Jump to content
Sign in to follow this  
andreib

Incalzire Auxiliara Electrica

Recommended Posts

Da, este o solutie eleganta DAR cunostintele mele de electronica nu ajung atat de departe :( .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pentru unele piete se pare ca a avut ceva incalzire suplimetara. Insa manualul de service e vag la capitolul asta. Iar a mea sigur nu are asa ceva. Si nu am vazut pana acum una cu asa ceva montat.

 

Dar hai ca divagam.

Share this post


Link to post

Montajul nu e f dificil dar depinde f mult de spatiul disponibil. Oricum, pregateste-te pentru cateva ore bune de mestereala pt ca apar probleme neprevazute...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Eu as mai face niste chestii p-acolo pe sub capota. In primul rand as trage toate firele prin copex, apoi as monta intr-o cutie cele 2 relee si sigurantele, izolat papucii, vopsit corpul ala sa arate ca e "de-acolo" si cel mai important m-as asigura ca montajul respectiv este cu minim 5 cm mai jos decat nivelul minim al apei in vasul de expansiune, asigurandu-ma astfel ca tot montajul este permanent imersat in lichid de racire.

 

 

Share this post


Link to post

1. Papucii sunt toti izolati, doar cei de pe bujiile in sine nu (deoarece bujiile se incing si ar topi izolatorul).

2. COpex am luat deja dar pe frigul asta devine casant daca incerc sa il desfac...

3. Corpul nu il voi cobora mai jos, nu are sens (if it works don't fix it). In caz ca ar lua aer are ,,protectie" la supraincalzire.

4. Cutie inca mai caut pentru releesi sigurante.

5. Cat despre vopsit: nu merita sa-mi bat capul. COrpul e din aluminiu, se incalzeste la temp ridicate si vopseaua se va coji. Mai mult, e atat de munca la demontat incat zic pas. DUpa cum observati nu tin la aspectul compartimentului motor care nu a mai fost spalat de 5 ani...

 

Oricum, pieptanatul de fire se va desfasura cand da caldura.

Share this post


Link to post

Sa nu atinga de admisie. Sigurante ai folosit pe undeva?

Share this post


Link to post

Exista si izolatoare pentru papucii aia, izolatoare care rezista la temperaturi de peste 200 gr.

 

DJ, are bre sigurante, sunt langa relee.

Share this post


Link to post

Dupa mai bine de o luna pot spune ca device-ul functioneaza perfect, alternatorul/bateria fac fata cu brio chiar si la curse scurte in oras.

Share this post


Link to post

Clasica intrebare tembela: "a scazut consumul, cu cat ?"

Share this post


Link to post

@Tolin: Cu o lingura :) ) Nu stiu, chiar nu am masurat cu precizie, diferentele nu cred ca sunt notabile.

 

@Englishman: Doua avantaje majore:

1. Ajunge mult mai repede la temperatura de regim. Implicit da caldura mai repede, trece pe gpl mai repede si probabil se reduce cu 1% uzura motorului cauzata de mersul cu motorul rece. Cum in ultimul timp merg mult urban si pe distante relativ scurte este un avantaj.

2. Pentru nubira euro 3 s-a linistit relantiul galopant in mers.

 

Pentru mine incalzirea auxiliara electrica si termostatul WAHLER de 92 grade a fost combinatia optima. Masina da caldura calumea si se incalzeste sensibil mai repede.

Share this post


Link to post

Asta desi, conform calculelor pe care le-am facut la inceputul threadului, n-ar prea trebui.

Inca o data, "viata bate filmul". Felicitari pt. perseverenta si reusita.

 

 

Share this post


Link to post

Probabil tine in egala masura de aportul rezistentelor cat si de sarcina suplimentara pe motor.

 

LE

@Alice: Acum m-am uitat mai atent pe calculul facut de tine si contine o eroare de rationament: nu ai de incazit 6 litri de lichid ci mult mai putini - probabil jumatate-(nu incalzesti tot circuitul de racire ci doar o parte din el, termostatul fiind inchis). Nu stiu exact cat lichid este in fiecare din cele 2 circuite ca sa pot aproxima.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Salut. Sunt in aceeasi dilema si eu pentru o Vectra B cu GPL. Maine merg sa cumpar rezistentele de la un Golf si imi prind bine informatiile gasite aici. Unde ai gasit corpul cu bujii? Multumesc si o seara buna.

Edited by radovan_eu

Share this post


Link to post

Vezi ca la rezistentele de la golf va trebui sa faci o adaptare la strung, nu sunt gandite sa stea ,,pe furtun''. Corpul e luat de la dezmembrari (Inspre Tomesti, la ei am gasit la cel mai bun pret).

 

PS: Mare grija la sigurante si socluri, chiar daca scrie ca tin 30A iar bujiile au cam 10A/buc la mine o siguranta incepuse sa se topeasca.

Share this post


Link to post

Asta e din cauza soclului. Poate ar fi o idee buna fiecare bujie cu firul/siguranta ei.

Share this post


Link to post

Ieri am gasit chiar ceva mai bun decat speram, chiar si pretul foarte bun fata de cat imi cereau unde mai gasisem. Corpul este de pe un R. Scenic si a costat 40 lei, in alte parti cereau 150, pe cel de golf dadeam 100. Stuturile pentru furtune sunt exact pe dimensiunea furtunelor, azi ma apuc sa montez macar corpul. De unde ai cumparat termocontactele si la ce temperaturi lucreaza, pretul?

 

 

"a scazut consumul, cu cat ?"

La aceasta intrebare o sa raspund eu, consumul e posibil sa scada foarte putin, in schimb scade consumul de bani, cu cat mergi mai mult pe gpl cu atat faci economie mai mare, daca mergi mult pe benzina, implicit cheltuiala este mai mare. Deci, daca se incalzeste motorul mai repede si trece pe gaz, rezultatul este evident pozitiv.

corpcubujii.th.jpg

Edited by radovan_eu

Share this post


Link to post

F fain, eu am avut pb serioase deoarece a trebuit sa fac o reductie pentru ca erau stuturile prea groase (lipitura facuta cu bison epoxy a crapat si pierdea antigel). De unde ai luat corpul? bujiile sunt functionale?

 

Termocontactele au fost luate de pe adelaida.ro, lafel si releele si soclurile de siguranta. Daca gasesti socluri de ssiguranta in iasi te rog da un semn.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Obiectul l-am cumparat din zona Metalurgica, faci stanga spre Metalurgie, treci de depozitul de materiale constructii de pe stanga si intri imediat la stanga intr-o curte, faci prima la dreapta si o sa vezi niste caroserii acolo. Dupa ce l-am cumparat i-am zis omului ce vreau sa fac si a zis ca isi pune si el la un land rover. Am intrebat daca mai au si a zis ca nu, as mai fi cumparat inca unul pentru alta masina.

Bujiile functioneaza, le-am scos si le-am alimentat foarte scurt apoi le-am palpat, se incing repede.

Edited by radovan_eu

Share this post


Link to post

Dupa ce am montat tot ansamblul cu instalatia electrica, imi arde siguranta. Am pus un termocontact ce intrerupe curentul la 50 grade, o rezistenta de 30 A, un releu cu 5 pini, un bec in bord care sa-mi indice ca si cat functioneaza incalzirea si am bransat doar 2 bujii pe un singur fir gros -releu si siguranta.

Share this post


Link to post

Am gasit ceva interesant pentru cei ce-si tin masina intr-un garaj/parcare cu acces la 220V:http://www.wolverineheater.com/Engine-Oil-Heaters-for-Cars-s/1814.htm

Pe scurt, o banda cauciucata (ce incorporeaza o rezistenta electrica) care se lipeste pe baia de ulei si se conecteaza pe timpul noptii la o priza (temporizata, eventual). Cred ca o sa iau una de proba, sa vad la ce diferenta de temperatura fata de mediu poate aduce motorul.

Share this post


Link to post

Am montat modelul 9.1 din linkul de mai sus, dupa 20 de minute toata partea de jos a baii de ulei era fierbinte. Adezivul albastru a fost folosit pt. sigilarea marginilor impotriva apei/prafului. Pe site spune ca ridica temperatura motorului cu 40 grade fata de cea ambientala, concret, de la 20 grade, dupa 90 de minute de alimentare la 220 V am pornit motorul si acul de temperatura din bord a ajuns la nivelul de regim in mai putin de 2 minute. Poze:

IMG-20130728-00112.jpg

IMG-20130728-00114.jpg

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Avantajos la garaj. Pui o priza cu temporizare si iarna nu te doare capul, 30 minute daca merge inainte sa pleci e suficient.

Share this post


Link to post

Exact! Pacat ca n-am cum sa montez si la Tico (fundul baii de ulei are denivelari, nu se preteaza la asa ceva, trebuie suprafata plana de montaj). Dispozitivul nu se poate muta pe alta masina.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...