Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

Ala variabil e din ECM, in manual scrie ca se scoate mufa care vine de la ECM la delcou si in acest fel ramine doar cel static. Atunci se regleaza cu lampa stroboscopica...In fine nu cred ca are legatura cu problema mea dar mai stii?

Share this post


Link to post

Foarte interesant, nu am incercat pana acum, dar ma indoiesc ca motorul va mai porni, nemaiavand senzor de pozitie motor nu va sti cand sa dea injectia si posibil si scanteia

PS Poti sa pui un printscreen unde zice in manual asta? Mie mi se pare o prostie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Din cite vad in manual zice sa deconectezi cablul de la ECM la delcou in alte circumstante...in fine banuiesc ca este acelasi lucru pina la urma. Daca nu ai scinteeie la bujie cu el conectat incerci si cu el deconectat. Mie imi pare logic. Din ceea ce scrie acolo rezulta clar ca scinteia exista si cu acel cablu deconectat...de fapt chiar exista sanse sa sa nu ai scinteie cu el conectat dar sa ai dupa ce l-ai deconectat. Cit despre injectie...cum adica nu stie ECM cind sa dea drumul la injectoare? Dar asta nu este injectie secventiala domnilor, unde ar conta si momentul de timp la care se deschid injectoarele. Aceasta este o injectie nesecventiala in care injectoarele sint deschise toate o data in impulsuri mai dese sau mai rare in functie de cum vin informatiile de la sonda lambda (amestec prea bogat/prea sarac). Momentul de inceput al injectiei este arbitrar ales nu are nici o legatira cu pozitia arborelui cotit/axei cu came.

manual.jpg

Share this post


Link to post

Nu e adevarat, injectoarele sunt deschise pe perechi... 1 cu 3 si 2 cu 4, alternativ. Iar momentul inceperii injectiei nu e deloc arbitrar, ca nu le da ecm-ul drumul dupa cum i se scoala lui. Injectoarele se deschid in functie de PMS, din momentul in care dai la automat.

Share this post


Link to post

Injectoarele sint legate toate in paralel asa ca nu au cum sa se activeze in perechi. A se vedea schema electrica.

Share this post


Link to post

Aham... cum zici tu.

Share this post


Link to post

Are dreptate sorin, injectoarele sunt in paralel la cielo/espero, poate la euro 3 era cum zici tu.

Oricum, eu cred ca motorul nu va porni fara mufa aia de 4 chiar daca are scanteie, tine-ma la curent cu treaba asta, chiar sunt curios, atat de curios incat parca imi vine sa ma duc la aia visinie si sa scot mufa aia sa testez 🙂

Si indiferent de injectia aia ca e monopunct, multipunct, secventiala, eu zic ca are nevoie ecm-ul sa stie pozitia motorului.

Si uite ca pe schema aia de diagnoza nu m-am uitat niciodata spre rusinea mea, foarte interesant. Baga mare 🙂

Share this post


Link to post

Nu m-am putut abtine 😄

 

 

Share this post


Link to post
La 09.11.2020 la 20:09, sorin_ncs a spus:

 

 

 

Edited by florinellll
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
On 11/11/2020 at 9:31 AM, Dj_Dark said:

Nu m-am putut abtine 😄

 

 

Mda...vad ca ai facut experimentul dar daca nu ai filmat curelele de la motor imi e cam greu sa imi dau seama daca motorul a pornit sau nu. Dupa faptul ca anumiti martori nu s-au stins trag concluzia ca nu a pornit. Exact asa mi s-a intimplat si mie, banuiesc ca desi exista scinteie cu mufa aceea scoasa (doar asa scrie in manual) probabil ECM-ul nu da drumul la benzina daca nu stie nimic despre existenta/inexistenta scinteii. Eu nu am mai facut nimic la masina, a venit vremea friguroasa si zilele foarte scurte si greu ma urnesc pe o vreme ca asta sa mesteresc la masina. Merg cu ea asa in trei cilindri si ma enervez de imi vine sa innebunesc. Dar observ totusi in clip o chestie..la tine delcoul este in asa fel pozitionat incit mufele ies din el prin spate.la mine sint jos un pic spre in fata...adica cu alte cuvinte este deplasat mult fata de pozitia in care il vad la tine...probabil insa ca poti sa il invirti cit vreii...daca schimbi intre ele si fisele care vin la el in final se obtine acelasi lucru...sau nu?

P.S. laptopul meu are placa de sunet arsa...

Share this post


Link to post

Nu stiu daca postul de mai sus este in spirit de gluma sau serios dar daca e serios, nu pot sa zic decat, bafta cu masina, nu voi mai comenta nimic in plus 🙂

PS, fa rost de niste casti pe usb si vei auzi si sunetul. Sau varianta nr 2, pe smartphone.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...