Jump to content
Sign in to follow this  
toxino

Bec Frana Mana

Recommended Posts

Hello.

 

Am o intrebare si poate reuseste cineva sa ma lumineze.

Din cand in cand, in momentul in care franez brusc (evident in mers) se aprinde in bord becul de la frana de mana, la un tico batranel din '96...

 

Aveti idee care ar putea fi cauza?

Share this post


Link to post

Ai verificat nivelul lichidului de frana? Stiu ca acel martor se aprinde din 2 motive: frana de mana trasa si lipsa lichid de frana. Succese!

Share this post


Link to post

.. sau orice alta problema pe care o ai la sistemul de franare. daca nu e doar lichidul de frana, du-te la service urgent ca ai o problema grava la frane. de exemplu pe placute este un fir care se rupe cand se duc placutele si se aprinde beculetul din bord.

Share this post


Link to post

Nu-i nici un fir care se rupe cand is varza placutele, trebuie completat cu lichid ca mai mult ca sigur e pe minim, asa imi facea si mie, dupa ce am completat nu s-a mai aprins deloc.

Iar daca tot face si dupa ce completezi, vezi sa n-ai scurgeri pe undeva.

Share this post


Link to post

Partea proasta, daca pot sa spun asa, este ca nivelul lichidului de frana este ok. Iar placutele sunt in regula...

Share this post


Link to post

Poate instalatia nu e aerisita.Singura data cand am vazut bec frana aprins in mers a fost pe o lada niva; frecase o conducta de frana pe spate in tija unui telescop si se fisurase .Se vedea lichidu tasnind .Practic becu semnalizeaza lipsa presiunii la franare, nu?Masina franeaza bine?

Share this post


Link to post

sigur ai pus capacu cu senzor la loc bine pe borcan ?

Mie asa mi sa intamplat odata,nu insurubasem bine capacu pe borcan.

Share this post


Link to post

Aici cred ca-i vorba de contact imperfect la: senzorul din borcan sau intrerupatorul frinei de mina.

Share this post


Link to post

si eu la matiz imi ramane in permanenta becul din bord aprins(cel care indica frana de mana) am demontat aceea invelitoare a manetei franei de mana si am vazut ca acel papuc care este acolo e ruginit.oare aia sa fie problema?faza e ca daca trag frana de mana cand vreau sa plec imi raman blocate rotile pe spate.

Share this post


Link to post

Asta este functia franei de mana, cand tragi de maneta iti blocheaza rotile de pe puntea spate. Tu credeai ca ar fi trebuit sa aiba alt efect ca nu inteleg.

Share this post


Link to post

stiu care e functia ei.problema la mine este ca raman blocate rotile chiar dupa eliberarea ei.adica trebuie so forjez putin,dupa care se aude un tronc(adica sa deblocat) dupa care merge fara probleme.si faza ca becul de pe bord nu se stinge

Share this post


Link to post

Da jos masca franei de mana si verifica daca firul de la senzorul franei de mana nu este oxidat sau desprins de asemenea da jos rotile si tamburii si verifica daca mecanismul sabotilor este corect fixat. Este important ca niciodata sa nu mergi pe presupunerea ca doua simptome diferite au aceeasi cauza.

Oricum este indicat sa mergi de urgenta la un mecanic bun. Cu franele nu este de joaca.

Share this post


Link to post

am dat jos masca aia azi.si e un papuc acolo jos care e ruginit rau.am sa incerc sal schimb sau sal curat putin cu jmilgher.

Share this post


Link to post

Asta este problema cu becul franei de mana...de principiu. Sa ne anunti si pe noi daca iti mai face probleme dupa curatare

Share this post


Link to post

Salutare. De ceva timp nu imi merge martorul franei de mana. Am testat becul-merge. M-am uitat la contactul la maneta, l-am curatat si nimic. Unde ar putea fi problema? Daca scot mufa de pe rezervorul lichidului de frana ar trebuii sa se aprinda martorul? Multumesc.

Share this post


Link to post

Scoate papucul firului de la maneta si fa-i o legatura la masa. Ar trebui ca becul sa se aprinda cu contactul de cheie in poz. "on". In acest caz, contactul de la maneta e defect. La scoaterea mufei de la lichidul de frana becul nu se aprinde. Contactul e in plutitorul din capac.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Am incercat sa fac legatura cu masa dar nimic. Alta sugestie?

 

Share this post


Link to post

Cum ai verificat tu becul? Celelalte becuri prin bord se aprind? De ex. check engine la punerea contactului...

De verificat manualul de service sectiunea instrumente si indicatoare. Siguranta F1 tablou bord...

Share this post


Link to post

Am scos becul si am pus +, si - pe contacte . Celelalte martori se aprind, deci siguranta e ok.

Share this post


Link to post

Daca bec ok siguranta ok , verifica mufa si firul sa nu fie intrerupt pe sub mocheta.

Share this post


Link to post

o intrebare: firul de la maneta merge direct la mufa de la indicatoare? sau mai trece prin ceva? m-am uitat un pic la firul de la maneta, care este negru, partea care iese de sub mocheta pana la mufa este ok, adica trece masa prin el doar cand maneta e trasa. iar la partea de sub usa, pe singurul fir de culoare neagra are masa permanenta. ce inseamna asta? nu e acelasi fir? precizez ca nu am scos scaunul si mocheta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Posibil sa ajunga in tabloul de bord cu alta culoare daca traseul este mufat. Uita-te pe schema electrica unde se precizeaza si culorile firelor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...