Jump to content
Sign in to follow this  
Dr.L

Relee Pe Tico

Recommended Posts

Dr.L am si io o rugaminte la tine daca ai timp si vrei :) ,te rog mult poti sa pui o schema ceva ca la prosti pentru montatu unor relee pe faruri pe instalatia originala ?

Si unde e indicat cel mai bine sa pun relee direct la faruri sau in habitaclu ,legate la mufa de sub bord care tine de faruri?

Si am nevoie de schema ca e foarte gay instalatia asta dupa tico,am masurat cu un amic am depistata ce cum e fiecare fir da totusi,primim oricand o indrumare.MAsina asta mica e plina de plusuri :P

Share this post


Link to post

Da,te ajut cu placere,acum cateva luni vroiam si eu sa pun releele pe instalatia originala,langa faruri,dar aveam mult de lucru cu carcasele lor si as fi redus caderea de tensiune la jumate

Vrei sa le alimentezi de la baterie,ca ale mele,sau doar sa intercalezi cutia cu relee(cate una pe far,2 relee pe far) pe instalate?

Dupa mine,releele le pui cel mai bine in compartimentul motor,vei modifica mai putin instalatia(+ca nu mai folosesti toate firele de la habitaclu,deci pierderi mai mici)

O sa postez varianta asta si vezi daca te ajuta,daca nu,da mai multe detalii sa fac alta

 

Da sa vezi instalatia mea ce nebunie e(asa am luat-o),am 2 sigurante de 20A pt unitatea lovato,pozitiile pe sigurante separate etc 8-}

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Asa e si la mine la pozitii :P fiecare cu siguranta ei,la unitatea lavado nu m-am uitat :)

Da io vreau cu doua relee unu de faza scurta unu de lunga, si sa fie puse acolo unde e cel mai indicat sa faca ceva,am inteles de la amic ca daca problema e de la firele din habitacludegeaba le punem sub bord, ca nu se va vedea nimic ,am facut multe teste cu alimentarea directa de la baterie si se vedea diferentza :P in bine :D ,Acuma io vreau sa folosesc aceleasi fire doar sa mai adaug niste relee pe aceleasi fire :)

Share this post


Link to post

Oare o fi venit din fabrica cu 2 sigunante pe pozitii? Si in carti nu apare nimic despre asa ceva :grumpy:

 

Din ce zici tu,cu 2 relee ar merge facuta instalatia ca la mine,o cutie centrala cu 2 relee(pt fiecare faza) + 2 sigurante,+ ul luat de la baterie si sa treaca prin sigurante,apoi prin relee si in final sa ajunga la becuri

Masa(-) becurilor se ia atunci de la punctele de masa de langa faruri

Releele se conecteaza la vechiul soclu de la un far

E bine asa sau mai bag o fisa?

Share this post


Link to post

Da mai mult ca sigur au venit din fabrica asa :P ,poate SL are altfel.

 

:) cred ca mai bag o fisa si io la explicatie

vreau sa fie cat mai stock,adica sa pastrez tot sigurantele originale soclurile originale,sa nu tai prea multe fire :P ,cel mai simplu posibil ,cat mai putine modificari la instalatie electrica. Nustu cum sa zic :)

Share this post


Link to post

Pai atunci fa ca mie,eu n-am taiat nici un fir din instalatia originala :) )

Sigurantele originale,daca le pastrezi,impreuna cu instalata de acolo iti vor cauza pierderi in continuare,cred ca 50% din piederile totale,dar o sa trebuiasca ori sa folosesti 4 relee,ori 2 relee si sa mai tragi niste fire de - (de la relee,la fieacre far cate 2 fire)

Si daca pui relee,mai bine cumperi si fasunguri H4 noi,o data ca sa nu tai fire si a 2-a oara ca e geru de conectat alte fire la alea vechi

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Daca mai merge asa concediul meu (acasa), ma voi apuca si eu de treaba. Asta insemnand pe la sfarsitul saptamanii. Din ce spuneti voi, si din testele mele, intr-adevar se marita acest efort, doar ca ar trebui gasite acele locuri care sa fie optime pentru fiecare releu.

Share this post


Link to post

ok Dr l,o sa caut niste fasunguri h4 :) .Mersi mult.o sa va tin la curent cu progresele :P

Share this post


Link to post

Asta e schema electrica a farurilor de pe Tico,cu tot cu dispunerea firelor(cel putin in compatimentul motor)

post-21270-1241625063_thumb.jpg

Ca sa vezi exact ce modificari poti face(sau nu)

 

Fasunguri H4 eu am luat din targ de la vitan,de la magazinele-taraba(extrema dreapta,cum vii pe Dambovita). Vezi ca multi vanzatori nu stiu prea bine despre ce e vorba,asa ca zi-le de socluri pt far,nu de H4

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Super merci.se rezolva ,ma gandeam unde sa gasesc un panou de sigurante sh ceva de 1310 sa ptr sigurante avem deja un soclu de la un fir de alarma,mai trebuie unu :P

 

Ok :) multumesc inca odata .Acuma timp sa fie :P .Sa vad daca ajung farurile sa bata la fel de alb ca pozitiile :D

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

eu am luat sigurante de au cleme,sa se prinda una de alta tit din Vitan,din spate(fund),pe unde sunt aia cu vechituri,e unu cu tot felul de sigurante,astea mici sunt 2,5 RON cu o siguranta la alegere inclusa

Alea mari sunt 8 RON

post-21270-1241625836_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Deci traiasca vitanu . :) o sa fac o vizita

Share this post


Link to post

Doctore, la ce-ti mai trebuie sigurante ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La domeniul auto,chiar ca,cate nebunii pt masina mi-am luat de acolo,printre altele pozitii cu un led de 10mm,rezistenta dimensionata ok,la 3 lei setul :rock:

Share this post


Link to post

In contextul discutat, se intelegea ca pentru pus relee la faruri.

Share this post


Link to post

Am postat in acelasi timp

Da,sigurantele le-am luat pt diverse circuite,mai ales pentru cele noi care includ si releele

Am facut stoc,ca sa nu trebuiasca sa ma duc pana acolo pentru o singura siguranta

Daca mai am timp,o sa postez la Audio pe Tico o siguranta d-aia mare

Share this post


Link to post

Salut.

FELICITARI PT PROIECT!!

Eu sunt ceva mai praf cu electronica...cu mecanica...cam cu toate...eu stiu doar sa caut pe net si sa ma dau cu rolele, si bine-inteles sa conduc.

Exista cumva posibilitatea ca toata treaba aia coplicata sa o realizezi tu si, eventual, sa pot sa platesc piesele? :-" As fi recunoscator.

Share this post


Link to post

Salut

Ms pt felicitari!

Din pacate acum n-am timp (bac & co),vorbim peste 2 luni dar nu garantez nimic!

Share this post


Link to post

Revin cu alt set de relee,doar pentru partea din fata a masinii (faruri,proiectoare,claxon)

Dreapta: post-21270-126092108545_thumb.jpgpost-21270-126092116437_thumb.jpg

Stanga: post-21270-12609211981_thumb.jpg

Am cam diminuat problema cu itpul: post-21270-126092139077_thumb.jpg

Acum sunt 2 cutii,cate una pe fiecare parte cu cate 4 relee si 4 sigurante

Sunt alimentate printr-o siguranta generala de 40A post-21270-126092131096_thumb.jpg

Cablul de la baterie spre dreapta(masinii,vazuta din spate) e de 6mm^2 iar cel din stanga de 4mm^2

Cabllurile care alimenteaza proiectoarele sunt de 2,5mm^2

 

Comeznile sunt luate de la vechea instalatie (nu am taiat nimic,iarasi e refersibila modificarea :-> ;)

Cutiile sunt prinse cu poxilina (dupa ce banda dublu-adeziva nu m-a multumit)

 

Pierderile(masa si +) sunt de 0,3v pe far,cu tot cu proiectoarele aprinse (asta din cauza ca soclurile H4 sunt cam proaste)

 

post-21270-126092180982_thumb.jpgpost-21270-12609218811_thumb.jpgpost-21270-126092190436_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salu cum ai prins cutia acolo sub furtunu de admisie aer ? am schimbat si io relee si am luat cutie ca a ta da nustu unde so pun .Cum so prind pacolo .oricum nu ma mai bag acuma la nimic ca e prea frig :P

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Pai am indesat-o pe langa

Pt mai mult spatiu am scos racordul ala prins cu 2 cleme si am scos si surubul tevii de plastic din stanga. Dar aia mai e prinsa cumva...

Le-am lipit cu poxilina

Share this post


Link to post

deci ai lipit cu ceva acolo :) ok ms

 

Cred ca panarama aia de plastic mai are un rezonator in aripa ca la masinile mai rasarite daia nu iese asa usor :)

Share this post


Link to post

Revin cu alt set de relee,doar pentru partea din fata a masinii (faruri,proiectoare,claxon)

Donez 4 buc. SUP90P06-09L (MOS-FET canal P, -60V,90A,0,005 Ohm, -55'C ... +175'C) pentru un proiect cu solid state-uri. Ironia sortii face ca ele sa-mi fi parvenit mai tarziu decat trebuia.

Share this post


Link to post

A montat cineva releu pe sistemul de aprindere la Tico?

 

Am incercat eu ieri si nu merge bine...

Am folosit un releu de far (12V/30A, de la un magazin cu piese Dacia). L-am conectat ca in schema atasata.

Motorul porneste bine, merge normal, dar nu se opreste chiar daca scot cheia din contact. Trebuie sa deschid capota si sa deconectez papucul care alimenteaza releul, altfel nu se opreste.

Cand vreau sa opresc motorul si intorc cheia, inainte de a o scoate se aprinde martorul baterie.

Am verificat cu testerul si plusul este prezent pe papucul rosu (in schema) din mufa bobinei de inductie doar cand contactul este pus. Cand intrerup contactul (scot cheia) nu mai am plus pe papucul ala. Totusi, releul se comporta ca si cum ar avea plus permanent pe bobina lui...

 

Oare am conectat ceva gresit sau instalatia masinii are probleme?

Multumesc mult pentru asistenta.

post-6669-073673900 1290247918_thumb.jpg

post-6669-048389100 1290247931_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Trebuie si un condensator de decuplare in paralel cu contactele releului.Ceva de genul 0.22uf/250 sau mai mult e suficient.De calitate.

 

Banuiesc ca se alimenteaza prin bobina cu +

Edited by Den

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...