Jump to content

 


Photo
- - - - -

Spark - Probleme Electrice


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#81 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10417 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Peugeot/Skoda
  • Model:301 1.6 hdi/Rapid 1.6 tdi
  • An:2014/2016

Posted 24 April 2014 - 11:16

Scaner => cod eroare, apoi umbli. Altfel, tragi cu tunul dupa vrabii...



#82 andolis49

andolis49

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 7 posts
  • Din:Negresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2008

Posted 07 June 2014 - 08:17

Buna ziua! Am o problema cu incarcatul bateriei. Acum o luna s-a aprins martorul baterie in bord. AM dat jos alternatorul si am schimbat releul de incarcare. Problema s-a remediat. Zilele trecute s-a aprins iar martorul baterie. Nu am verificat releul dar cred ca e prajit. De la ce sa fie? O fi de vina puntea de diode sau n-am avut noroc cu releul? Orice sfat mi-ar prinde bine. Spark motor 0,8l. Multumesc!



#83 cris06

cris06

    Forumist

  • Membru
  • 1787 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe Plus E3, GPL BRC 24-11
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:IS.06.---

Posted 10 June 2014 - 09:11

Verifica cu un voltmetru ce tensiune debiteaza alternatorul pe bornele bateriei. Apoi, in functie de situatie, da jos alternatorul si fa-l bucati. Verifica inclusiv infasurarile statorice.



#84 nicebubu

nicebubu

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:Piatra Neamt
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2005

Posted 05 May 2015 - 16:09

Salut. Am o problemă / enigmă cu alternatorul. Spark primul model. În ordine cronologică:

 

1. Se aprinde martorul de baterie. Pun multimetrul: 12V. O turez puțin pînă la 4-5000, se stinge martorul, pun multimetrul: 14,4V.

2. După două minute martorul se aprinde iar. Turez, se stinge. După 3 minute se aprinde iar. Perioada cît stă stins crește la fiecare repriză.

3. Merg așa în total maxim 6-7 Km timp de 2 zile. Ajung acasă seara, se aude un zgomot ciudat dinspre alternator și simt și ceva miros de plastic ars.

4. Dimineață bateria moartă. O scot, o pun pe un redresor, îmi arată 4V.

5. O încarc pînă la urmă și după o săptămînă o pun pe mașină și hai cu ea la electrician. La pornire același zgomot ciudat și miros de plastic ars.

6. Electricianul măsoară, pune mîna pe alternator, calduț, zice că e ok, nu frige, totul în parametri, nu se mai aude nici zgomot, nu miroase, nimic.

Zice să merg cu ea pînă moare de tot ca să știm ce reparăm.

 

Are cineva idee ce s-a întîmplat acolo? Zîna alternatorița a venit noaptea și mi l-a reparat?



#85 augustinionut

augustinionut

    Forumist

  • Membru
  • 3096 posts
  • Din:Piatra-Neamt (Pangarati)
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:NT 30 PER

Posted 05 May 2015 - 19:14

Schimba bateria.



#86 nicebubu

nicebubu

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:Piatra Neamt
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2005

Posted 08 May 2015 - 09:35

Schimba bateria.

 

Bateria are 6 luni. E un Bosch. 



#87 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1392 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 10 May 2015 - 13:03

12V e prea putin cu motorul pornit, trebuie sa ai peste 13.5V cu consumatori cu tot. Cu alte cuvinte bateria nu se incarca ci echipamentele electrice merg pe baterie, nu pe alternator, cel putin in momentul in care ti se parinde martorul in bord. Eu zic ca e o problema cu releul de incarcare sau cu alternatorul. Mergi la alt mecanic, eventual un electrician, mecanicul tau probabil nu prea se pricepe...






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users