Jump to content
Sign in to follow this  
ptr1aa

Zgomot Ambreiaj

Recommended Posts

Salut , am un aveo 1.2 de 1 an si 7 luni , 15k/km , problema e cand apas ambreiajul cloncane ceva , nu face tot timpul dar face cam des si indiferent daca e motorul cald/rece , dupa 100km sau dupa 10 , deci nu e ca e rece sau alte balarii intalnite pana acum.

S-o fi lungit cablul ala ? de unde il strang si cat il strang ca sa nu stric ceva ?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

salut.. daca ai garantie ar fi bine sa te duci la service..in 2007 la 4 luni de cand am luat si eu un aveo de 1,2 cand calcam ambreajul se auzea rulmentul de presiune ,un suierat foarte enervant si la cald si la rece..am fost si l-au schimbat...in legatura cu cablul ridici capota si in partea dreapta jos din cutie iese o parghie care are un cablu la capat prins cu o piulita..apuci capatul cablului tragi spre tine usor si rotesti piulita..stanga ambreajul va tine jos..dreapta cursa va fii sus..eu de fiecare data cand l-am slabit(stanga sa am o plecare mai rapida cam 1,5 cm filet ) si am fost in service am observat ca reveneau la pozitia din fabrica cam 2 cm de filet...

Edited by diablo

Share this post


Link to post

Incerc varianta cu cablul de ambreiaj si revin daca am probleme in continuare.

De service imi e cam scarba ca tre sa las ceva banuti pe acolo indiferent de ce imi fac , si parca nu m-as duce :) .

Share this post


Link to post

Pentru ce sa lasi bani?

Incepem sa incurajam mita prin service-uri si cand avem garantie?

De cate ori am fost cu masina in garantie la service nu am lasat nimic.

Share this post


Link to post

daca tot asa face revii cu piulita pe cablu la loc cum a fost si te duci peste ei.in legatura cu spaga nici eu nu am dat nimic ,de cate ori am fost in service si au facut putina gura m-am dat la ei ...dupa ce ca pierzi timpul prin service ,masina este in garantie mai vor si bani...eu am schimbat toate piesele care au fost cu probleme--rulment presiune-clapeta acceleratie-flase fata telescoape+bucsi+rulmenti--

Share this post


Link to post

Nu s-a rezolvat , tre sa merg la service :( , oricum multumesc mult ptr. raspunsuri.

Sunt si animal , stilul meu de condus cred ca chinuie foarte mult cutia de viteze , ma asteptam sa scartaie ceva pe acolo pana la urma.

Share this post


Link to post

Am reusit sa inregistrez dupa 20.000 km prima problema tehnica care imi apartine 100%, e vorba de un usor zgomot la debreiere provenind evident de la ambreiajul hidraulic asa ca m-am prezentat la service iar raspunsul a fost la prima constatare, rulmentul de presiune. Momentan nu au pe stoc asa ca astept, termenul e de 7 zile, sa aduca din tara dupa care urmeaza programarea...daca va fi numai asta zic eu, ramane de vazut, reparatia o fac pe garantie. Pt. cei interesati extinderea garantiei se face numai in primul an dintre cei 3 si e de ordinul, inca 2 ani/120km=272 euro.

Practic m-am ferit de frane folosind frana de motor cam des plus ca in mod sigur am tinut prea mult apasat ambreiajul de am ajuns aici...initial cand am luat-o am primit reclamatii ca la schimbarea vitezei cam smucesc masina, se pare ca am cazut in cealalta extrema, bine ca nu m-am trezit cu problema luna viitoare cand vreau sa marchez 6000 km in 18 zile.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

@starsteel

Acceasi problema am avut-o si eu (acceasi problema pare sa revina dupa alti 23.000 km) Iti garantez faptul ca nu este de la stilul de condus.

 

Am un amic care are o skoda rulata ~45k prin bucuresti cu piciorul pe ambreaj in coloana la semafor. si nu are asemenea robleme, pur si simplu am ramas mut cand am vazut ca asta sta cu piciorul pe ambreaj!

 

Lotul Aveo din 2007 a avut ceva probleme de fabricatie din cate am vazut eu pe forum si care m-au afectat si pe mine. (Rulment de presiune si radiator)

Share this post


Link to post

Buna !

 

O problema cu ambreiajul am avut si eu. Tocmai am ajuns la 20 kkm cu Aveo-ul meu 1.2. La revizia de 15 kkm le-am sesizat o problema care mi se parea mie a fi de la parghia pedalei de ambreiaj. Au spus atunci ca au verificat ceva pe-acolo, totul e ok. Saptamana trecuta am fost din nou la ei (G&P Bucovina, Suceava), cu alte probleme: aveam (si inca mai am) un miros ciudat pe instalatia de ventilare (problema este ca atunci cand dau drumul la AC nu se mai simte mirosul acela ciudat); alta problema se referea la faptul ca imi scartaia la pornirea la rece si bracare la maxim (am presupus ca e ceva de la cureaua de accesorii). Le-am spus si de data asta despre treaba cu ambreiajul, explicandu-le mai clar: pedala merge ok 2/3, apoi are un "hop", dupa care scartaie pana la capat (asta la apasare). Am lasat masina in service, si m-au sunat dupa vreo 2 ore ca sa-mi spuna ca treaba cu scartaitul s-a rezolvat (ceva legat de rolele intinzatoare de la curea), precum si faptul ca la ambreiaj s-ar putea sa fie dusa placa de presiune sau rulmentul. Mi-au spus ca nu prea au pe stoc piesele respective si mi-au cerut acordul pentru a da jos cutia de viteze. Eu am dus masina joi si initial mi-au zis ca ar trebui sa o iau luni (adica azi). Le-am explicat ca e putin mai complicat, in sensul ca stau la 10 km de oras si chiar imi trebuie masina cat mai repede (eu si sotia trebuie sa ajungem la serviciu, iar copilul la gradinita). Am ajuns pe la 16.15 la G&P si mi-au spus ca au schimbat tot kitul de ambreiaj: rulment, placa si disc. Am intrebat cat ma costa si mi-au zis ca s-a rezolvat pe garantie, deoarece aveam putini kilometri. Au mai vazut ei ca placutele de frana de pe fata erau cam duse, asa ca le-am schimbat si pe alea (asta m-a costat ceva - 315 RON - masina are ABS si am inteles ca sunt mai "speciale").

Cam asta a fost problema mea cu ambreiajul. Deci, se merita sa rezolvi problemele importante pe garantie (e si o chestie de comoditate - imi ajunge cat am "umblat" eu la Dacie ...)

 

Offtopic: Problema cu mirosul in masina inca persista ... am verificat filtrul de aer, in partea de jos este cam plin de praf, insa in partea de sus este ok. L-am scuturat si mirosul inca persista. Am verificat si fara ca motorul sa fie pornit (deci nu se face admisie de aer prin filtru, din cate am vazut eu) si cu ventilatorul pe treapta a 4-a, si miroase la fel. Sugestii ??

Share this post


Link to post

Pt miros, se gaseste in comert, spray de dezinfectat instalatia de climatizare (mirosul provine de la dezvoltarea bacteriilor si fungilor in mediul umed din conductele de climatizare)

 

Treaba cu placutele "speciale " pt aveo dotat cu ABS, este o gogoasa! Aveo/kalos, foloseste acelasi model de placute, la toate nivelele de echipare!

Share this post


Link to post

Legat de mirosul din masina... Incearca sa opresti aerul conditionat cu 2-3 minute inainte sa ajungi la destinatie dar sa lasi aeroterma pornita. Ramane umezeala in gurile de ventilatie si de aceea se simte acel miros. Eu asa procedez si nu am astfel de probleme.

Share this post


Link to post
...Acceasi problema am avut-o si eu (acceasi problema pare sa revina dupa alti 23.000 km) Iti garantez faptul ca nu este de la stilul de condus...

Eu sincer nu cred ca ai dreptate dovada ca eu dupa aproape 2 ani am realizat ca nu era cazul sa calc pedala pana la fund asa cum am facut la vechea masina care nu avea ambreiaj hidraulic.

In privinta service-ului din pacate G&P Galati despre care aveam o impresie buna incepe sa-mi lase un gust amar...bara fata vopsita nu a reusit sa prinda aceeasi nuanta cu caroseria, rulmentul de presiune nu a reusit sa ajunga intr-o saptamana desi se gasea undeva prin tara, iar preturile sunt ca intotdeauna extrem de nesimtite. Am intrebat cat m-ar costa a 2-a revizie si pretul variaza intre 7-800lei dupa ce prima a fost 670. Modesti pe o parte scumpi pe alta...invers de cum ar trebui ca solicitantii lor de servicii sa fie multumiti!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
...usor zgomot la debreiere provenind evident de la ambreiajul hidraulic asa ca m-am prezentat la service iar raspunsul a fost la prima constatare, rulmentul de presiune. Momentan nu au pe stoc asa ca astept, termenul e de 7 zile, sa aduca din tara dupa care urmeaza programarea...

 

Dupa 2 saptamani si inca un telefon dat acum vreo 4-5 zile in care imi transmiteau ca "maine vine rulmentul de presiune" sunt deja curios cat e promptitudinea de mare la Gold&Platin Galati asa ca astept in continuare telefonul lor. Intre timp maine voi suna la Radacini Motors Braila sa vad ce imi vor transmite despre o eventuala colaborare si cat ar fi un pret pt. o revizie...daca stiti ceva despre ei dati-mi un semn sa vad daca merita sa ma duc acolo sau sa caut alta locatie.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Se pare ca am ramas in urma cu jurnalul, 2 lucruri ar fi de mentionat de vreo 3-4 saptamani am un usor zgomot la ambreiaj problema la o prima constatare pare a fi de la rulmentul de presiune iar cea de a 2-a e ca astazi am trecut de cota 21.000 km.

Despre problema ambreiajului e clar ca mi se datoreaza deoarece am folosit un ambreiaj hidraulic exact ca pe vechea masina calcand pedala pana la fund si folosind exagerat de des frana de motor...partea mai urata e promptitudinea celor de la Gold&Platin Galati care in 2 saptamani nu au reusit sa-mi aduca de undeva din tara un parlit de rulment de presiune asa ca maine ii contactez pe cei de la Radacini Motors Braila sa vad cum percuteaza. Nu de alta dar cei de la G&P Galati la intrebarea cat m-ar costa revizia a 2-a au spus ca in jur de 7-800 lei, o suma exagerat de mare pt. o masina totusi destul de mica.

Share this post


Link to post

Ce fel de zgomot ? In mers sau in stationare ? La 21kkm nu are cum sa se strice rulmentul de presiune doar daca are vreun defect de fabricatie. Frana de motor nu omoara rulmentul de presiune iar pedala trebuie calcata pana la fund nu doar pe jumatate.

Share this post


Link to post

Adostar, esti in urma cu stirile: la mine gajaia destul de tare rulmentul de presiune de la 17k km. Zgomotul era prezent de pe la 15k si ceva. A fost schimbat pe garantie la marlanii de la G&P bacau cu "b" mic si dupa nici 2k de km- gajaia din nou. Cei de la SV mi-au zis sa ma prezint la aia sa mi-l schimbe inca o data, insa le-am zis clar ca eu la bacau nu mai calc, deoarece nu fac aia treaba buna. Cand va pica (mai am pana pe 24 ian 2010 garantia) ma prezint unde pot si fac gat. Folosesc des frana de motor, insa asta nu e musai un motiv sa se strice dupa 2 k de km.

 

LE: la mine gajaie indiferent mers/stationare, insa in mers nu se aude- logic. In stationare se aude usor cu pedala sus, insa destul de enervant cand e complet apasata.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Nasol daca huruie cu pedala apasata, in stationare poate fi zgomot tehnologic ca la logan...explicatie de service dacia...la fostul meu logan huruia la ambreiere, un gajait sucrt si inervant, am vrut sa-l schimb dar vazand ca asa face "asa face toate" la mai multe logane m-am lasat la mana mea :D

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si io aceasi problema, cand apas pedala de ambreaj se aude aleator cate o pocnitura'.

 

Nu s-a rezolvat , tre sa merg la service :( , oricum multumesc mult ptr. raspunsuri.

Sunt si animal , stilul meu de condus cred ca chinuie foarte mult cutia de viteze , ma asteptam sa scartaie ceva pe acolo pana la urma.

 

Ai rezolvat ? ce avea ?

Share this post


Link to post

Dupa ce a mentionat Lucian m-am convins ca problema cu rulmentul de presiune nu e "opera" mea ci intra la boli din nastere se pare ca dorim sa protejam discurile de frana prin frana de motor si astfel ajungem la un punct slab, rulmentul de presiune. De aici si imediata mentionare dupa prima constatare la G&P Galati ca intradevar e rulmentul de presiune...la remarca mea ca dupa ce vor ajunge sa desfaca ambreiajul sa nu apara ca necesar si alte piese astfel incat sa fiu nevoit sa astept procurarea lor raspunsul a fost ca nu e cazul rulmentul e "bolnavul". Mentionarea revenirii problemei dupa doar 2.000 km ma fac sa iau in calcul o vizita la un service din Germania asa ca trebuie sa ma informez despre o reprezentanta in zona Dortmund unde am de gand sa poposesc 4 zile...teoretic as putea incerca si revizia a 2-a acolo sunt convins ca la preturile nesimtite de la noi nu ar fi mare diferenta.

In privinta mentionarii ca frana de motor nu "omoara" ambreiajul totusi daca rulmentul e un punct nevralgic e evident ca solicitarea e importanta...la fel cum ar fi si actionarea franei pt. discuri. Se pare ca exista o dilema, ce solicitam dintre cele 2 puncte "nevralgice", rulmentul de presiune sau discul de frana. Cred ca se impune si un calcul economic in special pt. cei iesiti din garantie, la manopera se pare ca rulmentul de presiune e mai dezavantajos iar in privinta pieselor banuiesc ca discurile ar fi mai scumpe, asta o spun din postura unui neinitiat asa ca nu e cazul sa pimesc vreun raspuns sarcastic...oricum asta ramane un punct in minus pt. Aveo. La mine se pare ca e primul, daca reparatia programata vineri nu-l elimina definitiv atunci risc sa-l contabilizez in istoricul masinii.

 

P.S. Ultimele postari se preteaza la "Zgomot ambreiaj" poate le muta acolo un moderator.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Vad ca Aveo 2007 e prezent la capitolul zgomote si mai nou pocnituri ambreiaj...de unde o fi fost lotul de rulmenti? Sper ca nu de la Barlad! Oricum daca ai parte de pocnituri inseamna ca faza cu zgomote a fsot insesizabila pt. tine asa ca fa o vizita la "doctor". Sper sa ai parte de un doctor mai rasarit sa nu fie cumva precum cel mai bun doctor care se poate consulta in Galati, oras cu 300.000 locuitori, expresia folosita aici este "cel mai bun doctor e acceleratul de Bucuresti".

Daca nu s-a facut o mutare de postari mai culege si de aici o informatie legata de zgomote ambreiaj http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry425603

Vezi ca am discutat ieri cu cei de la Radacini Motors Braila si au spus ca exista in stoc la Bucuresti rulmenti de presiune...eu astept unul de mai bine de 2 saptamani timp in care evident ca mi-am folosit masina, cei drept e vorba de G&P si programarea o am pt. vineri. Cei de la Radacini ar fi dorit sa o desfaca dupa care sa solicite piesele, nu mi s-a parut o solutie convenabila desi are logica ei.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Intrebare: a picat la vreun posesor de Aveo ce a sarit de 150 de mii de km rulmentul ala de presiune sau e doar un zgomot ce ramane asa si cu asta basta?

Daca e situatia a doua mai bine o lasi asa. Nu se merita sa remediezi la o masina probleme ce nu afecteaza functionarea ei si care oricum reapar.

 

LE: @tolin: probabil cu cianura, eu i-am dat cutite si inca traieste.

Oare cati rulmenti de presiune trebuia sa schimb eu in 66000 de km dupa atatea coborari de dealuri cu a doua la 4000 de ture?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Cum omoara frana de motor rulmentul de presiune ? As vrea o explicatie, dintr-o afirmatie, chiar daca-i repetata, n-am cum sa inteleg.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E clar ca a fost o problema cu un lot de masini, sunt prea multe cazuri ca sa fie situatii izolate, cauzate de utilizator.

Incep sa ma simt norocos ca am ales automata... :D

Share this post


Link to post

Ma doare-n brisca de discuri, eu nu fac frana de motor sa ii protejez, ci pentru ca e mult mai confortabil pentru mine decat sa stau cu piciorul pe pedala de frana. Alt avantaj al franei de motor- consum instant 0 si racirea (in mica masuna, ce e drept) a motorului- rampa de injectoare e taiata deci ciuciu ardere in cilindri.

Share this post


Link to post

Care-i legatura franei de motor cu rulmentul de presiune ? Sa mor daca inteleg... pai rulmentul asta se invarte doar atunci cand calci pedala de amreiaj.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...