Jump to content
Sign in to follow this  
vanderkeb

Axul Cu Came Si Problemele Care Apar Din Cauza Sa

Recommended Posts

Salut,

 

am deschis acest topic pentru ca mi-a luat un an sa descopar, prin eliminare, cauza pentru o serie de probleme ce pareau a nu avea legatura intre ele..

 

un Ax cu came NO_NAME, pentru cielo-ul meu din 97, mi-a adus urmatoarele probmele:

- relanti neregulat

- consum mare de benzina (8% afara, si enorn de mult in oras)

- timpi mari de injectie (5.5ms)

- putere scazuta

 

 

sper sa va tenteze acest topic si sa scrieti ce firme producatoare de axe cu came sa ocolim.

 

 

din pacate eu nu stiu firma care a produs axul cu came cu problema pentru ca mi-a fost montat intr-un service si nu mi-au dat detalii..insa din discutii cu mecanici am aflat ca sunt loturi intregi de astfel de piese despre care se cunosc problemele.. si totusi le putem gasi in magazine la preturi atractive.

Share this post


Link to post

Ce legatura are axul cu came cu timpul de injectie ?

Share this post


Link to post

ECM-ul..

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Ce legatura este intre profilul axei cu came si ECM ?

Share this post


Link to post

un defect de fabricatie, cat de mic, in profilul axei cu came duce la detonatii decalate ca timp fata de timpul optim.. corecteaza-ma daca spun prostii, dar ECM-ul va sesiza aceste detonatii decalate si va cauta o solutie.. una din solutii este marirea timpului de injectie. Adica prin cresterea volumului de amestec va suplini pierderile de putere.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Asta imi spune mie ca: fie axul cu came nu se potrivea la motorul tau, fie nu a fost montat la semn. Asta s-ar traduce prin decalaj al momentului de deschidere al injectorului, dar nu printr-o crestere a timpului de deschidere. Aceasta depinde strict de cantitatea de aer intrata in cilindru, tensiunea de alimentare, presiunea din rampa de injectie, temperatura motorului si de calitatea mecanica a valvei. ECM-ul nu cauta solutii, daca exista senzor de detonatii, atunci ECM-ul reduce avansul la injectie, iar daca cantitatea de oxigen depistata de catre senzorul lambda pe evacuare este mare, corecteaza raportul de amestec cu max. 10-15%. Daca traductorul de pozitie nu este sincronizat prin cureaua de distributie cu PMS-ul arborelui cotit, motorul functioneaza aiurea.

Share this post


Link to post

Ce vrei sa spui prin "nu se potriveste" la motorul meu? Nu ar trebui sa bata, daca nu se potrivea? la mine nu bate iar motorul se comporta frumos la turatii peste relanti.

 

Am pus pe tester masina la cateva luni dupa ce am schimbat axul (cel vechi cu cel prost). Senzorul de Oxigen sarea de 600 (cred ca era un pic peste 800mV) si a fost adus inapoi la 585mV, dar timpul de injectie a ramas la peste 5ms .

 

Injectoarele si bobina de inductie le-am inlocuit (pentru teste) cu unele luate de pe o masina care mergea in parametrii.. si nimic..

Edited by alex_cioconea

Share this post


Link to post

Cum a fost adusa tensiunea generata de catre senzorul de oxigen la alta valoare ? Banuiesc ca motorul tau n-are senzor de oxigen, doar, un potentiometru in locul lui, iar reglajul se face pe un tester de fum. Daca n-am mai spus-o, o repet: daca senzorul de pozitie, cel care comanda momentul injectiei si cel al aprinderii nu este sincronizat (semn pe semn) la montarea curelei de distributie, motorul functioneaza aiurea. Ai verificat acest lucru dupa ce motorul a fost pornit si oprit ? In plus, daca intinzatorul curelei nu asigura tensiunea ceruta, decalajul poate aparea in timp, pe un efort.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Distributia fusese/este pusa bine?

Share this post


Link to post

Banuiesc ca ai dreptate tolin. Motorul meu SOSH din 97 o avea numai potentiometrul (pe care l-am si vazut unde este) dar reglajul lui a fost facut pe testerul conectat la ECM, nu pe tester de fum.

 

..cat despre sincronizare semn pe semn, nu stiu daca a fost facuta.. cand am primit masina inapoi din service avea toate problemele din primul meu post. Rola intinzatoare a fost inlocuita, la fel si cureaua de distriburie, la momentul inlocuirii axului cu came. Toate au fost noi cu exceptia palierului (care este SH).

 

 

Distributia pare pusa corect. Avansul initial l-am reglat la 10 grade la cateva luni dupa reparatie, asa am scazut consumul de la 10% afara la 8%..dar mai jos nu am reusit sa aduc consumul..inainte de schimbarea axului masina consuma 6% afara si 9-11% in oras, in functie de aglomeratia din oras..

 

totusi, sa nu uitam subiectul topicului.

 

Ce ati patit din cauza unui ax cu came nou de provenienta alta decat GM?

Share this post


Link to post

Nu deviem... dar daca ai ameliorat problema din avans, tare imi suna a curea de distributie proasta (am vazut cazuri), ori decalata un dinte.

 

Tu acuma ce ai facut? ai pus ax cu came "bun", ai repus distributia (de data asta presupun ca bine) si problema s-a rezolvat?

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Axul cu came este inca cel "prost". Nou dar prost.. Curea noua, rola intinzatoare noua. Am avut multe showuri cei de la serviceul care mi-a montat axul asta.. dar fara nici un rezultat..

 

Din urmatorul salariu voi cumpara alt ax cu came (GM) si alta curea.. si voi merge cu ele sa le schimb. Sper sa rezolve problema.

 

Eu speram sa mai gasesc si pe altii patiti, care ar confirma teoria mecanicului cu lotul prost de axe cu came..

Share this post


Link to post

Mai bine verifici alinierea semnelor de pe fulii si apoi reglezi raportul de amestec pe un tester de fum. La vechimea masinii, o verificare (inlocuire) a regulatorului de presiune a benzinei se cere, daca presiunea e mica, e normal sa ai timp mare de injectie.

 

Pentru a merge pe aprecierile unui mecanic mai este necesara o conditie: sa cunoasca in amanunt cum functioneaza o injectie computerizata. Deocamdata, din cele intreprinse, nu rezulta.

 

PS daca nu ma insel, la regulatorul acela, presiunea impusa depinde si de vacuumul din galeria de admisie, o neregula acolo poate stabili o presiune necorespunzatoare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

am notat!

 

revin cu detalii cand voi face toate astea. Multumesc!

Share this post


Link to post

daca presiunea e mica, e normal sa ai timp mare de injectie.

 

Cielo, daca nu e automat, nu are sonda lambda si nici debitmetru de aer, implicit nu are de unde sti amestecul.

Deci timpul ala mare de injectie este dat doar de un reglaj prost al potentiometrului de CO si atat. Pe tester se regleaza sa ai undeva la 3 ms, daca motorul nu isi tine relantiul la timpul asta de injectie rezulta injectoare infundate.

Consumul asta mare e dat de acel timp de 5,5 ms.

Cel mai bine se regleaza pe analizorul de gaze unde poti vedea exact ce iese din motor.

 

In ceea ce priveste axa cu came, ar trebui verificat vizual daca unghiul facut de ultima cama cu fanta care antreneaza axul delco-ului este identic la ambele si, cum zice colegul mai sus, daca roata distributiei are aceeasi pozitie la ambele in raport cu camele. El da avansul initial si daca e prost executat din fabrica, te chinui degeaba cu toate reglajele.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

o sa merg la o statie ITP ca sa reglez CO pe analizorul de fum.

 

injectoarele sunt bune pt ca le-am verificat inlocuind rampa de injectie cu totul cu una luata de pe un alt cielo care mergea in parametrii (la fel am facut si cu bobina).

 

Nu inteleg ce zici mai jos..care ambele?

"In ceea ce priveste axa cu came, ar trebui verificat vizual daca unghiul facut de ultima cama cu fanta care antreneaza axul delco-ului este identic la ambele si, cum zice colegul mai sus, daca roata distributiei are aceeasi pozitie la ambele in raport cu camele. El da avansul initial si daca e prost executat din fabrica, te chinui degeaba cu toate reglajele"

 

Avansul initial eu l-am facut in felul urmator:

- strap pe pinii AB

- pornit motor

- am reglat avansul initial la +10 grade pe fulia de jos folosind un stroboscop mai destept care putea da lumina in functie de avansul dorit (+-20grade cu pasul de 0.1), apoi am verificat pe roata de distributie cea mai de sus.. la axul cu came (are un santz pe care il vezi cand pui stroboscopul in unghi )

- am oprit motor

- decuplat strap AB

Share this post


Link to post

Ambele axe, cel vechi si cel nou. Daca ai facut cu stroboscop avansul atunci ar trebui sa fie bine si, daca motorul merge aparent normal, ignora ce am zis.

 

Consumul se va rezolva cand reglezi potentiometrul de CO. LA relanti ar trebui sa ai cam 3 milisecunde pe tester si sa tina relanti-ul bine la valoarea asta. La analizor nu stiu cum ar trebui sa fie, probabil stie nenea de la statie, insa e cea mai buna metoda, acolo vezi exact cum e amestecul.

Share this post


Link to post

Dj_dark, vrei sa zici 3ms timpul de injectie.. CO-ul trebuie coborat (daca e mare.. si cred ca e mare) intre 580-620mV..urmarind timpii de injectie, corect?

Share this post


Link to post

Exact. Totusi valoarea aia la potentiometru e buna pentru un motor in mintile lui, e un reglaj mai "sportiv" asa :) .

 

Eu m-as duce la un analizor intai.

Share this post


Link to post

800mV pe CO.. bea benzina pe nerasuflate :drinkers: :rolleyes:

Share this post


Link to post

Dj_Dark, trebuie sa-ti dau o bere! Ai avut dreptate. Cel putin cu consumul am rezolvat-o. Azi m-am intors de la Constanta (unde am fost si la ITP ca tot am avut ceva timp) ai am scos 6.3% ..si nu am condus economic (130-140km/h pe A1). Eu zic ca e excelent.

 

sa scriu mai exact ce am facut:

- la ITP am pus analizorul de gaze si eram undeva pe la 10-11% cu CO-ul.

- am adus CO pe la 2.4% desuruband potentiometrul de cu pricina.

- am cescut un pic relatiul de la 790-800 (cat era la mine) pe la 850 cred.. oricum o sa-l mai verific o data..

- am scos borna de pe baterie 5-10min si am facut un drum de 5km mergand cu viteze cuprinse intre 40-70km/h

 

 

si totusi la relanti inca rupe.. la ITP au sesizat si ei ca merge un pic intrerupt desi bujiile (Champion) si fisele (GM) nu au inca 6000km.

 

 

per total sunt foarte incantat de ce a iesit! Meriti o bere sau mai multe ;) !!

 

unde mai exact va intalniti voi joia? ..pt ca nu am reusit sa-mi dau seama de pe forum..tare mi-ar placea sa fac act de prezenta.

 

multumesc!

Share this post


Link to post

Vezi fisele alea "GM" ce rezistenta au si mai sunt cateva reparatii pe la delco, vezi in topicul dedicat

La intalnire te asteptam cu placere.

Share this post


Link to post

..am vazut si fisele (au undeva intre 9-22 k Ohmi)

 

Cat dspre delcou:

 

- capacul delcoului l-am pastrat..era ca nou (probabil fusese schimbat inainte sa iau eu masina de la vechiul proprietar)

- bobina era coapta, dar intreaga, fara avarii - am pus una noua

- rotorul nu arata semne de uzura, adica nimic deosebit - l-am schimbat cu unul nou

 

costuri: bobina + rotor = 50 RON (rotorul e original GM in cutie cu holograma)

manopera = 30RON

 

 

Masina se comporta la fel.. tremura la relanti si consuma mult in oras.. mi-e si teama sa-i fac consumul..din ochi as zice ca 14% desi am prins destul de liber.

 

Cred ca ma intorc la vorba mecanicului si la titlul topicului: am o axa cu came prost lucrata..sigur nu GM.. toate problemele astea au aparut dupa ce a fost inlocuita.

 

 

Dj multumesc pentru sfatul cu delcoul.. nu stiu cat ma mai tinea bobina aia coapta ok.gif

 

 

p.edit: ..iar ca sa-mi treaca supararea ca abia luna viitoare o sa am bani pt axa cu came, mi-am cumparat wind shield-uri (4 piese cu adeziv 3M - 69RON) si stergatoare 19000000.gif . Le-am montat si arata super. Le veti vedea joi drive.gif . Sa vezi acum zgomot pe autostrada headscratch.gif ..

Edited by vanderkeb

Share this post


Link to post

De ce a fost inlocuit axul cu came?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...