Jump to content
Sign in to follow this  
ovi

Nu Mai Porneste

Recommended Posts

M-am uitat mai bine si acel furtun e din 2 bucati iar la imbinarea lor este infundat cu o bucata de fier. Am mers cu el asa de 2 ani si masina a mers bine. Acum am pornit masina fara acel furtun si parca merge mai bine. Dar totusi ce e minunea aia incercuita?

Share this post


Link to post

Este valva EGR.Probabil este defecta si a fost suspendata prin infundarea furtunului de vacuum.Daca mergi fara furtunul acela de vacuum ai pierderi de vacuum pe admisie.

Share this post


Link to post

...

 

Cu acel furtun scos imi pare ca masina merge mai bine. Oare ar fi mai bine sa-i pun totusi un furtun bun chiar daca acea valva e stricata? Cum pot verifica daca e stricata? Ce rol are aceasta valva EGR? Imi cer scuze daca pun prea multe intrebari dar tare as vrea sa repar masina care sta de 3 saptamani pe dreapta.

Edited by tolin
citare inutila a mesajului anterior !

Share this post


Link to post

Valva egr are rolul de a aduce un procent mic de gaze de evacuare in admisie in anumite regimuri de mers.Este actionata vacuumatic si daca furtunasele de vacuum sunt inversate ea va sta deschisa tot timpul.

Share this post


Link to post

Se poate verifica daca e stricata? Si daca da, cum? Daca e stricata mai are rost sa-i pun un furtun bun?

Share this post


Link to post

Valva egr nu iti face probleme la pornire ,decit de functionare anormala a motorului care se ineaca cu gaze de evacuare.

Problema ta de pornire este alta si nicidecum asta.Cand nu iti porneste verifica daca ai scanteie la bujii,daca pompa de benzina bazaie 2 secunde la punerea contactului si pe perioada actionarii electromotorului si daca intradevar ai presiune de benzina in rampa,daca martorii de bord raman aprinsi pe perioada cat se actioneaza electromotorului si nu in ultimul rand daca bujiile sunt ude cu lichid de racire.

Incearca sa pornesti si cu pedala de acceleratie un pic apasata pentru a elimina problema iac-ului murdar,blocat sau defect.

Share this post


Link to post

Motorul l-am pornit, acum porneste greu dar porneste, am curatat iac, am facut reset ecm si prima lectie dar masina trepideaza destul de tare.Daca pornesc masina acum cu furtunul de la egr scos porneste mai repede si parca nu trepideaza asa tare.Scanteie la bujii are, pompa bazaie, bujiile sunt uscate. Presiune nu stiu daca are pentru ca mi-a fost frica sa verific sa nu fac vreo minune. E normal ca injectoarele sa se invarta usor in locasul lor? O alta problema pe care o am acum este ca in mers la schimbarea vitezelor imi da niste rateuri si da in nas. Daca ma poti ajuta cu un sfat si in privinta asta ti-as fi recunoscator.

Share this post


Link to post

Azi am descoperit ca surubul care fixa poxitia delcoului, acesta putandu-se misca in orice pozitie.

Eu il strang dar stie cineva cum se regleaza pozitia corecta a delcoului ???

Share this post


Link to post

Avansu poti sa il reglezi empiric, adica mai umbli la el mai dai o tura vezi cum merge si tot asa. Oricum prima incercare o faci la relanti si iti testezi urechea muzicala.

Normal eu stiu ca atunci cand ai motorul la PMS (punct mort superior) sau mai simplu am impresia ca semnul de la pinionul de la axul cu came trebuie sa fie sus, dai capacul de la delcou jos si lamela aia de cupru de pe lulea trebuie sa fie aliniata cu semnul din interiorul delcoului. Imi pare rau daca te-am bagat si mai tare in ceata si sincer sper sa nu fi gresit nimic. Bafta la remediat!

PS: Tot iti bagi nasul acolo schimba si o-ringu de la delcou. Nu ai ce sa strici

Edited by fixxxer

Share this post


Link to post
Eu il strang dar stie cineva cum se regleaza pozitia corecta a delcoului ???

 

In service cu stroboscop. Merge si metoda lui fixxer insa trebuie sa ai ureche "muzicala" buna dar, chiar si asa, nu o sa fie la fel de exact.

Share this post


Link to post

Buna seara tuturor forumistilor!

Am si eu o mica mare problema!

Detin un cielo din 2005, executive cu A/C fara instalatie de gaz! Pana in iarna nu am avut mari probleme! In schimb de vreo luna face niste figuri la pornire!

Dau cheie, se aprind beculetele din bord, astept amorsarea si oprirea clopotelului dupa care dau cheie pana la capat si nimic! Repet operatia de vreo 3 ori si apoi porneste!

Am observat ca inainte de a introduce cheia in contact ledul din spatele volanului palpaie; apoi dupa ce dau cheie se stinge complet! In zilele cand nu porneste de fapt nici nu imi citeste senzorul de la cheie. Va spun ca nu am alarma auto!

Puteti sa-mi spuneti care este cauza si eventual un remediu! De regula mi-o repar singur numai ca acum nu mi-am dat seama care ar fi defectiunea!

Scuze daca sunt OFF TOPIC!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Tocmai ti-ai dat seama singur care e problema. Acel cititor de cip e o problema la cielo euro3. Majoritatea il leaga pe direct.

O alta cauza ar fi contactul elecric de pornire. Pentru alte cauze ne trebuie mai multe detalii. (bordul se stinge cand dai la automat?, se aude vre-un "clanc" ?)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Tocmai ti-ai dat seama singur care e problema. Acel cititor de cip e o problema la cielo euro3. Majoritatea il leaga pe direct.

O alta cauza ar fi contactul elecric de pornire. Pentru alte cauze ne trebuie mai multe detalii. (bordul se stinge cand dai la automat?, se aude vre-un "clanc" ?)

 

DA! Toate ledurile de sub vitezometru, turometru, etc se sting la pornirea motorului. Defectiunea nu apare mereu! De cele mai multe ori s-a manifestat in zilele cu umezeala, ploi, firesc ca mi s-a intamplat si in zile uscate. Ceea ce doresc sa aflu este daca defectiunea apare de la ledul in cauza, de la vreun fir din spatele volanului sau poate de la acea coronita din plastic de la contact, cu doua lamele din cupru. Vreau sa stiu concret care ar fi defectiunea pentru a umbla acolo unde trebuie si schimba, eventual, acea piesa. Daca nu e prea scumpa.

 

Tocmai ti-ai dat seama singur care e problema. Acel cititor de cip e o problema la cielo euro3. Majoritatea il leaga pe direct.

O alta cauza ar fi contactul elecric de pornire. Pentru alte cauze ne trebuie mai multe detalii. (bordul se stinge cand dai la automat?, se aude vre-un "clanc" ?)

 

Apropo de detalii! In toamna anului trecut (2008) am fost cu ea in servis! Mi se oprise motorul in mers si ma tractat tatal meu cu renault-ul sau simbol, vreo 6 km. Servisul e pentru dealerii de KIA. Inginerul de acolo are tester pentru mai multe modele si marci de masini. A gasit dupa datele din certificat compatibilitate cu Nexia. A pus testeru si detectase un anume cod de eroare. Pana una alta a trecut timpul, s-a facut ora mesei. Dupa pauza de masa a mesterit la ea ceva, a pornit si eu am plecat intre timp spre a-i duce tatalui meu masina pentru a putea pleca cu a mea de la service-ul in cauza. Cand m-am intors nu a mai pornit. S-a mai umblat la ea s-au verificat mai multi senzori, inclusiv de pe la transmisie, undeva in dreapta sub scut. Concluzia dupa un nou test a fost ca modulul de aprindere (gen delcou cu fisele de la bujii) nu da curent. Am cumparat o piesa noua am schimbat-o si pana la urma a pornit.

Dupa vreo 2 saptamani am mai patit-o. Am umblat eu pe la toate firele si contactele electrice de pe la motor, le-am curata cu solutie wd40, am demontat inclusiv IAC care era negru ca taciunele. L-am curatat si nu am mai avut probleme toata iarna. Acum beleaua asta cu porniri ratate prin nerecunoasterea cheii/necitirea ei. Cam asta este istoricul acestei ierni. Banuiesc si sper sa ma lamuriti si pe mine dupa acest story.

Share this post


Link to post

In primul rand sub aparatele de bord nu sunt leduri ci doar mici beculete!

Doi: "coronita din plastic de la contact, cu doua lamele din cupru" e doar o bratara din cablu de Cu o bobina in ea agatata de butucul contactului. Nu mai e ca la Nexia.

Problema e la aceasta bratara si/sau cipul de la cheie. Da jos cochiliile volanului, roteste bratara de Cu pana ajunge bobina (protejata de un varnis - daca nu ma insel) pana ajunge, pe circumferinta butucului, jos. Daca, la punerea contactului, ledul se stinge, cipul de la brelocul cheii e citit si ECM-ul poate da comanda de aprindere. Daca ledul ramane aprins inseamna ca imobilizatorul nu recunoaste codul cipului. In orice caz imobilizatorul comunica cu ECM-ul si daca codul cipului nu e recunoscut nu vei putea porni masina. Daca tot iti face figuri, parerea mea, e sa mergi la un service Dw care sa-ti umble la acest imobilizator. Eventual poate stiu vreo cale de a fi anulat. Stiu ca s-a mai scris pe undeva despre acesta (cred ca in sectiunea "Masina mea").

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Daca se sting toate becurile cand dai la automat == baterie descarcata, defecta sau contacte imperfecte . Masoara tensiunea la bornele bateriei cand altcineva incearca sa porneasca si vezi cat e. Daca e sub 8 v, nu e bine.

Share this post


Link to post

Inca un aspect: la masinile E3 echipate cu modul antidemaraj tip "Autowatch" daca imobilizatorul nu recunoaste cipul nici demarorul nu poate fi actionat! Am verificat acum la a mea.

Share this post


Link to post

Da dar luminile de pe bord nu se sting nu? ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pai ce sa se stinga daca nu se misca nimic la motor? Cu o exceptie: la mine doar lampa "airbag" pt. ca mi-am montat asa ceva. :banana:

Share this post


Link to post

...

 

Salut Cris06!

Banuiesc ca indicatiile si informatiile oferite sunt pentru mine Gram0806!

Sa ma prezint sunt ALBERT!

Bratara din contact la care te referi tu, se scoate pur si simplu dupa ce, in prealabil, ai indepartat gulerul de cauciuc (coroana, mascator sau oricum s-ar numi) care imbraca contactul. Probabil ca ceea ce descrii tu trebuie sa o fac atunci cand mi se mai intampla acele rateuri la citirea cheii! Mentionez ca masina porneste, merge acum! Fenomenul prezentat de mine se intampla in scurt, vorbesc practic de cateva minute petrecute la pornire. Eu unul m-am rezumat in acele momente doar la simpla demontare a cochiliilor volanului si miscarea firului care leaga ledul. Si apoi a pornit!

 

Multumesc pentru topic. Voi cauta detali!

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Va salut cu multa stima si respect!

Am si eu o mica problema cu masina mea, un Cielo Executive din 2005 si sper ca ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat. Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie dar si problema mea este legata de baterie / alarma.

 

De ceva timp incoace, patesc uneori sa nu pot sa pornesc masina la modu ca bag cheia...pun contactu pana cand se aprind toate becurile dar cand dau cheie ca sa porneasca masina...dau in gol, nu face niciun sunet nu nimic! Moment in care incep sa blochez / deblochez alarma, dau de mai multe ori si intr-un final, dupa cateva minute bune reuseste sa porneasca. Dar va dati seama ca ma trec toate apele pana reusesc...

 

In prima faza am fost la un service de alarme care au constatat ei asa rapid, ca vezi domne e alarma proasta ...ca s-a stricat si ca sa imi deblocheze alarma de motor/contact. cei mai prost investiti 30 de roni din viata mea ca a doua zi (adica azi) iar mi-a facut figura pe la pranz cand vroiam sa plec in pauza de masa.

 

Mentionez ca bateria masinii nu am schimbat-o pana acum (in 4 ani) si ca am patit sa o golesc de mai multe ori ( o data din cauza farurilor uitate aprinse, alta data din cauza alarmei care a mers non-stop pt ca intrase apa, si cred ca si taicamiu a golito o data).

 

Eu m-am programat oricum la Service pt 6 mai, dar vroiam sa stiu cam la ce sa ma astept si ce anume ma sfatuiti sa fac daca ati patit si voi ceva asemanator?

 

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

@ mainevent: :o fftopic: ledul imobilizatorului (din spatele volanului pe carcasa coloanei de directie) ce "zice"? Ramane aprins dupa punerea contactului?

Share this post


Link to post
@ mainevent: :o fftopic: ledul imobilizatorului (din spatele volanului pe carcasa coloanei de directie) ce "zice"? Ramane aprins dupa punerea contactului?

 

hey! led-ul ala care clipeste de obicei (roshu) se stinge in momentu in care pun contactul! claxon/lumini/mp3 functioneaza...deci tind sa cred ca nu e de la baterie, si din cate am citit pe aici pe forum banuiesc ca ar fii legat de diode...electromotor...imi pare rau dar nu prea ma pricep (spre rusinea mea). totusi masina e cat de cat noua...am 38.600 km pe ea si banuiesc ca ar fi legat de circuitele electrice...

macar sa stiu si eu ce sa zic cand ma duc la service. :( si imi e si groaza de momentu in care nu o sa mai porneasca deloc si o sa trebuiasca sa o las pe la cine stie ce intersectie.

Share this post


Link to post

Nu mai cita postul anterior! Foloseste "addreply" sau "fastreply".

Revenind:

Fii si tu mai explicit: masina e dotata cu imobilizator? Adica la cheie e atasat un fel de breloc pe care scrie "autowatch". Daca ai si alarma cum ti-au legat releul care "taie" alimentarea aprinderii? Mi se pare inutil acest releu la o masina dotata cu imobilizator. Dealtfel, acest imobilizator comanda si demarorul. Deci, in concluzie, daca imobilizatorul nu recunoaste cipul de la cheie nu poate porni masina pt ca nici demarorul nu este actionat. Mai multe amanunte aici. Incepe de la postul 386.

On topic: dupa pornire iti raman lampile "baterie" si "brake" de la bord aprinse?

Share this post


Link to post

cheile de la masina au breloc cu "autowatch" deci banuiesc ca are imobilizator. din cate stiu si cheia e dotata cu chip! astia de la service-ul ala de alarme au decuplat alarma de contact, gen au umblat la cablurile de sub volan si au deconectat niste fire pe acolo, zicand ca s-a stricat imobilizatorul de la alarma (dupa cateva teste de pornit masina cu alarma pusa).

 

dupa pornirea masinii se sting toata becurile si nu mai are nicio problema!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...