Jump to content

 


Photo
* * * * * 2 votes

Caseta de directie La Cielo-Espero-Nubira-Leganza


  • Please log in to reply
357 replies to this topic

#341 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 26 March 2015 - 09:58

Sigur merge de 7, exista toleranta mare acolo. In plus, ajuta si prin faptul ca se schimba putin pozitia simeringului si, cel mai probabil, axul a fost "atacat" in timp de catre vechiul simering.

 

PS: Atentie mare la montare, trebuie introdus cu grija, ar fi bine sa ai un tub de diametru apropiat pentru a-l putea introduce uniform fara sa dai cu un ciocan sau ceva similar direct in simering !


Edited by Salex, 26 March 2015 - 09:59.


#342 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4937 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 26 March 2015 - 13:47

La cielo e putin mai "dificil" daca vrei sa o faci ca la carte. Exista acolo un manson de cauciuc intre caseta si peretele de foc ce trebuie demontat (sau taiat ciobaneste) pentru a ajunge la simering.

La metoda oficiala trebuie data caseta jos, la varianta ciobaneasca se taie cu un cutter si gata.

Tot la metoda ciobaneasca trebuie desfacut cuplajul elastic si impinsa coloana in sus (teoretic ar trebui sa culiseze) pentru a putea lucra. Practic de la timp aia nu mai culiseaza telescopic si trebuie demontata toata coloana de directie.

La demontatul coloanei e cantec, trebuie scos volanul (nu sunt sigur) pentru a desface bordul, ceasurile si ce mai e pe-acolo pentru a ajunge la suruburile care o tin prinsa.

La aceste suruburi alt cantec, unul din ele are cap rotund (antifurt) trebuie polizat cu polizorul unghiular si apucat cu cheie.

 

Bottom line, oricare metoda implica munca, eu as merge pe prima, daca tot muncesc sa o fac cum trebuie, si as lua si kit-ul de reparatie original (cand am facut eu era 100 RON).


Edited by Dj_Dark, 26 March 2015 - 13:53.


#343 smv

smv

    Forumist

  • Membru
  • 576 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo exe GPL
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-53-UMI

Posted 26 March 2015 - 16:16

Am sa ma refer la ceea ce am experimentat. Coloana de directie se da jos f. usor. Se aduce volanul pe mijloc. Se trage bucsa din plastic (alb) spre teava coloanei pentru a se concentriza solid axul (la remontarea coloanei se face invers si se retrage numai dupa ce coloana a fost complet remontata). Se demonteaza: volan (la mine a iesit usor prin balansare si o usoara lovitura in ax cu ciocan din lemn; acum iese numai prin balansare fiindca nu-l strang decat f. putin, stiind ca este imposibil sa-l "pierd"), capace plastic, surub cuplaj. La masina mea (2006) nu a fost nici un surub tip "cap de forfecare" (in dr. surub, in stg. piuluita pe prezonul existent). Surubul central se poate scoate cu o cheie tubulara cu prelungitoarele lung si scurt introdusa prin dreapta coloanei (folosirea cardanului este de dorit). Se lucreaza cu iluminare locala (lampa portativa, lanterna). Daca se demonteaza tabloul de bord (ceea ce este f. facil), este si mai lesne (eu am facut operatia de 2 ori si am practicat ambele variante).   Mai departe, partea de caseta, nu am executat personal.

Acum setul complet de reparatie este dublu (200lei); la Radacini nu mai au.

 


Edited by smv, 26 March 2015 - 16:22.


#344 dangal

dangal

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 4 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira 2
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:GL 06 SUK

Posted 07 July 2015 - 10:26

Buna ziua.Am o Nubira 2 din 2006 la care au aparut unele pacanituri cand virez stanga/dreapta . Am verificat cu mai multi mecanici darnu sunt probleme la bucse, pivoti, planetare. Unii spun ca ar fi de la caseta de directie.Nu am nici un joc la directie.

#345 Corneda

Corneda

    Forumist

  • Membru
  • 306 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel / Chevrolet
  • Model:Astra Notchback / Spark
  • An:2016 / 2008
  • Nr. Inmatr.:Cu cifre si litere

Posted 08 July 2015 - 19:10

Daca le simti in volan, si se aud si cand virezi rotile pe loc ce-l mai probabil sunt capetele bara. Eu asa avea la Cielo, desi capetele de bara pareau ok.


Edited by Corneda, 08 July 2015 - 19:11.


#346 smv

smv

    Forumist

  • Membru
  • 576 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo exe GPL
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-53-UMI

Posted 08 July 2015 - 20:54

Pune pe cineva la volan sa faca miscari scurte stg.-dr. timp in care tii mana pe capetele bieletelor aflate pe caseta. Vei sesiza sigur daca problema isi are originea in caseta sau la bielete (articulatiile lor). Daca sesizezi joc la caseta (care se poate constata si miscand cu putere piesa ce jonctioneaza capetele bieletelor), in limita unei uzuri rezonabile, se poate regla jocul de la tachetul de impingere cremaliera spre pinion. Eu asa am procedat la Cielo (am strans capacul filetat numai cu 1/8 ture) si jocul a disparut. Nu trebuie fortata strangerea ci numai luat jocul intrucat volanul nu va mai reveni liber pe directie !



#347 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4937 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 09 July 2015 - 16:27

Posibil crucea cardanica dintre caseta si colana volanului.



#348 denisao_1998

denisao_1998

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo executive
  • An:1997

Posted 01 November 2016 - 23:32

Buna seara. De la 7 ani de când am cumpărat masina (Cielo Executive 16v) pierd lichid prin zona coloanei volanului, în interiorul mașinii. De o saptămână pierderea e din ce in ce mai mare. Din discutiile de pe forum, am inteles ca este vorba de simeringul pinionului. Mentionez ca altfel, directia merge foarte bine, fara nicio problema. Va rog sa-mi spuneti in ce consta manopera de schimbare a acestuia si daca se mai schimba si altceva odata cu simmeringul. Daca imi puteti aproxima si valoarea manoperei ar fi grozav, mentionez ca sunt din Bucuresti.

 

Multumesc

 

Un simering este un simering, ai nevoie doar de dimensiunile sale, nu-i nevoie sa folosesti reper GM. Chiar acum am pe masina simering (universal) inlocuit in urma cu vreo 5 ani si nu am nici cea mai mica pierdere. Cu rezerve, din amintiri, parca dimensiunile (mm) ar fi 40/20/7. Poti sa apelezi la orice magazin, important este sa iei o jucarie de calitate, dintr-un cauciuc flexibil dar si rezistent in timp. Daca nu ma insel, Viton este materialul pe care l-am cautat iar simeringul este de tip "AS".

 



#349 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 894 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 02 November 2016 - 14:06

Simeringul e vreo 60-80 lei parca (sau mai ieftin, daca ii gasesti codul si il cauti la un magazin "non auto") si manopera cred ca sare de 200 lei, pt ca presupune demontarea de pe masina a casetei de directie, ceea ce nu e tocmai usor la Cielo.



#350 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 02 November 2016 - 16:51

... pierd lichid prin zona coloanei volanului, în interiorul mașinii. De o saptămână pierderea e din ce in ce mai mare. ..

 

 

Poti, te rog, sa detaliezi ? Nu ma prind pe unde ai pierderea respectiva de iti ajunge in interiorul masinii. Sigur este lichid de servo ?



#351 denisao_1998

denisao_1998

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo executive
  • An:1997

Posted 02 November 2016 - 20:28

 

Poti, te rog, sa detaliezi ? Nu ma prind pe unde ai pierderea respectiva de iti ajunge in interiorul masinii. Sigur este lichid de servo ?

Multumesc de raspunsuri.

Pierd lichid de servo la intrarea coloanei volanului in "peretele" ce desparte interiorul masinii de motor, deasupra pedalierului, de acolo se strange sub presul de cauciuc si mai departe se scurge afara pe undeva prin dreptul usii de la sofer. Sigur este lichid servo fiindca il completez la cateva zile cand directia incepe sa "scarțîie". 



#352 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 894 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 02 November 2016 - 22:34

Salex, e problema clasica la Cielo, simeringul de la pinion, unde se uneste caseta cu coloana de directie. Am avut-o si eu, dar am preferat inlocuirea casetei (cea veche e la Dj, o pune pe espero acum) cu una de Nexia.



#353 denisao_1998

denisao_1998

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo executive
  • An:1997

Posted 03 November 2016 - 19:01

Ca sa simplific problema, am 2 intrebari:1. La Cielo Executive 16v trebuie data jos caseta de direcție pentru schimbarea simeringului de la pinion? 2. Pentru schimbarea simeringului trebuie deschisă caseta de direcție? Puteți sa detaliați? Mulțumesc

#354 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4937 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 04 November 2016 - 08:04

Scrie mai sus, tot un post de al meu.

Ca idee kit-ul ala de reparatie se gaseste greu si e 95 RON (l-am luat sapt trecuta din targ vitan)


  • denisao_1998 likes this

#355 denisao_1998

denisao_1998

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo executive
  • An:1997

Posted 04 November 2016 - 16:15

Salut. Am găsit și am citit. Știți pe cineva care sa facă înlocuirea simeringului de pinion? Sunt din București. Cam cât costă manopera? Mulțumesc

#356 alexinno

alexinno

    Forumist

  • Membru
  • 532 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Dacia (ex Daewoo Cielo)
  • Model:Logan, 1.5 dci, 90 cp
  • An:2017
  • Nr. Inmatr.:BR-77-RED

Posted 09 November 2016 - 20:29

De curiozitate: cum se comporta caseta manuala la Cielo? Se cunoaste o diferenta extraordinara intre cea manuala si cea cu servo? Acum cativa ani am condus un GL care nu avea servo, dar n-am bagat de seama, mi-a zis proprietarul la final, dar nu prea mai tin minte...Ma gandeam sa-i bag una manuala si scap de orice belea, oricum tin aceasta masina pt treburi cotidiene, rutina, nimic deosebit. Ar trebui alta coloana de directie sau altceva (prinderi, bride etc) ??


Edited by alexinno, 09 November 2016 - 20:31.


#357 denisao_1998

denisao_1998

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo executive
  • An:1997

Posted 10 November 2016 - 16:20

Scrie mai sus, tot un post de al meu.
Ca idee kit-ul ala de reparatie se gaseste greu si e 95 RON (l-am luat sapt trecuta din targ vitan)


Salut. Am citit tot ce s-a scris despre înlocuirea simeringului de pinion. Sa înțeleg ca acest simeringul se poate înlocui fără să se desfacă caseta de direcție? Și sunt 2 variante : 1. Se demontează caseta de direcție 2. Se desface coloana volanului și se introduce simeringul în casetă din interiorul mașinii? Mulțumesc

#358 mireusa

mireusa

    Forumist

  • Membru
  • 9 posts
  • Din:Oltenita
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira
  • An:1999

Posted 20 July 2017 - 12:25

Buna, am o nubira 1 si ar trebui sa mai strang cepul de reglaj al cesetei de directie. Pot sa execut operatia pe masina si cum?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users