Jump to content
Sign in to follow this  
Esperatul

Rateuri Simtite In Filtrul De Aer

Recommended Posts

De curand am facut un drum un pic mai lung, 1600km, si am sesizat ca in unele cazuri le GPL motoru da niste rateuri care se concretizeaza in niste pocnituri serioase in plasticul ala care adaposteste filtrul de aer. Serioase in sensul ca in 1 din trei cazuri imi sar clemele care tin capacul ala de la filtru. Filtrul are 2000 de km, este original GM. Se intampla cand fortez un pic pe GPL la turatii gen 1800-2000 RPM. Aveti idee care e cauza? In rest masina trage de rupe pamantul.

 

Nu s-au intamplat de multe ori, adica doar de 5-6 ori pana acum. Bujiile sunt Bosch, si astea au 2000 km.

Edited by Wichedcoder
  • Like 1

Share this post


Link to post

1.Daca in timp ce da rateurile turometrul are caderi si ridicari ale acului este vreo fisa cu probleme.

2.Daca nu ai 3000 rot/min nu apasa pedala de acceleratie mai mult de 50% cand mergi pe GPL si in special cand motorul este rece.

3.Posibil sa ai amestec sarac (debit mic de gaz) din reglaje sau sonda lambda (numai daca ai) cu probleme.

4.Mergi la un service care monteaza GPL sa iti puna o supapa de sens pe capacul filtrului de aer ca sa nu iti mai sara clemele de prindere ale acestuia la rateuri.

Share this post


Link to post

1. Nu mi s-a parut ca pica turometrul, dar nu stiu sigur pentru ca in momentele alea ma uit in oglinda sa vad daca mi-a picat ceva pe drum :D . mecanicu zice ca fisele sunt noi (am masina de 2000 km) si sunt ok, daca imi fac figuri le schimb instant.

2. De obicei se intampla cand Sunt trebuie sa calc frana si se duce in 1800-2000 de ture. Accelerez destul de finutz ca sa ridic turatia pentru ca intradevar am reglajul destul de economic.

3. N-am sonda lambda.

4. Ok, trec sa-mi montez supapa aceea, si cred ca mai desfac un pic la robinetu de pe furtun.

 

PS. Deja vad cum se strang berile pt Ovi_jer , am invatat o groaza de chestii din posturile lui, thanks again!

Share this post


Link to post

Eu cand am avut aceasta problema de vina au fost fisele . In tot cazul baietii mi-au reglat masina si mi-au zis ca daca mai face : fise si bujii . Asa ca ia-o si tu gradat si rezolv-o.

Share this post


Link to post

Ar mai fii o cauza: poate trage aer fals pe undeva. In general asta se poate intampla pe la mixer. Mai ales daca ai tras cateva rateuri, s-ar putea sa nu mai fie etans si atunci sa inceapa sa traga aer fals care inseamna amestec sarac, deci nu mai scapi de rateuri niciodata... :-W

 

Deci verifica daca e bine fixat si in ce stadiu sunt garniturile (daca are)

Edited by cdorob

Share this post


Link to post

Problema apare daca mixerul etanseaza pe galerie cu garnitura dar cele care nu au garnitura si etanseaza cu silicon nu au probleme.

Share this post


Link to post

salve!am avut si eu problema asta cu rateurile (de-mi sarea capacu la aer.. :D ) si era de la fisa care vine din bobina in delcou!schimbat si resolvat problema!deci innainte sa se apuce omul de schimbat si desfacut garnituri si alte supape cel mai bine e sa verifice aprinderea...mai exact fisele!mama lor...ca proaste le-au mai facut!so...dupa ce ai rezolvat partea cu rateurile vezi ca o sa ai si consumul marit si o sa trebuiasca sa-i resetezi ECU!altfel te dai cu capu de pereti ca mine,ca nu stii de ce-ti consuma!cam atat am avut de benganit!daca ajuta bine...daca nu vin eu cu berile! :D see ya !

Share this post


Link to post

Thanks alot, o sa ma duc sa verific fisele iar.

Share this post


Link to post

Si pe espero 1.8 ce fishe sa pun? Gasesc mai bune siliconice sau Tesla , etc?

Cum le vad ca-s de espero ca-n carrfour nu stie nimeni ?

Share this post


Link to post
Si pe espero 1.8 ce fishe sa pun? Gasesc mai bune siliconice sau Tesla , etc?

 

Eu am cumparat sambata asta fise de Cielo originale, de la un magazin Radacini de pe Grivita, langa magazinul Raks (numarul 46 sau asa ceva). Am dat 870.000 pe ele. Probabil ca au si de espero.

 

Mai este un magazin bun si pe langa Apaca, nu stiu exact unde.

Share this post


Link to post

De unde stii ca sant fisele???Daca ai debitul de gaz mic poti sa pui si 2 fise pe bujie ca tot asa face.Pe benzina iti da rateuri??Daca iti da rateuri si pe benzina sant fisele daca nu umbla la gaz.Cu un amestec sarac gaz/aer nu o sa scoti un consum mai mic.

Share this post


Link to post

Ov_Jer si mie cand imi dadea rateuri din cauza fiselor imi dadea numai pe gpl . Nu insa si pe benzina ...Poate nu mai tragea pe benzina cum ar fi trebuit dar rateuri nu-mi dadea . Si mi-a explicaty cioneva fenomenul dar nu mai stiu sa-l spus.

Deasemenea am schimbat si eu fisele si nu mi s-a modificat consumul deloc ...Nu vad ce legatura are :scarpin: fisele cu ECU

Share this post


Link to post
Si pe espero 1.8 ce fishe sa pun? Gasesc mai bune siliconice sau Tesla , etc?

Cum le vad ca-s de espero ca-n carrfour nu stie nimeni ?

Eu am luat Tesla din Carrefour Orhideea, scrie pe cutie.

Share this post


Link to post

Pe benzina merge brici, si o calc serios. Pe gaz mi-a mai dat azi vreo 3 rateuri in 50 km prin bucuresti. O sa incerc sa deschid mai tare robinetu de pe parcurs, l-am strans mai demult si la turatii pana in 2000 nu am putere. Azi am fost mai atent si cand dadea cate un rateu, se infrana brusc. cadea 200-300 de ture. Am fost in Carrfour Colentina si astia-s saraci tare. Am vazut doar fise de matiz/tico si supernova. Mai erau si Bosch Silicone - Power da n-am stiu daca merg si nu am luat - 85 de mii. Mixerul ala e o piesa din aluminiu, care mie mi se pare cam tziganeasca, acu o luna un nene de la bigas i-a tras cateva ciocane de cauciuc serioase. Ma duc zilele astea sa mi se monteze supapa accea si sa-i fac inca o reglare.

Share this post


Link to post

Pai atunci e clar.Da robinetul la loc cum a fost si apoi vezi daca mai da rateuri.Daca da si dupa arunci cauta si fise.

Share this post


Link to post

Am mai dat drumul la robinet si nu mai da rateuri sau ff rar, dar parca merge un pic neregulat la turatii pana in 2400 de rotatii.

Azi am desfacut bujiile sunt caramizii, habr n-am ce inseamba, atasez poze. Fishele sunt Silicone Pacard USA.

Arasez si mixerul cum arata si Vaporizatorul care e atat de al drau incat nu pot sa ma prind unde are surubul pentu curatare.

Bujiile au 2500km , sunt Bosch Silver WR8DC , si pare-mi-se ca m-au tepuit aia de la Radacini pentru ca 2 au contactul de cupru si 2 din aluminiu?

Oricum prima investitie, bujii NGK. Am intrat pe un site si zicea Regular NGK pt espero 94 de mii bucata si Premium 494 de mii... Ma voi duce la un magazin specializat sa vad ce zic.

post-775-1111407672_thumb.jpg

post-775-1111407704_thumb.jpg

post-775-1111407728_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Bujiile arata bine.Vad ca mixerul a fost batut in el pentru a fi scos afara si pare ca ai lipseste un surub de fixare si strangere.Verifica daca misca pe galerie.La plaman cred ca busonul este acela de jos din cupru si se desface cu imbus dar nu cred ca iti permite pozitia lui desfacerea lui fara a fi dat jos plamanul.

Share this post


Link to post

Da, sincer mixerul ala arata cam chinuit, inca o proba de inteligenta a mecanicilor romani. S-au trezit cu ciocanul in mana si acum vad cuie peste tot...

 

No offense :osanale:

Share this post


Link to post

Uitasem de threadul asta , postez evolutia defectiunii, poate ajuta pe cineva.

 

Am montat respectiva supapa de care vorbeste ovi_jer la ultragas, nu i-as recomanda, au lucrat bine , dar cu spaga. Supapa a fost montata pe carcasa de la filtrul de aer, s-a aplicat o gaura in aceasta si s-a aplicat supapa. In scurt timp, am mai avut parte de 2 rateuri(inca nu schimbasem bujiile si mergea cam aiurea). In urma acestora, au sarit iar clemele , si surubul de la supapa mi-a lasat 2 urme pe capota vizibile. Cum nu am mai avut incredere in clemele de la filtru de aer, am prins capacul in horsuruburi. Imbunatatirea s-a simtit imediat, probabil nu mai treage aer fals, dar si rateurile mult mai rare si f putin simtite. Am izolat si gaurile alea de la suruburi. Am luat bujii bosch cu 4 elecrtozi, si diferenta s-a simtit la mersul motorului, dar la relanti merge putin neregulat pe GPL, sau ma rog, mergea. Am invatat sa reglez GPL-ul din reglajul de sensibilitate a membranei.

Nu am umblat inca la fise, nu cred ca am de ce. Ma pregatesc sa izolez si mai bine mixerul cu niste silicon de temperaturi inalte.

 

@cdorob: Da, mixerul arata foarte chinuit. Asa arata inainte sa o iau, iar cand am luat-o a mers relativ bine, nu facea figuri. Oricum as sfatui pe cei care sunt interesati de masina cu GPL sa o cumpere fara GPL si sa ii puna ei, fara sa se zgarcesca la instalatie, calitatea acesteia poate face diferenta intre mers ok si o groaza de probleme. Un timp m-am gandit sa schimb instalatia(sau macar vaporizatorul si mixerul), dar am renuntat la idee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Am invatat sa reglez GPL-ul din reglajul de sensibilitate a membranei.

 

Cum se regleaza GPL-ul? Ce semnificatie au cele doua potentiometre la care tot vad ca umbla mecanicii? Banuiesc ca unul din ele este debitul de gaz, dar celalalt? Cum se face un reglaj corect la GPL fara sa ma mai duc pe la service? E cineva in CT care stie? poate facem o intalnire...

 

Claudiu

Share this post


Link to post
De preferat pe un analizor de gaze iar in lipsa chiar si "la ureche" dar trebuie putina experienta.Daca vaporizatorul are doua suruburi de reglaj trebuie mai intii indentificat care regleaza debitul de gaz injectat fortat si care regleaza sensibilitatea la membrana.Roteste usor in sensul desfiletarii de cel care regleaza sensibilitatea si amestecul se va imbogatii pt toate regimurile(trebuie rotit fin )in sensul invers amestecul este saracit.Daca exista si cel de-al doilea surub (instalatii de gaz mai vechi, pt ca la omologare RAR a interzis montarea a asfel de vaporizatoare) eu recomand inchiderea lui si reglarea numai din cel de sensibilitate.La masinile fara sonda lambda pe furtunul care face legatura cu mixerul se mai afla montat un alt surub de reglaj care se regleaza brut prin accelerarea motorului la circa 4500 ture dupa care se stringe usor pina cind incepe sa scada turatia si apoi se slabeste apr 1 1/2 ture.Un reglaj optim se optine(in lipsa analizorului de gaze ) prin gasirea pozitiilor celor doua reglaje.De multe ori veti fi pusi in situatia de a mai interveni foarte fin asupra reglajului mai ales atunci cind realimentati cu gpl datorita nerespectarii de catre preparatorii de gpl a raportului propan/butan din componenta acestuia.Sofat fara evenimente :lavolan:

 

Cele doua reglaje de pe vaporizator:

1. Este pentru reglarea sensibilitatii membranei.

2. Daca il ai e pt relanti dupa cate stiu eu.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Intrebare referitoare la membrana mixerului GPL(cred): La mine se aude ca un fasait cand pedala de acceleratie este apasata "indecis" Adica nici la mers constant, dar nici la acceleratie mare. Ci numai atunci cand accelerez usor. E normal?

 

Daca in timp ce se aude fasaitul asta o calc mai tare sau dau drumul la pedala sunetul dispare.

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post

Nu sunt familiar cu zgomotul respectiv. La mine se aude doar cum fierbe apa in vaporizator si de obicei la mers constant si cu motorul la temperatura de lucru.

Share this post


Link to post

De dimineaţă am avut senzaţia unei detonaţii la pornirea pe GPL. De fapt s-a auzit un bum sub capotă, in dreptul IAC-ului. Dic cate stiu se mai poate intâmpla să se provoace o astfel de detonatie la pornire in carcasa filtrului sau pe circuitul de admisie a aerului. Ce stiţi despre asta, ce o provoacă si dacă se poate evita?

Share this post


Link to post

Doar din din ce am patit si eu,iti pot spune ca nu e nimic grav.Vezi sa nu fie capacul filtrului de aer sarit.In caz ca se repeta, cel mai probabil e de la reglajul gazului sau in cazul meu si al avansului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...