Jump to content
Sign in to follow this  
ALiCE

Consum anormal Cruze 2.0 Diesel

Recommended Posts

Testul urban este efectuat in conditii de laborator, pe un stand cu role. Vehiculul testat trebuie sa fie pastrat inainte de test la temperatura de 20-30 grade Celsius, cu cel putin 6 ore inainte de test. Aceeasi conditie de temperatura trebuie sa o indeplineasca lichidul de racire si uleiul de motor.

 

Testul se efectueaza de la pornirea motorului.

 

Un ciclu consta intr-o serie de accelerari, viteze constante, decelerari si relanti. Viteza maxima este de 50 km/h, viteza medie de 19 km/ora iar distanta acoperita de 4 km.

 

 

Ciclul urban apare in diagrama in Part One

Mda, viteza mea medie este cam de 20-22 km/h, distanta e ceva mai mare decat cea din test, si temperatura pe acolo este. Distanta fiind mai mare, si viteza medie mai mare, teoretic ar trebui sa scot consumul din carte, sau cel putin pe acolo, nu?

 

Totusi, un consum de 12.5% il vad foaaaaaaaaaaarte departe de 7%. Cam cu 80%.

 

 

Share this post


Link to post

Consumul este imens fata de cel dat de carte...dar acceptabil pentru un motor de 2.0 litri si 150 cp.

A mea consuma 12 in oras la motor de 1,4.

Share this post


Link to post

Mda, dar a ta e pe benzina. E o mare diferenta.

Share this post


Link to post

temperatura pe acolo este.

 

Imi pare rau, nu te supara pe mine.

 

Ori faci misto ori esti incredibil de non-perspicace.

 

Am incercat sa vorbesc frumos.

 

Sunt membru activ pe cateva forum-uri din RO si din strainatate, ..., dar la acest nivel inca nu mi-a fost dat sa intalnesc.

 

Imi cer scuze pentru deranj.

  • Like 2

Share this post


Link to post

ALiCE, nu te ambala, ca nu face bine :)

Conditiile mentionate de tine, selectiv :D , sunt si ele relevante doar... partial (cine detine adevarul absolut).

Daca te uiti cu atentie "rezonabila" la diagrame vei sesiza imediat... diferenta: unde gasesti in Bucuresti un "ciclu urban" de 185 secunde?

Cate accelerari "in gol" si fara rost faci in circa 20 secunde intr-o coada trenanta?

Posibil ca ai "computador de bord" si, oricat ar fi de imprecis, iti da o impresie despre cat contribuie asta in "economia" problemei.

Ar mai fi, dar orice "filozofie" (aka "parere") necesita ceva... timp ;)

Share this post


Link to post

Daca as fi sustinut ca gasesc acel "ciclu urban", as fi vrut un consum de 7%. Insa mie niciodata nu mi-a trecut prin gand ca as putea sa ma apropii de acel 7%. Sincer, cand am luat masina, ma asteptam pe la un 9, hai 10 daca prind aglomeratie. Dar pana la 12.5, in conditii de mers decent, e diferenta mare.

 

Repet, pentru a nu stiu cata oara: drumul meu zilnic include 8 semafoare, pe o distanta de 7km. In medie stau la 6 semafoare, intr-un drum (foaaarte rar se intampla sa stau de 2 ori la un singur semafor).

Iancului -> p-ta Sudului pe la 11, retur la 4-5 sau 7-8.

Astia 7km ii fac in 20-25 de minute. Acasa gasesc loc de parcare in 2-3 minute, la birou am loc de parcare.

 

In WE ma duc prin baneasa, si ma intorc seara. E liber, cam 10km, si vreo 3-4 semafoare.

 

Daca la un asa traseu obtin un consum de 12.5%, pe un traseu de aproximativ aceeasi lungime, dar facut in ceva mai mult de o ora (socului -> muncii -> universitate -> sala palatului -> palatul telefoanelor la ora 8-8:30 si retur la 18:30-19) + cautat cate 10-15 minute loc de parcare in fiecare parte, ce consum ar trebui sa obtin? 20-25%?

Share this post


Link to post

ALiCE, ar trebui sa faci un log in timpul condusului (pe traseul tau) cu un program gen VAG-COM + interfata unde sa vezi debitul la injectoare, timp deschidere injectoare, incarcare DPF, etc. Asta ca sa te linistesti. Si dupa aceia alt log cu alta masina identica (dar condusa de tine) pentru comparare log. Cu asta elimini orice dubiu.

Share this post


Link to post

Sigur. Da-mi interfata ($1500), licenta ($100 / luna), o masina identica, si testez cu cea mai mare placere.

Share this post


Link to post

Lectura pentru cei ce se plang de consum: http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/PERFORMANTELE-CONSUMULUI-DE-CO82991.php

Atat timp cat consumul mediu statistic se va calcula asa, toti ne vom plange de consum! Nu poti blama un producator pentru ca estimeaza consumul asa cum ii cere legea.

Alice, poti face o cerere la un service sa mearga cineva cu tine de la ei cu un scaner si sunt ferm convins ca se mai gaseste inca cel putin un posesor de diesel pe acest forum care sa vrea sa participe la un astfel de test, desi eu inca sustin ca nu chevy va creste consumul, ci Bucurestiul, dar aveti dreptul sa solicitati teste atat timp cat ati cumparat aceasta masina. Btw, cred ca am mai intrebat, ce combustibil folositi?

Share this post


Link to post

Aparent off-topic, un prieten cu touareg v6 diesel de 3L, initial avea 15% consum la oras, dupa ce a inceput sa mearga mai turat are consum 11-12 la oras :) (e drept ca au trecut cateva zeci de mii de km pina s-a intamplat asta)

Alis, tu cati km ai si ce motorina pui? In locul tau as iesi afara sa fac macar 1000 de km mers barbateste si apoi sa vad cum se comporta si la oras.

Macar ca incercare. Grija consumului e cel mai mare consumator.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Alice, poti face o cerere la un service sa mearga cineva cu tine de la ei cu un scaner si sunt ferm convins ca se mai gaseste inca cel putin un posesor de diesel pe acest forum care sa vrea sa participe la un astfel de test, desi eu inca sustin ca nu chevy va creste consumul, ci Bucurestiul, dar aveti dreptul sa solicitati teste atat timp cat ati cumparat aceasta masina. Btw, cred ca am mai intrebat, ce combustibil folositi?
Deocamdata, la service a ramas sa vedem ce se intampla dupa 5000km. Dar cum in 3500 consumul a ramas constant, nu ma astept la minuni in 1500.

 

Aparent off-topic, un prieten cu touareg v6 diesel de 3L, initial avea 15% consum la oras, dupa ce a inceput sa mearga mai turat are consum 11-12 la oras 10000000.gif (e drept ca au trecut cateva zeci de mii de km pina s-a intamplat asta)

Alis, tu cati km ai si ce motorina pui? In locul tau as iesi afara sa fac macar 1000 de km mers barbateste si apoi sa vad cum se comporta si la oras.

Macar ca incercare. Grija consumului e cel mai mare consumator.

Primul plin a fost un MOL, dupa aia am tinut-o pe Petrom/OMV, si acum am trecut pe Rompetrol. La fel.

Si nu vezi chiar nimic gresit in ideea ca un Cruze de 2L si 150hp sa consume aproape cat un Touareg V6 de 3L, de 240hp (probabil)? Mai era si automata?

Deocamdata am vreo 3500km. De iesit nu am iesit decat pana la Constanta (mers legal si liber), iar atunci mi-a consumat undeva intre 7.4-7.6%. Externul in carte e dat cu 4.8, iar consumul mediu 5.6.

Nu o lalai, sub 2000 de ture sta doar in a 2-a, schimb intotdeauna la 3000+, etc.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Manuala. Nu vad nimic gresit, inafara faptului ca motorul tau nu are facut rodajul. Dupa mine cand iei o masina noua in prima saptamana e ideal sa faci 2.000 de km afara scurt. Dar la dieseluri isi dau drumul calumea unele dupa 20 de mii de km. Ti-am zis parerea mea, du-te la tester sa vada aia daca e ceva in neregula, desi ma indoiesc ca ar putea fi, apoi fa km si mai schimba mai des si la 4 mii ca nu o doare.

Share this post


Link to post

Atunci cand cartea da 7% si tu obtii 12% in oras,nu vad ce dracu conditii mai intra in calcul.

Observ ca detii un Renault Scenic pe GPL poate...deci evident nu ai aceleasi probleme ca si mine,decinu vad cum ai putea intelege fenomenul.

Faptul că tu nu vezi "ce dracu condiţii intră în calcul", nu implică inexistenţa respectivelor condiţii şi nici nu le exclude din calcul.

Scuză-mă că te-am "forţat", prin întrebarea mea (ce, desigur, a rămas fără răspuns) să reflectezi asupra unei chestii simple. Ştiu, e greu să gândeşti, cel mai facil e să te plângi.. şi cel mai tragic e să consideri valide şi obiective argumentele "găsite".

În ceea ce priveşte Scenicul(1.9dci@130cp) nu îmi pun problema consumului, ale cărui valori sunt uneori (mult)peste specificaţiile producătorului, atât timp cât:

în urban:

- temp. lichidului de răcire şi uleiului din motor, nu au, în cazul celor mai multe excursii, 20-30*

- unele excursii măsoară mult peste 4km şi unele 1-2km

- viteza maximă nu este 50kmph, iar cea medie este în jur de 12-15kmph

- nu pot menţine o viteză constantă,

iar în extraurban:

- sunt situaţii, foarte dese, când, forţat de trafic, nu pot merge constant

- viteza maximă nu este 120kmph

- viteza medie nu este 63kmph...

şi multe altele.

Dacă aveai curiozitate şi bunăvoinţa să citeşti conţinutul ataşamentului postat de @Hassel (post #140) găseai şi următoarele:

 

Conform reglementării, trebuiesc îndeplinite, printe altele, în cadrul determinării consumului, următoarele condiţii:

 

 

  • Geamurile trebuie pastrate inchise
  • Aerul conditionat si climatizarea trebuie pastrate inchise pe durata testului
  • Volumul de carburant se va calcula folosind un recipient suplimentar de alimentare si nu rezervorul autovehiculului
  • Rata acceleratiei trebuie sa fie constanta
  • Uniditatea atmosferica trebuie sa fie 95%
  • Drumul trebuie sa fie uscat
  • Viteza vantului trebuie sa fie mai mica de 3 m/s
  • Inclinarea drumului nu trebuie sa depaseasca 2 %
  • Viteza in momentul in care trebuie sa fie mentinuta constanta, nu trebuie sa aiba o variatie mai mare de 2 km / ora.
  • Segmentul de drum trebuie parcurs in ambele directii.
  • Rezervorul nu trebuie umplut la mai mult de 90% din volumul total.

În speranţa că măcar acum le-ai citit, fă un efort să le înţelegi şi încearcă să răspunzi întrebării din postul #138.

Share this post


Link to post

@sake

 

Departe de mine tot ce ai spus.

Chiar imi pare rau ca ai luat-o asa.

 

Sti cum se zice, "tonul face muzica".

 

Numai ca e mai greu cand scri pe net sa "arati" un "ton".

 

N-am interese sa demontez ce spune unul sau altul, nu am actiuni si nu primesc beneficii de la Chevrolet sau GM.

 

Voi in loc sa "savurati" masina va consumati cu tot felul de probleme care sunt inevitabile pentru un model "proaspat" si cand toata industria auto produce masini la un nivel calitativ scazut.

 

M-am bagat in discutie pentru ca eu am trecut prin starile astea, dar timpul a dovedit ca pana la urma am gresit.

 

Crezi ca detine cineva adevarul absolut in ceea ce priveste aceasta problema ?

 

Chiar daca polemizam, poate iese ceva constructiv din treaba asta.

 

Crezi ca daca nu detinem masina in cauza nu putem sa ne dam cu parerea ?

Crezi ca esti singurul cu masina asta de pe palneta, nu avem si noi colegi sau cunostinte care sunt posesori ?

Trebuie sa fi musai propietar ca sa-ti dai cu parerea ?

 

 

De ce la alti producatori consumul din carte corespunde cu cel real plus/minus 20%?

 

Care sunt producatorii acestia ?

 

Ai verificat pe alte forumuri cum stau cu consumul in Bucuresti alti posesori de diesel 2.0 ?

 

Daca te uiti cu o pagina in urma vei gasi un raspuns la o problema a mea - cea cu volanul care se decojeste - ce este ABERANT!Transpiratie acida auzi...chiar asa de chiori sa fim sa nu putem face diferenta intre urmele lasate de mainile noastre si o problema de calitate grava????Cum trebuia sa ma exprim - ''frate,se curata pielea de pe volan cum se curata cartofii cu cutitul?''

 

Chiar sunt curios, poti sa faci niste poze cu volanul sa vedem si noi ?

Parca ziceai ca sti cum se numeste producatorul volanului, poti sa ne spui si noua ? daca nu este secret .

 

de la schimburi in turatii mai mici la turatii mai mari,de la demarari normale la unele mai soft,de la scoaterea masinii din viteza in conditiile in care in fata era stop sau trafic intens samd...concluzia,nici nul nu a dat rezultate.Consumul este aberant;am intebat cred ca deja 5 posesori de Cruze intalniti in trafic de diferite motorizari si toti au probleme cu consumul - este mult mai mare decat cel specificat.

 

Masina nu se scoate din viteza cand decelerezi, daca vrei sa ti la consum, in aceasta situatie consumul este "0".

 

 

Despre cutia de viteze - timonerie si rapoarte poti citi pana si in articolele promotor

 

Am citit acu' ceva timp testul din Promotor. Desigur ei spun o varianta a povestii, dar pot fi mai multe variante, depinde cine povesteste.

Timoneria e OK.

Ei au spus acolo ca timoneria nu este sportiva, nu permite un condus sportiv. Dar asta e mai mult un efect decat o cauza.

Vinovata de fapt e cursa pedalei de ambreiaj care e mare si trebuie sa sincronizezi corespunzator mana cu piciorul.

E vorba de obisnuinta.

 

Exista recall-uri ale modelului pe baza problemelor cu scurgeri de carburant,cat si cu directia,in special in Korea in cazul asta.

 

Cruze se produce in 5-6 fabrici in toata lumea. Un recall in Korea nu e obligatoriu sa aiba treaba cu o masina produsa in Europa, doar in caz ca cei din Europa folosesc la asamblarea masinii piese de la aceeasi fabrica de componente auto.

In Europa Cruze se produce la fabrica GM din Sankt Petersburg, alaturi de Captiva si Antara.

Share this post


Link to post

Se dau urmatoarele date:

 

Chevy Cruze 2.0D LT, 150hp

2 persoane, ~110kg impreuna, fara bagaj, rezervorul 1/2

Climatizarea oprita, geamurile inchise, temperatura 18-20C.

 

Motorul era cald la inceperea traseului. Consumul a fost resetat inainte de plecare.

 

Durata traseu: 29 minute (vreo 2 minute a fost oprit motorul, la bariera)

Distanta: 17.48km

Viteza medie: 36.03 km/h

Viteza medie [bC]: 40 km/h

Viteza medie fara opriri: 44.9 km/h

Viteza maxima: 89.91 km/h

 

Traseu: Cosmopolis (Stefanesti) -> Centura -> sos. Stefanesti -> Fundeni -> Sos. Pantelimon

Ora de plecare: ~ 02:00

 

Am atasat niste grafice si log-ul GPS-ului.

 

Consum estimat de producator:

4.8 extern, 5.6 mediu, 7.0 urban

 

Ce consum estimati ca am avut pe acest traseu? (BC si real, in medie consumul real = BC + 10-15%). Fara sa discutam despre cat de inexact este BC-ul, ca traseul este prea scurt, etc.

gpx log file.zip

post-4016-127215908618_thumb.png

post-4016-127215908874_thumb.png

post-4016-127215909083_thumb.png

post-4016-127215909328_thumb.png

  • Like 3

Share this post


Link to post

Vreo 10 l la suta +/-1 l. Ce frumos se vede fierastraul pe fundeni...

Share this post


Link to post

Parca nu-mi vine a crede ca a sarit de 9l/100. Eu as merge pe un 8-9l/100.

 

Daca Cruze D se duce spre 11l/100 in conditiile expuse, atunci chiar are o problema cu consumul.

Share this post


Link to post

Imi cer scuze, de fapt vroiam sa intreb altceva: Ce consum VI S-AR PAREA NORMAL pe acest traseu (17.5 km, motorul cald, o medie de 40 km/h, fara opriri ar fi fost 45 km/h) in conditiile in care producatorul da un consum de 4.8 extern, 5.6 mediu, 7 urban. Repet, in pauza lunga de pe grafic (care, oricum, a fost de 3 minute), motorul a fost oprit.

 

Refuz sa cred ca, in conditiile astea, vi se normal pare un consum de 9-11l/100.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Nu mi se pare deloc normal un consum de 10 pe asemenea parcurs :(

Am aruncat o privire pe grafice si ceea ce ma intriga putin sunt niste acceleratii (aproximate ochiometric) de 0-100 kmph in 40-50-60 sec (m-am uitat la dintii mai lungi din graficul viteza/timp). As zice ca asta nu da prea bine in economia de combustibil. Oricum, nu justifica diferenta de consum.

Mi-am adus aminte ca la motorul tau mai era o greseala in foaia de "catalog", referitor la o accelearatie 0-100 in 8 si ceva secunde, care de fapt era vreo 10 si un pic.

Share this post


Link to post

0-100 este in 8.7 secunde; ceva mai mult la versiunea cu cutie automata (9.9 sau 10 parca), si 10.3 la 125hp manuala.

 

Nu, nu au fost acceleratii lente. D-asta am pus log-ul GPS, pentru cine vrea sa-l disece. La o medie de 40 km/h, as zice ca ar trebui sa am un consum mai mic decat cel urban declarat.

Share this post


Link to post

Daca afara sunt 20 de grade nu inseamna ca si temperatura motorului este de 20 de grade.

 

Am un coleg la servici cu 2.o Cruze, din pacate nu e pasionat de forumuri si nu a vrut sa posteze.

 

Din discutii saptamana trecuta am inteles ca la un mers normal, nici batranesc nici alergatura, prin Bucuresti ajunge la 9% consumul fara AC... cu AC 9,5-10%.

 

Daca te dai la ea si o alergi, normal sa consume, daca o forjezi si mai rau este.

 

Asta e capcana cailor multi, daca vrei sa mergi la consum nu folosesti toata herghelia, numai cat iti trebuie.

 

Bucurestiul e oricum foarte foarte departe de a fi orasul ideal pentru consumuri.

 

Acum fiecare cu parerea lui, dar din cate vad, la ce analize si grafice se face apel se vrea mai mult a se "demonta" masina asta, probabil e chestiune de orgoliu, acum.

Share this post


Link to post

Ehh...si uite cum se adevereste ce scriam cateva pagini mai in urma.

Alice de vina esti TU.NU STII SA CONDUCI.

Nu e masina care din pacate incepe sa-si arate problemele de fabricatie.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salex, in conditiile de acolo si masina mea se inscrie intr-un 7-8%, in conditiile in care am acelasi motor, fara turbina cu geometrie variabila, la 121 CP, iar masina este mai usoara decat Cruze. Era interesant de vazut si un log al turatiilor, dar pe ala nu-l obtii decat cu scanerul. Oricum, daca vrei sa mergi la consum cu dieselul, solutia este sa o duci cat mai repede intr-o treapta superioara, cea care-ti permite sa mentii exact turatia de cuplu maxim pentru viteza aleasa si sa stai acolo cat mai mult. Nu stiu cum este etajata cutia cruze-ului diesel pentru ca nu am mers cu niciunul (inca), iar cutia e sigur diferita de cea a benzinarului, insa la masina mea daca vreau sa merg la consum, acest lucru inseamna treapta 3 - 2000 rpm in oras, aproximativ 55-60 kmh, respectiv treapta 5 - 2000 rpm, in jur de 90 kmh. Rezultatele depind de cat de mult poti mentine viteza si turatia constanta intr-o perioada de timp.

 

LE: mai consum man, nu mai pune vorbe in gura celor care posteaza!

Share this post


Link to post

Mircea eu nu inteleg de ce masinilor astea Chevrolet le trebuie aplicata atata tehnica in ceea ce priveste sofatul.

Practic mai avem putin si vom fi nevoiti sa mergem la cursuri de sofat Chevroleturi.

Benzinara trebuie schimbata la 3500 rpm (desi mananca grav benzina daca schimbi asa).La diesel sa te poti apropia de consumul din carte trebuie sa mergi in treapta 3 la 2000 rpm s.a.m.d.

Te rog explica-mi si mie cum un motor de 1,9 TDI de la VAG poate consuma 8 in Bucuresti,indiferent de modul in care o conduci?

Si asta consuma 12?

Edited by sergiuhusca
  • Like 1

Share this post


Link to post

La o medie de 40 km/h, as zice ca ar trebui sa am un consum mai mic decat cel urban declarat.

In veci nu o sa scoti un consum mai mic decit ala declarat de constructor in conditii cit de cit normale de trafic. Daca ti-ai propus asta, renunta inainte sa fi complet dezamagit. Intr-o singura imprejurare o sa "bati" consumul din carte si anume atunci cind vei mergi singur singurel pe strazi.

 

Pina la urma cit a fost consumul pe tronsonul ala, ca eu nu mai pricep nimic

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...