Jump to content
Sign in to follow this  
DIN-ARO10

Tico-probleme Ceasuri Bord!

Recommended Posts

Salut

Cum ajung la L4810 ?

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu,e in bord.

Desfaci bordul din suruburi,tragi de cablu de kilometraj (daca nu iese singur),scoti mufele si pleci in casa cu el unde o sa gasesti cu siguranta cum sa-l desfaci mai departe . Il gasesti pe folia cu circuite.Dar,ala nu prea are de ce sa se arda.Vezi ca daca il schimbi cu ceva similar,o sa ai alta indicatie,dar nu prea conteaza,tot pe acolo e.Daca te pricepi,alimentezi bordul la 12v in casa.si apoi testezi indicatoarele.

De obicei ..se strica..fix indicatorul! Adica se slabeste :mrgreen: .Oarecum se poate face o recalibrare.De exemplu,daca vrem ca acul de la benzina sa stea putin mai sus decat sta el,se poate plasa o rezistenta paralela cu sonda.Daca punem sonda la masa si nu se ridica pana la maxim indicatorul,nu prea mai avem ce face.Magaria ar fi sa schimbi L4810 cu un 7812 ca sa ai 12 v regulat, sau cu unul variabil care sa scoata 11v,dar va functiona la limita cu 13 v intrare..,de aia eu zic ca tot mai bun e un indicator nou.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Multumesc, Den.

 

Inca o nelamurire:

O baterie veche afecteaza modul in care indica ceasurile? Am o baterie din 2007, este inca buna, are curent de pornire chiar daca pornesc numai in weekend.

 

De fapt, problema mea este ca ceasurile indica diferit - mai putin - daca am consumatori; faruri, electroventilator etc. Diferenta nu e mare da rma enerveaza. Am verificat legaturile la masa si nu pare sa fie probleme. Poate unul din piciorusele piesei L4810 ...??

Edited by narcis

Share this post


Link to post

-Nu vad cum.Atata timp cat bateria ofera peste 12v cu motorul pornit..nu.

Deci,L4810 este un regulator.El da la iesire fix 10v indiferent ca avem 12,13,17v la intrarea lui.El alimenteaza indicatoarele,si scopul lui este tocmai acesta,de a nu fi influentate indicatoarele de pornirea consumatorilor.El cand se arde,in general nu mai da nimic la iesire,indicatoarele nu ar functiona.Cazuri foarte rare cand se face sarma,si atunci toata tensiunea disponibila la baterie pica pe indicatoare.Dar in cazul acesta si indicatorul de apa si cel de benzina ar trebui sa-ti indice mai mult decat ar fi normal,si normal,ele ar fi slabite prematur.Indicatoarele din pacate,prin constructie,sufera de fenomenul de imbatranire.

Daca masina nu a fost a ta de noua,posibil ca cineva sa fi eliminat din circuit regulatorul.La prima vedere functioneaza,dar ar suferi de problema indicata de tine. Piesa costa pana in 5 ron si se cumpara de la un magazin de piese electronice. Modele similare ce se gasesc pe piata: L7810,LM7810,7810.Toata regulatoare fixe.

Exista posibilitatea ca undeva sa fie lipsa o masa.Daca tot desfaci bordul,poti curata contactele la folii cu alcool,si masura cu un aparat de masura continuitatea perfecta intre contacte si cablaj.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru explicatii.

O sa verific, sunt curios.

Nu am mai folosit de mult pistolul de lipit, fludor am dar trebuie sa fac rost si de ceva decapant.

O seara buna

Share this post


Link to post

L-am lipit pe L7810cv. L-am cumparat azi -1 leu. (Am luat si un LM317T 1,5 lei, dar am descoperit ca-i mai tebuie ceva, un fel de potentiometru, e prea complicat.)

 

O fi bine asa cum l-am montat?

 

1) Conform fisei tehnice de pe net, out-put-ul este cel din dreapta privit de sus, spre exterior la mine in montaj. Urmarind circuitul se duce la ceasuri, deci mi se pare logic pus asa. E cineva contra? :roll:

2) O fi vre-o problema cu firele? sunt din alea de cablu telefonic, unifilare. Sunt prea lungi, modifica parametrii normali? Se incing?

3) Se incinge atat de mult incat sa topeasca locul unde se infileteaza surubul? In cealalta parte e gaura de la cel di-nainte care a topit zona? Inainte:post-29194-0-65681200-1352811232_thumb.jpg

Dupa: post-29194-0-64230200-1352811254_thumb.jpg

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Ce scria pe piesa veche?

Posibil sa fie contrafacuta piesa,si sa difere configuratia pinilor.Fa rost de un alimentator de curent continuu de 12v si verifica cu un aparat de masura.Asa poti verifica si indicatoarele..intrarea la masa..si se ridica maxim./

Radiatorul e pus la masa?Tabla aia de care e prins..

Edited by Den

Share this post


Link to post

Nu m-am ghidat dupa piesa veche.

Am pus asa cum se vede in imagine, pinul din dreapta ( exterior ) fiind output, mijlocul ground, si stanga input.

Chiar trebuie pus radiatorul la masa? nu e suficient ground-ul?

Share this post


Link to post

Nu,eram curios,nu mai stiam.. si e o eroare in datasheet.Baga ceva sub pini,o bucata de banda,sa nu se strambe cand asamblezi la loc sa dea la masa..

Eu zic ca e bine

Edited by Den

Share this post


Link to post

Multumesc Den

Il montez in seara asta si revin cu concluziile maine.

O seara buna

Edited by narcis

Share this post


Link to post

'Neata

L-am montat aseara.

Functioneaza bine. Indica la fel chiar daca folosesc faruri sau alti consumatori mari. Indica ceva mai jos, cu aprox doua latimi de ac.

Inainte, cu piesa veche, acele la temp si benzina coborau cam o latime de ac daca aprindeam farurile sau electroventilatorul.

 

Cred ca defectul piesei vechi a constat in: punte intre input si output, deci cam inutila, adica lasa sa intre 12 V nestabilizat.

O zi buna

Share this post


Link to post

pt cei cu probleme am 2 borduri tico si un bloc lumini care stau la umbra intr-o cutie ;le pot ceda pt o suma simbolica de 40 ron buc pt cineva care are nevoie; tel 0752400975 laurentiu am uitat sa precizez ca ele sunt rezultatul asasinarii a 2 ticozauri din firma mea cu probleme mari estetice si de motor si bordurile sunt perfect funtionale.cu respect....

Share this post


Link to post

Salut.

Am montat L7810cv cu cateva luni in urma. Acele ( temp si benzina ) indicau cam jos dupa montarea piesei.

M-am convins de asta recent cand am facut un plin cu benzina si acul nu a ajuns la capat.

M-am enervat si am montat un 7812. Acum acele se ridica putin mai mult, corect cred. Sunt multumit.

 

Totusi, am inteles ca 7812 necesita cel putin 14,6 V la intrare pentru a stabiliza la 12 V.

Intrebarea mea pentru cunoscatori ( din curiozitate ) este ce se intampla daca o astfel de piesa - 7812( sau 7810 etc) - este alimentata cu 12 V sau 11V ?? Scade cumva proportional tensiunea pe care o scoate ?? Adica daca-i dai 11 V va scoate, sa zicem 11,5 V? Nu mai scoate nimic? Ce se intampla? Oricum ar fi, la mine pare sa-si faca treaba bine, Sa fie oare pentru ca, cu motorul pornit, in bord intra mai mult de 12 V? Multumesc.

Share this post


Link to post

Ii dai 11V si iti scoate 9-10V, in functie de constructie, temperatura, consumator etc.

Intrarea trebuie sa fie cu minim 2V peste tensiunea stabilizata de iesire (cea inscrisa pe integrat).

Deci nu mai e nici pe departe o tensiune stabila, asa cum trebuia sa fie, ca in bord pot ajunge si sub 13,5V cu motorul pornit, mai ales daca sunt fel de fel de consumatori cuplati

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns doctore.

Deocamdata sunt multumit de cum indica, nu pare sa oscileze in functie de consumatori. Totusi parca din cand in cand acul isi modifica foarte putin pozitia ( aprox 1/2 din latimea lui ). Sa fie momentele cand ''deschide/inchide'' releul si incarca bateria? ... Sau vorbesc prostii...

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Acurile alea s-asa se misca lent, probabil d-aia nu sesizezi mari diferente.

Nu se simte cand se deschide/inchide releul (face asta absolut mereu, poate doar la relanti + toti consumatorii sa lase excitatia cuplata).

Tensiunea pe baterie variaza: de ex, la relanti, fara consumatori >14V.

Cu toti consumatorii, ~13,8V.

Cu motorul turat + toti consumatorii, ar trebui sa sara de 14V din nou.

Dar intre baterie si bord sunt firele prin care se alimenteaza consumatorii, pe care mai pierzi tensiune cand pornesti consumatorii (1V nu e neobisnuit).

 

Si stabilizatoarele alea sunt destul de des contrafacute si functioneaza nitel aiurea. Poate d-aia ala de 10V nu indica ca cel vechi.

 

Cu placere!

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu probleme cu bordul tico! Sigurantele sunt in regula dar nu am lumini la bord, nu indica apa si nu am pozitii! am gasit un fir negru sub volan care este legat la un surub la masa iar celalalt capat este liber , sa fie masa de bord /

Mentionez ca func numai semnal, uleiul , bateria , frana de mana si avariile!!!

Share this post


Link to post

Benzina indica? Firul ala e un fir de masa, dar din cate imi aduc aminte si eu l-am gasit la mine tot asa, si functiona totul in bord.

Share this post


Link to post

Da , benzina indica! Cand am umblat pe la casetofon si am probat firele in mufe , probabil gresit , s-a aprins lumina la ceasuri!!!

Share this post


Link to post

Este un fir acolo, care vine intr-o mufa cu 3 fire pe langa casetofon, care e legat la luminile de pozitie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...