Jump to content
Sign in to follow this  
Tytus

Probleme frana

Recommended Posts

De fapt problema e ca pasii in care mecanica de autoreglare apropie sabotii de tamburi sunt cam mari si la un moment dat distanta dintre saboti si tamburi devine prea mare pana cand mecanismul ala sa impinga iar sabotii mai aproape de tambur. Si in momentele astea pedala de frana are o cursa mai mare.

Share this post


Link to post

De ex. la Reno, piulita autoreglajului avea "dintii"foarte rari, asadar, am mers la strungar (un prieten) si am facut trei piulite (una o am si acum, dar nu stiu pe unde am pus-o) la aceleasi dimensiuuni cu cele existente pe masina dar cu "dintii"mai desi, in felul acesta reusind sa mentin in permanenta sabotul apropiat de tambur.

Share this post


Link to post

La voi tine sus frana sau trece de juma de cursa pedala ca sa se simta ceva?

 

Eu am schimbat acum 3 luni placutele, sabotii si lichidul, dar parca nu-s asa multumit de rezultat. Franele tin bine, nu am probleme, dar mi se pare cam lunga cursa la pedala comparativ cu altele :scarpin:

 

 

 

 

trece de juma de cursa ca sa se simta ceva

 

 

 

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Imi cer scuze daca am deschis un nou topic si nu am postat unde trebuia.

Problema sta in felul urmator... Nu imi tine frana pe rotile din spate, sabotii i-am reglat, cand trag frana de mana tine, cand apas pedala... nu tine.

Tamburii au putina uzura.

Dati va rog o parere de ce nu imi ajunge presiune la rotile din spate.

Sa fie oare de la repartitorul de sub masina?

Share this post


Link to post

Salutare.

Este topic special pentru probleme la sistemul de franare la Tico.

 

Aer in instalatie? Pistonas gripat?

Cum ti-ai dat seama ca nu tine la apasarea pedalei?

Share this post


Link to post

De ce zici ca nu tine? Eu stiu ca si cu pedala apasata la maxim,rotile de pe spate nu se blocheaza(cel putin cu motorul oprit)

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

La mine se blocheaza alea spate definitiv cand apesi frana.Chiar si fara greutate.Dar am avut si interventii serioase pe spate(schimbat pistoanele,saboti,tamburi,lichid+o piesa-clema la autoreglaj).

Share this post


Link to post

La mine s-au schimbat doar sabotii,cablul de frana si lichidul. Nici cu frana de mana nu pot bloca spatele. Din ce am vazut,nu se putea regla sa tina mai tare cand era frana apasata dar sa nici nu frece in gol.

La apasarea pana la capat a pedalei,rotile ar trebui sa se blocheze indiferent de viteza?

Share this post


Link to post

Daca nici cu frana de mana nu poti bloca spatele,problema sigur e la autoreglaj.Eu zic sa schimbi mecanicul.Nu stiu in mers cum sta treaba,dar pe rampa de test la itp,cand am apasat frana efectiv spatele dansa cu rotile complet blocate.Nu avea greutate suficienta ca sa opreasca in loc chestiile alea,dar rotile erau complet blocate.Apasare energica pana la fund pe pedala de frana.Nu stii niciodata cand ai nevoie.De exemplu dai de unul la care nu functioneaza pozitiile pe frana.

Share this post


Link to post

Buna seara!

 

Am si eu o problema la Tiocozaur si voiam sa va intreb pe voi ca ,na, aveti mai multa experienta! Acum 4 zile citeam pe forum legat de frana de mana si mi-am dat seama ca la mine tine cam foarte prost, cursa este foarte mare si tre sa trag sanatos si mancat bine de ea ca sa imi blocheze rotile! M-am apucat sa o demontez, m-am chinuit ceva ca mi-a iesit oala cu tot cu placute , sigurantele cu arc care tin placutele la locul lor sunt cam ruginite si au cedat, per sa nu mai fi fost vre-un surub ceva care nu mai e acolo... in fine concluzia este ca nu prea mi-a placut cum arata! Poze ca desteptul n-am facut dar vreau sa imi schimb placutele la ambele roti+toate arculetele si sigurantele de pe acolo! Prostia pe care am facut-o e ca am apasat pe frana cu placutele la locul lor dar fara sigurantele acelea inainte de a pune oala si mi-a cam iesit lichid pe acolo , in fine am pus la loc tot, am completat lichidul de frana si cursa era f lunga, aproape ca imi atingea podeaua!

 

In fine, e montata la loc , numai D-zeu stie cum am pus sigurantele sa stea ,am pus lichid, primele 2 zile pedala se apasa f mult, era cursa f mare, acum vad ca de ieri si-a revenit...

 

Intrebarea mea este urmatoarea: Daca imi iau toate piesele pt frana de spate, st+dr , stiind ca m-as descurca, d.p.d.v. mecanic o scot la cap? Ma gandesc sa nu fie o masuratoare sau ceva care un mecanic ar sti sa faca si eu nu, pt ca tocmai am scos-o din service cu toata fata refacuta(Planetare, capete de bara,bucsi, bara stabilizatoare,bielete,pivoti...tot tacamul) si sincer ma seaca, nu am un servici extraordinar platit si daca pot sa rezolv o fac eu daca nu... o sa o duc, candva!

 

Si voiam sa va intreb cum se face schimbul de lichid de frana +lichidul de racire si aerisirea la frane.Lichidul de racire are ceva in el, ca un fel de alga... pana acum nu mi-a facut probleme dar nici nu vreau sa imi faca!

 

P.S. Am fost la service Daewoo in dorobanti si am intrebat de placute st+dr si a zis ca sunt cam 1 mil si cevaa(vechi) si reglajele pe undeva pe la 15-20... nu a fost exacta total dar voiam sa va intreb orientativ daca stiti cum e ca pret si ca ,calitate.

 

P.S. 2 Off Topic: Scuze daca nu am fost coerent sau daca nu am povestit corect dar sunt la munca si aseara am avut probleme cu bunica si nu prea am dormit!

Share this post


Link to post

Bineinteles ca poti sa o faci. Ai nevoie de un Manual de service.

Share this post


Link to post

Am Manualul de service in engleza, dar voiam sa va intreb cum se face ca la manual nu scrie ce reglaje trebue facute exact... si nu vreau sa raman la 50 fara frana sa fac :wallbanger:

Edited by catastelea

Share this post


Link to post

desfaci pe rand aerisitoarele si dai la pedala pana cand iese numai lichid curat

Share this post


Link to post

Salutare !

 

Bineinteles, poti sa faci toate astea, dar daca stii ca nu te pricepi foarte bine, cel mai bine este sa nu pui mana si sa lasi pe altul care stie. La frane, parerea mea, este de-a dreptul sinucigas sa umbli si sa-ti mai ramana piese...dupa.

Ai grija !

 

Respect !

 

P.S. Uite, si ca sa vezi ca nu ma arunc degeaba in afirmatii, iti dau cel mai concludent exemplu; eu.

M-am apucat sa desfac centura de siguranta, ca nu-mi placea mie cum se "misca" si desi pe unul din capace scria foarte clar "do not open", eu am facut-o totusi. Mi-a sarit arcul in toate directiile si, evident, nu mi-a mai iesit sa-l pun la loc. Daca are cineva o schema sau are habar cum s-ar pune la loc arcul, zic saru' mana de pe-acum, daca nu , o sa iau drumul magazinului de piese, unde am gasit centura la 100 Ron, noua.

Sau daca are cineva una disponibila,merg si pe varianta asta. :)

Edited by free_spirit

Share this post


Link to post

Salut!Stie cineva unde pot gasi sistemul de auto-reglaj pentru frina spate Tico?As avea nevoie de clema si surubul cu piulita dintata.Si cuiul care tine ferodurile fixate(cel care este montat in interiorul unui arc prin invirtrire),ale mele aproape s-au mincat de la rugina.Multumesc

Share this post


Link to post

ms mult ma gindeam sa le caut la farmacie :P Normal ca la un magazin pt piese tico doar ca am fost la vreo doua si mi-au spus ca nu au avut niciodata asa ceva,deocamdata imi merge asa nu stiu pentru cit timp.Am sa mai incerc la Radacini poate gasesc acolo.

Share this post


Link to post

Greu de crezut ca cineva sa aibe in magazin ansamblu regulator, doar doua posibilitati vad: faci comanda la vreun magazin de piese suu la dazmembrari.

Share this post


Link to post

Am mai postat si in alta parte dar poate aici ma ajuta cineva mai repede. Cine stie cum se scoate discul de frana de pe fuzeta? trebuie ceva pentru depresat?

Sau macar un link catre un manual care sa arate si procedura nu numai partile componente. Va multumesc

Share this post


Link to post

Foarte utile informatiile si multumesc pentru ele insa la mine pistonul nu are nimic, verificat la schimbarea placutelor, nu cred ca s-ar misca pistonul de la etrier daca bat de cateva ori in suruburile alea mari.Ma gandesc ca ar trebuie sa ii fac o aerisire la frane dar habar nu am cum (nu am mai facut decat la dacie si asta cu multi ani in urma).Daca este cineva binevoitor sa ma ajute, locuiesc prin zona Dna Ghica dar pot veni oriunde.

Share this post


Link to post

salut am si eu masina de 2 saptamani si am probleme cu frana...adica franez si nu blocheaza rotile , mai ales ca apas foarte tare pe pedaua de frana...ce pot face sau mai bine spus ce sa verific , am facut aerisirea si la roti si la motor la servo ca sa fiu sigur ca nu am aer pe instalatie ! poate fii de la uzura placutelor de frana? am sa ma bag in week sa verific, astept cateva indrumari din partea dumneavoastra! Numai bine!

Share this post


Link to post

Cauzele pot fi multiple. De-abea ai cumparat masina si nu-i stii trecutul, cred. Sistemul de frinare si directie sint primele obiective sa zic asa, carora trebue dat importanta. La sistemul de frinare ar trebui verificat absolut TOT ce tine de acest sistem, iar piesele, daca este cazul se inlocuiesc fara regrete. N

Share this post


Link to post

Cauzele pot fi multiple. De-abea ai cumparat masina si nu-i stii trecutul, cred. Sistemul de frinare si directie sint primele obiective sa zic asa, carora trebue dat importanta. La sistemul de frinare ar trebui verificat absolut TOT ce tine de acest sistem, iar piesele, daca este cazul se inlocuiesc fara regrete. N

 

 

ok , multumesc! am mers putin cu ea ...tocmai din cauza franelor pentru ca nu imi plac cum tin, am sa ma bag la verificari si sa vedem care este problema ! Numai bine!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...