Jump to content
Sign in to follow this  
amabilu

Mult Mai Sprintena In Sezonul Rece

Recommended Posts

Am un Cielo nascut in dec 96 si care fiind ingrijit destul de bine se comporta la fel de bine din punctul de vedere al motorului.Demaraj foarte bun,chiar daca masina e pe gaz.Cu toate astea,acum ca s a racit este si mai vioaie,demarajul e si mai si.Chiar daca e o diferenta de 10-15 grade totusi ma intreb daca nu o fi ceva de inlocuit,adica si diferenta ei de atitudine este prea mare.Filtru de aer ceva?Nu ma pricep asa ca intreb si eu ca tot omul.

Filtrele si uleiurile schimbate dupa care pus gaz si facut 8000km

Edited by amabilu

Share this post


Link to post

SEnzorul ala din carcasa filtrului de aer, mai e intreg, functioneaza?

Share this post


Link to post

Aha...habar nu am ,o sa ma uit maine dimineata la el.

 

 

Share this post


Link to post

E normal, si a mea face la fel. Eu simteam diferenta si intre ora 2 sa zicem si noaptea dupa 10.

Temperatura aerului aspirat e mult mai mica deci densitatea lui e mai mare.

 

Uite ceva interesant pe tema asta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler

 

Citat de acolo:

"A decrease in air intake temperature provides a more dense intake charge to the engine and allows more air and fuel to be combusted per engine cycle, increasing the output of the engine."

 

Restul nu are legatura asa mare cu ce vorbim aici.

 

Senzorul ala de obicei daca e defect aprinde check-ul.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

da, sigur ca da,cunosc situatia,cu cat aerul e mai comprimat cu atat e mai bine insa diferenta mi s a parut prea mare.Dar daca e normal asa...asta e ,noroc ca vine iarna :)

Am crezut ca e ceva la care sa umblu sau sa verific.

Share this post


Link to post

@Argon poate avea dreptate intr-o masura mai mica sau mai mare. ECM-ul baga mai multa benzina cand e motorul rece. (asta e soc-ul de la vechile masini pe carburatie, facut automat la injectia multipunct).

Daca ajungi la vre-un scanner in viitorul apropiat verifica indicatiile senzorilor:

MAT (ce zicea colegul, temperatura aerului din admisie) si, mai important CTS (temperatura apa motor)

In functie de CTS ECM-ul face diferentiera intre motor rece si cald.

Share this post


Link to post

Aer mai rece (mai dens) inseamna eficienta volumetrica mai mare, adica in acelasi volum va intra o masa de aer, implicit de benzina, mai mare. Asta inseamna randament mai bun, motor mai vioi, consum mai mic.

Share this post


Link to post

Daca intra o masa de benzina mai mare nu ar trebui sa creasca putin consumul odata cu sprinteneala?

Share this post


Link to post

Daca mergi mai tare, altfel, la aceeasi sarcina, consumi mai putin (nu esti obligat sa apesi pe pedala mai mult).

Share this post


Link to post

Aceeasi regula se aplica si cand se merge pe gaz?

Eu nu ma pricep prea bine la modul de functionare al instalatiei, am BRC AT90 pe cielo '96 - la tipul asta de instalatie gazul este amestecat cu aerul si apoi intra in cilindri?

Share this post


Link to post

La MAS (motor cu aprindere prin scinteie) amestecul are loc in afara cilindrului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...