Jump to content
Sign in to follow this  
pepsi16

Lampa Asistenta Marsarier

Recommended Posts

Salut! Am permis de conducere de cca 2luni si impart masina cu mama mea. Tico Sl 1999. Toate bune si frumoase... Pana cand a venit si timpul sa o duc la verificarea tehnica. Acolo mi-sa spus ca totul este ok cu masina mai putin lampa de asistenta marsalier. Am termen 1 saptamana sa o repar (deja mai am 6zile). Problema este ca lampa nu are nici bec si nici fire. Am demontat tot spatele masinii in cablurilor dar nimic. (am intors internetul cu capul in jos si tot nu am gasit nimic) Imi puteti spune ce culoare au cablurile (nu cred ca o sa ma ajute prea mult pentru ca pur si simplu lipsesc cablurile) sau cum pot sa gasesc (sau sa trag) firele de la cutia de viteze? Nu am nici o idee. Va multumesc mult si scuze pentru ortografie. O zi buna

Share this post


Link to post

Firele coboara din spatele stopului dreapta si merg prin spatele barii.

Desfa panoul din portbagaj sa dai de firele interioare

Share this post


Link to post

Firele coboara din spatele stopului dreapta si merg prin spatele barii.

Desfa panoul din portbagaj sa dai de firele interioare

 

Multumesc pentru raspuns. Dar am desfacut paroape toata masina. Am scos si mocheta pe partea dreapta ca sa urmaresc firele. Ce mi-sa parut interesant e faptul k am gasit un fir de masa- care se opreste in mijlocul masinii si nu are nici un rost acolo, si o mufa chiar sub scaunul pasagerului care nici ea nu are rost acolo ( un fir nul cred si o masa-).

 

ontopic: chiar nu sunt firele pentru lampa asistenta marsalier (nu cred ca sunt chiar asa de prost incat sa nu le vad mai ales k am desfacut si bordul si tot). Din cate am inteles de pe internet, trebuie sa fie 2 fire care pleaca de la cutia de viteze pana in spate sub bara. Dar nu stiu traseul exact, culoarea firelor, si cel mai important de unde pleaca exact( adica presupun k trebuie sa desfac ceva la cutia de viteze pentru a da de comutatorul acela pentru masalier). Daca m-ati putea ajuta asi fi foarte recunoscator. Scuze dar sunt cam contrac-cronometru.

Share this post


Link to post

Cauta contactor-ul pentru marsalier de pe cutie, verifica-l, asigura-i tensiune daca nu are si tragi fir direct la lampa (la plus-ul becului) dupa care, cu un alt fir ii legi "masa" si gata.

 

 

LE. Sau pune pe cineva care stie, sa verifice sau sa lege lampa aia.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Cauta contactor-ul pentru marsalier de pe cutie, verifica-l, asigura-i tensiune daca nu are si tragi fir direct la lampa (la plus-ul becului) dupa care, cu un alt fir ii legi "masa" si gata.

 

 

LE. Sau pune pe cineva care stie, sa verifice sau sa lege lampa aia.

 

 

Multumesc pentru raspuns Victor! Ai putea sa imi spui cum arata contactor-ul pentru marsalier sau unde il gasesc mai exact? Pentru ca m-am mai uitat la cutia de viteze astazi si nu am gasit nimic. Nu cunosc pe nimeni care se pricepe si nici bani de service nu am. Raman dator

Share this post


Link to post

E pe cutie, in-apre roata, o mufa cu doua fire. La unul din fire trebue sa ai tensiune permanent iar celalalt fir, prin intermediul contactor-ului va transmite tensiune lampii (becului) doar la introducerea schimbatorului in treapta marsalier.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Tensiune permanenta,cat ai cheia pe pozitia contact (a 2-a).

  • Like 1

Share this post


Link to post

E pe cutie, in-apre roata, o mufa cu doua fire. La unul din fire trebue sa ai tensiune permanent iar celalalt fir, prin intermediul contactor-ului va transmite tensiune lampii (becului) doar la introducerea schimbatorului in treapta marsalier.

 

Tensiune permanenta,cat ai cheia pe pozitia contact (a 2-a).

 

Va multumesc pentru amabilitate dar nu am gasit absolut nimic. Nici un fir nimic. Am sa fac cateva poze, poate asa reusiti sa imi explicati (daca vreti normal) unde este contactorul, unde sunt acele fire etc. Am stat aproape 1 ora sub masina in zadar. Va rog ajutati-ma sa imi rezolv problema. Stima

 

Acestea sunt pozele. Daca m-ati putea ajuta ar insemna foarte mult pentru mine. Multumesc.

 

 

 

 

post-27770-127731581982_thumb.jpgpost-27770-12773158388_thumb.jpgpost-27770-127731580682_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Stiu ca sub baterie e un "senzor" cu 2 fire ce intra in CV,firele le vezi si fara sa dai bateria laoparte,vezi sa nu fie ala comutatorul de-l cauti

Maine o sa incerc sa-l pipai si p-al meu,sa vad ce-i cu el

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Nu ma pricep deloc la Tico insa as baga mina in foc ca nu sub cutie trebuie cautat contactorul ala. Deschide capota si uita-te undeva spre capatul din dreapta al cutiei asa cum o privesti de sus.

 

LE: Am postat aproape simultan cu Dr.L. Indicatia lui mi se pare foarte buna, cam pe acolo trebuie cautat.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Stiu ca sub baterie e un "senzor" cu 2 fire ce intra in CV,firele le vezi si fara sa dai bateria laoparte,vezi sa nu fie ala comutatorul de-l cauti

Maine o sa incerc sa-l pipai si p-al meu,sa vad ce-i cu el

 

Asa ceva nu am incercat.. Cred ca e ultima varianta. Lasa, nu iti murdarii mainile... O sa vad eu dimineata daca am descoperit America sau mai trebuie sa navighez. Multumesc mult pentru indicatie, apreciez

 

 

Nu ma pricep deloc la Tico insa as baga mina in foc ca nu sub cutie trebuie cautat contactorul ala. Deschide capota si uita-te undeva spre capatul din dreapta al cutiei asa cum o privesti de sus.

 

Hm, pe acolo e cam greu de vazut cutia de viteze. In fine, o sa incerc si varianta asta. (ultima care mi-a mai ramas, presupun). Multumesc pentru ajutor Salex & Dr.l

 

Toate cele bune!! Multi km inainte!

Share this post


Link to post

Dupa cum banuiam ! Daca schema este corecta, contactul este incercuit cu rosu :

 

CV Tico.GIF

Share this post


Link to post

Schema e corecta,am verificat azi si ala e!

E mufa alba din poza: post-21270-127737391743_thumb.jpg

Si toate firele care vin la luminile din spate le gasesti dupa panoul asta: post-21270-127737401481_thumb.jpg

Acolo ai 2 mufe (posibil 3,una parca e pt hayon:dezaburire,stergator etc),una cu mai putini pini care e pt stopul din dreapta si inca una cu mai multi pini,care e pt restul lampilor(stop stanga,lumina numar,lampa ceata si marsalier).

Toate firele astea coboara pe deasupra rotii: post-21270-127737413064_thumb.jpg

Bafta!

Share this post


Link to post

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Am reusit. Chiar nu avea cablu, era taiat chiar de langa acea mufa de sub capota. Am tras eu un fir nou pe sub masina pe langa teava de benzina. Am curatat contactorul de pe cutia de viteze si acum merge brici. Va multumesc inca o data si toate cele bune!! Stima

Share this post


Link to post

Trebuia sa tragi firul ala prin interior, ca asa-i sta bine.

Share this post


Link to post

Trebuia sa tragi firul ala prin interior, ca asa-i sta bine.

 

Stiu, dar era prea multa bataie de cap. Adica abea am pus mocheta la loc si scaunele.. si am pus chederele de la usi peste marginea aceea alba a mochetei... Imi venea rau doar cand ma gandeam ca trebuie sa o dau din nou la o parte. Oricum firul de sub masina pot spune ca este destul de bine ecranat. (am cumparat un cablu cu camasa si 3 fire). Parere mea

Share this post


Link to post
Salut,
Va rog sa ma ajutati cu cateva sugestii legat de rezolvarea problemelor la aprinderea lampii de marsarier.
Am procedat in felul urmator:
- am verificat becurile si sunt ok
- am verificat conectorul de langa far si are firele ok. La iesirea de langa roata nu am verificat...din motivul pe care il mentionez imediat mai jos.
- am verificat sonda, avea firele care ies din sonda rupte. Am testat firele care vin de la mufa sa vad daca primesc curent si marsarierul s-a aprins, asadar am decis sa inlocuiesc sonda (acesta este si motivul ptr care nu am verificat firele la iesirea de langa roata).
- am inlocuit sonda, insa becurile de marsarier tot nu se aprind.
Ce am observat la sonda noua, sub capacul negru care acopera firele care ies din sonda, este faptul ca sunt lipite cu ciocanul si mi s-a parut foarte fragila toata lipitura.
Ce as dori sa stiu:
- E posibil sa fie totusi lipitura firelor de la sonda?
- Sonda are firele lipite cu ciocanul? Mie se pare cam ciudat.
- Exista altceva ce as putea sa verific si nu am verificat inca?

Multumesc!

 

Share this post


Link to post

Daca faci scurt firelor care vin de la intrerupator si becul se aprinde, intrerupatorul e de vina!

Eu nu mai stiu cum arata...

Share this post


Link to post

Eu am facut scurt firelor care vin de la lampa si se leaga la mufa sondei si marsarierul s-a aprins. Cand am pus sonda si am conectat mufa ei la mufa care vine cu firele de la lampa nu s-a mai aprins. Cand spui intrerupator te referi la sonda sau e un alt intrerupator de care nu stiu eu si pe care ar trebui sa il verific?

Share this post


Link to post

Cand am pus sonda si am conectat mufa ei la mufa care vine cu firele de la lampa nu s-a mai aprins.

Ai bagat si cutia in marsarier?

Cu contactul pus (cred).

 

 

Cand spui intrerupator te referi la sonda

Da.

O mai poti testa si afara: apesi pe capul ei (nu stiu cat si daca iti mia trebuie un obiect cu care sa apesi).

Dar pare sa nu functioneze...

Daca atingi firele acolo unde sunt cositorite, se aprinde becul?

 

Share this post


Link to post

Multumesc frumos ptr sugestiile oferite. :thumbl:

Acum am revenit de la masina.

Am scos sonda si am verificat firele care intra in ea, le-am izolat ptr ca se atingeau intre ele, faceau scurt si putea fi o cauza ptr care marsarierul nu se aprinde cand pun sonda in cutia de viteze.

Dupa asta am facut testul afara, cu contactul pus si cutia in marsarier, am apasat pe sonda si marsarierul s-a aprins. :banana:

Din pacate, bucuria a durat pana am pus sonda in cutia de viteze. :wallbanger:

Asadar ma gandesc ca problema este din cutia de viteze. Nu cunosc inca mecanismul cutiei, dar ma gandesc ca ar trebui ca atunci cand bag in marsarier, ceva din cutie sa apese in sonda, asa cum am facut eu de afara, si sa aprinda becurile. Am dreptate?

Ai vreo sugestie in stadiul acesta?

Multumesc!

Edited by ptkmotors87

Share this post


Link to post

Scoate sonda, pune in marsarier, introdu un stift (surubelnita subtire) in locul sondei si masoara cat intra (distanta intre gaura si acel "ceva" care trebuie sa apese pe sonda). Apoi vezi daca acea distanta e mai mica decat partea filetata (care intra in cutie) plus bila (presupun ca e o bila in capatul sondei).

 

Share this post


Link to post

Voi face si aceasta verificare. Da, asa este, e o bila in capatul sondei, asa am verificat afara daca functioneaza marsarierul si a fost ok.

Si in cazul in care distanta e mai mare intram la partea mai complicata in care trebuie data cutia de viteze jos si tot tacamul, asa-i?

Multumesc frumos ptr ajutor! Voi reveni cu noutati!

 

Share this post


Link to post

Sau îi pui un buton în interiorul mașinii și scapi de cheltuiala cu demontat + desfăcut cutie. Butonul îl poți pune pe consola de jos, pe lângă suportul de pahar.

Share this post


Link to post

Demontat si desfacut cutie?

Pt un intrerupator care se monteaza pe exteriorul cutiei? :scarpin:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...