Jump to content
Sign in to follow this  
Sam Chuck Yin

De Ce Nu Respectam Vitezele Legale Pe Soselele Din Romania?

Respectarea vitezei legale  

150 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Aparitia noilor redare pare a crea fiori printre soferii vitezomani, cu atat mai mult cu cat detectarea lor inca nu a putut fi dovedita in timp util de catre ei.

 

Unii soferi injura de mama focului aparitia acestor radare, dar oare de ce NU respectam limitele de viteza ?

Nu ar fi mai usor sa economisim energia acordand atentie unui sofat relaxant, decat sa ne consumam energia uitandu-ne dupa radare?

Edited by Sam Chuck Yin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ti-am zis de ce. Lipsa infrastructurii. Bine, asta nu inseamna sa gonesti in absolut toate circumstantele si fara a tine cont de nimic, dar pe un drum ca E85 se poate merge lejer cu 140 in extern si 80 in localitati, asa cum pe un A2 se poate merge foarte bine si cu 160 sau chiar mai mult.

  • Like 2

Share this post


Link to post

acordand atentie unui sofat relaxant

Şofatul ăsta relaxa(n)t ce viteză medie "asigură"? Bănuiesc, aplici acest "procedeu".. ai "scos" mai mult de 40-45kmph viteză medie? Ai avut de făcut drumuri mai lungi de 500km? :)

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pe E85, care cred ca e cel mai bun exceptie A-urile, se poate merge linistit cu 120-140 ext, si 80-90 localitati... multe din ele parca sint parasite 10000000.gif

Exceptie sate gen Motca unde in weekend si nu numai densitatea de ciorditor pe metru liniar de strada e maxima...acolo tre' sa mergi cu ochii ca cepele...

In rest majoritar se poae merge cu 100-110 ext si 70-80 localitati...

Daca ai o masina buna strada libera si dreapta e pacat sa te tirii cu 100...se compenseaza cu zonele ca dupa razboi care le prinzi pe traseu...

Daca mergi legal nici cit aproximeaza GPS-ul nu scoti...vorba lui Emil as face Bucurestiul in 6-7h cel putin...

Mers ceva mai alert fara teribilisme scot ~5h.

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

Adevarul e ca nici mie nu-mi place sa intinlesc radare si nici sa aud de ele (parca cui ii place :P ) dar, dupa ce ca statul nu-ti creeaza conditii mai au si pretentii. Chestia cu radare pentru a impiedica accidentele rutiere ... ii frectie la picior de lemn, pe ei banul ii intereseaza si nu ce se intimpla pe strada. Cind vor inpinzi tara cu autostrazi pentru a te putea deplasa rapid in orice- colt la tarii, atunci da, absolut de-acord cu zeci de radare in localitati, dar pina atunci ...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut,

 

Raspunsuri sunt multe si justificari si mai multe. De cele mai multe ori nu respect limitele de viteza pentru ca drumul este liber si lung, pentru ca la 60.000 km/an stau prea mult in masina ca sa mai merg si "regulamentar", pentru ca unele limitari sunt cretine (a se vedea limitarile la 30 pe ocolitoarea Brasovului) si pentru ca circul in jungla urbana din Bucuresti suficient de mult cat sa "ma bucur" cand ies la drum lung. In localitati merg cu 60-70, in afara cu 120-140, in functie de drum, vreme, trafic... Merg sub viteza legala in conditii de zapada sau polei.

 

Nu am avut nici un accident pana acum, am avut 4 amenzi de viteza pentru ca am fost prins cu 13-15 km/ora peste limita legala. Nu am avut niciodata permisul suspendat.

 

In schimb era sa ma fac praf mergand cu 70 in zona cu limitare la 90, pentru ca dupa o curba fara vizibilitate m-am trezit cu un tir care era in depasire (drum cu cate o banda pe sens). Am iesit in sant de mai multe ori pentru a face loc unor dobitoci intrati in depasire aiurea, la intimidare si cu flash-uri. De si mai multe ori a trebuit sa franez brusc, riscand sa fiu tamponat din spate pentru a face loc aceluiasi gen de dobitoci care ma depaseau si imi taiau fata apoi ca sa nu se sleiasca de traficul de pe contrasens. Am evitat la limita rasturnarii carute nesemnalizate pe drumuri europene si caini pe autostrazi.

 

In concluzie, nu cred ca viteza e cel mai mare pericol. Cred ca cel mai mare pericol il reprezinta manevra de depasire cu incalcarea regulilor elementare de siguranta, agresivitatea in trafic, prioritatea de smecher, inconstienta pustilor cu permis proaspat si lipsa de experienta a soferilor de ocazie.

 

Parerea mea.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Hai sa-ti dau un exemplu:

Drum Piatra Neamt - Bucuresti 362 km din care 300 km E85.

Am mers ieri aproape regulamentar, adica 65-70 in localitati si 100- 110 in afara si am facut 6.5h :mda: . Radare in prostie si drumul pustiu. Daca drumul permite,asa cum zice Mircea, de ce sa nu mergi putin mai tare? [Pt ca 2 radare luate fac cat o statie radio]. In vremurile bune, faceam drumul asta in 5 ore.

Mi se pare sadic, ca intr-un catun traversat de drum european, drept ca-n palma si vizibilitate maxima, cu populatie de 3 babe si 4 mosnegi sa ai limitare de 50 km/h si doua radare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu nu respect(am) niciodata vitezele legale. In localitatile de pe drumurile stiute mergeam la limita permisului (v_legal + 45 km/h) iar in afara, cat se putea. Motivul este cel de mai sus (cresterea pe cat posibil a vitezei medii si reducerea timpului, ca sunt lucruri mai bune de facut in viata decat sa stai in masina cu orele).

 

In ultima vreme insa o lasasem mult mai moale, din motive de prea multi soferi idioti si imprevizibili in jur. Dupa nenumarate iesiri in fata de pe banda fara asigurare, cai intalniti in mijlocul DN-ului, vazut pietoni imbracati in haine de culoare inchisa spulberati in mijlocul DN-ului de 4 benzi de alte masini pentru ca nu foloseau pasarela, idiot cu SUV care a facut intoarcere in 3 miscari pe mijlocul DN-ului, accident vazut live cu masina care-a intors peste cele 4 benzi de pe DN1, samd samd ... lasam pedala mai usor.

 

In afara se respecta limitele pentru ca "acordul" intre cetatean si stat e relativ de bun simt: eu cetateanul iti platesc taxele, tu statul imi asiguri drumurile ca eu sa ma pot duce unde vreau intr-un timp rezon. Am condus si eu prin afara, si intr-adevar acolo merge ecuatia cu distanta/viteza legala = aproximativ timpul pana la destinatie. La noi, n-am vazut niciodata intamplandu-se asta, chiar imi aduc aminte o data c-am plecat cu GPS-ul in bord si am ajuns la vreo 3 ore dupa timpul estimat. Cand pleci in concediu hai ca mai merge, da' cand ai treaba undeva iti cam vin pandaliile atunci cand vezi cum pierzi si pierzi si pierzi timp.

 

Ah, si pe langa lipsa infrastructurii, se adauga desigur si limitele de viteza puse la perpulis. Pe DN1 prin nu stiu ce comuna e o curba cu limitare la PATRUZECI. Mare, cu vizibilitate, cu tot ce vrei. PATRUZECI bai nene. Se ia lejer cu 100. Nu-s case aproape, nu-s pietoni, nu-s trotuare. In afara, cand vedeam indicator de 40, apoi urma si serpentina sau acul de par asa incat stiai ca ar fi cazu' sa respecti indicatorul, altfel te pescuiesc baietii din sant. La noi se pun limite de 30 pe drum drept cu vizibilitate, ca e ... ca e ... nimic. Si ca-n povestea cu Petrica si lupul, trece creierul pe "ignore" la limitele de viteza.

 

Acum insa cu radarele noi + foamea mare de bani, plus faptul ca voi schimba tipul de masina, cred c-o sa merg legal. Riscurile (integritatea proprie si timpul pierdut in caz de accident, amenzile din punct de vedere financiar) sunt prea mari si nu merita. Daca m-aude mama saraca, ma pupa de bucurie :mrgreen:

  • Like 4

Share this post


Link to post

WLAAD a puctat cel mai bine pina acum. Alea sint pericolele majoritare nu depasirea cu 20-30km/h a limitei...

Aia care merg cu 180-190, care taie curbele fara vizibilitate de timpiti, depasiri la risc maxim cu frinare din partea celorlalti participanti...BIZONII din trafic...

Alta aberatie carutele, tractoarele de pe sosele...simbata am evitat la limita o carutza de pe contrasens la care s-a speriat calul...

La astia sa le ia carnetul pt 1an cel putin... si/sau calul...dupa caz...headscratch.gif

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am votat Absolut Deloc si asta pentru ca niciodata nu respect limitele de viteza. Motivul este simplu: consider ca un sofer obosit/enervat este mult mai periculos decat unul odihnit, alert.

Exemplu recent Bucuresti->Radauti->Bucuresti, drum de un pic peste 1000km. La dus am mers singur, in legea mea(90-100km/h in localitati, 110-120 in afara lor) si am facut 6 ore si 40 minute, cu tot cu opriri, dintre care una sa mancam ceva si sa bem o cafea. Am ajuns acolo ok din punct de vedere al oboselii, chiar daca dormisem doar vreo 3 ore jumate inainte sa plec.

La intoarcere, desi cat am stat acolo m-am odihnit si am dormit ok in fiecare noapte, am mers in "coloana" cu inca cineva care mergea prin localitati cu 50-60km/h, de frica radarelor si in afara cu 100-110. Am facut pana in Bucuresti ceva peste 9 ore, obosit, sictirit si plin de nervi, oricat mi-ar placea mie sa conduc. Cam asta inseamna sa mergi legal in Romania: oboseala suplimentara, nervi, etc, numai de bine. Imi asum riscul unei amenzi insa aceasta posibila amenda nu ma determina sa ma tarasc ca melcul prin zecile de sate pe care trebuie sa le tranzitez.

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am votat ultimul. Motivele au fost expuse mai sus. Principalul lipsa infrastructurii.

 

Insa si depasirea asta a vitezei e foarte periculoasa daca nu este cu masura, de exemplu cand din contrasens vin coloane de masini, il prinzi pe unul care nu a apreciat corect viteza ta si intra in depasire sau nu apuca sa o termine si ala ai fost. Oricat ai fi de atent, sunt lucruri care nu se pot controla, oricat de mult crezi ca anticipezi ce vor face ceilalti participanti la trafic, tot il vei "citi" pe unul gresit la un moment dat si atunci viteza este un factor agravant, face diferenta dintre viata si moarte.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

(a se vedea limitarile la 30 pe ocolitoarea Brasovului)

pe langa lipsa infrastructurii, se adauga desigur si limitele de viteza puse la perpulis. Pe DN1 prin nu stiu ce comuna e o curba cu limitare la PATRUZECI. Mare, cu vizibilitate, cu tot ce vrei. PATRUZECI bai nene. Se ia lejer cu 100. Nu-s case aproape, nu-s pietoni, nu-s trotuare.

Alt exemplu, drumul la care face referire şi pe care îl descrie @Mihai aici.

drum de un pic peste 1000km. La dus am mers singur, in legea mea(90-100km/h in localitati, 110-120 in afara lor) si am facut 6 ore si 40 minute, cu tot cu opriri

La intoarcere, desi cat am stat acolo m-am odihnit si am dormit ok in fiecare noapte, am mers in "coloana" cu inca cineva care mergea prin localitati cu 50-60km/h, de frica radarelor si in afara cu 100-110. Am facut pana in Bucuresti ceva peste 9 ore

362 km din care 300 km E85.

Am mers ieri aproape regulamentar, adica 65-70 in localitati si 100- 110 in afara si am facut 6.5h

550 km (500 extraurban, 50km urban prin oraşele de pe traseu), mers -dpdv. al respectării vitezei maxime admise- peste 75% legal -> v.med. =40,9km/h :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Dupa cite stiu aproximarea GPS-ului cu IGO pe el e facuta cu limitele legale...

Daca nu o calc cel putin prin localtati cu 70-80 nu am sanse sa "respect" ce zice GPS-ul...

Asta pe E85 unde ai unde sa-i dai pe exterior lejer.

Daca mergi pe o sosea cu 1 banda pe sens si o caruta de sate...scoti 40km/h media sau sub...

Ma enerveaza la culme asta cel putin in concedii cind plec cu fetele.

Au rau de masina si cu cit merg mai mult cu atit nervii mei sint mai distrusi...

In loc sa fac drumul in sa zicem 4h il fac in 5h poate chiar 6h.

Si inca o chestie: daca mergi ca mortu' intervine monotonia, plictiseala etc.

Daca o calci ceva mai tare si i-ti solicita atentia conduci mult mai bine ...

Totul e sa o faci moderat cum au zis si citiva mai sus...viteza prea mare micsoreaza drastic timpul de reactie la greseli, mai ales a altora...

 

 

Share this post


Link to post

Pe E85, care cred ca e cel mai bun exceptie A-urile, se poate merge linistit cu 120-140 ext, si 80-90 localitati... multe din ele parca sint parasite 10000000.gif

Exceptie sate gen Motca unde in weekend si nu numai densitatea de ciorditor pe metru liniar de strada e maxima...acolo tre' sa mergi cu ochii ca cepele...

 

 

Maestre, Motca ( Cristesti) nici nu merita mentionata, acolo nici nu se cheama E85. O fi soseaua buna pana la Falticeni-Suceava, dar unde sunt alea 4 benzi? Pentru mine, E85 se continua pana la Iasi, nu pana la Suceava.

 

Altminteri, nu respect niciodata limitele de viteza, nu vreau sa ma enervez inutil la maxim.E mult mai periculos ca din plictiseala sa te uiti aiurea la peisaj decat sa dai bice si sa fii vigilent.

 

Pentru mine, "relaxant" inseamna sa nu dorm la volan.

Edited by Englishman
  • Like 1

Share this post


Link to post

S-a facut investitie grosolana in noile echipamente si trebue sa-si scoata bani pe ele asa ca, datii talpa! O sa va vina mintea la cap cind veti deveni pietoni. Nu fac referire la toata lumea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai dreptate coane. Am dat exemplu Motca pt ca e mai cunoscut 10000000.gif

Si intradevar de la intersectie spre Suceava cel putin primii 20-30km sint de kkt ... sat dupa sat... daca ai bafta la camioane si circulatie pe contrasens esti terminat... sau cresti consumul in depasiri la 4500-5000rpm 10000000.gif

Asa am facut vineri Iasi-Roman-Tg Neamt 10000000.gif 300km consum 30l GPL nu-i rau tinind cont ca Iasi-Roman ~90km de ex. l-am facut in sub 50min...

E85 drum f bun in comparatie cu restul asfaltului din Ro e Iasi-Bucuresti.

Din pacate am observat citeva gropi mici cei drept...inca... sper sa nu se agraveze...

Brasov-Sibiu iar bun , refacut dar pacat ca nu are benzi de urgenta. Curbe multe camioane destule ...greu cu depasirile...

Talpa se da, dar cu cap...altfel pui permisul la naftalina...sau masina intr-un copac/sant dupa caz...

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

Insa si depasirea asta a vitezei e foarte periculoasa daca nu este cu masura ...

Total de acord cu DJ-ul, am votat la fel. Problema nu o vad in depasirea cu bun simt a vitezei legale (acolo unde eu consider in mod justificat ca este OK sa o incalc - singurul risc fiind acela de a incasa o amenda (risc pe care mi-l asum si NU il injur pe Mr. Garcea)) ci in faptul ca foarte multi dintre soferi considera ca este o NECESITATE sa o faca, chiar si in curbe fara vizibilitate, peste dunga continua, cu trafic ce se apropie din sens opus ...

 

LE: DJ-ule, ce ai patit bre, te-ai cumintit ????

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

In primul rand, vreau sa zic ca eu merg de obicei legal.

 

De putintele dati in care depasesc viteza limita pe acel sector, o fac pentru ca:

 

  • ma plictisesc
  • amortesc
  • vizibilitatea este de kilometri intregi
  • fac drumuri lungi si nu vreau sa adorm la volan
  • limitele de viteza sunt calculate pentru Dacia din 1970 fara amortizoare
  • daca stau mai putin la volan, ma expun mai putin traficului si stresului
  • ma plictisesc
  • desi imi place sa conduc, nu imi place sa petrec multa vreme la volan
  • ma plictisesc

  • Like 2

Share this post


Link to post

Zmeule inseamna ca numai in parcare nu depasesti limita de viteza prrrr.gif24000000.gif

Sau intre 2 semafoare in timpul zilei...cu toate ca cu putin interes si acolo se poate...

  • Like 1

Share this post


Link to post

In schimb era sa ma fac praf mergand cu 70 in zona cu limitare la 90, pentru ca dupa o curba fara vizibilitate m-am trezit cu un tir care era in depasire (drum cu cate o banda pe sens)...

Ce se intampla daca aveai viteza mai mare, peste 90 ?

 

In primii 20 de ani am mers la record, fara incidente si fara amenzi. Din '93 ma feresc de cretinii de pe contra-sens (doar asa mai scriu pe aici), adica acolo unde altii ii dau in goarna, eu merg la limita de siguranta a mea si invers, adica unde altii merg incet eu merg mai repede. Nu-mi place sa calc frana, asa ca prefer constanta. Nu judec restrictiile de viteza pentru ca ele nu sunt in avantajul meu, unele sunt absurde, iar altele nu sunt respectate de catre cineva. Asa cum am mai spus, < 60 km/h in localitati este o viteza de omorat masinile si de poluare. Judecata ca toata lumea trebuie sa previna prostiile unora este paguboasa, oricum, prostia este infinita si bine raspandita. Dupa mine trebuie saltat carnetul pe minim 3 luni la orice incalcare a regulilor de circulatie (semnalizari, marcaje, prioritati, bautura, droguri), doar asa se va ajunge la respectarea lor.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

In primul rand, vreau sa zic ca eu merg de obicei legal.

 

De putintele dati in care depasesc viteza limita pe acel sector, o fac pentru ca:

 

  • ma plictisesc
  • amortesc
  • vizibilitatea este de kilometri intregi
  • fac drumuri lungi si nu vreau sa adorm la volan
  • limitele de viteza sunt calculate pentru Dacia din 1970 fara amortizoare
  • daca stau mai putin la volan, ma expun mai putin traficului si stresului
  • ma plictisesc
  • desi imi place sa conduc, nu imi place sa petrec multa vreme la volan
  • ma plictisesc

 

Cam la fel si eu! :thumbl:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cel mai mare deranj al acestor restrictii il reprezinta viteza mica prin sate sau ale localitati in care motoarele sunt omorate.

Este adevarat ca in tarile civilizate distantele mari sunt parcurse pe sosele care NU trec prin localitati.

Sunt multe adevaruri graite in posturile de mai sus, insa cand dai peste imbecili care nu respecta absolut nimic, si mai si circula cu viteze de incremenesti cand li se blocheaza acul vitezometrului, atunci te ia cu fiori.

Share this post


Link to post

Cica un "mosneag" la 70 si ceva de ani a fost prins cu 175km/h :)

Toline aveai dreptate prostia e bine raspindita vad si pe paliere de virsta :)

 

 

 

Share this post


Link to post

Eu am invatat sa respect limitarile de viteza acolo unde se cere din motive obiective si unde chiar si sa vreau nu pot sa o calc mai tare, insa in trafic nu prea imi convine sa stau dupa mormoloci.

 

Pentru mine, pe traseul pe care il fac zilnic de acasa pana la munca, adica 25 de km din care 20 extraurban si 5 in interiorul Galatiului, viteza de "croaziera" pana in oras este de 80-90 la ora cu mici exceptii cand trebuie sa execut cate o depasire si ajung si la 110. In Galati insa, nu sar de 70, de altfel nici nu imi trebuie mai mult ca sa imi respect programul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vom fi nevoiti sa respectam viteza legala fie ca ne place s-au nu. Noile radare vor impune acest lucru macar o perioada de timp.greenguy.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...