Jump to content
Sign in to follow this  
xrt3

Nelamuriri Alternator

Recommended Posts

Buna seara, am o intrebare putin dificila. de cati amperi este alternatorul de Espero. de ce zic ca e dificla ? pt ca nu stiu nici de cati cmc este nici din ce an (masina respectiva)... am luat alternatorul de la remat, tot ce am vazut acolo este seria de la sasiu... in rest...

inca ceva ... unde ajung cele doua fire din mufa cel rosu si cel maro (parca)? nu ma refer la cel gros... ala de baterie...

Edited by xrt3

Share this post


Link to post

Depinde de marca. Undeva pe la 80A.

Firele duc unul la becul din bord, celalalt e tensiunea de excitatie, ii trebuie un 12V de referinta. Vezi in manual care si cum e.

Share this post


Link to post

Alternatorul de Espero, toate motorizarile are 85A.

Share this post


Link to post

din pacate nu am manualul si asta pt ca conduc o dacie, alternatorul lam luat de la remat, am dat 35 de ron pe el, de pe un espero de iti venea sa il iei acasa la cum aratau piesele pe el.. acum vreau sa il pun pe dacia mea , consider ca alternatoarele de dacie sunt de mult depasite... 35A ... hai sa fim seriosi...

 

e undeva pe forum manualul in versiune pdf? daca nu care dintre cele doua rosu/maro este excitatia?

Share this post


Link to post

Daca il pui la Dacie trebuie sa duci unul din firele alea la un bec de 12 v, in bord sau unde vrei tu, altfel nu merge, gasesti detalii pe forumul Dacia. Alternatorul asa mare o sa-ti cam gatuie motorul la Dacie, in sensul ca va scadea foarte mult turatia la ralanti cand intra alternatorul in sarcina, si daca reglezi sa fie cat trebuie la ralanti cu consumatori, o sa ai vreo 1300 rpm fara consumatori.

Share this post


Link to post

Daca il pui la Dacie trebuie sa duci unul din firele alea la un bec de 12 v, in bord sau unde vrei tu, altfel nu merge, gasesti detalii pe forumul Dacia. Alternatorul asa mare o sa-ti cam gatuie motorul la Dacie, in sensul ca va scadea foarte mult turatia la ralanti cand intra alternatorul in sarcina, si daca reglezi sa fie cat trebuie la ralanti cu consumatori, o sa ai vreo 1300 rpm fara consumatori.

 

dap...stiu... asa vreau sa si fac.

in fine am gasit schema pe goagle, linkurile de pe forum nu mai merg... spuneti-mi daca inteleg bine din schema F: excitatie; L: bec bord. cu toate astea in mufa relului se mai gaseste un pin, dar fara sa aiba un pin "mama" oare pt ce o fi fost gandit?

post-30024-069611000 1286476406_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da,un pin e pus degeaba acolo.

Firul F vine direct la contact iar L trece prin becul martor.

 

35 ron e pomana,felicitari!

Vezi sa nu-i huruie rulmentii,ca ar fi pacat sa nu-i schimbi (vre-o 25 ron amandoi SKF)

 

Relantiul scade in functie de consumatori,nu de alternator (ca doar nu consuma de capul lui)!

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

deja am mai bagat 25 de ron in el... am luat alte perii colectoare, scria pe cutie "GM GENUINE" dar nush daca chiar erau... magazinul era oarecum dealer daewoo, iar de fabricat scria ca undeva in koreea... acum nu stiu... sa mai dau 25 si pe aia... la invartirea cu mana nu se auzea nimic ...

 

app rematul era in ploiesti... iar masinuta arat destul de bine...pe la motor pe la sigurante..

 

Relantiul scade in functie de consumatori,nu de alternator (ca doar nu consuma de capul lui)!

deci nu o sa imi dea motorul in nas la punerea in funciune a unui nou consumator?

 

p.s. led dr, nui ai cont si pe elforum?

Edited by xrt3

Share this post


Link to post

dap...stiu... asa vreau sa si fac.

in fine am gasit schema pe goagle, linkurile de pe forum nu mai merg... spuneti-mi daca inteleg bine din schema F: excitatie; L: bec bord. cu toate astea in mufa relului se mai gaseste un pin, dar fara sa aiba un pin "mama" oare pt ce o fi fost gandit?

post-30024-069611000 1286476406_thumb.jpg

 

Ciudat, acum 3 zile mergeau :-?

 

Le-ai nimerit bine :thumbl:

Intr-adevar releul are 3 pini insa mufa care vine din electrica masinii are numai 2, alea de le-am zis eu. Din ce stiu eu merge doar cu excitatie si atat.

 

PS Rulmentul dinspre fulie stiu ca se schimba destul de greu.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La ala pe care-l am,ii trebuie atat excitatie cat si contact.

Dar pana la urma sunt 2 modele de alternatoare pe espero...

 

Da,cu acelasi nume sunt si pe elforum

Daca pui din ce in ce mai multi consumatori,relantiul scade,ca e infranat motorul,dar nu da in nas nicidecum

Share this post


Link to post

eu am gasit manual de espero aici http://www.scribd.co...re-si-reparatii, ala cu ana maria nu-stiu-ce... nu mergea...

 

Daca pui din ce in ce mai multi consumatori,relantiul scade,ca e infranat motorul,dar nu da in nas nicidecum

multumesc pt confirmare si mi se pare destul de logic... ma miram de cele zise anterior pt ca am auzit de unii care si-au pus si de 120A, fara sa aiba probleme de "pus in nas", multumesc inca odata!

 

Am sa revin cu rezultatele...

Share this post


Link to post

Imi zic si mie proprietarii, cat e normal sa incarce alternatorul, pentru ca am luat o beterie noua, eu am masurat incarcarea, si mi-a dat 14.5,cand e rece motorul, cu faruri, fara faruri, nu conteaza, si la cald 13.8, prin urmare asa le-a dat si lor si nu mi-a dat garantie, cica trebuie sa fie intre 14 si 14,4. Eu stiam ca toate alternatoarele moderne incarca functie de temperatura, am mai masurat la un Polo aproape nou, si mi-a dat 13,7-13,8, dar nu am avut cu cine ma intelege la Rombat, m-a trimis sa-mi reglez releuld e incarcare(?!?)

Share this post


Link to post

Stai linistit, e prea bine. Nu-ti strica masina. A mea incarca tot cam asa cu alternator integral nou valeo (diferit de cel original Delphi).

 

PS Nu-ti mai lua rombat ;) . Macar un zap, e pe la acelasi pret.

Share this post


Link to post

argon, offtopic... cat mai e o baterie Rombat? Ca am o presimtire ca iarna asta e pa-pa a mea.

Edited by marius.nita

Share this post


Link to post

265 ron Rombat Premier de 65 , fara intretinere.

Share this post


Link to post

tocmai am terminat de 30min de montat&adaptat alternatorul de care vorbeam... sunt foarte mandru de realizarea mea biggrin.gif mai ales ca a mers din prima, fara sa schimb nici un fir ...

fulia sa potrivit cea de pe dacie, cu mentionarea ca am pus acea saiba taiata si cu capetele putin decalate pt a tine presat

multumiri argon si dr led,

 

argon...

14-14.5V 1000RPM cu aeroterma+ faza lunga, masurat pe baterie

<13V la <900 RMP cu aeroterma+ faza lunga, masurat pe baterie

14.5V indiferent de turatie sau consumatori, masurat pe alternator.

 

dar eu am o cadere de 0.25/0.7 V fara/cu consumatori...

 

eu am un rombat calciu 62Ah fara intretinere ... chiar ca nu i-am facut nimic la bateria aia... nici eu nu am luat garantie de la aia, stiu cativa care chiar nu se duc la ala sa le dea garantie... nare cum sa ti se strice in 2 ani cat e garantia...

 

 

 

Edited by xrt3

Share this post


Link to post

verifica/curata masa la caroserie, caderea e prea mare. De asemenea <13 volti nu e normal la turatia de 8-900, suspectez ca e de la fulia prea mare in diametru pe care ai folosit-o, cea normala a alternatorului pentru curea lata nu e asa ca e mai mica in diametru? gaseste una de Oltcit, care e mai mica si are prinderea ca cea de Dacie.

Edited by argon

Share this post


Link to post

verifica/curata masa la caroserie, caderea e prea mare. De asemenea <13 volti nu e normal la turatia de 8-900, suspectez ca e de la fulia prea mare in diametru pe care ai folosit-o, cea normala a alternatorului pentru curea lata nu e asa ca e mai mica in diametru? gaseste una de Oltcit, care e mai mica si are prinderea ca cea de Dacie.

 

man, eu stiu treburile astea pe care le zici tu cu curatatul... nu masa e problema... plusul sta prost, si asta cu consumatori, fara am 0.25 iar din fabrica vine cu 0.2... sa curat toate legaturiele de la faruri &co, nu ma apuc nici de nebun... iar faza cu <13v si <900rpm.. scad turatiile in urma punerii in functiune a consumatorilor, e excitat alternatorul... bal bla opune rezistenta... deci... voltii scad in urma scaderii turatiei.. dar astea sunt probleme de dacii si nu dau bine aici...

despre fulii... nu stiu nam apucat sa vad... dar eu sunt foarte multumit de ce am facut... prin urmare am bateria dimineata de 12,92V... deci, no coment...

Share this post


Link to post

@ argon

14.5V indiferent de turatie sau consumatori, masurat pe alternator.

Mai stiu eu o dacie d-asta,la un moment dat nu mai mergea nimic electric...erau oxidati (?) papucii care vin la + la alternator,i-am curatat si asta a fost

Exista si baterii cu defecte ascunse,daca ai ghinion o sa injuri lipsa garantiei

Cu placere!

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...