Jump to content
Sign in to follow this  
dj.martzian

Piese Neidentificate

Recommended Posts

Buna seara,

 

Sunt fericitul posesor al unui Cielo Executive euro 3 cu instalatie GPL. Din nefericire de la un timp a inceput sa se auda un "tacanit" la motor. Acest fenomen este aleator la perioade diferite de timp: uneori la aprox 5 minute de la pornire , apoi dispare, alteori cand opresc la semafor se aude doar 2-3 minute sau pe toata durata stationarii.

 

In urma investigatiilor facute de mine am constatat ca aceata cauza ar fi determinata de Piesa Neidentificata din imagine:

- aceasta este localizata pe un suport prins chiar de baia de ulei.

- este conectata printr-un fir la electrica motorului

- primul furtunas albastru este legat in spatele galeriei de admisie.

- cel de-al doilea este legat la "rezervorul" de sub aripa dreapta (cum te uiti la vehicul).

- codul citi de pe ea este DWMC 86311368.

 

Am cautat si in manual de service dar din nefericire nu am gasit-o pe acolo. De asemenea "google" nu mi-a intors nici un rezultat la codul de mai sus.

 

Ma puteti ajuta sa o identific? apartine de instalatia GPL?

 

Va multumesc!

post-25551-070172000 1282420523_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Este vorba de supapa PCV , la modelele mai noi dotate cu LPG a fost inlocuita cu valva PWM , identica cu cea de Matiz Euro 3 , care nu mai face zgomot .

Share this post


Link to post

Salut Scorpion,

 

Multumesc pentru informatie!....am cateva intrebari daca poti sa-mi raspunzi:

 

Tacanitul respectiv are efect negativ asupra functionarii motorului?

 

Daca as schimba valva respectiva PCV cu PWM ce avantaje ar fi (exceptand tacanitul enervant)?

 

:lavolan:

Edited by dj.martzian

Share this post


Link to post

Sorry daca am deschis un topic nou pentru o problema deja existenta:

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/2429-cielo-e3-exe-senzorul-de-la-canistra-cu-vapori/page__st__40

 

 

Din cate am citit acolo problema "tacanitului" la electrovalva canistrei vaporilor de benzina s-ar rezolva cu o rezistenta de 22ohm/4W. Din nefericire nimeni nu a specificat modul de conectare al rezistentei? Ma poate ajuta cineva (care s-a mai lovit de aceasta problema) cu aceste informatii: sa o conectez la PCV pe "+" sau catre masa"-"?

 

Multumesc!

:osanale:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...