Jump to content
Sign in to follow this  
katalinm79

Distributie Espero 1.5

Recommended Posts

Mi-am schimbat rolele intinzatoare si cureaua de distributie la ESPERO si am incercat sa pun distributia ca in carte(ca aia de la service mi-au cerut 2.5 mil. pentru schimbare distributie), insa linia de potrivire de pe rola de distributie admisie nu se opreste la jumataterolei ca cea de pe evacuare pentru a putea fi pusa corect, ea coboara fortat mai jos decat linia de potrivire a montarii distributiei. Imi poate preciza cineva unde gresesc in reglarea distributiei?

 

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Nu o face singur daca nu esti sigur pe ceea ce faci, asa am zis si eu ca tre sa mearga ca la carte, faza e ca am montat ca la carte si cand am dat cheie am spart 2 pistoane, am indoit supapele, si am spart unul din paturile care tin supapele pe chiuloasa ...ca rezultat a trebuit schimbata chiuloasa, pistoanele si bielele acestora.

Eu fac acum schimbul distributiei la un service "de cartier" si ma costa 100 lei, cei de acolo nu se ghideaza dupa reperele fabricantului, au o alta metoda, unul invarte cu mana de una din rotile dintate si celalalt invarte cu o cheie de arborele cotit (dupa ce i-a scos fulia), la un anumit punct cica e gata si atunci baga rolele, cureaua si treaba e gata in mai putin de 30 min.

 

 

Data viitoare cand ajung acolo am sa rog mecanicul (eventual ii platesc mai mult) sa-mi explice si mie in detaliu care e treaba cu metoda lor pt schimbatul distributiei.

Edited by breakx

Share this post


Link to post

In mod normal pistonul 1 ar trebui sa fie in pozitia cea mai inalta, dar, dupa carte, semnele de pe fulii si poz. fuliei arborelui cotit, nu e nici pe departe. Dupa ce am pus distributia si cureaua, am facut 2 curse complete si nu s-a blocat sau sa mearga greu. Si apoi e criza mare...

Share this post


Link to post

Am mai vazut si metoda asta la un prieten care are un renault si isi schimba singur distributia, am observat ca el scoate bujiile si prin gaurile alea verifica pozitia pistoanelor ...oricum eu te sfatuiesc sa nu-i dai cheie pana nu ai un raspuns sigur din partea unei persoane experimentate ...imi pare rau ca nu-ti pot da eu acel raspuns.

Share this post


Link to post

Breakx.Motorul tau e 8 sau 16 V (supape)?

 

Breakx.Motorul tau e 8 sau 16 V (supape)?

 

Pardon.Pe katalinm79 vroiam sa intreb.

Share this post


Link to post
Breakx.Motorul tau e 8 sau 16 V (supape)?

 

 

 

Pardon.Pe katalinm79 vroiam sa intreb.

 

 

Pai 4 pistoane= 8 supape parca, nu?

Share this post


Link to post

Pai 4 pistoane dar poate avea 8 sau 16 supape, al meu de expemplu este 16 V, deci are 2 axe cu came, deci 2 roti dintate in partea de sus.

Share this post


Link to post
Pai 4 pistoane= 8 supape parca, nu?

 

Pai 4 pistoane= 16 supape parca, nu? 2 pe admisie si 2 pe evacuare

 

Da da da 16 are ca-s cate 2 pe fiecare ax

Share this post


Link to post

Dar ar doilea citat de unde l-ai scos? :)

E bine ca insa ca iti pui intrebari. Pacat ca dupa. Daca spui ca ai motor de 1.5 e in 16, la cele de 1.8 e in 8 valve.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Dar ar doilea citat de unde l-ai scos? :)

E bine ca insa ca iti pui intrebari. Pacat ca dupa. Daca spui ca ai motor de 1.5 e in 16, la cele de 1.8 e in 8 valve.

 

 

Eram destul de obosit aseara la 1-2 noaptea si nu mi-am dat seama cand am raspuns, iar al 2 citat e ca am vrut sa-l modific pe primul cand mi-am dat seama. totusi , cineva ma poate ajuta cu potrivirea semnelor la distributie?

Edited by katalinm79

Share this post


Link to post

katalinm79.Daca faci cum scrie in carte,nu ai cum sa gresesti.Sfatul meu (nu din rea vointa),cum spunea si breakx,daca nu esti sugur sau nu ai mai facut asa ceva,nu o face.Cauta pe cineva care se pricepe si fii atent cum face si noteazati, ca pe viitor sa stii cum se pune distributia la puct.

Share this post


Link to post

Nimeni nu schimba distributia ca la carte, nici macar in service (cu demontatul si rotit-ul pompei de apa).

La 1.5 16v intr-adevar, arborele de pe admisie "cade" mai jos de semn din cauza ca atunci cand il pui la semn e "pe cama". Procedeul e in felul urmator: Fixezi arborele de jos la semn si potrivesti roata de admisie sa stea in curea putin fortata (daca intelegi ce vreau sa spun) astfel aplici o pretensiune pe intinzatorul mobil apoi mai fortezi putin cu o cheie fixa de 17 pe surubul arborelui de pe admisie pentru a :trage intinzatorul mobil la semn si va intra si pe roata de la evacuare pe care in prealabil o fixezi si pe ea pe curea 2-3 dinti in partea de sus sau jos, cum iti este mai comod.

 

Trebuie sa lasi intinzatorul fix putin desfacut pentru a reusi asa.

 

Cam asta e procedura. Daca iese sau nu din prima depinde de "mana" mesterului. Dupa ce crezi ca ai pus-o bine mai dai cateva ture la motor si verifici alinierea semnelor si semnul intinzatorului mobil. (asta se face simplu cu o roata ridicata, masina in viteza a 5-a si invartind de roata)..

 

PS. Sfatul lui viktor e foarte util. Si eu am gresit-o prima data la un dinte si am chemat pe cineva, dupa care am "furat" metoda.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Nimeni nu schimba distributia ca la carte, nici macar in service (cu demontatul si rotit-ul pompei de apa).

La 1.5 16v intr-adevar, arborele de pe admisie "cade" mai jos de semn din cauza ca atunci cand il pui la semn e "pe cama". Procedeul e in felul urmator: Fixezi arborele de jos la semn si potrivesti roata de admisie sa stea in curea putin fortata (daca intelegi ce vreau sa spun) astfel aplici o pretensiune pe intinzatorul mobil apoi mai fortezi putin cu o cheie fixa de 17 pe surubul arborelui de pe admisie pentru a :trage intinzatorul mobil la semn si va intra si pe roata de la evacuare pe care in prealabil o fixezi si pe ea pe curea 2-3 dinti in partea de sus sau jos, cum iti este mai comod.

 

Trebuie sa lasi intinzatorul fix putin desfacut pentru a reusi asa.

 

Cam asta e procedura. Daca iese sau nu din prima depinde de "mana" mesterului. Dupa ce crezi ca ai pus-o bine mai dai cateva ture la motor si verifici alinierea semnelor si semnul intinzatorului mobil. (asta se face simplu cu o roata ridicata, masina in viteza a 5-a si invartind de roata)..

PS. Sfatul lui viktor e foarte util. Si eu am gresit-o prima data la un dinte si am chemat pe cineva, dupa care am "furat" metoda.

 

 

 

 

 

Cam asa am procedat si eu la montare, fortand un pic roata de admisie ca sa stea fortata la linie, problema e: de ce pistonul nu e sus cand distributia e aliniata? Oricum maine incerc din nou si sa vad si pozitia pistonului.

 

Multumesc pentru idei si sfaturi.

Share this post


Link to post
Cam asa am procedat si eu la montare, fortand un pic roata de admisie ca sa stea fortata la linie, problema e: de ce pistonul nu e sus cand distributia e aliniata? Oricum maine incerc din nou si sa vad si pozitia pistonului.

 

Multumesc pentru idei si sfaturi.

 

Daca pinionul curelei de distributie (ala de pe vibrochen) e pus la punct,pistonul 1 automat va fi sus.

Cum spunea si Dj_Dark,punerea la punct a distributiei se incepe de jos.

Share this post


Link to post

Nu am fost atent unde e pistonul cand e aliniat semnul. Oricum, ce conteza? Daca sunt semnele aliniate e bine. Insa daca totusi pistonul trebuie sa fie sus si nu este desfa fulia arborelui cotit si verifica pana pinionului sa nu fie rupta. Eu am patit-o.

Si inca o chestie daca pare importanta. Pinionul de jos e de 2 ori mai mic decat o roata de sus. Deci face exact 2 ture complete la o tura a unei roti de sus.

La 2 dinti decalati loveste in supape, asa ca ai grija ca nu e de joaca la 16 v

 

PS. Am sters o tampenie pe care am spus-o. :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Exista pe net diverse scheme pentru dispozitive de calat axele cu came. Am gasit cindva niste scule facute artizanal insa nu am retinut linkul. La mine se poate face calarea axelor folosind 2 surubelnite :D .

 

Ca idee, vezi aici:

http://cgi.ebay.com/ENGINE-TIMING-TOOL-4-V...93%3A1|294%3A50

 

http://cgi.ebay.com/NEW-FRANKLIN-GM-VAUXHA...93%3A1|294%3A50

 

Nu e cazul sa le cumperi, doar sa iti dai seama cam ce ai de facut ;)

Share this post


Link to post
Exista pe net diverse scheme pentru dispozitive de calat axele cu came. Am gasit cindva niste scule facute artizanal insa nu am retinut linkul. La mine se poate face calarea axelor folosind 2 surubelnite :D .

 

Ca idee, vezi aici:

http://cgi.ebay.com/ENGINE-TIMING-TOOL-4-V...93%3A1|294%3A50

 

http://cgi.ebay.com/NEW-FRANKLIN-GM-VAUXHA...93%3A1|294%3A50

 

Nu e cazul sa le cumperi, doar sa iti dai seama cam ce ai de facut ;)

 

In sfarsit am reusit!!

Pentru care e interesat, am procedat astfel: am rotit arborele cotit pana ce pistonul ajunge in pozitie de inchidere, cu semnele de pe arborele cu came aliniate si am avut surpriza ca semnele de pe arborele cotit nu corespunde cu ce scrie in cartea tehnica. Semnele de pe arborele cotit sunt urmatoarele:punctul de potrivire de pe pinionul arborelui va corespunde cu semnul de pe aparatoarea pinionului, iar in aceasta pozitie, in pozitie perpendiculara pe semnele axelor cu came, se afla un semn pe fulia arborelui cotit. Se pune distributia in aceasta pozitie si se da cheie. URAAAA, porneste...

P.S. VALABIL PENTRU MOTORUL ESPERO 1.5

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...