Jump to content
Sign in to follow this  
ALiCE

Consum anormal Cruze 2.0 Diesel

Recommended Posts

8.5% in trafic exclusiv urban este un consum bun pentru un diesel de 2 l si 150 CP. Problema este extraurbanul la tine, unde ai totusi consumuri mari pentru vitezele cu care te deplasezi. A mea - cei drept mai putini caluti de hranit si greutate ceva mai mica - se roteste la un 7% pe extraurban, cu viteze mult mai mari decat cele spuse de tine...

Share this post


Link to post

Mircea, am 8,5% pe bord, in conditiile in care am subturat-o in draci, si la semafor ma depaseau toate daciile.

La mers normal - asta inseamnand schimbat la 3000rpm, ca sa ajung la 2000rpm dupa ce schimb si tinuta pe la 2000-2500 rpm, imi consuma cam 12%-13%.

 

Poate o sa-mi fac timp sa salvez log-urile de pe GPS si sa calculez viteza medie samd.

Share this post


Link to post

Eu cred ca masina n-are nimic din moment ce si a lui Sake are aproximativ acelasi consum. Probabil ca pur si simplu i-au schimbat mapa care era pe Chevy-urile mai vechi pentru a fi mai "verde". Cum vine asta cu a fi mai verde (emisii mai mici de CO) si a consuma mai mult, nu stiu. Poti sa vorbesti cu cineva care scrie mape (dar nu cu un oricine, ci sa apelezi la niste profesionisti), sa-i spui care este treaba si daca poate sa te ajute. Cum sunt mai multi in situatia ta (am inteles ca si cei cu Cruze de 125cp au consumuri mai mari decat cei cu Lacetti cu 121cp), cred ca tunerul va avea de castigat de pe urma ta in cazul in care reuseste sa iti faca o mapa care sa iti scada consumul fara a afecta (cu mult) performantele dinamice. Asta pentru ca daca va merge la tine va avea clienti garla garantat.

 

Iti scriu si consumurile inregistrate de mine pe CB pt ca avem acelasi motor (n-am facut plinul decat de 2 ori si la pompe diferite deci e irelevant, dar s-a pupat destul de bine cu CB-ul):

- numai afara, pe autostrada, 120km/h pe cruise, 400kg incarcatura (oameni+bagaje), dupa resetare CB -> 6.3-6.4%

- numai afara, autostrada + DN3a liber + sate cu 60km/h (media drumului pana la tara si inapoi, adica ~160km) -> 6.8%

- mixt, dupa ce am mers prin oras (~250km) si afara (~350km), inainte de plin -> 8.1% (la pompa mi-a iesit 8.7%, dar cum ziceam e irelevant ca mi-a facut ala de la benzinarie plinul pana in buza si eu pusesem la plinul anterior pana la primul click, plus ca am facut la alta benzinarie)

- oras, dupa plin benzina si resetare CB (drum scurt de aprox 1km de la benzinarie pana la destinatie) -> 10.5-12.2% - aici ma speriasem nitel

- numai oras, dupa aproximativ 270km - 8.8% - am prins aseara si azi aglomeratie

 

Dupa mine in mod clar Cruze diesel are un consum nesimtit de mare, dar poate dracul nu e asa de negru si poti sa o rezolvi cu un resoft.

 

Eu nu sunt fan al chip tuningului, dar daca as avea o problema ca a ta, cu siguranta m-as interesa si la ei daca o pot rezolva.

 

PS: Eu nu schimb nici la 3000-3500, nici la 2000 ca sa fie puturoasa. Schimb la 2500 in mod normal si la 3000-3500 cand e drumul mai liber si am chef sa ma simt bine ;) . Am vazut ca la a mea asa ii place: pica la 1800-2000 (turbina intra inca de la 1700), e vioaie si toarce frumos. Nu inseamna ca trebuie sa schimbi ca mine, iti spun doar ca tot ce citesti pe forum sunt sfaturi si nu inseamna ca trebuie sa si mearga/ sa iti placa in cazul tau. Mie personal la 3000 mi se pare cam nervoasa si nu e cazul sa o turez in oras mergand cu viteza melcului in a 2-a. Daca tot o turez in a 2-a, o fac repede ca sa schimb a 3-a si merg cu 80-90. Stiu ca nu e legal, dar daca drumul e liber, e pacat sa o tin la 50 :D .

Share this post


Link to post

eu cred ca este un consum normal pentru genul asta de motor

 

la mine skoda octavia 2 de 2l automat imi consuma 11.4l in oras (bucuresti) si cam 7 pe afara, cruze 1.8 manual benzina 12l in oras si cam 7,5 pe afara

nu stiu altii cum reusesc de se lauda cu, consumuri sub 10 l in Bucuresti dar mie nu imi iese :) ; in perioada asta cu skoda am reusit consum de 17l

Share this post


Link to post

La cele automate consumul e oricum ceva mai mare. Un truc care merge facut la cele automate pt a scadea un pic consumul este sa o pui pe liber (neutral) cand ajungi la semafor.

Eu medie mai mare de 11% (la pompa) in oras nu am obtinut, e drept ca nici nu am mers in fiecare zi pe ger si zapada mare, dar am prins cateva zile nasoale.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce nu luati in calcul si fabricantul motorului(VM Motori)Astia sunt,la origine,furnizori de motoare marine si,probabil,inca isi inchipuie ca treburile merg ca la vapoare,si la autoturisme.Aud ca Fiat le-ar fi preluat o parte din actiuni.Daca e asa,probabil ca le vor da,in schimb,tehnologia multijet,ca sa faca si ei niste motoare ca lumea,pentru ca problemele cu motoarele VM pentru autoturisme nu dateaza de acum,au o istorie veche de peste 20 de ani.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

:) ) Da o raita pe site-ul lui VM motori si vezi ce au produs si produc, si apoi apasa pe taste...

Share this post


Link to post

De acord cu Mircea, VM Motori (ca si Fiat) face motoare diesel performante si peste concurenta la vremea la care sunt lansate.

 

Faptul ca Chevy a folosit si dupa 5 ani acelasi motor cu mici modificari (Cruze de 124 si 150cp care nu mai sunt in ofertele actuale) nu inseamna decat o politica de economie, in nici un caz ca motorul este prost. El a fost un motor foarte bun la momentul la care a fost lansat: nu consuma ulei, are un cuplu f bun la acre concureaza cu motoare mult mai noi, este silentios, chiar foarte silentios in comparatie cu alte motoare diesel lansate mai tarziu si nu are probleme de fiabilitate (eu nu stiu decat de oarece probleme cu anumite serii la injectoare dupa 90kkm).

 

O lista cu motoarele produse de ei si cu masinile pe care au fost puse poate fi gasita aici: http://en.wikipedia...nes#RA_630_DOHC

 

VM Motori nu sunt mama si tatal motoarelor diesel, dar au experienta inca din anii 80 (conform site-ului de mai sus), ceea ce inseamna 30 de ani de experienta, nu 20.

 

In plus sunt mama si tatal motoarelor turbotronic - injectie controlata electronic + EGR.

 

The Birth of the Turbotronic

In 1990 VM Motori launched the Turbotronic engine featuring an electronically controlled injection system and EGR. This engine, widely considered to be the cleanest light duty diesel engine in the world, was notable for having produced best in class performance and emissions results.

 

Si ca sa fiu on-topic, intr-adevar consuma o idee mai mult fata de un 2.0 litri de la VW.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Dar si trag altfel decat tdi-urile - nu atat de jos, insa plaja de cuplu este mai mare si nu se plafoneaza atat de repede.

Share this post


Link to post

Mai baieti,teoria,ca teoria,practica ne omoara.Ma trimiteti pe site?Si guvernul asta zicea ca-i cel mai bun si uite,s-a dovedit ca nu e.Pe site,doar n-or sa enumere lunga lista de marci care au dat-o in bara folosind motoare VM si care au renuntat la ei.Singurul motor despre care n-a avut nimeni ceva rau de zis,este cel in 3 cilindri,montat pe Hyundai Accent.Eu inteleg faptul ca,fiind utilizatori ai unor motoare VM,va faceti curaj.Lasati-o,totusi,mai usor cu laudele.Fiti mai realisti si mai rezervati,daca nu cunoasteti chestiunea,in amanunt.

Cat despre vechimea in bransa,nu puteam sa spun ca fac motoare diesel de 20 de ani,cand ei le fabrica din 1947.Am dat de inteles numai ca,de vreo 20 de ani,au intrat mai serios in domeniul automobilelor

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Asa-i mai baiete, toti is prosti, doar tu istet:

http://vmmotori.it/en/01/00/index.jsp

http://vmmotori.it/en/01/02/index.jsp - aplicatii in automobile mai vechi (Alfa Romeo Alfetta din 79-87 de exemplu, Alfa Romeo 164 pana in 1997, Toyota Land Cruiser 86, Jeep Grand Cherokee din 92 pana 2004, Ford Scorpio, Range Rover Land Rover din 1986-1997, Opel Frontera)

http://vmmotori.it/en/01/01/index.jsp - aplicatii in automobile curente (Jeep Wrangler, Grand Cherokee, Chrysler Voyager)

Nu stiu cum stai tu cu matematica, dar din 79 pana acum mie-mi da vreo 33 de ani de cand fac motoare pentru industria auto, iar din 1947 tot fac motoare diesel.

Share this post


Link to post

eu in viata mea nu o sa mai imi cumpar masina cu motor diesel :( ,

nu justifica deloc banii ce ii dai in plus; consumul este mare si intretinerea mai scumpa, chiar nu merita.

 

plus daca e sa compar ban pe ban cruze cu octavia, cruze parca merita mai mult :)

Share this post


Link to post

Dieselul renteaza daca faci km cu el.

Share this post


Link to post

Renteaza si daca sta pe loc si genereaza electricitate, mai ales daca merge cu motorina agricole neaccizata :) )

 

... Cum vine asta cu a fi mai verde (emisii mai mici de CO) si a consuma mai mult, nu stiu...

 

Pai, cat e de verde se masoara intr-un fel si consumul de pe strada in alt fel.

Mai mult de atat, ca sa scada emisiile de CO trebuie sa incalzeasca catalizatorul cat mai repede si sa-l tina cald. Asta inseamna bagat zeama si arsa de-a-mboulea ca sa incalzeasca catalizatorul, un cut-off care intra mai putin in frana de motor, etc. Plus ca randamentul maxim nu se obtine sistematic atunci cand poluarea cu CO, Nox, particule si ce alte picanterii mai masoara normele Euro e minima, de obicei e invers, daca vrei randament tapan nu te mai joci de-a depoluarea.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Da mr_, ai dreptate, insa ei nu vad imaginea de ansamblu: ne batem in piept cu noxe mai mici, dar consumam mai mult combustibil fosil. Cautam sa mergem cu masini electrice, hibride etc, dar constructia si reciclarea acumulatorilor costa mai multa energie (si nu energie nepoluanta) decat sa bagi numai motorina/benzina.

 

Pana la urma cei care produc masinile astea nu sunt decat niste smecheri care profita de trendul asta creat de ei. Dar ma opresc aici cu off-topicul.

 

@nluncasul: Eu inainte sa iau masina (acum 1 an si ceva) m-am uitat la mai toate motoarele diesel puse pe masini la pret accesibil (~10000E): VW Passat si Jetta, Volvo S40, Opel Vectra, Saab 93, Fiat Bravo, Renault Megane, Hyundai i30 si Chevy Lacetti si Epica. Concluzia mea a fost simpla: daca vreau un motor fara probleme si care sa nu consume ulei, trebuie sa iau unul facut de italieni sau 1.5dci-ul de la Renault. Mai era si puturosenia de 1.9TDI de la VW, dar puterea mica pusa pe masini destul de grele m-au facut sa renunt. La fel am renuntat si la 1.5dci care mai avea si probleme cu injectoarele pe anumite loturi. Motoarele PSA au DPF cu aditiv si nu mi-a placut ideea. In rest toate masinile au motoare Italiene. Am vizionat mai multe masini, am citit forumuri, am intrebat in stanga si dreapta si pana la urma a ramas Epica - un motor ceva mai gurmand, dar placut in exploatare si cu costuri de intretinere rezonabile.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...