Jump to content

 

Photo
- - - - -

Reglaj Culbutoare


  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#1 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 08 January 2010 - 13:39

Satutare tuturor.Sunt nou pe acest forum si am tot cautat dar nu am gasit sau nu m-am descurcat sa gasesc cum se regleaza culbutorii.Masina este matiz din 2006, apare eroarea de check in bord nu se mai accelareaza si merge ca un tractor la ralanti.Am fost la service la ei si au zis ca trebuie sa regleze culbutorii dar nu au timp acum si sa vin nu stiu cand. Acum eu vreau sa stiu cum se regleaza, care sunt dimensiunile la admisie si evacuare si care e ordinea de aprindere si care e pistonul nr 1, cel din stanga sau cel din dreapta cum privesti din fata masinii.
Operatia o sa o fac eu dar imi trebuie datele.Multumesc frumos si sper sa nu fi gresit si sa fi redeschis o discutie care a mai fost dar eu am cautat si nu am gasit.O zi buna tuturor si drumuri bune.
  • maryanglx likes this

#2 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 08 January 2010 - 13:56

- 0,15 +/-0,02;
- 0,32 +/-0,02;
- stanga.

Ce cod de eroare era stocat in ECM ?

#3 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 08 January 2010 - 14:16

Multumesc de raspuns.Nu stiu ce cod de eroare, nu mi-a spus acum un an la fel a facut si a zis ca de la benzina , a sters eroarea aia si gata.Dar acum a zis ca de la culbutori, caa trebuie reglati ca nu isi mai face admisia cum trebuie.Si cum stiu daca pistonul este la finele compresiei? Banuiesc ca trebuie sa fie un semn nu?Eu am descarcat un fisier dar era pt Tico.Si dupa ce fac la pistonul 1 care urmeaza dupa?Sper sa nu fiu stresant in insistenta.Inca o data multumesc de raspuns.

Attached Files



#4 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 08 January 2010 - 14:28

De ce nu descarci manualul de la Matiz ? http://www.gmclub.ro...le&fromsearch=1

#5 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 08 January 2010 - 16:27

Perfect.Este exact ce cautam, multumesc mult.Sincer nu ma asteptam sa fie asa eficient forum-ul, dar se pare ca m-am inselat.Am primit raspunsul si rezolvarea mai repede decat as fi sperat.Multumesc mult.O sa fac reglajul si o sa va tin la curent.Numai bine.

#6 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 13 January 2010 - 17:27

Salutare. Am revenit cu detalii privind buna functionare a masinii.
Mi-am facut putin timp si am reusit sa desfac capacul de la culbutori si sa ii verific. Toti culbutorii erau reglati, am rotit motorul si am incercat cred ca de 10x si erau perfecti reglati.Am remontat si am fost la sevice mi-au sters eroarea si masina merge la fel.La pistonul nr 1 cand scot fisa nu se cunoaste nici o diferenta, iar bujia este foarte afumata.Bujii am incercat vreo 5 noi noute iar fise la fel.Scanteie da caci am incercat cu o bujie afara si da scanteie.
Acum vine si intrebarea mea , sa fie oare o supapa care nu mai inchide? Ar trebui sa ii fac n test de compresie si sa vad ce iese.Altceva nu stiu ce sa ii mai fac. O seara placuta si numai bine tuturor.



#7 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 13 January 2010 - 17:57

Ce coduri de eroare erau ? Discutam pe ipoteze in absenta lor.

#8 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 14 January 2010 - 16:54

Nu a vrut sa imi zica exact codul sau nu a stiut sa o faca a zis doar ca ii da arderi incomplete sau care nu sunt in parametrii.



Cand l-am intrebat de eroare sa imi zica codul pt a vi-l spune a sarit ca ars ca e disperat de forum-uri ca sunt numai informatii eronate.Sa nu mai spun cand i-am zis ca am reglat eu tachetii ca mai avea putin si imi sarea in cap ca de unde stiu eu ca trebuie 0.15 si 0.32 , ca asa ceva nu exista nici la tractor . Iar dupa ce a cautat el in hartiile lui a vazut ca intradevar asa e. Asta e , sunt numai mecanici bine pregatiti peste tot. Oricum a ramas tot ca el , sa ma duc sa reglez culbutorii acolo ca sigur nu i-am reglat eu bine.

#9 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 14 January 2010 - 17:00

Ti s-a mai aprins de atunci Check Engine? Masina merge in continuare la fel de prost insa fara check aprins?

#10 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 14 January 2010 - 17:43

S-a aprins dupa primi 50m. Cateodata licare cateodata sta pur si simplu aprins.Cand licare masina merge fff prost , cand doar sta aprins merge un pic mai bine.Ieri i-am pus un aditiv pt curatire in combustibil si am forjat-o putin dar degeaba.Daca totusi ar fi o supapa ar trebui sa dea si rateuri dar ea nu da.
  • iuliu m. and Angel69 like this

#11 capicapitan

capicapitan

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:craiova
  • Auto:mercedes
  • Model:e klass
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:cs5555al

Posted 17 January 2010 - 00:58

Am rezolvat problema , era injectorul de la cilindrul numarul 1 care curgea pur si simplu.Am inlocuit injectorul , am sters eroarea si totul e foarte bine.Multumesc pentru raspunsuri.Numai bine tuturor.


  • Angel69 likes this

#12 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 31 August 2010 - 08:55

Poate sa-mi spuna si mie cineva cand(nu ca interval de km ci ca repere auditive) ar trebui reglati culbutorii? Intreb pentru ca mi se pare mai zgomotos in sarcina motorul decat il stiam eu (zgomotos=tacanitor), tacanitul injectoarelor fiind acoperit de un tacanit metalic care pare sa vina din capacul chiulasei. Mecanicul la care ma duc mi-a zis ca nu trebuie reglati, ca asa trebuie sa faca el, sa tacane insa am vazut matizuri la care in sarcina acest tacanit nu apare iar cam toate Spark-urile auzite de mine sunt mult mai silentioase si n-or fi toate cu motor de 1.0. La ralanti intr-adevar, injectoarele se aud mai pregnant(tacanit metalic aproape insesizabil) insa in sarcina sau ralanti accelerat tacanitul devine metalic, ascutit.
Masina are 60.000km rulati.

Edited by closchkutza, 31 August 2010 - 08:56.


#13 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 31 August 2010 - 09:15

Reglajul se face de cate ori este nevoie, verificarea ar trebui facuta la fiecare 15k km. Prima data verifici ce au facut in fabrica, apoi nu mai este nevoie pana la 45k km, ca nu apare joc. Apoi, poate aparea uzura sau joc din strangere. Deobicei, n-o face cineva pana nu aude zgomot sau pana nu schimba cureaua. Altii n-o fac nici atunci, desi operatiunea este simpla, de curtea blocului sau de orice atelier neautorizat.

#14 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 31 August 2010 - 09:22

La masina mea nu a umblat nimeni acolo de cand a facut-o ma-sa. De fiecare data cand am sugerat ca ar trebui verificati si culbutorii mi s-a spus ca nu e nevoie, ca asa tacane el(motorul) si ca e normal.
Zgomotul ala(care ar trebui sa atraga atentia) cum ar trebui sa fie?

Asa se aude la ralanti normal, cu motorul cald. Cu el rece, culmea, este mai putin tacanitor.



Edited by closchkutza, 31 August 2010 - 10:17.


#15 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 31 August 2010 - 09:54

Lasa diagnoza de zgomote de pe net, cumpara o garnitura de capac si verifica jocurile. Cand dai jos capacul, sa-l speli la interior, mai ales la nivelul sicanei de la ventilarea carterului, sa elimini depunerile de acolo.

#16 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 31 August 2010 - 10:17

Inca o intrebare: este mai bine de facut cu motorul rece-rece sau cu motorul cald?

Merci.

#17 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 31 August 2010 - 10:26

N-are importanta.

#18 niki

niki

    Forumist

  • Membru
  • 434 posts
  • Din:Buc
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:cu 2 cifre si 3 litere

Posted 31 August 2010 - 13:55

La service (cand am intrebat) au zis ca treb. sa las masina acolo pentru ca trebuie sa fie motorul rece.

#19 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 01 September 2010 - 16:22

Eh, m-am hotarat sa fac operatia in regie proprie, cu motorul rece(stationare de vreo 9-10 ore). Mai am o nelamurire(sau teama): vreau sa nu mai desfac si capacul inferior al distributiei(pentru ca se desface destul de anevoios fara rampa) si sa desfac doar capacul superior, acesta asigurandu-mi acces la semnele de pe pinionul axei cu came, suficient pentru reglaj. Eh, acum vin temerile mele:
1. Voi putea sa rotesc motorul utilizand acest pinion?
2. Risc sa stric ceva la distributie invartind de acest pinion pentru a alinia semnele?
Bineinteles, voi incerca sa aliniez semnele dupa ce voi scoate bujiile, pentru a nu avea compresie.

Edited by closchkutza, 01 September 2010 - 21:06.


#20 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 01 September 2010 - 17:11

0- Da, desfaci doar capac superior, 5 suruburi;
1- Da, cu o cheie numar mare (32 ?) cu brat mai lung, fara sa scoti bujiile;
2- Nu.

Obs.:
- sa ai o cheie imbus buna si potrivita, altfel rotunjesti cheia sau gaura din cap;
- incearca sa slabesti suruburile cu cap imbus la cald.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users