Jump to content
Sign in to follow this  
nino

Masina Zgomotoasa

Recommended Posts

Se da masinuta din semnatura (Nubira 1 SX '99, 1.6 DOHC) care de ceva vreme a devenit cam prea zgomotoasa(desi pana pe la 2800 rpm imi place mult sound-ul...). Tobele finala si intermediara inlocuite cu... "chinezarii", racordul flexibil sudat prost in sensul ca este prea scurt (si tine galeria de evacuare "intinsa" cu ansamblu catalizator-intermediara), ulei GM 5W40 (6000 km), motorul e zgomotos parca si el, dar se pare ca tobele actuale au rol de amplificator de zgomote...

Acum: credeti ca principala cauza a "zgomotocicletei" mele sunt tobele? Ce tobe recomandati pentru "liniste" (Borla inox cap-coada sunt mai silentioase?)? Tot aici, va rog sa postati daca ati antifonat masini Daewoo, sub ele, in usi, in interior (plafonul?) si mai ales la "peretele de foc" (separatorul dintre habitaclu si compartimentul motor). Va rog sa dati efectiv solutii, exemple de materiale folosite, costuri, situatii do-it-yourself, poze si desigur, rezultatele pe care le-ati obtinut.

Multumiri anticipate tuturor!

[LE] :D istributia este schimbata in vara lui 2009, nu am cu ea nici 10000 km... Se poate sa fie piesele distributiei... zgomotoase sau distributia ne-pusa la punct? Mentionez ca masinuta trage bine, nu am intreruperi sau alte probleme...

Edited by nino

Share this post


Link to post

Da de la tobe face multa galagie... Si motorul poate sa fie galagios cu un ulei care nu i se potriveste..., ceva dus pe la distributie sau distributie obosita... salex a antifonat bine a lui Leganza... el stie cel mai bine care sunt rezultatele.

Daca te tine sa dai crocodilii pe o borla, desi nu cred ca fac pt Nubira poti sa le zici sa ti-o faca mai silentioasa, sau daca iei ceva original se aude foarte ok, adica e zgomotul destul de redus.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Bosal sunt tobe bune de daewoo, eu am intermediara. Walker am mai auzit de bine.

Borla sau altceva de inox de obicei e directa si face zgomot (frumos ce-i drept dar, dupa gusturi acum) :) .

Nu connex .

Share this post


Link to post

Bosal am finala (un an de zile) si e baraitoare (nu, nu e sparta...)... Intermediara e coreeana... Despre Walker am auzit si eu de bine dar cred ca sunt greu de gasit, cel putin pe la noi prin Slatina...

Edited by nino

Share this post


Link to post

Pe un alt forum am gasit o imagine cu harta sunetelor nedorite ce intra in habitaclu. Pentru a nu incalca regulamentul, o sa ma limitez la a enumera zonele cele mai critice:

1. Firewall, in special in urmatoarele zone: pedalier, pompa ambreiaj (daca e cazul), iesire coloana directie si furtune sistem incalzire/climatizare, suflanta (unde e cazul)

2. Stilp A stinga/dreapta jos

3. Usa sofer, jos

4. Consola mediana schimbator viteze/ cotiera (unde e cazul)

 

In functie de timp/buget se poate izola fonic intreaga masina :D

 

In ceea ce priveste esapamentul, dupa sistemul original al masinii cel mai multumit am fost de MAFEX. Nu am mai gasit nici in Bucuresti, deci nu stiu de unde ai putea face rost. Imediat dupa MAFEX, putin mai galagios insa cu o tenta usor sportiva placuta, as plasa WALKER. Am avut cindva finala si acum am mediana. In primavara urmeaza sa iau si finala WALKER. Recomand cu caldura, din experienta proprie, evitarea tobelor STELCO. Tabla goala, sunet de damigeana, nici un strop de material fono-izolant.

 

Tot in materie de esapament, de mare importanta sint elementele flexibile de sustinere a esapamentului. Pentru cei care vreti neaparat sa va convingeti de veridicitatea celor spuse, va recomand urmatoarea experienta: cind se mai incalzeste putin, inlocuiti elementele de prindere cu SIRMA. Dupa primii 100 metri o sa va dati seama de ce este important un cauciuc foarte flexibil. NU luati astfel de suporti dintr-un cauciuc tare pe principiul ca o sa tina mai mult. Cu cit este mai tare cauciucul, cu atit se transmit mai multe vibratii in caroserie. Incercati si o sa imi dati dreptate :) . De asemenea, nu luati suporti mai mari/masivi decit cei recomandati de constructor, veti avea aceleasi probleme.

 

In ce ma priveste, pentru insonorizare si izolare fonica am studiat foarte multe materiale. Pentru eliminarea vibratiilor de la imbinari am optat pentru clasicul Aluband. Peste acesta am aplicat un strat de cca 10mm de izolatie din cauciuc poros, foarte asemanator cu Dynamat Dynaliner. Rezultatele sint foarte bune in conditiile in care investitia totala s-a ridicat la cca 200 lei.

 

Astept sa se mai incalzeasca putin pentru a testa o solutie proprie (cum altfel :D ) pentru imbunatatirea firewall-ului. In functie de rezultate, o sa recomand sau nu :P

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Eu am luat Romcat Borla pt Cielo si nu e zgomotoasa.

Fac pt. Cielo, Espero, Matiz se poate sa faca si pt Nubira. Eventual una universala.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am aflat "de la cineva" (nu de la doi vecini...) ca la Pitesti, la Pilot Auto, se monteaza pentru Nubira tobe Borla Romcat inox (sunt reprezentanta Borla) de la finala pana la galerie, inclusiv. Costul, fara catalizator (probabil si fara accesorii / manopera) este in jurul a 1200 RON. O sa ma interesez mai indeaproape in momentul in care o sa am finante la dispozitie, ceea ce n-o sa fie prea curand... Probabil cu niste tobe Walker as iesi mai ieftin... ideea e cu cat mai ieftin fata de inoxul Borla... Mafex exista "ca si <<site>>" inca, cica si-ar vinde produsele prin reteaua Meteor...

Multumesc mult @Salex pentru idei, si eu banuiesc peretele de foc ca fiind unul din vinovatii "sound-ului" habitaclului, mai ales ca nu stiu daca izolantul din compartimentul motor (buretele acela) mai are proprietati fono-absorbante dupa 10 ani... Oricum, simt ca este nevoie de o antifonare si acolo, si la pasajele aripilor (mai ales in spate)...

Share this post


Link to post

100% corect, mea culpa ! Am uitat de bancheta spate si de pasajele rotilor !

 

In principiu, in aceasta zona, insonorizarea se face chiar prin bancheta. Dat fiind faptul ca pompa de benzina nu permite o izolare grozava prin capacul ala de plastic amarit, eu am aplicat si acolo Aluband. Accesul la pompa de benzina devine usor restrictionat insa, hai sa fim seriosi, cit de des se umbla acolo ???

 

Tot ce am postat anterior se refera la insonorizarea pe interior a habitaclului. Evident ca am dat citeva straturi de antifon si pe exterior, in special la contra-aripi. Au fost mai multe straturi pentru ca fiecare a avut alta compozitie, fiecare a avut targetul lui.

Share this post


Link to post

Apropo de ce zicea Salex, daca s-a umblat la cablul de vitezometru de curand, exista o bucsa de trecere care are prostul obicei sa iasa.

Share this post


Link to post

Nubira nu are cablu pentru vitezometru, dar admit ca prin in zona pedalierului intra multa "muzica" produsa de motor si tobe! Pe sub masina cu ce antifonez? Si cum, peste stratul deja existent?

Share this post


Link to post

Am mai "redus la tacere" o sursa de zgomot: rulmentii de la rotile din fata !!! Nu stiu cum am putut sa merg asa, dar sunetul nu l-am putut distinge de cel al tobelor de slaba calitate... Culmea e ca de-abia saptamana asta zgomotul s-a accentuat si la service au tras de toate alea si au ajuns la rulmenti... jale... se auzeau cum huruie de la 1 metru... Bine ca n-am stricat altceva (fuzeta?)! Oricum, "orchestra" din habitaclu e la volum mai mic acum... si repet, pana la 2800-3000 rpm, chiar imi place sound-ul... Se schimba treba insa intre 120-150 km/h cand trebuie data muzica tare...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...