Jump to content

 


Photo
- - - - -

Spalare Parbriz


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 danescu

danescu

    Forumist

  • Membru
  • 15 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos, 1,4
  • An:2005

Posted 12 June 2009 - 21:09

In plina deplasare, incepe sa ploua si constat ca, desi stergatoarele merg, lichidul nu mai este pompat.
Caut la cutia cu sigurante, dar siguranta respectiva a motorului pentru lichidul de spalare, este intacta.
Tubulatura este la locul ei, iar lichidul de spalare umple rezervorul respectiv.

Ma gandesc ca poate motorasul s-o fi ars, dar nu stiu unde se afla amplasat.
Poate stie cineva care poate fi cauza.

Desi defectiunea pare poate minora, si nu te deranjeaza daca timpul este uscat, stiu ce am patit odata in aceeasi siutatie.
Fiind ploaie, m-a stropit unul de pe senusul invers pe parbriz cu noroi si practic, dintr-odata, nu am mai vazut nimic, in plina viteza...

Poate cineva stie sa ma ajute cu o sugestie, ce sa mai incerc, unde sa verific, ca sa nu incap pe mana "specialistilor".

Multumesc.

Edited by danescu, 12 June 2009 - 21:14.


#2 danescu

danescu

    Forumist

  • Membru
  • 15 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos, 1,4
  • An:2005

Posted 13 June 2009 - 16:01

Revin cu precizari.
Am suflat din spre stuturile pe unde iese lichidul de spalare si pare ceva infundat.
Am creat suctiune :)) din spre stuturi si nu am inatmpinat rezistena.
Am suflat pe la gura rezervorului de lichid de spalare, pentru a vedea daca lichidul se scurge pe undeva pe sub masina, dar aerul nu se poate evacua, lichidul nu poate parasi rezervorul si nici nu se vede nici o sucurgere de lichid.

Stie cineva, cel putin, unde este amplasat motorasul care pompeaza apa din rezervorul de lichid de spalare?
(nu am la dispozitie o carte tehnica a masinii, ci doar una de intretinere)

Multumesc.

#3 ciprian_nichita

ciprian_nichita

    Forumist

  • Membru
  • 87 posts
  • Din:slobozia
  • Auto:chevrolet
  • Model:kalos
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:IL-78-XYZ

Posted 13 June 2009 - 21:05

Salut.
Motorasul este plasat sub spoilerul fata in partea dreapta (pe aceeasi parte cu rezervorul).Ptr. a ajunge la el este putin cam greu-trebuie sa dai jos aparatoarea de la roata (sau cum se numeste).Este prins in 2 suruburi.Ptr. curatare trebuie sa-l dai jos si sa cureti sita(este din plastic)iar in caz ca motorasul este ars pretul unuia nou(estimativ) este in jur de 100 ron.

Edited by ciprian_nichita, 13 June 2009 - 21:08.


#4 Dromichete

Dromichete

    Forumist

  • Membru
  • 96 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos
  • An:2004

Posted 13 June 2009 - 21:25

Salut.
Motorasul este plasat sub spoilerul fata in partea dreapta (pe aceeasi parte cu rezervorul).Ptr. a ajunge la el este putin cam greu-trebuie sa dai jos aparatoarea de la roata (sau cum se numeste).Este prins in 2 suruburi.Ptr. curatare trebuie sa-l dai jos si sa cureti sita(este din plastic)iar in caz ca motorasul este ars pretul unuia nou(estimativ) este in jur de 100 ron.



#5 zack

zack

    Forumist

  • Membru
  • 1,060 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:chevrolet, volvo
  • Model:kalos 4dr, S80
  • An:2005, 2005

Posted 14 June 2009 - 02:20

Totusi...ar trebui sa auzi motorasul cand incerci sa dai cu lichid de parbriz pe el. Daca nu auzi...ori e vreo siguranta...ori o mufa...ori s-a ars motorasul...

#6 Dromichete

Dromichete

    Forumist

  • Membru
  • 96 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos
  • An:2004

Posted 14 June 2009 - 08:43

Totusi...ar trebui sa auzi motorasul cand incerci sa dai cu lichid de parbriz pe el. Daca nu auzi...ori e vreo siguranta...ori o mufa...ori s-a ars motorasul...

Eu am patit-o si cauza a fost infundarea sitei cu o mazga din lichidul de spalare parbriz. Era ceva galben si ieftin luat din Carrefour sau Cora. Dupa ce am turnat am observat pe fundul bidonului ca erau depuneri vascoase.

#7 martiz

martiz

    Forumist

  • Membru
  • 302 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Ford
  • Model:Focus 1.6 TDCi 90 caluti Trend+
  • An:fab nov2007, inmat. apr2008

Posted 14 June 2009 - 10:13

O mazga de genul ala am avut si eu, si am scapat de ea cu 0,5 l de spirt ( alcool sanitar).

#8 zack

zack

    Forumist

  • Membru
  • 1,060 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:chevrolet, volvo
  • Model:kalos 4dr, S80
  • An:2005, 2005

Posted 14 June 2009 - 10:19

Eu numai lichid de spalat 3 la 10 mii [din carrefour, metro, cora] am luat pana acum si vad ca in 4 ani si jumatate nu s-a mai infundat nimic. Parerea mea...e altceva.

Edited by zack, 14 June 2009 - 10:20.


#9 danescu

danescu

    Forumist

  • Membru
  • 15 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos, 1,4
  • An:2005

Posted 14 June 2009 - 17:49

Multam,

Si eu am folosit numai lichid de spalare luat de la magazine.
Voi incerca cu alcool mai intai, poate e vreo mazga.
Apoi ma voi chinui sa umblu la motoras, sau sa vad daca nu e ceva infundat pe acolo, prin jur (acea sita), sau daca nu e ars.

#10 danescu

danescu

    Forumist

  • Membru
  • 15 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos, 1,4
  • An:2005

Posted 25 June 2009 - 18:18

Multumesc celor care mi-au dat un sfat.
Iata cum am rezolvat problema:
Am desfacut aparatoarea de plastic de sub aripa stanga.
Nu e nevoie sa desfaci decat chiplingul de jos de tot, piulitza de pe contra-aripa si vreo 3 chiplinguri.
Apoi am scos racordul care duce lichidul la parbriz, am tras usor de motorasul-pompa, care este introdus in vasul cu lichid.
Am detasat acest motoras, fara sa scot cablul electric si l-am scos in exteriorul rotii (nu a fost nevoie sa scot roata).
La orificiul de aspiratie a lichidului din rezervor, unde este o mica situtza, era un fel de gel, care obstrua aspiratia lichidului, desi pompa functiona (se auzea, de alfel).
Am curatat manual acel gel.
Am atasat un furtunel din sistemul de spalare, la stuzul de refulare si am introdus pompa intr-un vas cu apa.
Am actionat maneta de spalare si am vazut ca apa din vas este pompata afara, prin racord.
Deci, intr-adevar, a fost vorba de o depunere la orificiul de aspiratie.
Am montat totul la loc.
Am golit total rezervorul de splare si l-am umplut cu apa, dupa care l-am golit prin pompare.
Cu ocazia asta am aflat ca are cca. 3 l si daca nu il golesti niciodata, total, e posibil ca in cativa ani, sa se depuna ceva la fund.
Eu asa am procedat, fiindca am completat mereu, fara a-l goli total, niciodata.

#11 simon2tibi

simon2tibi

    Forumist

  • Membru
  • 108 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti Sedan
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:B62RRF

Posted 25 June 2009 - 20:13

Nu toate tipurile de lichid lasa acel gel(unii ii spun "muci" pt. ca asa si arata)!Daca motorasul nu avea sita iti dai seama ce se intampla!Incearca sa folosesti un lichid facut pe "vapor" nu "intre vapoare".

#12 TM85DAL

TM85DAL

    Forumist

  • Membru
  • 75 posts
  • Din:timisoata
  • Auto:chevrolet
  • Model:lacetti WTCC
  • An:2008

Posted 15 December 2012 - 12:46

Buna.Acum in plina iarna cand dupa 2 sapt. de minusuri incepe sa se topeasaca zapada intimpin si eu o problema foarte enervanta.
Nu mai pot spritui lichid pe parbriz.Din pacate nu aud nici motorasu sa lucreze.

Specific ca in urma cu 2 zile cand erau -10 grade am avut apa goala in vasul de spalare parbriz.Si dupa ce s-a incalzit putin am incercat sa vad daca merge,motorasul se auze ca functioneaza dar nu sprituia...era inca inghetata apa.

 

Rugamintea mea este: Poate cineva sa imi spuna unde este siguranta de la motorasul de sprituitoare? ( Nu imi dau seama de pe schema de pe capacul cutiei de sigurante din habitaclu.)

Iar daca cineva crede ca s-a ars motorasul ... poate sa imi spuna cum ajung la el sa il schimb si aprox. un pret pt acel motoras.
Va multumes anticipat si sper sa imi puteti oferi un raspuns cat mai repede.

O zi buna.



#13 valy29

valy29

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:iasi
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:2002
  • Nr. Inmatr.:b29fsc

Posted 05 May 2014 - 09:35

Problema asta o am si eu de curand, functioneaza stergatoarele dar nu spala parbrizul, problema e ca nu aud motorasul. Singura siguranta pe care am identificat-o este cea de la stergatoare, si este in regula, o mai fi alta pentru motoras? 



#14 valy29

valy29

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:iasi
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:2002
  • Nr. Inmatr.:b29fsc

Posted 06 May 2014 - 15:15

S-a rezolvat, am schimbat motorasul si functioneaza foarte bine. Innainte sa-l montez am spalat bine vasul. Inca ceva si cu motorasul nou functionand, din masina cu motorul pornit nu se aude, aici ar trebui doua persoane ca sa-ti dai seama daca functioneaza sau nu.

   Motorasul vechi avea sita infundata cu mazga, mizerie si am crezut ca am gasit cauza dar banuiesc ca din cauza ca motorul mergand in gol fara lichid s-a infierbantat si a cedat. Recomand pentru cei ce observa o presiune scazuta la stergerea parbrizului sa curete, sa desfunde sita, de multe ori dam vina pe orificiile de pe capota.

  






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users