Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Epica White Pearl

Recommended Posts

Frumos, este ceva nou,nu am stiut de aceste chedere,o sa incerc si eu Ai un link?

Share this post


Link to post

Superba masina, am vazut-o parcata la metrou la 1 Decembrie. PS acu' vazusi ca suntem vecini(vezi blocul verde din fata gradinitei). Salutare.

Share this post


Link to post

Salut George,

 

Ma bucur ca am gasit vecini pe forum :) . Daca ai ceva de surubarit la masina si putem sa rezolvam noi, te astept pe la mine sau vin eu la tine, nu stiu unde e spatiu mai mult :)

Share this post


Link to post

Si am ajuns la 80000km ieri <:-P . Are ~32000km si 2 ani si jumatate de cand este la mine si ma urc cu zambetul pe buze in ea.

post-4287-0-49334900-1367738704_thumb.jpg

 

A primit cadou o tura pe serpentinele dintre Predeal si Brasov si o spalare interior-exterior ;) .

 

Iar cu cateva zile inainte i-am schimbat filtrul de aer pt habitaclu si am curatat sistemul de ventilatie cu un spray cu spuma facut de Stac Plastic - mi-a placut mai mult fata de cele folosite pana acum, lasa in aerisire un miros floral. Cam asa arata dupa 1 an. In habitaclu se simtea mirosul de sosete umede la pornirea AC. Dupa curatare si schimbare filtru miroase a parfum :)

post-4287-0-06353000-1367738748_thumb.jpg

Share this post


Link to post

De unde l-ai cumparat?!

Share this post


Link to post

Carrefurt Orhideea. La aproape o saptamana de la montare inca se simte mirosul floral fara a fi prea puternic. Dupa ce am mirosea prea tare, insa aerisirea masinii in parcare cu ventilatia la maxim si usile deschise l-au facut suportabil dupa cateva minute.

Share this post


Link to post

Dupa aproape 6 luni de la ultima postare vin cu noutati :) : am schimbat distributia in weekend, masina are 6 ani si 87000km, asa ca se cerea schimbarea (oficial este 5 ani sau 120000km).

Bineinteles ca am schimbat facut o revizie completa:

1. Curea accesorii Gates

2. Intinzator+rola accesorii Ina (atentie ca la Epica este cunoscut ca intinzatorul se lasa in timp si cureaua chiar daca este noua poate sari). La mine 3mm din rola nu erau acoperiti de curea (a ramas urma) si curelei deja incepusera sa ii iasa atele desi era Conti si avea numai 2 ani. Din pacate este destul de scump - 300lei, dar "better safe than sorry".

3. Rola accesorii Ina

4. Curea distributie Gates

5. Rola si intinzator distributie Ina si Gates, cele vechi deja huruiau un pic, ceea ce ma face sa cred ca 80000-90000km e durata lor de viata in Romania, dupa aceea e la risc. mentinoez ca din cei 87000km, 40000km sunt ai mei si cam 30000,km, deca nu mai multi, sunt facuti in afara localitatii.

6. Ulei Castrol Magnatec Diesel 5W40 DPF + filtru Mahle

7. Filtru aer motor Mahle pt zone reci (ca tot a venit iarna) - l-am schimbat eu, a durat 5 minute.

8. Filtru motorina GM - schimbat tot de mine conform cu tutorialul postat in zona care trebuie aici pe forum.

9. Filtru aer habitaclu cu carbon activ (asta il schimb la primavara pt ca atunci face cel vechi un an)

 

Mi-au reglat baietii de la service si frana de mana, lucru pt care s-au chinuit timp de jumatate de ora (e f greu sa dai jos discul de frana care contine si tamburul de la frana de mana).

Culisele de la etrieri le-am uns eu cu vaselina siliconica (pe spate) si cu unsoare Castrol pe baza de ulei de castor. Ambele cica sunt speciale pt culise, dar cica asta siliconica e mai buna. Voi putea face o comparatie vara viitoare cand verific si ung culisele din nou. Am uns si zonele de contact placuta frana-etrier cu vaselina cu cupru, acum sunt mult mai silentioase.

 

Toata distractia m-a dus undeva pe la 2200 lei, o suma maricica, dar a fost si mult de lucru, iar la banii de piese nu m-am uitat, am luat ce era mai bun.

 

In rest motorina si cazarea sa fie ieftine ca de timp fac eu rost :)

 

 

post-4287-0-66448900-1385737424_thumb.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

La ce service ai fost? Intreb deoarece se apropie si la mine inlocuirea distributiei. Piesele le-ai cumparat sau sunt de la service?

 

 

Share this post


Link to post

Am luat piesele de la colegul de forum Mike1, iar la service am fost la serviceul recomandat tot de Mike, niste baieti muncitori si priceputi care au service-ul pe la Cora Pantelimon. Da-mi PM si iti spun acolo toate cele.

Share this post


Link to post

Am facut si "curatenia" de primavara:

 

- Dupa iarna trecuta etrierul dreapta spate se cam incingea. Dupa o vizita la emcanic unde s-a constatat ca pistonasul etrierului a inceput sa fie mancat si a trecut mizerie de garnitura m-am hotarat sa schimb tot ce inseamna garnituri de etrier + pistonasul cu probleme. Asta dupa ce in prealabil s-a incercat metoda "tiganeasca" de a-l slefui si de a curata garniturile, solutie care a tinut aprox o luna (poate chiar mai putin), oricum nu aveam nici o piesa la mine, deci macar am putut sa plec cu masina de acolo fara probleme. Am luat:

1. kit de reparatie etriere spate (ambele) original GM cu 150 lei

2. Pistonas original GM pt etrier spate cu 100 lei

3. racord flexibil roata spate (mi-a spus mecanicul ca ii e teama ca s-a torsionat si s-a rupt o bucatica de furtun pe interior) original GM cu 120 lei

4. kit de reparatie etriere fata orginal Daewoo cu 2.32 lei (da, atat costa :) ), se potriveste cel de la Leganza

5. lichid de frana Ferodo DOT 4 (l-am schimbat si in toamna, dar daca tot am luat 1 litru l-am schimbat din nou) cu 25 lei

6. placute frana fata Parts Mall made in Korea, dupa ce le-am pasuit am dat cateva frana zdravene si am vazut ca s-a comportat f OK. Inainte de astea am avut tot unele coreene, parca marca Japan Parts (de fapt facute de altii si ambalate de Japan Parts, la fel ca si cele Parts Mall) si au fost f OK, n-am avut probleme la franare, nici discul nu l-au mancat, iar ca durabilitate mi s-au farut f OK, le-am schimbat dupa 3 ani si jumatate si 43000km si inca mai tineau 10000km fara probleme.

7. placute frana spate Sangsin Brake Hi-Q, made in Korea, am avut si la Nubira pe fata si mi-au placut, din pacate pt fata la Epica nu am gasit marca asta

 

Cu ocazia asta am invatat si sa reconditionez etrierii, stand pe langa pe mecanic si ajutandu-l cu curatarea pistonaselor (din fericire doar cel dreapta spate era cu probleme). Pentru curatarea pistonaselor am folosit o minifreza cu acumulator pe care am montat o pasla unsa cu polish special pentru metale. Dupa polish am curatat bine cu spray de frane si o carpa curata, apoi am uns cu lichid de frana si am sters din nou. Pt curatarea buzei etrierului (unde vine furtunul antipraf) mecanicul a folosit o perie de sarma si o bormasina (era nitica rugina pe acolo).

La montare mecanicul a folosit lichid de frana si vaselina speciala de la Ate compatibila cu lichidul de frana DOT3, DOT 4 si DOT 5.1. De consumabile m-am ocupat eu intrucat am vazut ca mecanicul nu avea vaselina pt etrier si mi-a folosit pe spate tot Red Rubber-ul pe care il foloseam de regula la culisele de etrier (si el e compatibil cu lichidul de frana, dar e destul de greu de gasit la noi, eu il luasem de pe ebay).

 

Urmeaza reconditionarea jantelor de 17" pe care am tot amanat-o din lipsa de fonduri.

Share this post


Link to post

Am terminat si reconditionarea jantelor, le-am facut la SRZ, asta dupa ce am fost la Top Wheels si sincer nu mi-a placut cum ieseau de acolo, nu insistau la finisare si coaja de portocala se vedea foarte puternic. Plus ca vroiau sa puna sudura pe jante pentru niste zgarieturi putin adanci (1mm in aluminiu). Si cele facute la SRZ au nitica coaja de portocala, dar au rezolvat zgarieturile perfect prin punere la polizor si slefuire. Poze cu ele voi pune la urmatoarea spalare.

 

Intre timp mi-am facut de lucru la partea "electrica", adica am pus 2 incarcatoare USB "adevarate" de 5V/2A si o priza suplimentara in cotiera. Acest upgrade ar trebui sa satisfaca setea de putere pentru tableta cu desene animate, lada frigorifica, telefoanele mobile/gps + camera auto DVR.

post-4287-0-80801400-1398758999_thumb.jpg post-4287-0-72661900-1398759003_thumb.jpg

 

Incarcatoarele USB sunt facute de mine pornind de la un kit de ce-de ce cu tensiune variabila si un cablu prelungitor USB pt auto de la care am luat doar mufa mama. Gaurile le-am dat cu un burgiu step-by-step, o scula foarte utila, dar si foarte scumpa, eu am imprumutat-o de la un amic, nu merita sa dau cateva sute de lei doar pt 3 gauri.

 

Am probat incarcatorul in sarcina si incarca telefonul cu 800mA cand bateria era pe la 70%. Pe sarcina activa de laborator trageam 2A fara probleme, temperatura ajungand undeva pe la 55 grade.

Share this post


Link to post

Eu le faceam o cutiuta mai mica aplicata in interiorul cotierei, in partea superioara, astfel incat sa nu se umple de praf si sa mai poti sa si pui ceva in cotiera cand ai incarcatoarele cuplate.

Share this post


Link to post

La Epica e mare cotiera :) , pot sa tin aparatul foto cu husa cu tot (un Canon G9) cu incarcatoarele cuplate :) . Ideea ta e f buna, dar din pacate priza de 12V e destul de adanca, deci cutiuta aceea ar fi fost in realitate destul de mare. Initial am vrut sa le pun pe un perete insa nu mai puteam sa bag la loc cutia de plastic din cauza locului stramt. O solutie ceva mai buna bazata pe ce ai spus tu ar fi fost sa pun priza de USB intr-o cutiuta mica aplicata pe perete si sa las priza de 12V acolo unde este. Acum deja am facut-o, sunt multumit de cum a iesit, o las asa.

 

Edit: Si era sa uit, am ajuns si eu la 90000 cu a mea. Mai am pana la 200000km :P

post-4287-0-19697100-1398767275_thumb.jpg

 

Si ca tot era vorba de fiabilitate, eu am schimbat pana acum la a mea urmatoarele

1. Bucse brat superior stanga spate

2. Garnituri etriere la toate (unul ramasese blocat si am zis sa le schimb pe toate).

3. Pistonas etrier stanga spate (cel care ramasese blocat)

4. Boxe fata (cea de pe stanga incepuse sa gajaie), poate ca vechiul proprietar era "pasionat de muzica" :P

5. Emblema spate

6. Ornamentele cromate de la butoanele de AC

 

In rest doar consumabile schimbate la timp.

 

Vechiul proprietar a schimbat in schimb destul de multe pentru ca lucra ca asigurator la dealer, deci era mana in mana cu baietii de acolo. Acum nu stiu cate chestii chiar au fost schimbate pe bunesi cate au fost schimbate doar pe hartie si vandute. Oricum de aproape 40000km de cand o am eu pot spune ca masina e fiabila, primele piese (daca au fost schimbate) fiind cu boli ale copilariei (masina e fabricata in 2007).

Edited by ches

Share this post


Link to post

M-am intors in urma cu 3 saptamani dintr-o excursie prin Europa care a totalizat 4721 km. Traseul a fost Bucuresti->Pitesti->Arad->Nadlac->Budapesta->Munchen->Innsbruck->Como->Milano->Villach->Vienna->Timisoara->Baile Herculane->Bucuresti, deci masina a avut parte si de pante si de serpentine si de tuneluri si de campii intinse. Desi am incercat sa feliez traseul in bucati de maxim 5 ore avand in vedere ca eram cu juniorul, am mers si trasee de 8 ore facute doar cu 2 pauze scurte. Masina s-a comportat exemplar, singurul eveniment fiind o pana de cauciuc facuta la intoarcere in drum spre Baile Herculane de care mi-am dat seama abia cand am ajuns. Din fericire s-a rezolvat cu un spray antipana, deci nici macar nu a trebuit sa ma murdaresc icon_smile.gif .

Consumul mediu a fost de 6.8%, in afara tarii am mers majoritatea timpului cu viteza limita legala, iar in Romania am avut doar nitel hei-rup.

Atasez si o poza cu masina in drum spre Bellagio, pe lacul malului Como.

post-4287-0-21000200-1404313127_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Update la jurnal si la Epica: 99600km, curand o sa trec la 6 cifre :)

 

- In urma cu 2 saptamani am schimbat cauciucurile pe fata, am gasit 2 Goodyear-uri EficientGrip vechi de 1 an si profil de 6.7mm cu 200 lei/bucata la un depozit de SH din Sibiu. Pe unul din Michelinurile vechi am reusit sa-l tai intr-o bordura.

 

- Acum o saptamana am vopsit etrierii spate si tamburii cu vopsea Hammerite gri lovitura de ciocan. Au iesit foarte bine, recomand vopseaua, se poate da direct peste rugina, trebuie doar curat grosier cu o perie de sarma si apoi degresat. Cu ocazia asta am constatat ca sabotii de la frana de mana sunt dusi, deci am dat comanda de piese si am facut programare la service.

 

- In weekend am reusit sa montez impreuna cu un prieten incalzirea in scaune, voi face si un tutorial, trebuie sa mixez pozele facute de mine cu cele din manualul de service pt ca nu am destule. Momentan firele nu sunt conectate complet, trebuie sa fac legatura la panoul de sigurante din "+" permanent printr-un releu comandat de "+" contact. Am folosit huse cu incalzire de Logan, s-au potrivit fara sa tai/ajustez nimic la ele. Abia astept sa termin "proiectul".

 

- Azi am schimbat sabotii de la frana de mana, cei vechi erau semi-blocati pe tamburi. Recomand verificarea si curantarea/gresarea anuala a sobotilor pentru ca sistemul este inghesuit si praful de pe saboti se depune si gripeaza toate mecanismele. Am scris la rubrica de Piese Epica si compatibilitatile cu alte modele Chevy/Daewoo.

 

Urmeaza revizia luna viitoare, am luat deja piesele, m-au costat 110 lei filtrele (aer originial, ulei original, motorina aftermarket) si 280 lei uleiul (8 litri), l-am gasit la promotie in Carrefour asta primavara. De anul asta trec pe Castrol Edge 5W40, o sa vad daca e vreo diferenta fata de Castrol Magnatec.

 

Ma gandesc sa mai iau 2 litri de ulei la ca sa nu desfac 2 bidoane de 4 litri. Am inteles ca odata desfacut ar fi bine sa-l pun in motor, asa o fi? Care e explicatia?

Edited by ches

Share this post


Link to post

Si am implinit 100000km! <:-P

S-a intamplat saptamana trecuta, insa problema cu franele spate nu mi-a dat pace, deci nu i-am sarbatorit ziua.

 

post-4287-0-60724800-1413546359_thumb.jpg

post-4287-0-56733100-1413546360_thumb.jpg

 

Pot spune ca in cei aproximativ 50000km facuti in 4 ani nu am schimbat mare lucru la ea in afara de consumabile.

Probleme au fost doar bucsile-pivoti de la bratul superior pe partea stanga spate, pistonasul de la etrierul de pe aceeasi parte si, mai nou sabotii franei de mana de pe partea dreapta spate.

 

Sper ca masina sa continue in acelasi stil, chiar daca a ajuns la respectabila varsta de 7 ani.

Share this post


Link to post

Update: 107200km si 7 ani

Am facut o revizie mai zdravana - in plus la ceea ce se schimba de obicei (ulei si filtre) am schimbat si uleiul din cutie (si cel vechi arata OK, dar am zis ca i-au ajuns si lui 7 ani), am schimbat si antigelul pentru ca cel schimbat in 2012 nu a fost schimbat cu clatirea instalatiei asa cum recomanda producatorul. De data asta am facut-o ca la carte, sunt multumit, il mai schimb peste 5 ani :) . Am verificat si tot ce inseamna tren de rulare.

 

Ce au gasit in neregula la revizie:

- bucse bascula, cele semipline dinspre spate, cele din fata sunt OK. Ca idee, simteam o traiectorie usor nesigura la viraje mai stranse. Astea de pe masina sunt originale, am comandat tot originale.

- bucsele de la bara stabilizatoare - fata si spate. Astea au mai fost schimbate de fostul proprietar la vreo 41000km conform istoricului de service, iar mie mecanicul mi-a spus ca sunt obosite nitel, dar mai merg, deci am mers mai civilizat ca fostul :P .

 

in rest toate bune.

Share this post


Link to post
Corectie: in postul anterior, km erau 100720, la fel de prost am zis si la revizie, de se mira ala cum am facut 10000km in 3 saptamani :) )


Update, aprox 102000 km:

Am dat comanda pt piesele cu probleme si abia dupa 3 saptamani au ajuns, asa ca vineri am schimbat bucsele de la barile stabilizatoare (fata+spate) si pe cele de la bascule. Weekendul prelungit a fost perfect pentru testarea noilor bucse pe traseul Bucuresti - Paraul Rece - Bran. Masina se simte un pic mai inchegata pe viraje, altfel concluzia ca bucsele mai mergeau era corecta :) .


Tot de cand a venit vremea rece (<0 grade dimineata) am avut ocazia sa testez si scaunele incalzite, instalarea circuitului de incalzire fiind inceputa acum 2 ani si terminata in septembrie :) . Elementele de incalzire de la Renault merg foarte bine in combinatie cu butoanele originale de la Chevrolet, termostatul suficient de tarziu pentru a simti caldura si de cele mai multe ori intrerup manual incalzirea pentru a proteja "inotatorii". Sotia in schimb tine husa pornita aproape non-stop si nu s-a plans de incalzirea puternica, ea fiind mai friguroasa. Cei 300lei + cateva ore bune de munca (vreo 12 ca sa fiu exact), pot spune ca au fost o investitie buna, confortul fiind net superior fata de inainte.


Drumuri bune si dezapezite!

Share this post


Link to post

Duminica am schimbat uleiul si filtrele, la 107000km, deci la aprox 6500km de la veche revizie. Revizia am facut-o la Norauto pentru ca aveau deschis duminica si aveau promotie la schimbarea agentului refrigerant de la sistemul de AC.

 

Motivul a fost ca motorul devenise mai zgomotos la rece (tacanit de tacheti in primele secunde de la pornire) cu Castrol Edge 5W40 Turbo diesel fata de ce tineam minte ca se intampla cu Castrol Magnatec 5W40 DPF. In concluzie am trecut inapoi pe Magnatec (aprox 200 lei/6 litri) si intr-adevar sunetul motorului a revenit la normal. Cu ocazia asta am shiftat revizia din octombrie-noiembrie in mai-iunie, ceea ce imi convine pentru ca schimb toate filtrele odata (asa cum spuneam mai sus mi-am facut un obicei din a schimbat filtrul de polen primavara).

 

Cu ocazia schimbarii uleiului am gasit si primul mecanic care a stiut cum se poate scoate tot uleiul din motorul asta -> mai exista un buson de golire a uleiului din zona filtrului de motorina (unde raman cam 400ml de ulei). Dupa scoaterea busonului mare, l-a scos si pe asta mic. Concluzie: pentru prima data au intrat 6litri de ulei in motor, pana acum mai mult de 5.6 litri nu intrau.

 

Dupa experienta neutra cu filtrul de carbon care n-a avut nici o treaba cu retinerea mirosurilor asa cu il lauda unii, am trecut pe unul clasic facut de Valeo. Totusi cel de carbon pare ca a facut treaba buna in retinerea prafului dupa cum se poate vedea pe ventilator si pe spatele filtrului.

 

post-4287-0-68479000-1432044678_thumb.jpg

 

post-4287-0-75319100-1432044681_thumb.jpg

 

post-4287-0-06576200-1432044734_thumb.jpg

 

Si, cum nu putea sa mearga totul usor, dupa ce am introdus spray cu spuma in sistemul ventilatie, in mod ciudat (probabil am pus prea mult) a inceput sa curga lichid din zona consolei centrale si normal ca m-am speriat nitel. Am oprit motorul, am scos borna de la baterie si am lasat peste noapte sa se usuce, apoi a doua zi am demontat torpedoul si toate panourile din zona de jos a bordului si am luat mufa cu mufa la curatat cu spray de contacte. De asemenea am curatat si plasticele pe care cursese lichid si am pus niste banda buretata anti-greierasi pe unele fire care imi pareau mai expuse riscului de a se atinge de plastice. Din fericire evenimentul nu a avut urmari nici macar dpdv estetic.

 

Ultima chestie pe lista de reparatii a fost curatarea bornelor de la baterie si ungerea lor cu o vaselina speciala care impiedica aparitia oxidului. Am dat 14 lei pe o seringa tot de la Norauto.

Share this post


Link to post

E mai bine de intrat cu ulei proaspat in iarna, parerea mea. Filtrul de habitaclu poti sa-l schimbi cand vrei, nu neaparat la revizie.

Share this post


Link to post

Ai dreptate, eu m-am gandit la faptul ca e nasol sa lucrezi pe vreme rece - filtru de motorina, polen si aer le schimb eu, deci e mult mai placut sa o fac pe o vreme buna, decat sa imi inghete mainile pe fiare.

Share this post


Link to post

Problema cu mirosul neplacut in masina se rezolva foarte usor, mie mi-a expicat un tip care se ocupa cu A/C si pentru auto si pentru casa , si a spus in felul urmator de fiecare data cand folosesti ac pe cald sau rece nu conteaza pana sa ajungi sa opresti masina, decupleaza ac si lasa doar ventilatia sa functioneze macar 3 4 minute, ca evaporatorul sa aiba timp sa se usuce sa nu ramana foarte mult condens pe el, in felul asta se evita cat se poate amestecarea apei cu praful din aer + alte forme de viata de pe evaporator :mrgreen: , de unde rezulta bacterii etc..

Share this post


Link to post

Update la 110000km:

 

Am fost la radacini Vitan si am pus-o pe diagnoza ca sa vad cum sta motorul/injectoarele/Turbina/presiunea/DPF-ul in rampa comuna etc. Toate au iesit in parametrii, doar bateria trebuie schimbata.

La corectia timpilor de injectie, cel cu numarul 4 arata o deviatie de +1,42 care era compensata de injectorul 2 cu -0,2 si de injectorul 3 cu -1,2. Tipul mi-a spus ca este in parametrii (abia la +2 ar trebui sa ma ingrijorez), dar sa am grija de unde pun motorina. Voi incerca sa conduc mai turat, motorina am pus numai de la MOL.

Mie DPF-ul mi se pare ca se regenereaza cam des, insa ala de la service a laudat-o - se regenerase in urma cu 1050km si avea filtru 75% infundat. Inainte tin minte ca se regenera si la peste 3000km... Poate am inceput sa o conduc prea economic, ca in nu merg mult mai mult decat inainte (weekend + o zi pe saptamana ca s-o tin in forma).

 

Tot la Radacini am schimbat si filtrul de motorina, initial am incercat sa-l schimb singur in iunie, insa il stransesem prea tare la schimbarea anterioara. Ca de obicei am folosit Ufi, adica cel de origine.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Si eu am tot 110.000 km si pana acum am avut o singura problema. Saptamana trecuta s-a blocat fulia de pe alternator iar cureaua de accesorii scotea un zgomot anormal si vibra puternic. Cei de la Radacini mi-au cerut 550 lei manopera pentru schimbarea fuliei si 750 lei pt. fulie. Cred ca sunt pusi pe jefuit proprietarii de masini. Am rezolvat problema cu 175 lei fulia (de la Ruville) si 250 lei manopera la un service multimarca. Mai am ceva troncaneli in spate dreapta numai cand afara sunt peste 25 grade!? Inca nu am depistat sursa zgomotelor dar cred ca am o bucsa uzata. In rest multumit de masina.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...