Jump to content

 


Photo
* * * * * 1 votes

Demontarea Demarorului Tico


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 ionascu_doru

ionascu_doru

    Forumist

  • Membru
  • 29 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:BR 26 NIK

Posted 09 April 2009 - 19:25

Pentru cei care vor sa demonteze singuri demarorul de la Tico, m-am gandit sa ajut forumul cu un tutorial pe aceasta tema. Cand am avut nevoie, nu am gasit aici asa ceva si a trebuit sa invat singur spionand putin si de la un meserias, deci stiu cum este... Astfel, poate ca acum, experienta mea ii va ajuta pe ceilalti colegi.
Multi stim ca demarorul are o pozitie extrem de complicata pentru demontare : intre motor si habitaclu, in partea inferioara. Din auzite, unii prefera sa demonteze carburatorul pentru a avea acces la demaror. Pentru cei care stiu sa demonteze carburatorul dar mai ales sa-l si monteze la loc si sa mai si functioneze, poate ca este o varianta simpla. Mie personal mi se pare destul de complicat sa demontez carburatorul, mai ales cand il vad plin de furtune, tije si suruburi, asa ca am ales varianta pe care am vazut-o anul trecut la un meserias cand mi-a schimbat carbunii, caci mi s-a parut mai sigura.
Asadar, pasii sunt urmatorii :
1. se demonteaza bateria, cu suportul de plastic cu tot (care oricum nu se tine in nimic), ramanand doar tava metalica.
Attached File  Imagine0049.jpg   269.2KB   409 downloads
2. se desface de la alternator surubul (cel incercuit) de pe sania de reglaj a tensiunii curelei si se scoate cureaua - cheie de 12.
Attached File  primul_surub_de_la_alternator.JPG   110.22KB   435 downloads
3. se deconecteaza firele de la alternator : este o mufa de plastic cu siguranta si un papuc tip saiba prins cu piulita de 10.
Attached File  DSC01575.JPG   291.89KB   484 downloads
4. de pe sub masina, se scot suruburile 1, 3 si 4 si doar se slabesc suruburile 2 si 5 (la mine surubul 5 lipseste - rupt de "meseriasul" care mi-a schimbat carbunii).
Attached File  urmatoarele_suruburi_de_desfacut_la_alternator.JPG   101.81KB   495 downloads Attached File  alte_suruburi_de_la_alternator.JPG   162.35KB   373 downloads
5. odata demontat alternatorul cu suport cu tot de pe blocul motor, se lasa pe planetara si pe deasupra masinii se scoate sania pentru reglajul tensiunii curelei. Aceasta presupune scoaterea a 2 suruburi (incercuite) cu cheie de 12.
Attached File  sania_alternatorului.JPG   105.94KB   311 downloads sau Attached File  sania_din_alt_unghi.jpg   77.93KB   253 downloads
6. abia acum se scoate alternatorul prin locul lasat liber.
Attached File  scoaterea_alternatorului.jpg   182.35KB   313 downloads
7. urmatorul pas, se mai deconecteaza cateva fire pentru a face loc demarorului (altfel nu cred ca veti reusi sa-l scoateti):
Attached File  firele_ce_trebuiesc_scoase_pentru_spatiu.jpg   152.83KB   313 downloads
- unul din fire : se scoate papucul cu firul galben si apoi se scoate lamela in cauza :
Attached File  cum_se_scoate_firul_cu_papuc_1.jpg   544KB   259 downloads Attached File  cum_se_scoate_firul_cu_papuc_2.jpg   478.75KB   185 downloads Attached File  cum_se_scoate_firul_cu_papuc_3.jpg   599.2KB   182 downloads
- celalalt fir : se scoate surubul cu cheia de 12 :
Attached File  cum_se_scoate_firul_cu_saiba.jpg   556.45KB   180 downloads
8. apoi se scot cele doua borne de la bobina demarorului :
- firul gros, cu cheie (tubulara) de 13 :
Attached File  borna_groasa_de_la_bobina.jpg   474.03KB   214 downloads
- firul subtire, cu cheie (tubulara) de 10 :
Attached File  borna_subtire_de_la_bobina.jpg   426.01KB   178 downloads
9. odata facut loc si deconectat bornele de la demaror se trece efectiv la scoaterea acestuia. Aceasta presupune scoaterea a doua suruburi cu cheie tubulara de 12 dar si cu un prelungitor scurt, cat sa incapa in spatiul respectiv, operatiune executata de data asta pe deasupra :
- primul surub :
Attached File  un_surub_de_la_demaror.jpg   63.09KB   260 downloads Attached File  un_surub_de_la_demaror_cu_cheia.jpg   55.73KB   216 downloads
- si al doilea surub :
Attached File  al_doilea_surub_de_la_demaror.jpg   75.09KB   221 downloads Attached File  al_doilea_surub_de_la_demaror_cu_cheia.jpg   87.66KB   180 downloads
Odata scoase suruburile, va bagati din nou sub masina si trageti demarorul din lacasul lui iar scoaterea lui afara se face tot pe deasupra pe unde a fost scos si alternatorul.
Attached File  lasat_demarorul_pe_planetara.jpg   113.19KB   206 downloadsAttached File  scoaterea_demarorului_2.jpg   127.85KB   200 downloadsjpg]
Cam asta e tot.
La montare se fac aceiasi pasi doar ca in ordine inversa : se baga demarorul (atentie la montare ca in jurul gaurilor pe unde intra suruburile la demaror exista cate un luft in care trebuie sa intre un guler care este pe partea blocului motor, asigurati-va ca se imbuca si la vedere corpul demarorului trebuie sa fie lipit de blocul motor), se conecteaza firul gros si firul subtire la bobina demarorului, se conecteaza celelalte 2 fire pe blocul motor (cel galben cu papuc si cel negru cu papuc saiba), se monteaza alternatorul, sania pentru reglajul alternatorului, se conecteaza cele 2 fire la alternator (1 mufa si un papuc saiba), se monteaza cureaua pe alternator, se strang suruburile de reglaj de la alternator si ... dati-i cheie!
Sper ca am fost explicit si astfel de un real ajutor! :osanale:
Spor la treaba!
  • gowriel likes this

#2 crystygye

crystygye

    Forumist

  • Membru
  • 217 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model:Fabia
  • An:2010

Posted 27 January 2010 - 03:56

Mersi.
Am si eu niste nelamuriri. In primul rand, cum da caldura as vrea sa fac niste modificari pe la motor si sa repar problemele care sunt. Si vreau neaparat sa scot demarorul, sa il curat si toti papucii de acolo + schimbare carbuni, etc.
Doua chestii nu stiu sau vreau sa aflu:
1.Exista un risc mare, sa nu mai pot monta la loc alternatorul cum trebuie? Mereu m-am "ascuns" de alternator..
2.Mai am probleme de pornire si de aceea vrea sa scot demarorul...dar am vazut ca langa demaror este si aceea bobina.Imi poti explica si mie ce face exact? Am avut dacie inainte, si acolo era un electromotor si atat...Daca am probleme cu pornirea, trebuie schimbat ceva si la bobina? Bobina cu totul?

Lamureste-ma si pe mine te rog,ca vad ca te pricepi.Mersi

Intreb despre bobina, ca am gasit aici bobina demaror pentru Tico noua la 70 ron: http://www.rxm.ro/in...emart&Itemid=23 Si daca tot demontez, as vrea sa o schimb la bani aia..asta daca e produs nou...si bineinteles daca ma ajuta in problema mea.

Edited by crystygye, 27 January 2010 - 04:20.


#3 ionascu_doru

ionascu_doru

    Forumist

  • Membru
  • 29 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:BR 26 NIK

Posted 27 January 2010 - 17:01

Salut, @Crystygye!
1. Majoritatea stiu ca se feresc sa demonteze demarorul tocmai pentru pozitia lui complicata, dar la alternator, nu vad nicio problema. Nu e niciun risc, nu are decat 2 suruburi exact ca la Dacie : unul la baza dupa care cel de-al doilea este pe sina si intinzi cureaua cu ajutorul lui (la curea sa ai grija sa nu o lasi pre intinsa ca va scartai si va strica in timp ceva, dar nici prea larga, trebuie sa fie undeva intre.) Ca sa demontezi si demarorul, trebuie sa demontezi si suportul alternatorului - vezi detalii in primul post. Inainte de a demonta de tot alternatorul, scoate intai mufa si papucii pe care le are ca sa nu le rupi la manipulare. Este exact ca la Dacie, daca zici ca acolo te-ai mai bagat.
2. Acea bobina este atasata de corpul electromotorului, nu ies decat impreuna si apoi se demonteaza una de cealalta. Sunt si astea exact ca la Dacie, doar ca bobina este compacta, capsata spre deosebire de cea de Dacie. Nu stiu ce inseamna "probleme de pornire" la tine dar daca e dmarorul stricat, poate fi din carbuni (tociti excesiv) - pentru asta trebuie sa schimbi carbunii; sau din "melc" (parca asa se numeste pinionul acela care culiseaza si ataca volanta de pe motor) - si ca atare trebuie sa schimbi melcul. Melcul asta functioneaza pe principiul butucului de la bicicleta daca stii, are niste ace in interior la care nu poti sa umblii si se cam tocesc drept urmare patinand si deci nemaiinvartind motorul. La mine asta a fost beleaua care mi-a dat bataie de cap pana sa o descopar. Cam astea ar fi defectele mai importante ce pot aparea in mod normal la demaror. Bobina pare desul de solida si este de fapt un electromagnet deci nu prea o vad sa pice asa repede.
Cel mai bine da demarorul jos si fa-i o proba conectandu-l la o baterie de masina sa vezi ce anume nu functioneaza si atunci de-abia vei stii ce trebuie sa schimbi la el. Are un "-" si doua borne de "+". In principiu, trebuie sa conectezi "-" - ul si cele 2 "+" - uri simultan la bateria masinii si va avea ca efect rotirea rotorului si apropierea bendixului de varf. Atunci e simplu : daca se invarte rotorul dar bendixul nu culiseaza, inseamna ca bobina e dusa; daca se misca doar bendixul dar rotorul nu se invarte, inseamna ca bobina nu are nimic si probabil carbunii sunt terminati.
In mare, cam asa sta treaba. Daca ai mai mesterit pe la Dacie, nu-ti va fi greu caci sunt similare. Ba mai mult, daca ai aptitudini de mecanic, adica te pricepi cat de cat la mecanica, totul e intuitiv si ai sa te descurci. Pana acum nu am mai avut Tico deci nu am stiut dinainte, m-am bazat pe cunostintele dobandite de la Dacie si iti spun ca nu a fost greu. Urmareste cu atentie postul meu cu poze si cred ca ai sa reusesti. Spor la mesterit!

Edited by ionascu_doru, 27 January 2010 - 17:02.


#4 crystygye

crystygye

    Forumist

  • Membru
  • 217 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model:Fabia
  • An:2010

Posted 27 January 2010 - 20:56

Am inteles. Firul de la alternator care duce la baterie, deja l-am schimbat cu unul mai gros, si am vazut si mufa.Imi era frica, din cauza ca am crezut ca exista sansa nu prind suportul alternatorului la loc , cum trebuie...Cu firele nu am treaba. La dacie cum deschideam capota, il vedeam...L-am scos de vreo 3-4 ori...Deci daca asa sta treaba, cred ca va fi simpla treaba...Ideea este ca nu prea am fost atent la prinderea alternatorului cand am fost sub masina..si dasta te intrebam.

Problema la mine este ca masina porneste fara probleme, dar la anumita temperatura (intre 5-15 grade afara..asa dupa mine), cand este umezeala mai mare (si mereu la a 2,3,4 cheie din ziua aia; niciodata nu face figuri la prima cheie), electromotorul trage normal dar nu vrea sa porneasca...Poate nu este de la demaror, dar oricum vreau sa il scot, sa il curat + contactele (papucii) + inlocuit macar setul de carbuni la el. (filtre, bujii, ulei, fishe, etc am schimbat si tot asa face la temperatura de genul ala)

Am tras tutorialul tau, cu tot cu poze, si il voi lua afara cu mine la masina si voi urma pas cu pas, sa nu am probleme (nu pare greu oricum). Chestie este ca bag si filtru sport (direct din carburator) si daca il montez, si apoi vreau sa umblu la demaror ...trebuie sa scot filtrul...Asa ca voi incepe cu demarorul

Deci ca idee as avea nevoie de un set carbune pentru demaror doar (vezi poza jos)? Sau imi mai recomanzi sa schimb ceva la el daca tot umblu?
Multumesc frumos de ajutor!

Attached Files


Edited by crystygye, 27 January 2010 - 21:01.


#5 ToPser

ToPser

    Tico's Master

  • Membru
  • 2596 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CT-40-SSM

Posted 28 January 2010 - 13:58

In functie de necesitati se pot schimba bendixul,solenoidul(bobina aia de deasupra) si carbunii ! Daca faci asta ai electromotor ca nou !

#6 crystygye

crystygye

    Forumist

  • Membru
  • 217 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model:Fabia
  • An:2010

Posted 06 February 2010 - 13:06

Mersi Topser. Mi-am luat ieri solenoid + bendix + set carbuni , toate in jur de 150 ron.
Cum da caldura, voi scoate si schimba toate piesele + curatat la sange toate contactele/papucii de acolo.

#7 crystygye

crystygye

    Forumist

  • Membru
  • 217 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model:Fabia
  • An:2010

Posted 23 February 2010 - 18:28

Azi am scos si eu demaror cu metoda zisa de tine.
Pe langa nervii facuti din cauza suruburilor ruginite, de care a trebuit sa trag de am inebunit...Am stat si jumatate de ora sa gasesc alea 2 suruburi ale demarorului (alea care tin electromotorul de masina)...Dar in fine, am reusit si l-am scos...Asta seara schimb bendixul, carbunii si solenoidul + curatat cu spray special + curatat si alternatorul cu spray...Si maine cu ceva noroc sper sa fie montata la loc.

Oricum a fost greutz...mai ales ca nu puteam baga chei normale si m-am chinuit cu tubulare etc...Dar daca nu era tutorialul asta...asa ramanea masina...
Mersi mult

#8 crystygye

crystygye

    Forumist

  • Membru
  • 217 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model:Fabia
  • An:2010

Posted 24 February 2010 - 22:16

M-am chinuit ceva sa schimb bendixul...defapt nu m-am chinuit..nu mai reuseam sa pun siguranta la bendix dar dupa ce m-am chinuit 1 ora ..am reusit printr-o penalitate sa zic asa..
Iar la montarea tuturor chestilor la loc, a mers foarte usor pot zice...In 2 ore jumate maxim am terminat (asta fara graba...dat cu vaselina pe toate suruburile...etc)...Mi-a fost putin greu la prinderea demarorului de bloc motor prin alea 2 suruburi...ca nu prea nimeream, dar dupaia am observat ca se vede putin pe langa carburator si m-am descurcat.

In fine...Totul a mers super bine si a iesit perfect..Acum cand dau la cheie (demarorul avand set carbuni,solenoid si bendix nou) se aude mai incet, porneste imediat...E marfa ce sa mai zic ;) (gasisem si un fir de la demaror cu litzele pe afara..a trebuit sa il repar).

Multumesc frumos de ajutor si tutorial ;)

Edited by crystygye, 24 February 2010 - 22:18.

  • hbogdan likes this

#9 florin-82

florin-82

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 9 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 23 January 2015 - 13:49

Salut, va rog ajutetima si pe mine cu o problema ce ma scoate din sarite de 5 zile, am schimbat alternatorul de pe Tico , am pus unul de matiz, ( toata operatiunea a fost facuta de asa zis un electricean)  a masurat mufa care intra in alternator cele doua fire mi le-a legat am pus totu al loc am pornit masina , si totul parea perfect, cand am ajuns acasa am dat sa opresc masina , dar surpriza ce-a mare a fost ca motorul nu sa oprit desi contactul era luat,intrebarea mea este este posibil ca cele doua fire care intra in alternator sa fi fost legate gresit ? sau care ar fi cauza, ? Va multumesc ,



#10 hbogdan

hbogdan

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 3 posts
  • Din:iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1996

Posted 04 May 2015 - 08:48

Multumesc frumos de informatii.

Al meu nu porneste neam la umezeala, dar o ia la sfert daca il conectez la alta masina. Cred ca trebuie sa fac o revizie generala in zona respectiva (solenoid,demaror).

Am sa pun si eu cateva imagini daca descopar ceva nou. 



#11 hbogdan

hbogdan

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 3 posts
  • Din:iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1996

Posted 05 May 2015 - 19:23

Am scos electromotorul după care mi-am dat seama că nu am acces la demaror. E nevoie să dau motorul parțial jos de pe jug?

#12 hbogdan

hbogdan

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 3 posts
  • Din:iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1996

Posted 07 May 2015 - 06:47

Am scos alternatorul după care mi-am dat seama că nu am acces la demaror. E nevoie să dau motorul parțial jos de pe jug?


L-am dat jos pe nemernic. După ce am revizuit din nou informațiile am aflat accesul la șuruburile demarorului sunt accesibile dinspre baterie.

#13 ionutt

ionutt

    Forumist

  • Membru
  • 5 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:1999

Posted 14 May 2017 - 12:02

Foarte utile informatiile. Multumesc frumos!






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users