Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Formula 1 - 2011

Recommended Posts

Sunt curios si eu sa vad daca vor limita motoarele de 1.6 turbo deoarece sunt mai mult decat sigur ca vor scoate mai multi cat din cele turbo in F1 decat scot acum din 2.4 aspirat. Din cate imi aduc aminte in 88 parca McLaren Honda avea motor turbo de 1500cc si undeva pe la 800 si ceva cai putere...iar la tehnologia de astazi cred ca o sa poata produce lejer 900-1000bhp.

Dar daca o sa la impuna reguli gen limitare rpm la 6000 sau rezervor de maxin 20 de litri, rulaj exclusiv electric pe linia boxelor si alte tampenii cred ca se alege praful de F1.

Share this post


Link to post

Mizerii sunt ce i-au facut lui Button si lui Alonso la mcLaren ca sa ti-l favorizeze tie pe hamilton :) )

 

..mediocrul Vettel

Sper ca ai vazut ieri cum l-a depasit pe alonso in parabolica :)

Share this post


Link to post

Chiar nu am vazut cursa asta, am plecat cu 2 ore inainte sa inceapa si am ajuns dupa sfarsit :(

Share this post


Link to post

Nu gasesti imaginile in care "cel mai mare talent al formulei 1" a mirosit teava lui MSC pana cand a intervenit pe radio Ross Brawn sa-l lase pe baietas ?

Share this post


Link to post

MSC-ul i-a aratat lui HAM unde ii este locul... cu o masina inferioara, MSC il putea tine pe HAM pana la finalul cursei daca nu se faceau presiuni asupra echipei. Mi-a adus aminte de Sena si Prost la Monaco ...

 

P.S. Asa erau duelurile inainte ( Sena - Prost - Schumacher ) ...

 

( Sena - Prost - Schumacher ) ...

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

Din cate imi aduc aminte in 88 parca McLaren Honda avea motor turbo de 1500cc si undeva pe la 800 si ceva cai putere...iar la tehnologia de astazi cred ca o sa poata produce lejer 900-1000bhp.

Renault RS10 avea 1500 cp din 1500 cmc in 1979.

Share this post


Link to post

Ia de-aici, pentru posteritate :) )

 

Prosper sau nu vorbim de cea mai buna masina contra Ferrari care nu a facut nimic anul acesta, doar o victorie norocoasa si atat. Oricum ultimii 2 campioni mondiali in F1 Button si Vettel au fost facuti campioni 80% de masini(masini care aveau pe ele repere care nu existau pe celalalte masini), Button avea celebrul dublu difuzor iar Vettel celebrele suprafete flexibile pe toata masina si difuzorul acctonat de gazele arse de esapament si maparea agresiva a motorului in calificari.

Sunt mai mult ca sigur ca atunci cand se vor anula toate chichitele astea altfel va sta treaba in F1. Spun asta ca nici Vettel nici Button nu rup gura targului ca pilotaj. Vettel a demonstrat anul asta ca daca nu e primul in primele 10 tururi nu mai e in stare sa recupereze, ramane blocat in pluton, noroc cu echipa de la boxe care l-au scos de atatea ori.

Noi aici discutam degeaba, interesele sunt altele in F1 :) .

 

LE. Cand o sa-l vad pe Vettel campion cu Renault, Mercedes sau Force India atunci pot spune ca intradevar e pilot capabil :) El momentan datorita geniului lui A Newey de a fenta regulamentul si al exceptionalei echipe de la boxe nu trebuie decat sa-si puna dosul in scaun si sa conduca, e si el un fel de vatman.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

... e si el un fel de vatman.

 

Pai sa-i puna echipa niste nisip pe sine sa aiba si el niste plecari la start mai bune =))

Share this post


Link to post

F1 nu mai este demult o competitie de pilot. Vei sa vezi piloti, nu jucatori de playstation, te uiti la GP2.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Spun asta ca nici Vettel nici Button nu rup gura targului ca pilotaj. Vettel a demonstrat anul asta ca daca nu e primul in primele 10 tururi nu mai e in stare sa recupereze, ramane blocat in pluton, noroc cu echipa de la boxe care l-au scos de atatea ori.

Asta da gluma !!!!

Share this post


Link to post

Macar ai citit tot mesajul sau ne luam in seama din lipsa de activitate?

Share this post


Link to post

F1 nu mai este demult o competitie de pilot. Vei sa vezi piloti, nu jucatori de playstation, te uiti la GP2.

Un inginer saf de la Williams spunea ca in F1, "masina"(cu tot ce include asta) conteaza cam 2/3 si pilotul restul.

Pe un tur de calificare multi piloti pot scoate cam la fel, dar, neintamplator, intr-un intreg campionat decalajul se mareste uneori chiar foarte mult.

Share this post


Link to post

Da. L-am citit. E penibil!

Da si tu dovada de o farama de inteligenta si vino cu cateva argumente tehnice daca tot te bagi in seama asa aiurea :) Vad ca esti adeptul liberei exprimari, respect asta la un om.

post-788-0-83093800-1316589491_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai sa vedem:

Ai niste judecati de valoare asupra pilotilor cu niste criterii subiective. Nu cred ca ai studiat tu datele lor telemetrice iar transmisia TV nu e suficienta. Mai mult, vrei sa dai ceva dovada de profunzime si lansezi afirmatia ca Button si Vettel, pilotii momentului la TV, n-ar rupe gura targului ca piloti. Adica tu si ceva ce prostii care se uita la TV nu stiu. Buuuunnnnn. Pai cred ca aici ar trebui sa dai tu "dovada de o farama de inteligenta" si sa vii cu ceva argumente tehnice.

PS. Ideea interzicerii blocarii pilotului ce vine mai tare din spate e "geniala"

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

PS. Ideea interzicerii blocarii pilotului ce vine mai tare din spate e "geniala"

Este chiar impotriva spiritului competitiei, ea statueaza ca un avantaj temporar, luat la un moment dat, devine definitiv. Asta imi spune ca cineva este bolnav cu caputul pe la forul dirijor.

Share this post


Link to post

PS. Ideea interzicerii blocarii pilotului ce vine mai tare din spate e "geniala"

 

Lucian, si Villneuve a spul acelasi lucru citez "Nu inteleg de ce intotdeauna pilotii care sunt mai rapizi care incearca depasiri si care fac spectacol sunt cei penalizati iar cei care folosesc toata latimea pistei pentru ai bloca in tentativa de depasire nu patesc nimic" Nu mai dau exemple ca nu mai are rost, cum unii piloti (pilot) sunt practic protejati de Bernie iar altii sunt penalizati la cea mai mica intentie de depasire si de 2 ori pe cursa, nu mai dau exemple se stiu care sunt.

Uitat-e putin aici sa vezi inca un exemplu de pilot rapid scos din cursa de o masina RBR care bineinteles nici drive thru nu a primit.

http://www.formula1.com/video/?uid=2010092615R

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Mie vechea "regula" (nu stiu daca era scrisa sau nu) care dadea voie doar la o singura schimbare de directie / trasa intre doua viraje pentru aparare mi se parea OK, adica iti permite sa il te aperi o data sau sa il scoti de pe trasa ideala, insa nu poti face zigzag la nesfarsit.

Pe de alta parte, inca nu aparuse avantajul DRS-ului care il favorizeaza clar pe cel din spate. Practic, cel din spate respecta alte reguli decat cel din fata (evident, in anumite conditii), o masina o idee mai rapida devina mult mai rapida in conditiile folosirii DRS-ului. Asa ca e normal ca si ala din fata sa incerce mai multe figuri pentru a-si apara pozitia, unele fiind probabil la limita sportivitatii.

Unii spun ca DRS-ul ar spori spectacolul, in sensul ca se depaseste mai mult si mai usor, altii ca omoara spectacolul intrucat duelurile devine inegale si scurte.

Eu personal as permite artificiile de genul asta pe circuite imbacsite gen Monaco sau Hungaroring, insa pe cele in care exista posibilitati de depasire nu.

Share this post


Link to post

Zig-zagul nu te apara de o depasire pe trasa exterioara, de viteza superioara. Monza 2011 este demonstratia cea mai recenta. Antrenamentul pe playstation a creat piloti ce trebuie aparati prin regulamente.

Share this post


Link to post

Daca Schumacher are o masina buna , poate face multe lucruri frumoase...s-a vazut de curand si sper ca anul viitor sa fie mai bun pt el

Share this post


Link to post

Daca acum 2 ani nu vedeam depasiri toti se plangeau ca nu sunt, acum daca schimbarea regulamentului a favorizat asta, iar nu e bine.

Domnilor, F1 e un show capitalist, care se face cu bani, care nu pica din cer, altfel ne uitam toti la intreceri cu dacia 1100 stock.

Mie regula asta care se opune condusului defensiv mi se pare buna, in conditiile in care unii piloti (n.b. schumi) nu au stiut in viata lor ce inseamna fair-play-ul.

La fel ar trebui una care sa trimita macar vreo 2 curse la ceai pe unul care procedeaza ca Liuzi.

Share this post


Link to post

Fair play la F1, vreti sa ne uitam la beach-volley ? Mai bine elimina obstacolele de pe pista prin reducerea nr. de masini necompetitive si de piloti de karting. Cand privesti o cursa pe gaura cheii (la tv) nu realizezi diferentele uriase dintre competitori, 2/3 dintre ei sunt bagati fara rost in poza de grup.

Share this post


Link to post

@Tommy

Man, acum cativa ani incepuse sa se piarda din spectacol pt ca circuitele sunt imbacsite din cauza regulilor de securitate, pentru ca se interzisesera slickurile si vitezele in viraje erau reduse semnificativ, trebuiau conservate motoarele si incepusera sa mearga in mod "eco" pana au devenit fiabile, treaba cu aspiratia se nasolise si asa mai departe.

Cel mai naspa era si faptul ca diferenta intre locuri nu era suficient de bine punctata incat sa merite sa risti asa ca majoritatea pilotilor devenisera mult prea pragmatici, nu merita sa iti asumi riscuri pentru locul n-1 care aducea cam aceleasi puncte ca locul n. Decat sa tragi la victorie cu riscul sa iti plesneasca motorul cursa viitoare mai bine stateai la doua locuri 4, luai puncte mai multe.

Deci faptul ca se ajunsese la curse super plictisitoare era tot din vina FIA.

 

Totusi, erau cateva circuite unde duelurile erau spectaculoase atunci cand erau. Acum practic duel "roata la roata" de la distanta de 0.1s nu prea mai vezi. Il ajungi pe unu' din urma, stai la o distanta "sigura" de vreo juma' de secunda in spatele lui si cand intri in zona de activare DRS depasesti ca pe playstation setat la nivelul rookie. Acum sunt depasiri mai multe, insa spectaculoase tot nu prea sunt, decat pentru "clasa muncitoare" - cum ar numi-o unii forumisti - care vrea vada depasiri insa nu e f sensibila la tehnici de pilotaj si nu e in stare sa faca diferenta intre un pilot genial, unu' bataus, o domnisoara sau un "vatman". Pt o depasire acum nu prea mai ai nevoie de sclipire sau de inspiratie, ajunge doar sa fii (constant) rapid.

Avantajul e totusi ca mai poti face curse gen Hamilton in care de pe ultimul loc ajungi in top5, ceea ce nu e rau, insa cred ca se poate si mai bine.

De asta spun ca solutia ideala ar fi redesenarea circuitelor ca sa parmita depasirile chiar si intre piloti/masini aproape la fel de rapide, iar doar acolo unde nu se poate sa fie folosite artificii gen DRS.

 

 

PS

Nu vreau sa spun ca Vettel nu e bun, eu am ceva de impartit cu Bernie, nu cu vreunul dintre piloti.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Eu nu am inteles ce a vrut sa spuna Massa cu "good job lewis" (am prins doar ultimele 10 tururi) dar am cautat faza respectiva si dupa ce am vizionat-o de vre-o 7-8 ori m-a bufnit rasul, nu stiu de ce brazilianul face atata scandal, e drept ca nici bezmeticul de Lewis nu a stiut sa pastreze o distanta de bun simt in viraj dar nu poate fi numit decat un incident minor de cursa. Si mai ales ca Felipe era sa-l bage pe Lewis in perete la 300km/h inainte de virajul buclucas. I-as racomanda si domnului Felipe sa vizioneze putin clasamentul final ca in ultima vreme si el a inceput sa faca doar figuratie in F1. Sa nu mai zbiere ca FIA vegheaza si analizeaza, Fia vegheaza pentru RBR.

Abia astept sezonul 2012 poate cu Hamilton la alta echipa ca tot se vaita ca nu mai poate astepta si Button la fel s-o stearga la Ferrari Pentru ca amandoi au demonstrat anul acesta de ce nu sunt in stare si nici anul viitor nu-i vad sa rupa gura targului. Lewis e prea tampit si Jenson e prea pussy.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...