Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Mecmar

Modulul De Control Electronic - Ecm

Recommended Posts

Guest Mecmar

Urmare a unor unelor probleme aparute la autoturismele colegilor de forum si care au fost semnalate in ,,service-ul" nostru, constituit ad-hoc pe forum, postez cateva date de interes despre modulul de control electronic (ECM) si senzorii acestuia precum si problemele pe care acesta le poate depista, analiza si supunerii lor atentiei mecanicilor din service.

Doresc sa remarc faptul ca nu sunt nici mecanic, nu am inventat eu acest modul electronic (desi mi-as fi dorit) si voi raspunde pe cat posibil in limita datelor pe care le cunosc.

ECM-ul este centrul de control al sistemului de injectie. El monitorizeaza permanent informatiile de la diversi senzori si controleaza sisteme care influenteaza performantele vehiculului. El poate recunoaste defecte de functionare, avertizeaza conducatorul vehiculului prin indicatorul interventie urgenta motor (SES) si memoreaza coduri defect care identifica zona defectului, ajutand in activitatea de depanare.

In situatia in care acesta se defecteaza el va fi inlocuit ca ansamblu, neputandu-se interveni in interiorul lui.

Toate motoarele sunt echipate cu un modul electronic de control ECM care controlează sistemul de aprindere. Modulul ECM modifică raportul aer/carburant, controlând circulaţia benzinei prin injectare. În plus, ECM controlează avansul la aprindere, pompa de benzină şi alte sisteme.

Unele sisteme sunt controlate de ECM, iar altele nu.

Fiecare motor este echipat cu un sistem de control care să reducă emisiile poluante, menţinând un consum cat mai redus de carburant şi o bună funcţio-nalitate.

ECM-ul furnizeaza tensiuni de 5V sau de 12V pentru alimentarea diferitilor senzori si contacte.

Share this post


Link to post

Şi ?

Share this post


Link to post
    Fiecare motor este echipat cu un sistem de control care să reducă emisiile poluante, menţinând un consum cat mai redus de carburant şi o bună funcţio-nalitate.

In cazul acesta toate motoarele de Matiz, de ex., ar consuma la fel si cat mai putin, ca au acelasi modul ECM, nu ?

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
toate motoarele de Matiz, de ex., ar consuma la fel si cat mai putin, ca au acelasi modul ECM, nu ?

 

Teoretic asa ar trebui sa se intample, dar problema consumului difera foarte mult de la Matiz la Matiz nu din cauza ECM-ului ci din multe alte motive. El gestioneaza acest consum, sau mai bine zis il tine sub un strict control, fara insa a avea ,,puterea" de a-l limita.

Printre alte multe functii el controleaza avansul la aprindere, sistemul de control al vaporilor de benzina, alimentarea cu benzina, turatia de mers in gol (IAC-ul), pompa electrica de benzina (perioada celor 4 sec. cand asteptam sa se stinga SES-ul). Asta referitor la partea de alimentare.

Alte functii controlate: lampa de schimbare a treptei de viteza, aerul condi-tionat, ventilatorul de racire (viteza mica/mare) si sistemul de autodiagnosticare. Aici intra indicatorul SES si terminalele de diagnosticare (cand se face aceasta operatie cu scanner-ul si cel de date seriale).

Acestea au fost functiile pe care el le controleaza dar are si niste parametri pe care el ii monitorizeaza si la capitolul asa-zis consum cred ca ar intra: datele care se refera la aprindere, adica pozitia arborelui cotit si turatia motorului, presiunea absoluta din galeria de admisie, treapta de viteza a cutiei, VITEZA VEHICULULUI, alimentarea electrica a pompei de benzina, temperatura aerului din galeria de admisie, vacuumul sistemului de recirculare a gazelor de evacuare si comutatorul de cifra octanica.

Deci daca analizam un pic datele de mai sus eu zic ca acest consum ni-l cam facem si noi cu ,,talpa piciorului'' nostru.

Tu cunosti mult mai bine decat mine fenomenul acesta, si este stiut faptul ca unul dintre motivele pentru care Matizucurile nu consuma la fel, este modul in care este sofat acesta. Dar nu este singurul. Noul Matiz ai vazut ca are un consum mai redus cu aproape 0,8 l, deci se pare ca s-au facut ceva modificari esentiale.

Share this post


Link to post

Am vazut pe autovit.ro o reclama la o firma care zice ca repara ECM. Nu stiu la ce pret dar unul nou este cam 1000E!.

Share this post


Link to post
Teoretic asa ar trebui sa se intample, dar problema consumului difera foarte mult de la Matiz la Matiz nu din cauza ECM-ului ci din multe alte motive. El gestioneaza acest consum, sau mai bine zis il tine sub un strict control, fara insa a avea ,,puterea" de a-l limita.

Problema este ca ECM-ul nu gestioneaza consumul. Functia principala este gestionarea injectiei. Input-ul este pozitia clapetei, iar output-ul este durata impulsului la injector. Conditia de optimizare este mentinerea turatiei impuse la o poluare data si in nici un caz consumul.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Nici pe departe nu are cum sa-l gestioneze, ECM este un modul electronic care are functii de control. Inmagazineaza datele de la senzori pe care le compara cu datele setate in EPROM si de aici rezulta o buna sau mai putin buna functionare a echipamentelor.

ECM-ul nu se repara sub nici o forma, el se inlocuieste.

Ca la noi la romani se poate si repara...este cu totul altceva. Patentul si sarma nu va disparea niciodata din cutia cu truse a romanului, la fel ca si codrul.

Tot romanul este poet. :banana:

Edited by Mecmar

Share this post


Link to post

Cam cat este cel mai ieftin ECM nou pentru Matiz E3?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...