Jump to content
Sign in to follow this  
srulz

Simeringuri Supape Matiz

Recommended Posts

Salut, de ceva vreme observ un fum albastru in urma gigantului si azi am verificat mai atent, fumega bine chiar si pe loc. De tras trage bine, si de la ultimul schimb de ulei am constatat ca papa destul ulei, cam 1 L la 1500 km (mai mult sau mai putin). Km nu are multi tare (113.000) dar masina a fost de firma pana sa o iau (pe la 88.000 km) si probabil alergata mai fara grija... In fine, am verificat cu motorul pornit la joja de ulei nu ies gaze si ma gandesc la simeringurile de la supape. De pierdut nu pierde, ca sub motor este uscat fara de urme de ulei... deci, ca sa nu ma apuc sa desfac motorul sa schimb segmentii, ma gandesc sa incerc sa schimb simeringurile de supapa fara sa dau jos chiulasa... si aici am nevoie de ajutor: nu stiu daca merge ? si anume, daca scot arcul de pe supapa, distanta pana la piston (cand acesta e sus) nu este suficient de mica ca sa nu imi cada supapa prea jos si sa nu mai pot pune arcul la loc ? Teoretic ar fi o treaba relativ usoara si as scapa de desfacut motorul... daca e numai e aici... eu unul as incerca sa schimb simeringurile de supapa si apoi sa umblu in motor daca imi va consuma ulei la fel de mult... ulei folosesc Valvoline 10W40, l-am schimbat cam pe la 8.000 km si de la ultimul schimb am vreo 3000 km si am bagat vreo 2 litri in motor... deci cam mult.

  • Like 1

Share this post


Link to post

De ce nu faci un test de compresie ? Este cel mai pertinent mod de a decide deschiderea "cosciugului".

Share this post


Link to post

O sa ii fac, insa in general la benzinare, am observat ca daca sunt dusi segmentii, cand o turezi iti dau gazele in carter, ceea ce la mine nu e cazul... si pana sa ajung cu ea la service, vroiam sa schimb simeringurile si sa reglez jocul la culbutori... De desfacut motoreta mi-e cam sila, din cauza aerului conditionat si a inghesuielii. Daca merg schimbate fara sa dau chiulasa jos, as prefera asa... daca o fi de la segmenti, atunci va fi distractie...

Share this post


Link to post

Asta o poti face oricum, chiar fara sa dai jos chiulasa. Gasesti tu o metoda de a bloca caderea supapei in cilindru prin sprijinul ei cu ceva introdus prin gaura de la bujie intre supapa si capul la piston.

Share this post


Link to post

Inainte de a trece la practica,asigurate ca ai sculele necesare pentru asa ceva,cum ar fi:

-presa pt.presat arcuri supape

-magnet telescopic sau normal (cu care scoti penele supapei)+celelalte scule (chei de care ai nevoie)

Supapa se poate mentine in pozitia inchis,cu ajutorul unei surse de aer (compresor si o reductie improvizata dintr-o bujie (pun si poza)),care se conecteaza in locul bujiei sau, folosesti metoda recomandata de Tolin.

Daca alegi varianta 2 pentru blocarea supapei,te sfatui sa folosesti snur pentru demaro (se foloseste de obicei la drujbe,moto-cositoare etc.si aici avem poza).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc de promtitudine... apoi, cu sulele nu e asa mare problema, eu vroiam sa stiu cam cat coboara supapa pana atinge pistonul (cand acesta este sus). Daca nu coboara prea mult, atunci nu mai am nevoie de reductie pentru aer (oricum nu am compresor de aer...) si nici de vreo bucata de broz sa o pozitionez intre supapa si piston. Intreb asta, ca la motorasele astea nu am mai incercat asa ceva, desi pe vremuri, la Dacia, nu era o problema, cu un magnet de difuzor mai mic, pus pe coada la supapa, recuperam penele de la supapa si in rest nu erau probleme, insa, trebuia sa pun ceva sub supapa, altfel cadea prea mult si nu mai puteam sa pun penele la loc...

Share this post


Link to post
... eu vroiam sa stiu cam cat coboara supapa pana atinge pistonul (cand acesta este sus).

 

Foarte putin, cativa mm. Uite aici : http://www.tico.spb.ru/index.php?mn=self&a...mp;loc=engine#1 descrie un rus trebusoara care te intereseaza. Dar avand in vedere cat ulei spui ca consumi eu m-as indoi ca trebuiesc schimbate doar simeringurile supapelor, probabil ca segmentii sunt foarte uzati.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post
Dar avand in vedere cat ulei spui ca consumi eu m-as indoi ca trebuiesc schimbate doar simeringurile supapelor, probabil ca segmentii sunt foarte uzati.

 

Asa este, insa motorul merge foarte bine si nu da pic de gaze prin carter, asa ca o sa incerc sa schimb simeringurile. Apoi cu consumul asa de mare, eu unul am schimbat la un A6 2004 1.8 benzina, simeringurile la supape si nu a mai consumat 1L ulei/1000 km... acum, ce sa zic, cum mi-o fi norocul... Mersi de link, acum m-am lamurit.

Share this post


Link to post

Gata, am rezolvat problema... si nu mai scoate fum albastru, asta dupa ce am facut vreo 50 km si s-a ars tot uleiul din easapament... In rest, supapa coboara foarte putin si am reusit sa schimb simeringurile fara sa mai demontez distributia si sa scot axele culbutorilor... dar, e chinul de pe lume, si, sa nu mai zic ca mi-a zburat o siguranta de la supapa si am cautat-o vreo ora (am gasit-o pe demaror). Simeringurile vechi erau foarte uzate si cred ca scapa mult ulei in cilindru. Acum se pare ca este ok. Inca odata, multumesc de ajutor !

post-21601-1250598091_thumb.jpg

post-21601-1250598141_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Felicitari.Ce ai folosit pentru blocarea supapei?

Share this post


Link to post

Mersi, pai pentru bocarea supapei nu a fost nevoie sa folosesc nimic, mai exact, am ridicat pe cric roata dr. fata, am lasat cutia de viteze cuplata in tr. a V-a si dupa ce am scos bujiile am putut sa vad cand este pistonul sus. Apoi, ca sa scot arcul cu talerul de pe supapa, am virat roata cu grija a.i. supapa sa coboare suficient incat sa am loc sa scot arcul, supapa sprijinindu-se pe piston (atentie mare sa nu scapati supapa in motor), apoi am schimbat simeringul si dupa ce am pus arcul si talerul pe pozitie am readus pistonul in pozitia de sus (si evident supapa a revenit sus impinsa de piston) si presand talerul supapei (adica arcul) am pus sigurantele de pe tija supapei. Asta e partea cea mai dificila, pentru ca trebuie ceva indemanare sa nu iti zboare sigurantele prin motor... Acum, mai precizez ca atunci cand impigeti supapa sus cu ajutorul pistonului trebuie sa o faceti foarte usor pentru a nu forta tija supapei, care se poate indoi sau sa creasca jocul dinte tija si ghidul de supapa...

 

PS: eu unul nu recomand aceasta metoda nimanui pentru ca ricurile sunt destul de mari in a pierde ceva piese sau a distruge supapele... insa daca ar fi sa le mai schimb odata si nu am nevoie sa umblu la distributie, asa face acelasi lucru, eventual as confectiona o minipresa pentru arcuri...

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Mersi, pai pentru bocarea supapei nu a fost nevoie sa folosesc nimic, mai exact, am ridicat pe cric roata dr. fata, am lasat cutia de viteze cuplata in tr. a V-a si dupa ce am scos bujiile am putut sa vad cand este pistonul sus. Apoi, ca sa scot arcul cu talerul de pe supapa, am virat roata cu grija a.i. supapa sa coboare suficient incat sa am loc sa scot arcul, supapa sprijinindu-se pe piston (atentie mare sa nu scapati supapa in motor), apoi am schimbat simeringul si dupa ce am pus arcul si talerul pe pozitie am readus pistonul in pozitia de sus (si evident supapa a revenit sus impinsa de piston) si presand talerul supapei (adica arcul) am pus sigurantele de pe tija supapei. Asta e partea cea mai dificila, pentru ca trebuie ceva indemanare sa nu iti zboare sigurantele prin motor... Acum, mai precizez ca atunci cand impigeti supapa sus cu ajutorul pistonului trebuie sa o faceti foarte usor pentru a nu forta tija supapei, care se poate indoi sau sa creasca jocul dinte tija si ghidul de supapa...

 

PS: eu unul nu recomand aceasta metoda nimanui pentru ca ricurile sunt destul de mari in a pierde ceva piese sau a distruge supapele... insa daca ar fi sa le mai schimb odata si nu am nevoie sa umblu la distributie, asa face acelasi lucru, eventual as confectiona o minipresa pentru arcuri...

 

 

E insane ce ai facut :) , nu inteleg cum ai decomprimat arcul. Am sa incerc si eu sa vad ce iese. Are aceleasi simptome.

Share this post


Link to post

Mersi, pai pentru bocarea supapei nu a fost nevoie sa folosesc nimic, mai exact, am ridicat pe cric roata dr. fata, am lasat cutia de viteze cuplata in tr. a V-a si dupa ce am scos bujiile am putut sa vad cand este pistonul sus. Apoi, ca sa scot arcul cu talerul de pe supapa, am virat roata cu grija a.i. supapa sa coboare suficient incat sa am loc sa scot arcul, supapa sprijinindu-se pe piston (atentie mare sa nu scapati supapa in motor), apoi am schimbat simeringul si dupa ce am pus arcul si talerul pe pozitie am readus pistonul in pozitia de sus (si evident supapa a revenit sus impinsa de piston) si presand talerul supapei (adica arcul) am pus sigurantele de pe tija supapei. Asta e partea cea mai dificila, pentru ca trebuie ceva indemanare sa nu iti zboare sigurantele prin motor... Acum, mai precizez ca atunci cand impigeti supapa sus cu ajutorul pistonului trebuie sa o faceti foarte usor pentru a nu forta tija supapei, care se poate indoi sau sa creasca jocul dinte tija si ghidul de supapa...

 

PS: eu unul nu recomand aceasta metoda nimanui pentru ca ricurile sunt destul de mari in a pierde ceva piese sau a distruge supapele... insa daca ar fi sa le mai schimb odata si nu am nevoie sa umblu la distributie, asa face acelasi lucru, eventual as confectiona o minipresa pentru arcuri...

 

Salut,

Mai poti explica odata mai in detaliu cum ai procedat?

Nu ai folosit presa deloc?

Cum ai comprimat , decomprimat arcurile?

Mersi.

 

Share this post


Link to post

Atunci e clar; garniturile supapelor sunt de proasta calitate. Te duci la mecanic, iti segmenteaza, ba pui si set-motor nou ca tot e ieftin, simeringuri supape si bineinteles ramai cu ideea gresita ca uleiul e de vina de a fost nevoie de sgmentare pe la 100 si ceva de mii de km.

Si eu am 110000 km si ar fi trebuit sa schimb simeringurile astea de pe la vreo 80000 km cand degeaba am trecut la 10W40 ca nu s-a modificat nimic la consumul de ulei; sa vad cand am timp sa merg la mecanicul meu sa-l intreb daca poate sa faca operatia de mai sus.

Simeringuri de astea se gasesc de calitate in magazine si pe la ce preturi?

Share this post


Link to post

Victor Reinz, cativa ron bucata, ai nevoie de 6

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...