Jump to content
Sign in to follow this  
arbaleta

Espero - Probleme Electromecanice

Recommended Posts

Salutare! Prieteni, problema :

Se dau : automobil cu probleme Espero 1.5 16V din '96. Anu' trecut prin iarna au inceput sa se intample, in ordine cronologica, urmatoarele:

1. Mi s-a ars goarna de la alarma.

2. La 1-2 luni pornea alarma singura si se blocau luminile de semnalizare. Adica ramaneau deschise si nu palpaiau ca de obicei. Nu puteam sa fac nimic din telecomanda si nici nu puteam porni masina (daca e alarma cuplata, nu pot porni motorul). Scoteam bornele la baterie, le puneam la loc si am reusit miraculos s-o dezarmez.Astfel am renuntat la a mai folosi telecomanda si am inchis-o numai din cheie.

3. Acum o luna mi s-a ars (asa cred eu) casetofonul (ala original). Era conectat la contact si pornea la primul pas.

4. Cu 2 saptamini in urma am vrut s-o pornesc si n-a mai pornit. Cu o seara inainte a mers perfect, am parcat-o si a doua zi n-a mai pornit. Pun contactul si nu cred k trimite curent la electromotor. Nu face la motor nici un fel de zgomot.

5. ieri am deschis-o cu cheia. Se deblocheaza toate usile in acelasi timp. Cand s-o incui la loc, nu s-au mai blocat toate o data si a trebuit sa le inchid manual.

 

Se cere: un electromecanic sau macar de niste sfaturi.( Am sunat la unii , dar mi-au cerut 100 ron numai sa vina sa faca constatarea si cik, in functie de ce are si cat lucreaza, poate sa mai creasca pretul. Sincer, sunt eu la ananghie, dar chiar sa ia pielea de pe mine nu-i las.Oricum, nu ma astept sa ma coste 10 le, dar cred ca aia exagerau (sau nu mai stiu eu preturile in Bucuresti?!)

Astept sfaturi! worthy.gifhelpsmilie.gif

Share this post


Link to post

1,2) vad ca ai rezolvat oarecum.

 

3,4) pot fi ambele de la contactul electric. Se schimba repede.

 

5) Actuatorul usa sofer obosit si necesita schimbare.

 

PS. Toate au fost tratate in topicurile dedicate. Ai 2 sanse. Ori te documentezi si le faci singurel cu bani putini, ori ii lasi pa aia sa ia pielea de pe tine :) . Pentru prima varianta inceputul l-am facut eu ;)

 

PS2 nu postai de obicei la "Espero inainte si dupa 100.000 km" ?

Share this post


Link to post

Salut! Sa incep cu sfarsitul...Postam acolo , de obicei, dar am vazut ca n-a prea fost activitate si am zis s-o fac si pe asta (sa deschid un topic) :) . Dar promit sa nu mai gresesc si o sa ma intorc acolo. :rolleyes:

Nu ma deranjeaza sa ma documentez si sa fac singur treaba. Din cauza asta ma apuc si stau pe aici. De obicei, inainte sa postez, caut raspunsuri pentru problemele mele. Ideea e ca imi e teama sa n-am vreun scurt pe undeva ca sunt o groaza de fire pe la motor (poate pe la inchiderea centralizata care, dupa cum m-am documentat, a creat probleme multora).

La contact m-am gandit si eu initial, doar ca, a fost schimbat acum cam 2 ani. Cine a facut operatiunea atunci nu mai e in Romania, deci nu mai pot apela. Mi-a pus un contact care era pentru Opel Omega, ca cica e la fel cu ala de espero pentru ca espero e facut pe platforma de omega.E posibil sa crape ala nou in mai putin de 2 ani, in conditiile in care nu folosesc masina zilnic? (stiu, orice e posibil, dar eu ma refer daca se poate intampla in mod n ormal).

O sa incerc sa ma uit la contact, ca l-am urmatit pe nenica ala si nu cred ca am probleme in a-l desface.Dupa ce-l desfac o sa fie ceva mai dificil de identificat problemele, dar sa vad ce pot face.

Sper totusi sa gasesc un om priceput care sa aiba instrumente de masura si tot ce trebuie, sa nu ma apuc sa dau 80 ron(parca atat era contactul) degeaba.Daca totusi cunosti vreun priceput in ale electromecanicii,mi-ar prinde bine un nr. de telefon.

 

Toate cele bune!

Edited by VAXXi
fara abrevieri IRC va rog

Share this post


Link to post

Pai nu ai de ce sa schimbi contactul mecanic. Mai mult ca sigur problemele tale se trag de la contactul electric care e atasat prin 2 suruburi la baza celui mecanic. Cel electric e 20-30 de lei.

Share this post


Link to post

E mai putin contactul, vre-o 20 RON pentru Espero. Inainte sa te apuci cumpara unul nou fiindca e posibil sa-l rupi pe cel vechi din greseala.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi, baieti. O sa incerc sa ma ocup saptamana asta, dar imi e teama ca abia sambata o sa am timp. o sa incerc sa vad ce iese daca o fac singur si va tin la curent. Spor! :osanale:

Share this post


Link to post

Mi-am facut timp si m-am apucat sa desfac contactul (cel electric). Am reusit sa nu-l rup, dar mi-a dat batai de cap surubul ala e siguranta de sub volan. Oricum, contactul arata ca nou, nu prezinta urme de arsuri, oxidari, ceea ce inseamna ca am probleme la electromotor, nu? Asa ca, am nevoie de sfaturi (mai mult de ajutor)....unde e electromotorul, cum il desfac, ce pot sa-i fac, dupa ce ma uit?

Share this post


Link to post

Daca intrebi "unde e electromotorul", inseamna ca n-ai gasit topicul cu Manuale Daewoo si Chevrolet :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare! Am si eu un Espero din '96, 1.5 DOHC. Recent i-am montat o instalatie GPL cu actionare secventiala. Ieri am incercat sa-l pornesc, am reusit prima data, dar comutatorul era ramas pe GPL, iar motorul fiind rece ( nu a mai fost pornit ieri) s-a oprit dupa 1-2 secunde. Mi s-a mai intamplat asa de cateva ori, dar la a doua incercare obisnuia sa porneasca. Ieri n-a mai pornit, ba chiar dupa ce s-a oprit nu s-a mai aprins niciun bec pe bord, nu s-a auzit nimic miscand sub capota. Am actionat si avariile, farurile, claxonul, dar nimic n-a functionat. Dupa asta, am verificat sigurantele din bord si cele din cutia cu relee de sub capota. Niciuna nu era arsa. Bateria arata ca e incarcata, am si pus 2 fire pe borne si au facut scantei mari. Insa cand am pus firele pe papucii bateriei nu au facut scanteie. Se poate sa fie un un fel de siguranta generala in alta parte a masinii care se poate fi ars, sau ceva care sa produca asemenea defectiune?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Nu exista siguranta generala la Espero. Daca nici electromotorul nu mai functioneaza ai contact imperfect undeva.

Verifica masele intai(baterie-caroserie, caroserie motor) si contactul electric.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si bornele(papucii) bateriei sa nu fie una slaba.

Share this post


Link to post

Am verificat din nou papucii... Te referi la contactul cu cheia, care comanda pornirea sau ca nu ar face contact un fir?

Share this post


Link to post

Am reusit sa-l pornesc. Se pare ca papucul nu facea contact cu borna de minusa bateriei din cauza ca era un papuc mai mare decat trebuia ( de plus ) si a fost mai usor sa oxideze.

Share this post


Link to post

Salutare prieteni! Am rezolvat-o pana la urma. Va rog sa va abtineti sa dati cu pietre...era bateria terminata. :redface: Cum eu am presupus la inceput ca atat timp cat am lumini, bateria e buna, m-am orientat spre alte posibile probleme. Acum merge si casetofonul...ce minune! Oricum, ca din orice astfel de experienta, am mai invatat ceva despre masina asta. Multumesc de ajutor. Si acum.... :lavolan:

Edited by arbaleta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...