Jump to content
Sign in to follow this  
vasy_28

Gpl Kalos

Recommended Posts

Am instalata pe un Chevrolet Kalos 94 CP,1399 C,16 V instalatie GPL Mliano.Merge frumos pe GPL si foarte economic.

Pornirea este totdeauna pe benzina,GPL-ul intra apoi in functiune dupa ce motorul se incalzeste.

Problema ar fi in momentul in care cu motorul rece o pornesc,dupa ce oprirea a fost facuta pe GPL.

Porneste foarte ciudat,parca in 3 pistoane,si tinde sa se opreasca.

1.Sa fie oare de la faptul ca in instalatia de alimentare mai ramane GPL ?!?!?,stiind faptul ca acesta incepe sa intre in functiune doar dupa ce motorul ajunge la o anumita temperatura ?!?!?!?

2.Poate avea influente negative asupra motorului acest aspect ?!?!?!

3.E normal sa faca asa ?!?!?

-Cand merg pe gpl inainte de oprire decuplez inst gpl si las sa merga 1-2 minute pe benzina,in acest caz este totul ok (la pornire nu mai face asa).-am mai postat aceasta problema,dar nu prea stiu cum functioneaza acest forum,sper sa se afiseze unde trebuie.Va multumesc !

Share this post


Link to post

Ai un reglaj prost al instalatiei de gaz (Care nici ea nu este stralucita in nici un caz). Din aceasta cauza stocheaza ECM-ul benzina niste valori aberante si cand pornesti dimineata dupa oprire pe gaz merge aiurea.

Share this post


Link to post
Ai un reglaj prost al instalatiei de gaz (Care nici ea nu este stralucita in nici un caz). Din aceasta cauza stocheaza ECM-ul benzina niste valori aberante si cand pornesti dimineata dupa oprire pe gaz merge aiurea.

 

 

Ce este de facut in cazul asta ?!?!?.Doar sa merg sa mi-l regleze cel care l-a instalat ?!?!?!Adevarul ca era unul care pana la mine nu mai montase pe chevrolet,kalos,probabil ca era paralel.Cat in privinta instalatiei am crezut ca este una f.buna,in aprilie 2008 m-a costat 2200 ron,este secventiala,si montata in locul rotii de rezerva,rotunda.Ma poti ajuta in sensul : ce sa-i cer acelui ametit sa-mi regleze ?!?!?!?,am avut de asemenea probleme cu instalatia.cand dadeam din a4-a in a 3-a sau din a3-a in a 2-a mi se oprea motorul,a facut niste reglaje,si tot asa,apoi a mai facut unul si vad ca acum e mai ok.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut si bine ai venit pe forum.Te rog poti oferi mai multe detalii despre instalatia gpl montata pe kalos?Care este consumul?Cum se manifesta masina?

Ceckul iti sata aprins?Multumesc...si imi cer scuze ca sunt off-topic.

Share this post


Link to post
Salut si bine ai venit pe forum.Te rog poti oferi mai multe detalii despre instalatia gpl montata pe kalos?Care este consumul?Cum se manifesta masina?

Ceckul iti sata aprins?Multumesc...si imi cer scuze ca sunt off-topic.

 

 

Este o instalatie secventiala Milano,consider ca merge super,in afara de acele probleme cu pornirea,posibil reglaj,mi s-a spus ca este foarte sigura,avand foarte multe protectii pe ea in caz de avarii,accident...este montata in locul rotii de rezerva.Ca si consum este ok,in oras este mai mare consumul si daca ai ai AC-ul pornit ia si mai mult,in rest cu 42 litrii = cca 565 km (cel mai mult la - drum intins),cel mai putin 475 KM 1/3 facuti in oras,depinde de trafic,viteza,drum,(adik cca 7 %),tg jiu - targoviste si retur=1 plin.Scuze DAR nu imi dau seama ce este cekul ?!?!?!?,daca mai pot fi de folos sunt pe aici.

 

Ai un reglaj prost al instalatiei de gaz (Care nici ea nu este stralucita in nici un caz). Din aceasta cauza stocheaza ECM-ul benzina niste valori aberante si cand pornesti dimineata dupa oprire pe gaz merge aiurea.

 

 

Am fost la cel cu reglajul,a zis ca e vorba de o chestie legata de injectoare,ceva defect,e in garantie si o comanda spre schimbare.Ms frumos.

Share this post


Link to post

Ceckul reprezinta lampa galbena de defectiune.Cea in forma de "robinet".Ce ai facut cu rezerva?Folosesti un kit pt vulcanizare sau ce anume?

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post
Ceckul reprezinta lampa galbena de defectiune.Cea in forma de robinet.

 

 

Daca este vorba de acel simbol de pe bord care arata avarie la motor,am avut problema asta,am fost la cel cu reglajul si a mai setat cate ceva,insa explicatia data de el si verificata de mine concret fost "amestec sarac" (adica acea statie gpl de unde alimentam eu cu gpl avea un gaz mai slab,apoi am schimbat statia si totul a fost ok ),mi s-a spus ca depinde de concentratiile amestecului,difera de la producator la producator.

 

Ceckul reprezinta lampa galbena de defectiune.Cea in forma de "robinet".Ce ai facut cu rezerva?Folosesti un kit pt vulcanizare sau ce anume?

 

 

Rezerva in portbagaj,nu deranjeaza.

Share this post


Link to post

Daca ai avut erori stocate (check aprins) iti recomand sa faci un reset de ECM (cauta pe aici cum se face) dupa ce remediezi problema.

Share this post


Link to post

de unde procur un tester auto pt chevrolet, (programul)

Share this post


Link to post

vasy_28 cum ai rezolvat problema ?

Share this post


Link to post

Dacai ai avut eroare de amestec,nu are nici o legatura cu GPL-ul de la o statie sau alta,pur si simplu e raglata total aiurea acea instalatie.

 

E reglata pe amestec sarac,e normal sa-ti porneasca aiurea pe benzina si daca o lasi asa...o sa iti mearga din ce in ce mai prost pe benzina (pana nu dai un reset la ECM si mergi 300-400 km pe benzina).

 

Sloutia cu reset la ECM e tempoarara,daca mergi iar cateva sute de km pe GPL , o sa se intample la fel.

 

Iti recomand cu caldura sa mergi la un service bun, sa nu mai mergi pe GPL si sa iti regleze corespunzator instaltia,cel mai periculos pentru motor e sa mergi in regim sarac pe GPL(periculos pentru supape ,ghidajul supapelor si tancheti...multi au problema cu tanchetii care bat pe GPL dupa un nr de km...e de la amestecul sarac cu care a mers motorul in acest timp).

Share this post


Link to post

Si eu am avut de ales intre o instalatie Milano, sau una Lovato; Prima la 2400RON, Lovato la 2600RON. Mi-au explicat baietii, ca recomanda instalatia Lovato, deoarece aceasta prelucreaza semnalul de la sondele de oxigen, corectand in timp real amestecul de aer/GPL.

 

In acest fel, ECU original al masinii, nu trebuie sa "ia decizii aberante" pt a mentine amestecul corect. Instalatia Milano, nu prelucreaza semnal de la sondele de oxigen, amestecul incorect generand valori mari la LTFT (long term fuel trim) din ECU. La pornirea motorului rece pe benzina, ECU ia in considerare valorile LTFT stocate, bucla fiind deschisa, motorul v-a functiona defectuos.

 

In atasament se vede valarea absolut normala a LTFT dupa aprox 1200 km de functionare pe GPL.

 

Sunt foarte multumit de functionarea pe GPL, motorul merge mult mai frumos pe GPL decat cu benzinele de 95 din RO. Acum imi dau seama de fapt , cat de proaste sunt aceste benzine in romania.

post-8360-0-16320500-1306787215_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare baieti.si eu am gpl.tomasetto stag 300.am intalnit si eu o problema in sezonul cald si nu am rezolvat-o inca.cand e AC pornit si schimb treptele de viteza din superior in inferior efectiv moare motorul.ce credeti ca ar putea fi?

Share this post


Link to post

Ai amestec sarac...Te duci sa ti-o regleze...STAG 300 stie corectie dupa temperatura, presiune etc.

Zii montatorului sa-ti faca update la ultimul firmware.

Share this post


Link to post

e reglata sa treaca la 30 de grade pe gaz.ce inseamna amestec sarac?fii te rog mai explicit.sau nu nu mi se adreseaza mie raspunsul?

Share this post


Link to post

Pe limbaj de sant "da prea putin gaz". Avand in vedere ca nu prea te pricepi du-te la un reglaj profi la un montator serios.

Share this post


Link to post

Pai sigur nu am raspuns la intrebarile de anul trecut :)

30 grade e temperatura apei nu a gazului...gazul cind circuli in oras iarna poate sa aiba si 10-15 grade... vara poate ajunge si la 40 si mai sus...

Daca acum pe frig merge bine si cu dezaburire, faruri aprinse , ventilatie la maxim atunci inseamna ca ti-ar trebui numai o corectie functie de temp la vara ...

Cind e gazul mai cald e mai putin dens ca acum pe frig...la acelasi volum ai mai putin de ars :)

Cum zicea Andrei du-te la un montator bunicel ca unul bun si serios e utopie :) )

Daca nu stii nimic despre instalatii si nu esti autodidact, nu ai timp de pierdut, apelezi la altii...

Share this post


Link to post

si se poate face reglajul asta si acum iarna?sau sa astept pana vine sezonul cald?nu toti ne-am nascut invatati si fara sa afli la inceput nu stii sa faci mai apoi!nu fiti rai!

Share this post


Link to post

Da, se poate face si acum fara probleme (doar sa fie motorul cald).

Share this post


Link to post

E de preferat sa o faci vara...acum cam greu sa ajungi in aceeasi situatie ca vara...

Ma refer la temperaturi de 35-37 grade afara -> 60-70 grade temp aer sub capota :)

Banui ca nu-i face probleme dimineata pe racoare :)

Stefane nu sintem rai vorbim din experienta...cum spuneam daca esti acum la ~0 cunostinte GPL cel mai bine sa te duci sa vezi ce fac aia mai intii... poate ai bafta si o nimeresc pe aproape...

Dupa aia sa-ti iei interfete masina si GPL, laptop, incarcator auto la el sau invertor...

Daca nu esti fumator ai sanse de 70% sa te apuci, termosul de cafea sau ceai dupa preferinte, multa rabdare, si weekendurile f...te vreo 2-3 luni :) )

Nu e chiar atit de simplu pre cum pare la prima vedere...pt un reglaj corect...

Pt unul OARECUM pe aproape dai o autocalibrare, vreo 2 -3 corectii sa nu se aprinda check-ul din cauza sondei lambda si gata...poate...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Salutare!De curand am cumaparat un Kalos cu motor de 1.2 8 v pe gpl,acesta fiind montat de fabrica(masina e adusa din Italia),si instalatia de gpl nu functioneaza.Butonul de gpl este in bord,si nu aplicat(o sa pun si o poza curand) dar nu se aprinde nimic la el.Masina functioneaza pe benzina dar in 3 pistoane,cel de langa cutia de viteze nefunctionand.Calculatorul instalatiei este FLY si reductorul BRC.Se gaseste tester pentru acest calculator??La motoarele astea de 1.2 au fost probleme cu supapele??Motorul are 57000.Va multumesc anticipat si dupa ce scot masina (e putin lovita) o sa postez si poze la sectiunea "Masina mea".

Share this post


Link to post

FLY nu stiu nimic de soft, nu cred ca e omologata instalatia in ro (si probabil nu vei putea nici inmatricula masina daca nu ai cert de omologare pentru instalatia de GPL). Poti incerca sa vb cu cei de la autoscan, poate au interfata/soft.

 

Daca merge in 3 pistoane fa o verificare mai amanuntita:

1. Bujiile/fisele sunt ok? Da scanteie pe cilindrul respectiv?

2. Injectoarele sunt ok? Benzineste pe cilindrul respectiv? (daca nu verifica cablajele injectoarelor)

3. Ai compresie pe cilindrul care nu merge?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

FLY este un model de BRC ...vezi ca este unul pe net, "jagoman" care vinde interfete de GPL... si dupa cite stiu are si de BRC...te poate ajuta si cu soft...e baiat de treaba...

Andrei are dreptate , ezolva problemele care le ai pe benzina, altfel degeaba "surubaiesti" la instalatia de GPL...

 

Mai poti verifca fisele/bobina ...

Un test de compresie e bine venit la toti cilindrii sa stii cum stai...

Share this post


Link to post

Bobina nu cred sa aiba nimic, daca avea ceva mergea in 2 pistoane nu in 3.

Share this post


Link to post

E de preferat sa o faci vara...acum cam greu sa ajungi in aceeasi situatie ca vara...

Ma refer la temperaturi de 35-37 grade afara -> 60-70 grade temp aer sub capota :)

Banui ca nu-i face probleme dimineata pe racoare :)

Stefane nu sintem rai vorbim din experienta...cum spuneam daca esti acum la ~0 cunostinte GPL cel mai bine sa te duci sa vezi ce fac aia mai intii... poate ai bafta si o nimeresc pe aproape...

Dupa aia sa-ti iei interfete masina si GPL, laptop, incarcator auto la el sau invertor...

Daca nu esti fumator ai sanse de 70% sa te apuci, termosul de cafea sau ceai dupa preferinte, multa rabdare, si weekendurile f...te vreo 2-3 luni :) )

Nu e chiar atit de simplu pre cum pare la prima vedere...pt un reglaj corect...

Pt unul OARECUM pe aproape dai o autocalibrare, vreo 2 -3 corectii sa nu se aprinda check-ul din cauza sondei lambda si gata...poate...

 

ma sperii.chiar asa nasol e?

 

FLY este un model de BRC ...vezi ca este unul pe net, "jagoman" care vinde interfete de GPL... si dupa cite stiu are si de BRC...te poate ajuta si cu soft...e baiat de treaba...

Andrei are dreptate , ezolva problemele care le ai pe benzina, altfel degeaba "surubaiesti" la instalatia de GPL...

 

Mai poti verifca fisele/bobina ...

Un test de compresie e bine venit la toti cilindrii sa stii cum stai...

 

imi poti da niste detalii despre tipul care vinde interfete?

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...