabricantul motorului nu intra in dispute pe forumuri.

 

Jocurile la culbutoare sunt:

- la rece: 0,15 admisie si 0,2 evacuare;

- la cald: 0,25 admisie si 0,3 evacuare.

Share this post


Link to post

Incearca Motul Xcess 8100 5W40

  • Like 1

Share this post


Link to post

Adica? La pariu ca la revizii i-au pus GM 5W40?

Share this post


Link to post

Nu exista controverse in legatura cu uleiul, fabricantul motorului nu intra in dispute pe forumuri.

 

Jocurile la culbutoare sunt:

- la rece: 0,15 admisie si 0,2 evacuare;

- la cald: 0,25 admisie si 0,3 evacuare.

 

Stie toata lumea ca cele mai multe motoare 8V au culbutoare cu sau fara tije ,dar, discutia se largise si participau si detinatori de masini cu tacheti hidraulici,a caror functionare depinde de vascozitatea uleiului mai mult decat in cazul culbutoarelor.Ce-i de facut in cazul motorului amintit,spusesem deja.

 

Dupa cum se vede din tabel,Motul spune acelasi lucru ca si Chevrolet,in manualul masinii,anume ca este utilizabil si 10W,nu numai 5W.Iar Chevrolet nu face vreo deosebire calitativa intre cele 2 vascozitati,ci numai o recomandare functie de temperatura ambianta.Si cred ca,intai au studiat asta.Cat despre 0W,asta,chiar este o exagerare,daca nu cumva a fost o gluma.

 

 

Share this post


Link to post

la revizii i-au pus GM 5W40

De curiozitate, ai vazut in Romania ulei de acesta ?

Share this post


Link to post

De curiozitate, ai vazut in Romania ulei de acesta ?

 

 

Eu n-am vazut,dar nu e mare problema,W40 e necesar neaparat in tari ceva mai calde decat a noastra.Oricum,cum uleiul GM5W30 este facut de ELF in Portugalia,la nevoie,se poate folosi ELF 5W40.

Share this post


Link to post

Am fost la service pentru reglaj la culbutori... zgomotul persista. Mecanicul mi-a spus sa schimb uleiul cu unul mai vascos - 10w40. Ma gandesc la Mobil 1, dar nu stiu inca de care...

Din cate am inteles eu numarul dinainte de "w" se refera la vascozitatea la rece , in timp ce numarul celalalt de refera la vascozitatea la cald (mare=mai vascos). Este corect?

Oscilez intre Mobil 1 Peak Life 5W-50 si Mobil 1 Extended Life 10W-60...

Edited by pif_80

Share this post


Link to post

Pai, cu cat vascozitatea uleiului este mai mare, cu atat ungerea culbutorilor va fi mai deficitara. Asta tine de bunul simt, nu trebuie sa fii specialist, ajung cunostintele de liceu.

Share this post


Link to post

Pai, cu cat vascozitatea uleiului este mai mare, cu atat ungerea culbutorilor va fi mai deficitara. Asta tine de bunul simt, nu trebuie sa fii specialist, ajung cunostintele de liceu.

 

Asta asa e, dar se pare ca la motoarele mai uzate se recomanda ulei mai vascos pentru a compensa jocurile mecanice.

Share this post


Link to post

motoarele mai uzate se recomanda ulei mai vascos pentru a compensa jocurile mecanice.

De unde motor uzat ? Ai reusit deja, ai 250.000 km ?

 

PS chiar ma intreb, de ce ai postat, daca urmezi acelasi traseu ? Masina proasta, nu ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...