Jump to content
Sign in to follow this  
Tytus

Probleme frana

Recommended Posts

Salut,am o problema la celebrii tamburi spate de la Tico :D upa ce masina a stationat 1 saptamana in conditiile actuale de frig si umezeala,fara frana de mana trasa,tamburii spate s-au blocat(cred ca a corodat materialul de la frig),s-a mai intamplat si altadata,dar isi revenea cand plecam(se auzea un "poc" din fiecare tambur si se debloca),de data asta nu a fost asa usor,cel din stanga a facut "pocul" si s-a deblocat,cel din dreapta parca era sudat si rezultatul a fost roata blocata,dupa ce am pus un pasager in spate pe partea respectiva si cu miscari repetate fata-spate,am reusit sa deblochez si tamburul drepta,dar acum incep problemele:pedala este mai moale si tine cred ca numai fata,frana de mana este la fel,foarte moale si tine doar la capatul cursei(care s-a marit),iar cand am plecat se mai aude un zgomot ciudat in tambur si cateodata , la frana mai brusca,pedala face valuri si se aude un zgomot mai puternic tot din acelasi tambur.

Are cineva idee ce s-a rupt,inamplat pe acolo?(totul de la frig si materialul prost al tamburiilor estimez),toate aceste probleme,repet,s-au intamplat cu masina in stationare fara frana de mana strasa(stiu ca se blocau la frig de la frana de mana trasa).

Am verificat lichidul de frana,nu a pierdut nimic,masina are 47k km.

Astept sugestii , va multumesc anticipat.

Edited by Tytus

Share this post


Link to post

Desfa tamburul sa vezi ce e acolo, sau mai bine mergi la service, probabil sabotul trebuie inlocuit.

Share this post


Link to post

S-ar putea sa nu fie numai sabotul. Si oala poate fi zapacita daca ai mers cu "frina trasa".

Am patit-o...sa nu uit verifica si rulmentul sigur a ramas fara "zeama" pe el si ai mers cu el asa.

Eu am schimbat tot spatele de la o roata blocata...tamburi, saboti, rulmenti, cablu frina de mina. (am schimbat si pe cealalta parte cu toate ca inca mai mergeau, dar nu ar fi "lucrat" la fel)

Share this post


Link to post

Se poate ca cilindrul receptor sa fie blocat ,sau putin probabil arcul de readucere rupt !Sabotii ar trebui sa mai tin inca pe atat asta daca nu s-au uzat inegal datorita blocarii cilindrului si sa stii ca sunt de buna caliate (banuiesc ca sunt originali la kilometrajul tau ).In 11 ani ai demontat vre-o data tamburii sa faci curatenie pe acolo ?

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

Se poate ca cilindrul receptor sa fie blocat ,sau putin probabil arcul de readucere rupt !Sabotii ar trebui sa mai tin inca pe atat asta daca nu s-au uzat inegal datorita blocarii cilindrului si sa stii ca sunt de buna caliate (banuiesc ca sunt originali la kilometrajul tau ).In 11 ani ai demontat vre-o data tamburii sa faci curatenie pe acolo ?

Sabotii au fost schimbati 1data din ce tin eu minte,curatienie s-a facut la fiecare revizie,ajung maine in service si postez dupa,10x de raspunsuri.

Share this post


Link to post

Ai grija sa nu mergi cu viteza pana ajungi la service. Daca e "ferodoul" dezlipit de pe sabot iti poate bloca roata in mers.

Share this post


Link to post

Ai grija sa nu mergi cu viteza pana ajungi la service. Daca e "ferodoul" dezlipit de pe sabot iti poate bloca roata in mers.

10x,am mers oricum cu 40 la ora max...

 

Am fost la service,cum banuiam,un sabot era dezlipit de tot(nu inteleg de ce nu se mai nituiesc...),iar la celalalt tambur era o bucata din feredoul de pe sabot rupta,am inlocuit setul nou si stanga si dreapta(40ron setul,chiar decent),si acum parca tine mai bine spatele decat fata,concluzia este fericita,multumesc pentru raspunsuri.

 

PS:acum mi-am invatat lectia, cand nu merg mai mult timp cu ea si este frig/umezeala afara, o sa misc de ea fata-spate sa nu mai faca priza materialele,chiar daca sta cu frana de mana lasata.

Edited by Tytus

Share this post


Link to post

Imi cer scuze daca postez aiurea, dar am si eu o intrebare.

De vreo doua zile, la franare aud un huruit pe spate, care dispare dupa inca vreo 3-4 franari ... initial m-am gandit ca de la umezeala s-a depus un strat de rugina pe tambur sau mizerie dar ar fi trebuit sa nu mai faca asa ... si nici frana de mana nu tine foarte bine.

Deci, ar cam trebui sa schimb sabotii, nu?

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Faptul ca frana de mana tine mai sus inseamna o uzura a sabotilor.Sabotii trebuie sa tina pana in 100k km fara problme daca se merge decent . Demonteaza tamburi isi vezi ce este acolo !

Share this post


Link to post

Schimba sabotii de urgenta,mai patesti si alte minuni.Pe mine nu m-au tinut 1 an(8luni),dar am pierdut nr. de km.

Share this post


Link to post

Saboti prosti, macanism necuratat si neuns, pistonase care nu mai lucreaza pe toata cursa.

Tico-ul meu din anumite motive a stat nemiscat 1 an cu frana de mana trasa. Un pocnet scurt si s-au deblocat sabotii.

Share this post


Link to post

va salut!

 

am si eu o problema cel putin ciudata la tico al meu...

am luat masina acum citeva zile.

cind am luat-o avea frina cam moale si cel de la care am cumparat-o mi-a zis ca trebuie aerisita.

am facut vreo 200 de km fara probleme iar azi dupa ce am aerisit-o am plecat in probe.

la prima frina rotile se blocau bine numai ca pedala de frina a inceput sa se inmoaie si sa se intareasca singura in timp ce frinam si in acelasi timp se auzea un zgomot puternic la roata dreapta spate ca o bataie in acelasi ritm cu miscarile pe care le facea pedala.

am dat tamburul jos si cilindrul de pe roata respectiva pierde lichid.

am cumparat altul nou si am incercat sa il schimb dar inca nu am reusit pt ca sint strinse foarte tare conductele.

intrebarea mea e -- e posibil ca din cauza pierderii de lichid pe la cilindru sa am socurile alea in pedala de frina???

acu eu ma gindesc ca poate scapa presiunea in trepte si si sabotii lovesc in tambur,de aia se aud si busiturile alea la roata respectiva...

mai are cineva vreo alta varianta??

mentionez ca toate arcurile de la saboti sint la locul lor iar ca uzura sabotii sint cam la jumate...

tamburul nu cred ca avea cum sa se ovalizeze asa singur in 2 zile cit a stat masina...

Share this post


Link to post

Ca sa desfaci conductele de frana:

Iei o cheie inelara de 10. O tai cat sa intre pe conducta. Pui cheia pe piulita. Stangi de cheie cu un cleste papagal cat poti si tragi de cheie. Daca nu faci asa o sa se strice piulita si o sa trebuiasca sa schimbi si conducta pana la racordul de la puntea spate.

 

Cat despre problema ta, schimba pistonasul, curata bine mecanismul si daca mai face mai vedem.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai verificat ambele roti? eu am avut aceiasi problema recent. pedala moale si tare in repetate randuri se poate datora desprinderii ferodourilor de pe saboti, asta a fost cazul meu. Daca nu mare grija cu conductele, dobitocul de mecanic mi le-a facut praf si cunt cam 80 ron cele de pe spate. Recomand in bucuresti magazin de piese King auto din incinta targului vitan, sunt cele mai ieftine.. si baiatul de acolo e de treaba e magazinul lui. Recomand schimbarea ambilor cilindrii sa nu mai ai probleme, investitia este de 35 ron bucata , dar vezi ca unele au inauntru un tip de arc simplu si unu cu ceva de plastic in capete , il recomand pe al doilea pt ca micsoreaza cursa la pedala.

Share this post


Link to post

intr-adevar asta a fost si la mine...

azi dupa mari chinuri si multe inventii am reusit sa desfac conductele de frina pe dreapta si sa schimb cilindrul...

dupa aia am zis sa desfac si celalalt tambur sa vad ce e si pe acolo si surpriza...cind am scos tamburul ambele ferodouri erau dezlipite de pe saboti.

asa ca am cumparat un set de saboti si i-am schimbat pe ambele parti(60 de lei setul de 4).

in plus am gasit si un pistonas blocat la cilindrul de pe stinga pe care l-am scos,am curatat bine cu un smirghel fin de 2000 si cilindrul si pistonasul si le-am pus la loc.

sper sa nu curga dar nu am mai gasit nou pe stoc la nimeni si pe aici nu gasesc sub 55 de lei.

oricum,o sa-l tin sub observatie...

ar mai fi o chestie...cind fac pedale repetate la frina si motorul e pornit la relanti,acesta da sa se opreasca,se bilbiie...

eu stiam ca atunci cind frinezi trebuie sa creasca putin turatia,nu??

m-am uitat dupa furtune de vacuum sparte sau crapate dar nu am vazut...

vreo idee,ceva?

Share this post


Link to post

In ultima perioada nu prea am mai mers cu masina si imi raman blocate franele fata, nu foarte rau insa se incing foarte tare. Am fost la un service din Bucuresti si mecanicul de acolo mi-a spus ca este nu stiu ce piesa de la etrier de vina, ca ramane blocat mai ales datorita substantelor cu care au dat pentru zapada. Daca lovesc cu ceva in etrier se deblocheaza imediat, frana tine bine, parca un pic cam sus, dar trebuie sa ii fac ceva mai ales ca o sa am nevoie in weekendul acesta.

Daca stiti ceva ce m-ar putea ajuta ar fi de mare folos.

Share this post


Link to post

Se blocheaza cilindrul in etrier. Ca solutie de urgenta, da roata jos, verifica garnitura dintre cilindru si etrier, daca e rupta si a intrat mizerie curata cat poti si incearca sa bagi cu o seringa putin lichid de frana pe sub garnitura, cu rol de lubrifiant. Dupa, pune o frana si te intorci la roata sa impingi cu o surubelnita dreapta intre placuta din exterior si discul de frana ca sa fortezi cilindrul sa intre inapoi in etrier 1-2 mm nu mai mult. Repeti de cateva ori, treci si la cealalta roata si daca ai noroc se deblocheaza cat sa poti folosi masina. Daca murdaresti discul de frana cu lichid sau cu alt lubrifiant curata-l bine inainte de a monta roata.

Dupa weekend du-te in service pentru curatare/inlocuire cilindrii, garnituri etc., solutia data fiind doar provizorie.

 

Spor la treaba. Sa revii cu detalii.

Share this post


Link to post

Pistonasul de frana din stanga si-a dat duhu'. post-18181-127442485077_thumb.jpg

Am dat fuga la magazin si mi-am cumparat pistonas Metelli, arata ok. post-18181-127442486815_thumb.jpg

Montajul a durat cam o ora dar a fost nevoie sa ma intrebuintez serios pentru a putea sa scot intreaga teava din pistonas. Noroc ca am vazut acum cativa ani buni la un mecanic batarn cum se face.

Daca tot am ajuns la magazin mi-am luat si o curea de alternator, asa, ca sa fie... post-18181-127442489588_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Buna baieti,..probleme cu franele

Am luat joi un set de reparatii pompa frana tico (defapt doua seturi, de 20,6/0 si 22/23 mm).Buuun..desfac pompa sa schimb garniturile si surpriza, astea de le`am cumparat erau prea mari. Sun la magazin, le spun problema si`mi zic ca ei numa asa ceva au pt Tico. Ma duc la alt magazin, la fel. Pana la urma le-am pus cele mai mici , alea de 20,6mm. Montez pompa,bag lichid DOT3, eu pedala, tati jos la aerisit. Si dai,si dai, si dai si tot era aer in instalatie. Ciudat ca atunci cand aerisea, iesea lichid, si la sfarsit cand eram cu pedala la fund, iesea si un fas de aer. Dupa vreo 40 de minute de aerisit si febra la dreptu` am lasat`o asa. Rezultat: pedala de frana merge cam 3/4 fara sa simti prea mare lucru si dup`aia prinde putin. Placutele si sabotii i`am schimbat acu vreo o luna, lichid nu pierde.

 

Nu cred sa fie garniturile de vine pt ca si inainte de a le schimba tot cam asa facea...putin era mai buna frana (oricum nu bloca rotile).

 

Vreo idee?

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema...am pus garniturile vechi + aerisit si merge super ;)

Share this post


Link to post

La voi tine sus frana sau trece de juma de cursa pedala ca sa se simta ceva?

 

Eu am schimbat acum 3 luni placutele, sabotii si lichidul, dar parca nu-s asa multumit de rezultat. Franele tin bine, nu am probleme, dar mi se pare cam lunga cursa la pedala comparativ cu altele :scarpin:

Share this post


Link to post

Intinde putin cablul franei de mana (sa prinda ceva mai jos) si, desi pare ciudat, cursa libera a pedalei de frana se va micsora.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Cursa pedalei si cursa libera a acesteia, sint doua chestii diferite. Sub nici o forma reglarea frinei de mina nu poate influenta in nici un fel cursa libera a pedalei. De obicei, cursa lunga a pedalei de frina se datoreaza uzurii unor componente ale sistemului de frinare cum ar fi: discuri, tamburi, placute, saboti si/sau funtionare incorecta a sistemului de reglaj automat al sabotilor de frina. Daca reglam maneta frinei de mina foarte jos, obtinem urmatoarele: tensionarea cablurilor care, prin intermediul pirghiei de actionare a sabotilor, apropie sabotii de tambur (ceia ce e foarte bine, dar acest lucru ar trebui sa-l faca ansambul regulator, adica, sa pastreze permanent o distanta cit mai mica intre sabot si tambur) tot-odata obtinind o cursa mai mica a pistonaselor cilindrilor de unde si o cursa mai redusa a pedalei de frina. :uff:

Share this post


Link to post

Intinde putin cablul franei de mana (sa prinda ceva mai jos) si, desi pare ciudat, cursa libera a pedalei de frana se va micsora.

 

Da,rectific: Cursa pedalei de frana se va micsora. Si sustin ca asa e. E drept ca autoreglajul ar trebui sa reduca automat distanta saboti-tambur, dar la Tico autoreglajul asta e cam de rahat si cel mai bine "autoregleaza" cand scoti tamburii si-l actionezi cu mana.

Share this post


Link to post

Autoreglajul ala are si el limitarile lui, indiferent de model. Este bine ca, din cind in cind, sa se desfaca si sa se curete ca lumea tamburii + reglaj frina mina.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...