Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Probleme Racire Tico

Recommended Posts

si eu pierd apa o data la cteva zile,dar la mine curge radiatorul!Acum va intreb daca scot vasul de apa si il spal,este posibil sa prind aer pe instalatie si sa nu se mai faca racirea cum trebuie?

Share this post


Link to post

@sergiuhusca Nu, scoate-l linistit si curatal.

 

Sunt de rasul curcii: am schimbat termostatul (care era dus si nu mai inchidea/ deschidea cum trebuie), am schimbat si termocupla (din cauza ei imi fierbea apa pentru ca pornea electroventilatorul mult prea tarziu cand deja incepea sa fiarba motorul), pun apa in motor si la un momentdat vad o mica balta sub masina...ma uit de unde curge...de la pompa de apa :) ) Acum saptamana viitoare o sa ma duc sa-i schimb si pompa de apa, care deocamdata curge doar cand este motorul oprit, in mers nu curge (macar ca am aflat si motivul pentru care imi oto disparea pa din vas). In fine, m-am mai linistit acum.

Share this post


Link to post

Leutzu,mie asa mia spus mecanicul ala!Da te rog dute si fa repede o poza la pompa de apa sa vad si eu unde este!si...de ce termocupla vorbeai?

Share this post


Link to post

Eu pierdeam apa si era de la o ciupitura mica in chiuloasa. Am rectificat-o si s-a rezolvat. Am un an de acum si nu mai pierde un gram.

Share this post


Link to post

@sergiuhusca:

1.Pompa de apa se afla in partea stanga a motorului (cum te uiti din fata masini). Este antrenata de cureaua de distributie si se afla sub capacul de plastic protector al acesteia.

2.cum te uiti in dreapta motorului in partea de sus ai turul de la radiator. Exact in zona in care iese din motor este capacul termostatului. Termocupla se afla insurubata pe partea dinspre pamant. Termocupla porneste ventilatorul in momentul in care temperatura apei creste prea mult.

Share this post


Link to post
Neplacuta faza asta cu apa... Am completat apa pana la max, motorul rece, nepornit de 24 ore. Am plecat Bucurestii Noi - Titulescu si retur. Acul indicator al temperaturii a stat la 90 grade (geometric, aproape perpendicular, o usoara inclinare spre stanga). La intoarcere, pana sa opresc motorul, vazul era plin, am presupus de la dilatarea lichidului (si nu bolborosea nimic in el). Opresc motorul si am asteptat sa se opreasca si electroventilatorul, timp in care m-am uitat de scurgeri, nu erau. S-a oprit dragalia si stupoare, apa din vas era sub minim :spumelagura: si nu a dat pe afara pe nicaiuri :wallbanger: M-a disperat! Termostatul este nou, are 2 zile.

 

Ce ai rezolvat cu tico-ul??? Nu de altceva dar eu dupa ce am schimbat termostatul si termocupla, tot nu am scapat de probleme. Faza este ca am senzatia ca la mine este...again...garnitura :(

Share this post


Link to post

Yup...s-a confirmat este garnitura, are cineva idee cat ma costa sa o schimb+planat chiuloasa intr-un service daewoo, nu de altceva dar parca imi este cam teama sa o schimb iar ma lacelasi mecanic...

Share this post


Link to post

Salut! Am facut doua vizite in service. La prima s-a schimbat termostatul, cel vechi avand axul indoit :dizzy: si blocat pe deschis. Am presupus ca exista posibilitatea sa fi ramas blocat si inchis la un moment dat. Cum nu s-a remediat problema, am revenit la ei. La a doua vizita ne-am gandit la garnitura de chiulasa. Am desfacut motorul, am luat chiulasa, si am fost cu ea la planat in Militari, langta autogara. Din verificari nu s-a constatat abatere de la planeitate, si asta a confirmat suspiciunea ca nici garnitura nu era afectata, suspiciune inceputa in momentul demontarii. Am revenit cu chiulasa, s-a procedat la montarea lor. Le cerusem sa curete radiatorul si caloriferul de caldura (iarna nu baga cald si returul caloriferului era mult mai rece decat turul) Au spus ca au curatat, au montat totul, au bagat otet in instalatia de racire (cam 1.5l de otet) si motorul a fost pornit timp de 3...4 cicluri de electroventilator (in vasul de expansiune se facuse o spuma densa de culoare ruginie); nu s-a mai montat termostatul. Am plecat din service (City Center Expozitiei) la Casa Radio, acul temperaturii a stat vertical si electroventilatorul nu s-a oprit de loc. La fel si la intoarcere. Am mai facut un drum in aceeasi seara de 2..3km cu AC-ul pornit de data asta si :spumelagura: acasa am ajuns cu furtunul superior de la radiator spart si apa pe motor ca la jacuzzi. Acul indicatorului de temperatura nu s-a ridicat peste verticala.

 

In acel moment m-am isterizat la propriu, (toata manevra cu schimbatul garniturii m-a costat undeva la 500RON cu tot cu furtune, coliere si o piesa de racord intre blocul motor, calorifer si pompa de apa cred) am tras masina la garaj si am desfacut toate colierele, am dat radiatorul jos de pe masina si AM RAMAS INTERZIS: :wallbanger: avea carton bagat intre radiatorul de apa si condensatorul AC-ului, cam pe 1/3 din suprafata. (masina a fost cumparata in octombrie, si nu a facut nici o problema de atunci, pierdea niste apa, dar nu axagerat) Asta a fost primul motiv.

Al doilea motiv, radiatorul partial obturat, mecanicul nu-l curatase, nici macar nu la dat jos de pe masina. Trei la mana, si caloriferul era partial infundat, acestea au fost constatate cand am bagat apa pe circuitul de retur al apei in instalatie. A iesit piatra dizolvata de otet, piatra sub forma de bucati si multaaaaa rugina.

 

Concluzie: daca aveti cat de cat idee de mecanica lasati service-urile sa moara de foame, altfel murim noi de nervi. Cu acceptul moderatorilor o sa pun acest post si la sectiunea Service-uri, bineinteles de rau!!!!!

 

De planat m-ar fi costat 30RON, constatarea a fost 10RON, iar defalcat pe operatia de schimbare garnitura nu pot sa dau detalii decat luni, nu am actele la indemana!

Edited by freemind

Share this post


Link to post

@sergiuhusca:

1.Pompa de apa se afla in partea stanga a motorului (cum te uiti din fata masini). Este antrenata de cureaua de distributie si se afla sub capacul de plastic protector al acesteia.

2.cum te uiti in dreapta motorului in partea de sus ai turul de la radiator. Exact in zona in care iese din motor este capacul termostatului. Termocupla se afla insurubata pe partea dinspre pamant. Termocupla porneste ventilatorul in momentul in care temperatura apei creste prea mult.

 

[/quote name=HARY]

Share this post


Link to post

E simplu sa-ti dai seama daca e garnitura(am vazut ca ea cu pricina): desfaci capacul de la vas iar daca ies bule de aer in vas are un inceput de duca,sau s-a dus..apoi te uiti la ulei iar daca e albicios ai a2a confirmare!

Zi-mi te rog la cati km s-a dus garnitura de chiuloasa,stil de conducere si ulei utlizat!

bafta

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

si eu pierd apa o data la cteva zile,dar la mine curge radiatorul!Acum va intreb daca scot vasul de apa si il spal,este posibil sa prind aer pe instalatie si sa nu se mai faca racirea cum trebuie?

[/quote=HARY]

 

Salut

Am si eu o problema cu apa din vas. Se scurge toata in interiorul masinii, sub mocheta. Am scos mocheta si am lasat locul sa se usuce, dar stiu ca nu asta este rezolvarea. Va rog sa imi spuneti daca este adevarat ca este spart caloriferul si ca reprezinta o piesa de unica folosinta. Cum pot rezolva situatia fara prea mult deranj? Pot circula cu masina pina la rezolvarea situatiei fara apa in instalatie? Am intrebat un meserias care mi-a raspuns pe un ton savant ca trebuie scos tot bordul si inlocuit caloriferul. :rolleyes: :redface:

Share this post


Link to post

Si mai este varianta 3. Nu da bule de aer in vasul de expansiune, nu apar spume (datorate apei) in ulei ci ... aspira apa in piston si o evacueaza pe esapament, lucru destul de greu de depistat.

Share this post


Link to post

Pai daca nu ai pus apa distilata si lichid de racire si ai pus si apa de la robinet e posibil sa se fi gaurit radiatorul de caldura din cauza apei cu piatra!Nu poti circula asa,pierzi lichid de racire,trebuie sa completezi mereu,risti sa arzi garnitura!

Nu mai stiu cine a intrebat: daca scoti vasul si il speli o sa traga aer dar dupa ce vei pune iar apa distilata/lichid in timp il va da afara in vas;nu stiu care e procedura de aerisire la cielo!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post
Zi-mi te rog la cati km s-a dus garnitura de chiuloasa,stil de conducere si ulei utlizat!

bafta

 

 

Am rezolvat problema, era garnitura de la chiuloasa (din nou). Prima oara s-a ars din cauza ca am mers cam 17km fara apa in vasul de expansiune (mi se rupsese un furtun). Am schimbat-o, insa mecanicul care a umblat la ea nu mi-a zis sa planez chiuloasa si din acest motiv s-a ars si a doua oara. Acum am fost am planat chiuloasa, am pus garnitura si am scapat de problema.

Share this post


Link to post
...Pot circula cu masina pina la rezolvarea situatiei fara apa in instalatie? Am intrebat un meserias care mi-a raspuns pe un ton savant ca trebuie scos tot bordul si inlocuit caloriferul.

 

In nici un caz nu trebuie sa circuli fara lichid de racire.

Are dreptate cand spune ca trebuie dat jos bordul, iar daca ai si AC trebuie dat jos si vaporizatorul - dupa ce goleste instalatia de refrigerant.

Daca nu ma insel, se poate sunta caloriferul ca sa nu mai pierzi lichidul, iar pana la iarna poate o rezolvi ca sa ai caldura.

Share this post


Link to post

Mai Leutzule,dar tu cand ai mers,fara apa nu ti sa ridicat acul in bord???

Share this post


Link to post

Salut,

 

Al meu Tico din '98 cu 127.000 Km care are cateva chestii ce ma supara tare.

 

1. Cand se incalzeste tare apare o mare problema. Ce inteleg eu prin se incalzeste: mers in coloana peste 15 minute si cu porniri opriri dese! Adica, incepe sa mearga ventilatorul de la radiator, motorul trage mult mai greu decat inainte si se vede la toba de esapament FUM, culoarea fumului este albastru/negru.

Cateva informatii:

- bujiile sunt ok, le-am schimbat acum 1.000Km;

- aprinderea este verificata si este de asemenea ok;

- uleiul are 200Km; pana acum am mers cu Total 10W40, de acum i-am bagat GM 10W30 (suspect este ca pe bidonul de ulei scria ca este recomandat pentru iarna!);am shimbat si filtrul si de asemenea am utilizat motor flush;

- jocul la supape este reglat;

Daca merg cu masina fara sa fie trafic foarte mare, totul este ok, porneste ventilatorul dar masina merge normal.

Imi este greu sa cred ca trebuie sa segmentez motorul.

Sa apelez la un aditiv de ulei, sa shcimb uleiul cu unul cu vascozitate mai mare?

 

2. Pierde lichidul de racire si cred ca prin 2 locuri. Unul fiind pe la caloriferul din interior (dar nu am gasit pe nimeni dispus sa dea bordul jos si sa se uite) si al doilea pe la pompa de apa. E ciudat ca uneori curge, alteori nu. Uneori observ balta sub masina, alteori merg si 3 zile cu acelasi nivel de lichid in vas.

Sa utilizez o solutie de astupat scurgerile? M-am gandit sa folosesc o solutie de curatat instalatiile de racire apoi sa folosesc o solutie de astupat porii.

 

Nu am chef sa ajung prin serviceuri, deoarece stiu ce si cum...

 

Un sfat ar fi binevenit!

 

Am cautat pe forum, dar poate nu stiu sa caut suficient de bine. Daca deranjeaza, inchideti topicul.

 

Spor,

Octavian

Share this post


Link to post

Spui ca pierzi apa pe la radiatorul din masina...ai gasit mocheta uda in ea? Daca mai pierzi si pe la pompa ,nu faci nimic cu solutiile alea de astupare a porilor , sunt facute sa astupe porii mici. In caz ca vrei sa demontezi bordul ,vezi ca se gaseste un tutorial la tips and tricks.Iti ia maxim jumatate de ora sa-l demontezi.

Share this post


Link to post

Da, mocheta este uda in interior.

Mersi frumos o sa caut tutorialul...

Share this post


Link to post

Rezolva problema repede. Motorul tau se supraincalzeste, probabil datorita lipsei de presiune din circuit. Verifica si termocupla care porneste ventilatorul. Nu conteaza ca porneste ventilatorul. Poate porneste mai tarziu decat trebuie.

Share this post


Link to post

Cred ca nu se mai realizeaza un transfer de caldura suficient ,datorat depunerilor interioare cat si cele exterioare,adica de pe radiator ! Pentru inceput spala bine la exterior radiatorul ,indeparteaza toate depunerile (insecte frunze etc ) sa se vada pe parte cealanta . Foloseste jet de apa sau o pompa de spalat sub presiune . Urmatorul pas ar fi spalatul interior ,dar asta este alta poveste ! Succes ! :thumbl:

PS dupa cum au spus si baietii rezolva rapid si cu pierderile si schimba pompa de apa care oricum nu mai are viata lunga !

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

In jurul a 120 000 km se schimba pompa de apa. Ai schimbat cureaua la motor la km astia? Daca nu, cand o schimbi vezi si pompa!

Share this post


Link to post

Daca tot se umbla acolo se schimba cureaua si rola intinzatoare asa ca vor creste cheltuielile ! :(

Share this post


Link to post

Am schimbat cureaua si rola intinzatoare si atunci (1200km) nu am constatat nimic ciudat.

Speram sa nu mai umblu inca o data la sistem dupa ce am schimbat rola si cureaua.

 

Spalatul interior il fac maine, la fel si radiatorul il dau jos si il curat cat pot de bine.

 

Faza cu termocupla nu am inteles-o, dar o sa citesc. Pe indicatorul de temperatura, acul ajunge aproape (2mm spre stanga) vertical, apoi pleaca ventilatorul; apoi se raceste, scade indicatia acului 1-2 mm, stau cateva minute apoi incepe din nou ventilatorul. Mi se pare ca porneste foarte repede ventilatorul si lucreaza foarte mult, cam 3-4 minute.

 

Incerc sa fac ce pot in week-end si va tin la curent.

 

Multumesc frumos de sfaturi si daca mai aveti, nu ezitati.

 

PS: cineva mi-a spus sa schimb termostatul, e corect sfatul?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...