Jump to content
Sign in to follow this  
DIN-ARO10

Tico-probleme Ceasuri Bord!

Recommended Posts

Da-mi pm cu o modalitate de a te contacta.Daca este tel pe cit posibil un cosmote.Intrebam de a.c. pentru ca am o problema asemanatoare cu a ta si nu stiu de unde sa incep.La tine probabil este bordul defect la mine probabil circuitul de comanda AC

Share this post


Link to post

Am avut de curand probleme cu socul automat..respectiv cele doua furtunase care vin in stanga carburatorului erau reci..respectiv indicatorul de temperatura din bord la minim tot timpul.La o cercetare mai atenta am depistat galeria de admisie infundata partial in zona senzorilor.Remediu aplicat: Dat antigelul jos si spalata odata cu apa distilata instalatia.Am completat cu 2 litrii de otet cu apa ..lasat motorul sa functioneze circa 20 min.La golirea instalatiei am observat ca totusi a facut otetul ala ceva .Desii la prima golire a instalatiei antigelul era curat..a fost nevoie cam de 5 spalari pana a devenit din nou apa incolora.Am desfacut aproape toate furtunasele de pe galeria de admisie si curatat..bagat o sarma de cupru pe galerie pana unde s-a putut,plus schimbat unul din cei doi senzori de temperatura pe galeria de admisie.O operatiune similara a fost efectuata ulterior si la service cand am fost la reglat carburatorul.Problema socului rezolvata..a mai ramas indicatorul de temperatura din bord.Desii la service s-a decretat ca e absolut ok indicatia lui vreau sa fiu sigur pe chestia asta.Daca nu schimb galeria de admisie si termin balamucul.

Deci in mers constant 70/h acul la temperatura sta undeva intre jumatate si minim.La mers in trafic se apropie de jumatate cu porniri din cand in cand al electroventilatorului.Nu trece sub nici o forma de jumatate.

In schimb la viteze mai mari acul de temperatura coboara pana aproape de prima liniuta la minim.

 

Vreau sa stiu si eu cum e normal sa indice la tico (euro 2-fara ac pornit) acel ac de temperatura.Din 3 masini..la nici una nu indica la fel.

post-19010-1242999783_thumb.jpg

post-19010-1242999844_thumb.jpg

Share this post


Link to post

de cand am schimbat termostatu la tico,acu afara da si in oras si cand merge ELV sta fix la 4 milimetri deasupra lui C :) cred ca acolo e normal sa stea.

Adica cum e in prima ta poza :P ,cand folosesc AC in buc si e aglomeratie adica bara la bara deja nu mai face fata ELv si se inchinge dupa cateva zeci de minute,urca acu ala pana peste jumate.

Saracu ventilator nu-i facut sa raceasca si freonu si apa pe caldurile astea :) .Cum opresc AC isi revine.Scade la loc .

 

Innainte sa schimb termostatu la viteza statea acu cum e in poza doi,dupa schimbare termostat cu unu nou,la viteza sta cum e in poza 1.Deci termostatu nu mai functiona calumea. :) .Schimba si tu termostatu.

Io zic ca merge mai mult decat normal acu ala de temperatura.

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Am avut si eu problema cu ceasurile din bordul de Tico, respectiv indicator temperatura si indicator nivel benzina.

Dupa verificarea sondelor, a circuitelor electrice pina la bord si studierea circuitului bordului (folia verde) + cautari pe internet,

am ajuns la concluzia ca acea sursa de tensiune stabilizata L4810VC de 10 volti (piesa cu trei picioruse) nu mai functioneaza .

In cazul meu L4810CV nu mai stabiliza tensiunea de intrare (tens. bateriei), fiind scurcircuitata, 12V avea pe intrare 12V avea pe iesire.

Ceasurile indicatoare din bordul de Tico functioneaza pe 10V , iar la mine sursa defecta le alimenta cu 12V si ambele ceasuri (temp si benzina) , indicau tot timpul maxim.

Am apelat la serviciile unui electronist (atelier reparatii TV) care a verificat si inlocuit L4810VC cu echivalentul KA7810 (cumparat de la quintrix 2 ron).

L4810VC era disponibil doar la comanda 13 ron , si trebuia sa mai astept ceva.

Acum sunt multumit, am un bord functional care la prima vedere indica corect.

Nu sunt specialist electronist, daca apar greseli de termeni tehnici va rog sa nu le bagati in seama.

Sper sa ajute/indrume si restul forumistilor, acest topic care a fost util si pt. mine.

Share this post


Link to post

Apropo de indicatoare, tocmai am schimbat un furtun de apa. S-a scurs si niste apa pe jos, nici nu aveam cum altfel. In fine, am schimbat furtunul, am completat apa, am pornit motorul. Am observat ca nu-mi mai indica temperatura de la apa. In mod ciudat, cand am oprit motorul, dar am lasat contactul, indicatorul a inceput sa se miste. Pot sa spun ca acum imi indica temperatura doar cand este contactul pus, nu si atunci cand este motorul pornit. Ventilatorul porneste, deci nu-mi fac probleme ca imi calez motoru. Insa, totusi, este ciudat. Aveti idee ce s-ar fi putut intampla? 

Share this post


Link to post

Exista vreo modalitate de a avea si bec indicator al nivelului de benzina?

ca am sonda cu 3 fire , deci are fir si ptr. bec, dar nu am bec sa se aprinda..

sau se poate pune un bec intr-unul din locurile de bec care nu au functie?

si cum se fac legaturile?

multumesc!

Share this post


Link to post

-crizti (am vazut tarziu im i pare rau !) sonda de temperatura este montata pe galeria de admisie ,deci nu are leg.directa cu apa ,cauta in alta parte !

-Stefania 77 se poate dar trebuie sa demontezi rezervorul ca sa montezi sonda ,firul care duce in bord (pt bec)se afla pe undeva pe sub mocheta nefolosit ,acum trebuie vazut unde ajunge in bord (pinul respectiv din conector ) si demontat bordul pt asta etc. Se merita ?

Share this post


Link to post

topser, am deja montata sonda cu 3 fire.

acea sonda este legata la un cablu cu 3 fire care merge pe sub mocheta pana in bord!

indicatorul de benzina (acul indicator) functioneaza!

deci e vorba doar de bec indicator de benzina.

deci el nu exista din fabricatie? trebuie montat undeva separat?

si cum?

multumesc si sper sa-mi mai raspunzi!

Share this post


Link to post

La SL nu exista ,firul ajunge in bord am sa caut in Manualul de reparatii TICO (cel de fabrica ) ca sa-ti dau un raspuns documentat ,se poate gasi totusi cu un aparat de masura (un electrician poate sa te ajute )trebuie sa demontezi bordul ca sa montezi becul si sa aduci la el un plus (dupa contact ) pt ca sonda minus !Ma voi uita si la bordurile care le am poate fac si niste poze ca sa mergi la sigur insa timpul meu liber e cam limitat !

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu ceasurile de bord (sau cel putin asa cred).

Am impresia ca acele indicatoarelor de benzina si temperatura nu se ridica atat cat ar trebui. De exemplu am bagat in jur de 15 litri de benzina, iar acul s-a ridicat aprox putin sub o treime. Din cate stiu eu rezervorul are 30L, deci trebuia sa fie pe la jumatate. Indicatorul de temperatura al motorului nu se ridica mai mult de un sfert nici batut. Porneste ventilatorul, dar acul indica mereu ca si cum motorul ar fii rece. Din cate stiu, trebuie sa stea pe la jumatate. Posibil sa aiba termostatul defect, o sa verific asta, dar sunt zgarcit - abia am pus antigel nou. :D

Share this post


Link to post

Nici la mine nu se ridica temperatura mai mult de un sfert in oras (la temperaturile actuale), la drum intins tot cam pe acolo sta, poate un pic mai sus ...

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

La temperatura este OK asa fac toate se ridica cel mult 1/3 la altii nici atat .la benzina nu este normal poate ai plutitorul spart !

Share this post


Link to post

Multumesc frumos ToPser! Deci nu mai trebuie sa umblu la termostat :D

Share this post


Link to post

sal ... am si eu o problema cu indicatorul de benzina ... acul de benzina nu se mai ridica ., nu se mai misca deloc .

Care ar putea fi cauza ?

Share this post


Link to post

Primul lucru de verificat:Ridici bancheta de spate si misti de firele care duc la sonda.Posibil si la mufe sa fie problema,le verifici.

Share this post


Link to post

Degeaba ...totul este ok ...dar... exista acolo un tranzistor si un integrat..care integrat alimenteaza ceasurile(este prins pe un radiator din aluminiu).

Idiotul este asta- L4810CV/W990A9748,am fost pe Doamnei si nu au in catalog echivalent..Adica pentru o piesa care costa maxim 60000 lei trebuie sa cumpar tot bordul.Care esti electronist si ai asa ceva ...salveazamaaaaaaaaaaaaa :drinkers: :osanale: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: Multumesc.

 

Am verificat asa este dar plusul trece prin integratul ala tampit si de la un piciorus de al lui merge la ceas ...si din ceas in continuare la sonda.

 

sal aceasta piesa idioata e o sursa de 10 v , poti pune si 7810 sau L7810

Share this post


Link to post

salutare am si eu o problema cu indicarea temperaturii..am facut motorul la ticolos si dupa ce l a montat mesterul indicatorul la apa sta peste cap imediat cun ai pun contactul..(la maxim) deci defectul nu e din bord..mergea anterior..poate cineva sa mi spuna unde se afla senzorul de temperatura ? ca nu dau de el..am gasit doi conectori linga carburator unul linga altul (cca 5 cm) si intrunul dintre ele e bagat un papuc legat la un fir verde care duce intr un manson cu alte cabluri . orice sfat e binevenit , multumesc mult.

 

revin..conform schemei de legaturi, daca firul de legatura care duce catre ceasuri ar fi pus la masa s-ar duce la maxim...insa l am desfacut de la sonda( si ceasul ramane la fel,la maxim)) ciudat ..firul nu pare sa fie in scurt cu masa..

Edited by okiul

Share this post


Link to post

salut, am rezolvat astazi cu maualul de la tico in fata. asa zisul mester a pus papucul respectiv la masa. firul de la sonda de temperatura e galben-alb. l-am gasit cu ajutorul schemei , notat acolo YW 0,5. ( y= galben, w= white). la mine e ste cu 2 sonde, cealalta am inteles ca e pt AC. de aia o masuram si nu dadea la masa. numai bine.

Share this post


Link to post

Legat de problema indicatorului de apa, eu am crezut initial ca am blocat pe inchis termostatul, temperatura se ridica mult la drum intins, iar in oras in aglomeratie statea fix pe mijloc sau chiar depasea, schimbat termostat, antigel, degeaba la fel pana intr o zi in care am observat ca daca tin luminile stinse (pozitie si faza scurta) indicatorul scade la normal, daca le aprind, creste - testele le am facut in aceleeasi conditii aceeasi viteza aceeasi temperatura exterioara etc, sa mai lovit cineva de acest fenomen? Mentionez ca am observat asta si din cauza ca atunci cand aveam luminile stinse (consum mic de curent) electroventilatorul pornea inainte ca acul sa ajunga la jumatate, cu luminile aprinse (consum mare) electroventilatorul pornea cans acul depashea jumatatea scalei

 

 

 

 

Multumesc

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Verifica cablurile si legaturile de masa.

Share this post


Link to post

Legat de problema indicatorului de apa, eu am crezut initial ca am blocat pe inchis termostatul, temperatura se ridica mult la drum intins, iar in oras in aglomeratie statea fix pe mijloc sau chiar depasea, schimbat termostat, antigel, degeaba la fel pana intr o zi in care am observat ca daca tin luminile stinse (pozitie si faza scurta) indicatorul scade la normal, daca le aprind, creste - testele le am facut in aceleeasi conditii aceeasi viteza aceeasi temperatura exterioara etc, sa mai lovit cineva de acest fenomen? Mentionez ca am observat asta si din cauza ca atunci cand aveam luminile stinse (consum mic de curent) electroventilatorul pornea inainte ca acul sa ajunga la jumatate, cu luminile aprinse (consum mare) electroventilatorul pornea cans acul depashea jumatatea scalei

 

 

 

 

Multumesc

 

 

 

 

 

indicatorul este separat de circuitul de electroventilator. adica indicatorul e in serie pur si simplu cu sonda de citire care are o legatura la masa.electroventilatorul are un circuit separat cu o termocupla, un releu si electroventilatorul in sine. nu au legatura electrica intre ele. dealtfel si citirea se face total separat. indicatorul e pe galeria de evacuare si termocupla e pusa sub delcou undeva in cu totul alt loc. defectul d-voastra pare sa fie o masa proasta ( sasiul cu motorul in sine) legati un fir gros de la sasiu la motor si faceti o proba, sau in bord, cum s a specificat mai sus are un 7810 stabilizator de 10v ..si ala poate fii vinovat dupa descrierea defectului. verificati cu un tester si daca alternatorul incarca cum trebuie..

Share this post


Link to post

Alternatorul l am suspectat si eu prima data, apoi cablurile si da am gasit problema, intradevar legatura proasta de masa intre motor si caroserie - in fata intre motor si caroserie este un cablu destul de gros impletit si plat, in partea dinspre motor era aproape rupt (se mai tinea in 2-3 litze), s a rupt chiar la intrarea in papuc - acum este cat se poate de OK.

 

 

 

 

Multumesc de ajutor

 

 

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu indicatoarele de tempetatura apa si benzina. Am studiat pe aici dar nu am rezolvat nimic pana acuma.

Mai exact acele de la ambele ceasuri se ridica foarte, foarte greu, dupa niste minute bune ( puse la masa se ridica maxim ). Odata ridicate, eu zic ca indica bine, dar intotdeauna chiar si cu motorul cald, la fiecare pornire, se deplaseaza la fel de greu.

Nu ma pricep la electronica (deci nu am avut un multimetru sa masor valorile componentelor de pe circuitul bordului). Am citit pe forum, dupa care am schimbat sursa stabilizatoare de 10 v - 4810 cu 7810, rezultatul - nici o modificare acelasi comportament. Apoi am schimbat condensatorul electrolitic acela de 25 v si 100 microfarazi (?) (am respectat polaritatea) precum si alt condensator galben mai mic R5C 104 KHL 605 cu unul chipurile compatibil care este tot mic dar arata diferit si e albastru, scrie pe el: 823, rezultatul nici o diferenta, functionarea initiala. Acuma ar mai fi de schimbat trei piese : doua rezistente una de 680 ohm si alt de 10 kohm (am studiat codul culorilor, ca nu stiam) precum si un tranzistor TIP 31 C.

Daca cineva se pricepe, ce credeti rezolv problema schimbandu-le si pe astea sau doar unele din ele ? Nu le luasem si pe astea crezand ca se rezolva in principal prin inlocuirea condensatorilor, dar m-am inselat.

Multumesc si astept niste sfaturi.

Edited by TICOlos

Share this post


Link to post

Indicatorul de apa asa se misca el,mai greu.Si la ala de benzina ii trebuie un minut,doua ca sa indice..

Cablurile electrice la tico nu prea sunt stralucite.Cu timpul prind rezistenta.Mai sunt si contactele intre mufe care pot provoca probleme.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Multumesc pt. raspuns Den, dar nu ma pot multumi cu genul asta de functionare, nu mi se pare normal. Nu stiu cum se comportau ceasurile la masina noua...Oricum daca nu aflu altceva voi schimba si celelalte componente enumerate. Iar in ultima instanta vreau sa incerc alimentare ceasurilor direct de la mufele tabloului sau chiar direct cu cabluri separate de la cele doua sonde...poate merge.

 

Astept si alte pareri

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...