Jump to content
Sign in to follow this  
vladutz

Mi S-A Rupt Cureaua De Distirbutie La Espero 1.5 16 Valve, La Ce Sa Ma Astept?

Recommended Posts

salutare. urcam un deal cu a doua la vreo 5000 de ture, si dintr-o data so oprti brusc masina. am avzut ca so rupt cureaua de distributie. la ce sa ma astept? ma costa mult reparatu? merita oare sa-l repar sau sa pun alt motor? am gasit la 700 d lei.

Share this post


Link to post

In contextul in care ai gasit motorul la 700 ron si acesta este in stare buna de functionare, sunt de parere ca ar trebui sa-l pui pe ala.

De curiozitate cati km avea masina si cand i-ai schimbat ultima oara cureaua de distributie?

Share this post


Link to post

Nu stiu daca se merita sau nu dar parerea mea, acei 700lei care vrei sa-i "bagi" intr-un motor SH, care probabil necesita si ceva piese care deja trebuesc schimbate, eu, as investi acei bani pentru ami cumpara piese noi pentru motorul actual.

Share this post


Link to post

Da, buna idee cu reparatul. Motorul este muci inauntru daca cureaua s-a rupt la 5000rpm, e numai bun de fier vechi. CU motorul de 700ron vei avea pb la ITP daca nu il omologhezi.

Share this post


Link to post

Cit ar costa reparatia acelui motor? Spuneti si voi asa in mare cam cit, pentru ca eu asa face-o fara sa stau pe ginduri si in final stiu ca am un motor nou.

Share this post


Link to post

Andreib, se strica chiulasa nu si blocul motor, deci e putin exagerat sa spui ca s-a facut tot motorul muci.

 

Vladutz, iti trebuie asa (cu preturi ff aproxmative): curea(60), intinzatori distributie(140), garnitura chiulasa(30), 8 supape admisie(x20), 8 supape evacuare(x20), rectificare scaune supape(100), manopera (100) plus alte maruntisuri ca simeinguri sau garnituri. Deci sari de 750 de lei. In orice caz NU iti trebuie tot motorul, ITI ESTE SUFICIENTA DOAR CHIULASA. Chiulasa de Espero este aceeasi cu chiulasa de la Nexia aduse de afara si sunt pline dezmembrarile de ele. Si in plus, n-ai probleme la ITP sau RAR daca pui o chiulasa SH, merge treaba fff repede, iti mai trebuie garnitura de chiulasa si distributia. Manopera mai mica si intreventie redusa asupra masinii ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Pai si daca te ajunge 1000lei, eu cred ca-i mult mai avantajos sa "bagi" acesti bani in piese noi, decit sa investesti intr-un motor SH care, dracu stie de ce boli mai sufera. Pentru inceput ar trebui data chiulasa jos si vazut situatia cilingrilor, pistoanelor, etc.

 

Acum, depinde de ce vrea colegul, un motor cu care sa se tirie de azi pe miine sau, un motor care merge brici.

Share this post


Link to post

Un motor SH nu este obligatoriu praf si unu l in care bagi 1000 lei nu iasa neaparat beton.

Share this post


Link to post

Am trecut cu Leganza printr-o faza similara si motorul nu a fost facut deloc praf. Mai exact, s-au indoit 3 sau 4 supape, nimic altceva. Au schimbat cei din service 4 pentru ca una era sub semnul intrebarii si, la 15 lei buc., nu merita riscul. Probabil ca am fost eu mai norocos pentru ca, in acelasi timp, s-a prezentat in service un tip tot cu o Leganza si care avea blocul motor GAURIT !.

 

Dupa mine, daca blocul motor nu este spart, sansele de a repune motorul pe linia de plutire sint foarte mari. Eu unul nu as merge nici in ruptul capului pe ideea de motor SH montat fara revizie. Prin revizie inteleg demontare completa, rectificare supape, segmentare, etc. Una peste alta, realist vorbind, la un pret de achizitie de 700RON eu cred ca ai ajunge la costuri totale (deci achizitie + revizie) de cel putin 1500 - 2000 lei.

Share this post


Link to post

acuma am terminat de dat jos chiuloasa, mam chinuit vreo 3 ore singur acolo... am verificat supapele 2 din ele nu se inchid de tot. oricum maine le verific si restu cu benzina sa vad daca se inchid la fix. mam uitat la pistoane, se vede unpik ca so atins cu supapele, se vede urma. oricum trebe sa vad maine pe ziua si biela daca nu so indoit... sper sa scap cu bani putini :) ) daca nu iau motor, acela c l-am spus io cu 700 de lei i C20 NE. o fost pe calibra de 2 litri. asa cred ca se potriveste din ce am vorbit cu altii si mi-o spus. 

 

In contextul in care ai gasit motorul la 700 ron si acesta este in stare buna de functionare, sunt de parere ca ar trebui sa-l pui pe ala.

De curiozitate cati km avea masina si cand i-ai schimbat ultima oara cureaua de distributie?

 

motoru are 525 000d km :D . am luat curea d 2 sapt da am zis ca no schimb acuma   am zis sa mai stau... si so rupt :) ). asai daca mam zgarcit si nam mers sa mi-o puna cand am cumparat-o

 

 

.

Share this post


Link to post

Si daca gaseste un motor de la o masina data peste cap la 30-40 de mii de km?

Share this post


Link to post

Si daca gaseste un motor de la o masina data peste cap la 30-40 de mii de km?

 

am gasit unu care aduce din afara espero si le dezmebreaza , o zis ca un motor bun i la vreo 300 d euro, deasta 1.5 16 valve.

Share this post


Link to post

Eu as uita de motorul de Calibra (necesita multa munca pt. adaptarea lui la Espero plus omologare aproape imposibila cu reglementarile actuale), am un prieten ce detine un Espero pe care a grefat un motor de Calibra si in 3 ani n-a reusit s-o omologheze. Repara motorul actual daca blocul motor e in regula, schimba toate supapele, ghidurile si simeringurile de supapa, planeaza chiuloasa si fa-i si o segmentare, merita la kilometrii pe care ii are motorul.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

@vladutz: motorul de 1.5 DOHC de pe Espero a fost, in opinia mea, cel mai bun bun motor facut de Daewoo. Deteriorarile pe care spui ca le-ai gasit sint minore, nu cred ca bielele au fost afectate; sfatul meu este sa iti refaci motorul tau si sa uiti de alte variante. In afara de remedierea chiulasei, estimez ca te-ar mai costa cca 300 lei segmenti (unii buni), vreo 100-150 lei cuzinetii de biela si vreo 150-200 lei cuzinetii de palier. Adauga cca 100 lei garnitura de la baia de ulei si o sa ai un motor nou.

Share this post


Link to post

mersi de sfaturi domnu'. sper sa il termin cat mai rapid... ca in martie vreau sa vin la bucuresti la zilele 4 tuning la romexpo

Edited by Mircea
nu mai cita inutil mesajul anterior.

Share this post


Link to post

Am inteles ca motorul are 525.000.

Nu am inteles de cat timp nu a mai fost schimbata cureaua de distributie.

Share this post


Link to post

Am inteles ca motorul are 525.000.

Nu am inteles de cat timp nu a mai fost schimbata cureaua de distributie.

nu stiu de cat timp :) ) ca nu vreau sa ma fac de ras. (n-am schimbat-o deloc de cand am luat-o...)

 

 

 

Share this post


Link to post

rant.gif Pai si acum cate mii de km ai luat-o ? rant.gif

Chiar asa ai mers cu masina fara sa stii cand trebuie schimbata cureaua de distributie ?

Share this post


Link to post

rant.gif Pai si acum cate mii de km ai luat-o ? rant.gif

Chiar asa ai mers cu masina fara sa stii cand trebuie schimbata cureaua de distributie ?

 

ti-am zis nu vreau sa ma fac de ras. acu 25 000 d km. am luat-o ala mi-o zis ca o schimbat-o , oricum curea am luat da m-am lenevit si am zis c-o mai las unpik

Share this post


Link to post

... am luat-o ala mi-o zis ca o schimbat-o ...

 

Ceia ce afirma acel cineva care vinde o masina SH, motor SH, etc. = 0 (zero). Imediat dupa achizitionarea unei masini SH, distributia se schimba OBLIGATORIU + celelalte consumabile daca nu vrei sa ai surprize. Valabil pentru toata lumea.

Share this post


Link to post

Cred ca a priceput si vladutz acum ... Pacat ca prea tarziu.

Share this post


Link to post

. Imediat dupa achizitionarea unei masini SH, distributia se schimba OBLIGATORIU . Valabil pentru toata lumea.

 

E aproape corect ceea ce spui tu, insa, intreb:daca fostul proprietar iti arata factura de la service cu nr de inmatriculare al masinii scris pe ea si cu distibutia schimbata (eventual si alte consumabile ) tu o mai schimbi din nou? Eu zic ca nu are rost, poti sa te uiti la curea sa vezi cum arata si bafta, parerea mea.

Share this post


Link to post

Cum ar trebui sa arate o curea care nu trebuie schimbata si cum ar trebui sa arate una care trebuie schimbata ? Intrebarea este oricum retorica, cureaua trebuie schimbata oricum.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

... tu o mai schimbi din nou?

 

Eu DA, ceia ce am si facut. De-altfel si uleiul, cu toate ca era curat.

 

Eu cred in ceia ce vad cu ochii mei, prefer sa stiu cind si ce am pus pe masina. Cine crede in ceia ce i se spune de catre vinzator, o face pe barba lui.

 

Crezi ca cel ce isi pregateste masina pentru vinzare, este interesat in a investi intr-o curea de distributie sau ulei de calitate?

Share this post


Link to post

:o fftopic: si poate ca ar fi bine sa ne oprim aici. Daca va uitati peste anunturile de vinzari auto (site-uri de profil), aroape toti vinzatorii au reviziile facute la timp, la reprezentanta, piese inlocuite numai cu altele de origine, distributia schimbata cu maxim 500 km in urma, la fel si uleiul, bla bla bla.

 

In alta ordine de idei, nu va limitati exclusiv la curea ! La fel de bine putea sa fie o problema generata de role ... Ramin la ideea mea si anume ca la achizitionarea unei masini SH este necesara o revizie completa si serioasa.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...