Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

Daca imi aduc bine aminte ti-am zis sa il rotesti putin in sensul invers al rotirii clapetei pentru a ii creste putin valoarea :)

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Iti aduci perfect aminte :) . Nu m-am mai ocupat de el pentru ca senzorul meu este modelul fix si nu m-am mai apucat sa ii largesc eu gaurile pentru a-l putea roti. De atunci nu am mai pus-o niciodata pe scaner desi i-am refacut motorul de la 0 si am curatat toti senzorii, clapeta, etc. Cu toate interventiile, Check-ul meu doarme linistit, relantiul e cit se poate de stabil, consumul e f. bun ... asa ca sint multumit :)

Share this post


Link to post
Masoara si tensiunea de alimentare a senzorilor(trebuie sa fie de 5V).

 

 

5.22 si 5.24.

Acum ce trebuie sa mai fac?

:mrgreen:

Share this post


Link to post
De curiozitate ... si poate putin off topic, scuze pentru asta.

 

In special pentru Ovi_jer : la TPS referinta de 5V cit de severa este ? Intreb pentru ca la mine am 5,12 V intre "pinul de 5V" si o masa oarecare (am luat-o chiar de pe clapeta de acceleratie). Daca masor intre "pinul de 5V" si pinul de masa de pe aceeasi mufa, imi indica 5,02V.

Masuratoarea se face fata de de masa semnalului (Signal Ground), pinii aflati pe ECM si pe traductoare. Circuitul de minus al bateriei este un circuit foarte zgomotos si cu variatii mari ale potentialului electric.

Share this post


Link to post
5.22 si 5.24.

Acum ce trebuie sa mai fac?

:mrgreen:

 

Sa mergi cu masina la tester si sa vezi exact codurile de eroare si tensiunea reala a celor 2 senzori.

Share this post


Link to post

Mda, am crezut ca poti sa ma ajuti fara sa trebuiasca sa ajung la seervice.

Asta este o sa rezo;v problema acolo.

Multumesc oricum.

Share this post


Link to post

Codurile de eroare le poti afla si fara tester scurcircuitand pinii a si b din mufa aldl, e procesura descrisa in manualul de service.

Tensiunile celor 2 senzori sunt de asemenea trecute in manualul de service, la fel si firele lor.

S-a explicat clar mai sus, fiecare senzor are 3 fire: masa, +5V, si tensiunea "returnata" care se masoara in functie de masa logic.

Din cate imi aduc eu aminte la TPS trebuie sa fie 0,6-0,8 V si daca depaseste 1V aprinde check-ul

La MAP trebuie sa fie in jur de 1V parca.

 

Toate astea sunt explicate foarte bine in manual.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu am anuntat valorile masurate cat si codurile de eroare in posturile anterioare.Toate masurate conform cartii si instructiunilor lui ovi.

Nu am reusit sa aflu de ce sunt cauzate.Senzori sau ECM.

Share this post


Link to post

Sau firele de legatura. Nu exista decat un singur mod de afla. Eu ti-am spus valorile normale din aduceri aminte, mai sigur verifica manualul.

 

Tensiune masurata 0,18 si 0,22 in comparatie cu 0,03 cat avea un cielo fara erori.Dupa cum ai spus tensiune mare.Astia nu cred ca sunt volti,aparatul era la 20 pus.

Acum ce trebuie sa mai fac?

 

Daca ce zici tu mai sus sunt volti atunci e prea mica. Avand in vedere faptul ca tensiunea de referinta este buna rezulat senzor Tps defect. Un cielo normal are 0,6..0,8 V la TPS ceea ce ma face sa crad ca totusi nu ai masurat bine. De aici si indicatia lui Ovi_Jer de a te duce la tester inainte sa inlocui vre-o piesa buna.

 

Codul de TPS defect se declanseaza daca tensiunea scade sub 0,2V sau creste peste 1V la relanti + alte cateva conditii indeplinite, scrie exact in manual.

 

PS. Acel TPS este de fapt un potentiomotru cu masa intr-un capat si +5v in celalalt iar cursorul lui oscileaza intre cele 2 variante. La pozitia de relanti a clapetei trebuie sa ai cat am zis mai sus, iar cu ea deschisa la maxim 4,5-5V daca functioneaza normal.

 

Later edit:

 

Acum mi-a traznit o idee. Tu ai masurat cu senzorul scos?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

=D>

Da. Deci dupa cum ai pus intrebarea nu e bine.

Share this post


Link to post

salut,

 

tocmai ce am fost in service si am schimbat supapa egr cu una noua.

Cu ocazia asta am schimbat si capacul de la delco...rotorul arata in regula...

Nu s-a schimbat nimic in mersul motorului...tot intrerupt si in mers accelereaza in smucituri repetate, in frana de motor la fel are hopuri...

Am rugat sa imi puna masina pe tester sa vad daca se vede si altceva acolo - rezultatul a fost si mai ciudat - aproape nici un parametru nu arata cum trebuie:

preiunea atmosferica, temperatura aerului, a motorului, raportul de admisie benzina/aer si mai erau cativa ...nu aratau valori care sa corespunda cu valori standard sau apropiate...de exemplu temperatura aerului arata la peste 200 grace celsius...turatia motorului arata 0 rpm...(mentionez ca bobina de la delco am schimbat-o eu acum vreo 3 luni)

 

S-a resetat calculatorul, s-au scos bornele de la baterie si s-a tinut + cu - vreo 20 secunde in contact...rezultatul: nici o diferenta...

 

Am intrebat daca nu cumva trebuie schimbat tot calculatorul...ma gandesc ca nu are cum sa fie toti senzorii defecti..

 

Aveti idee ce pot face..ce pot schimba?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Cu ce fel te tester s-a facut diagnoza?Sigur s-a selectat in meniu cea ce trebuie?

Share this post


Link to post

m-am uitat si eu de curiozitate ce face acolo si a selectat modelul de masina si de motor care stiu ca le am...

softul nu am retinut cum se cheama...dar e un service care se ocupa numai de masini daewoo...

era un tester wireless care se conecta la masina si programul rula pe un calculator...

Share this post


Link to post

Acela nu este tester original daewoo.Cauta un service care are daewoo scan 100.

Share this post


Link to post
=D>

Da. Deci dupa cum ai pus intrebarea nu e bine.

 

:) Masuratoarea se face cu senzorii conectati si motorul pornit la relanti. Eu totusi zic sa te duci la service fiindca nu prea poti sa masori la Tps fara sa strici firele :thumbl:

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am fost la un service care avea tester daewoo scan 100 si aceeasi problema...

ma gandesc sa nu fie ceva in neregula cu calculatorul masinii..

 

se poate sa fie de la calculator? sau e altceva...

Share this post


Link to post

Calculatorul pica foarte greu , mai degraba cablajul care duce la senzori ar putea avea probleme .

Ca sa elimini treaba cu calculatorul ( ECM -ul ) , incearca sa pui pe masina ta altul de la un Espero cu acelasi motor si cutie viteze ca al tau , sa vezi daca e vreo diferenta in functionarea motorului sau nu .

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu o problema care se poate incadra la acest topic.Mergeam saptamana trecuta pe A2 cu aprox. 130 km/ora si la un moment dat vad cum acul vitezometrului se duce la zero si asa ramane.Gata,mi-am zis,s-a rupt il schimb. Am mers bazandu-ma pe turometru.Parcurg restul de km pana la Constanta si la un moment dat observ ca turatia nu mai scade sub 1900 rot/min.Mentionez ca nu s-a aprins "check engine" nici un moment,ceea ce ma face sa exclud VSS-ul din ecuatie.Trag pe dreapta,opresc motorul(eram pe GPL) si il repornesc turatia intepenita la 900 rot/min fara nici o fluctuatie. Trec pe gaz acelasi lucru - 900 rot/min. Am continuat drumul fara probleme,dar cu relantiul de 1900rot/min(si asta tot fara fluctuatii) pana la Eforie. Problema cea mai mare a aparut la intoarcere cand pe la kilometrul 80 al A2 dintr-o data,fiind pe GPL, am inceput sa pierd din putere la aceeasi apasare a pedalei de acceleratie(aprox. 3100 rot/min).Trag pe dreapta ii dau cateva "sprituri" si urca in ture(tot pe GPL),incerc sa mentin acceleratia la punct fix turatia scade pana se opreste motorul. O trec pe benzina si continui drumul pana la Bucuresti fara alte incidente,adica motorul tragea,urca in ture,dar cand luam piciorul de pe acceleratie si in viteza fiind turatia scadea sub 1900 rot/min parca imi dadea cineva suturi in spatele masinii.

De atunci merg doar pe benzina,pe GPL nu mai vrea sa stea nici in relanti.

Cablul l-am cumparat,miercuri il schimb.

Repet,fara "check engine" aprins,cer si eu o parere:

-se exclude senzorul VSS ca fiind defect?(am citit aici pe forum ca daca nu mai functioneza se aprinde becul martor)

-ce poate fi: IAC-ul sau senzorul clapeta acceleratie,sau amandoua?

 

PS: Sper sa nu fie nimic la instalatia GPL.

 

Multumesc frumos celor care se vor osteni sa-mi raspunda!

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Daca motorul porneste normal la relanti si numai dupa ce s-a mers cu masina ramane turat atunci problema poate fi de la traductorul din cutia de viteze.La un ecm vechi te poti astepta sa nu se aprinda nici martorul check.

Senzorul de viteza VSS nu prea se strica si cablul trebuia cumparat dupa ce se verifica daca este cablul sau traductorul.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Ramane turata in relanti doar dupa ce merg cu masina 4-5 km si se incalzeste motorul.Nedumerirea este de ce pe GPL nu mai vrea sa mentina nici relantiul. Cineva zicea ceva de senzorul clapeta acceleratie.

PS. Traductorul este piesa din plastic care antreneaza si cablul vitezometrului?

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Da, antreneaza VSS-ul si cablul de kilometraj.Poate fi si senzorul clapetei insa primul indiciu este kilometrajul care nu mai merge si cauza traductorul din cutie la care vara se reteaza axul datorita temperaturii ridicate,turatiei mari si ungerii insuficiente(ulei putin in cutie).

Share this post


Link to post

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post

S-a rezolvat. Problema era axul traductorului care se retezase.L-am schimbat si totul a revenit la normal.

Share this post


Link to post

Salutare! Am fost cu problema asta la o gramada de mecanici si testere, dar cica mototul merge bine. Nu stiu cum merge bine ca daca stau pe liber se vede acul cum oscileaza, uneori chiar si cateva sute de rotatii, se si aude ca motorul nu merge rotund, iar in mers se simte cum masina tot "fuge inainte". Si cu toate astea pe calculator cica nu arata nimic! Cum se poate oare? Ati avut vreunul astfel de problema? Stiti undeva un service care sa-i dea de cap? Sunt disperat !!!  <img src= (">

MVI_3321.AVI

MVI_3322.AVI

Share this post


Link to post

Este posibil sa fie un contact imperfect pe undeva. Check-ul se aprinde vreodata? Du-te la o testate, cere-i codurile de eroare daca sunt, pe urma zii sa-ti verifice TPS, IAC, sonda lambda daca functioneaza normal si integratorul de combustibil daca e cat trebuie.

Daca omul stie sa interpreteze datele de pe scanner, poate usura diagnosticarea.

 

Pot fi multe, fara scanner e greu de dat un verdict sigur.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...