Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian M

Achizitie Matiz S H

Recommended Posts

Mai copii, un Matiz din 1999, inchidere centralizata, fara aer, 92000Km, bine intretinut. Ce parere aveti, merita 3500$?

Share this post


Link to post

NU.Este mult.O colega a mea si-a cumparat anul trecut SE cu a/c + casetofon+inch centraliz +...... 44.000 km cu 3.400 usd

Share this post


Link to post

Luc, baga un ochi aici si vezi preturile. Numai ca mie mi se pare cam "gras" kilometrajul. Eu am 101 dalmatieni la bord si e din 96 masina...

 

 

Share this post


Link to post

iuzare, du'te tu in targ sa vezi ticou'uri shi matizuri la 30mii km fiecare...

zici ca's vorbitzi samsarii... shi daca ii intrebi de cartea de service itzi arata dand din umeri cartea de identitate a mashinii, iar daca insishti te mai shi injura...

cea mai buna solutzie de a cumpara un SH este sa'l iei direct de la proprietar..

matiz din '99 la 90mii km...inseamna o medie de aproape 20mii km /an..

oricum, e clar ca kilometraju nu e dat inapoi... dar la banii ashtia...fara aer... NU, Luc..

Share this post


Link to post

Tks copii. M-am edificat :)

Share this post


Link to post
iuzare, du'te tu in targ sa vezi ticou'uri shi matizuri la 30mii km fiecare...

zici ca's vorbitzi samsarii... shi daca ii intrebi de cartea de service itzi arata dand din umeri cartea de identitate a mashinii, iar daca insishti te mai shi injura...

cea mai buna solutzie de a cumpara un SH este sa'l iei direct de la proprietar..

matiz din '99 la 90mii km...inseamna o medie de aproape 20mii km /an..

oricum, e clar ca kilometraju nu e dat inapoi... dar la banii ashtia...fara aer... NU, Luc..

 

Oare alea de pe http://www.librom.ro or fi matrasite? ca au la bord ffff putin Km?

Share this post


Link to post

problema e ca 90% din daewoo nici nu ajung pe piatza libera..numai samsari le vand...

nevasta'mea da jos zilnic din parbriz sau din cheder cate un fluturash cu "daca doriti sa vindetzi...bla-bla.."

problema nu e ca le revand ei shi ca ishi mai trag nishte malai, beleaua e k la mashini forjate le schimba kilometrajele, le dau inapoi, le reseteaza, le pun in motor ulei de cutie [care e foarte vascos shi itzi face motorul silentzios :arrow: in 1-2mii km se face varza..], fac o thinichigerie de mantuiala, cu fibra chit shi apoi un strat de vopselutza...etc!

Share this post


Link to post
problema e ca 90% din daewoo nici nu ajung pe piatza libera..numai samsari le vand...

nevasta'mea da jos zilnic din parbriz sau din cheder cate un fluturash cu "daca doriti sa vindetzi...bla-bla.."

problema nu e ca le revand ei shi ca ishi mai trag nishte malai, beleaua e k la mashini forjate le schimba kilometrajele, le dau inapoi, le reseteaza, le pun in motor ulei de cutie [care e foarte vascos shi itzi face motorul silentzios  :arrow:  in 1-2mii km se face varza..], fac o thinichigerie de mantuiala, cu fibra chit shi apoi un strat de vopselutza...etc!

 

Si ai cum sa te prinzi de fazele astea?

 

P.S. Mai baga si tu un Enter cind tastezi ca s-a latit de tot postul asta.

Share this post


Link to post
Si ai cum sa te prinzi de fazele astea?

 

P.S. Mai baga si tu un Enter cind tastezi ca s-a latit de tot postul asta.

 

Mah, nu prea ai pe moment, din pacate..

Referitor la Enter, nu am dat niciodata Enter... nu se auto-asheaza forumul pe rezolutzia pe care o are ecranul???

Share this post


Link to post

Share this post


Link to post

asha da! sar'na!!

Share this post


Link to post

Mea culpa! Merit sa ma biciuiasca niste 8) blonde apetisante 8) pentru inconstientza linkurilor mele... :leghump:

Share this post


Link to post
Mah, nu prea ai pe moment, din pacate..

 

Adica sfatul e sa nu cumperi SH daca nu-l cunosti pe vinzator?

 

Chiar nu se poate sa te prinzi, de ex ii spui ca o cumperi da treci pe la mecanic cu ea si acolo poate se prinde ala.

Share this post


Link to post
Chiar nu se poate sa te prinzi, de ex ii spui ca o cumperi da treci pe la mecanic cu ea si acolo poate se prinde ala.

Daca acela e de bunacredinta va accepta sa mergi la mecanic,daca incearca sa ascunda ceva o va da la intors.

Share this post


Link to post
Mah, nu prea ai pe moment, din pacate..

 

Adica sfatul e sa nu cumperi SH daca nu-l cunosti pe vinzator?

 

Chiar nu se poate sa te prinzi, de ex ii spui ca o cumperi da treci pe la mecanic cu ea si acolo poate se prinde ala.

 

Se poate la astea cu computadores inauntru...o duci la tester la baieti pe care ii stii de treaba si toarna aia de zici ca nu-i adevarat... asa am facut eu cu salupa... eram la ctza si am dus-o la Honda Service, au pus-o pe tester, dfupa aceea au urcat-o pe rampa, i-au desfacut chiulasa sau nu mai stiu ce sa vada cum arata motorul inauntru si dupa aceea mi-au facut o lista cu ce mai trebuie schimbat la masina: "Frate, asta e! Fa-ti calculele cat te costa cu totul si daca iti permiti ia-o ca nu a fost botita in fata..." & stuff like this...

Share this post


Link to post

Hai măi că nu e dracul aşa negru... se poate să cumperi ceva bun dacă ai ceva habar de mecanică şi (eventual) un prieten mai priceput lângă tine.

 

La motor: să meargă rotund, să nu intre în ulei antigel (iese fum alb) sau în benzină ulei (iese fum albăstrui), să aibă compresie (se verifică în service).

 

Caroserie: urme de rugină, urme ale unui accident, porţiuni proaspăt vopsite (se întreabă de ce sunt proaspăt vopsite). Dacă s-a reparat doar din chit, fără înlocuirea tablei şi eventual cu câlţi sau fibră de sticlă, se poate verifica cu un magnet (se pune magnetul pe tablă, eventual peste un şerveţel ca să nu zgâriaţi vopseaua, şi trebuie să stea lipit de fier).

 

Urme de accident serios: nu se aliniază portierele închise cu liniile caroseriei, lufturi prea mari la îmbinări (dacă a fost accidentată şi s-au montat piesele deja vopsite pe maşină, SIGUR nu se vor alinia perfect; dacă s-a montat piesa nouă pe maşină şi a fost bătută din ciocan să se aşeze bine, se vor vedea porţiuni prost vopsite pe interiorul piesei sau urme de vopsire în jurul zonei afectate -- arată ca nişte picăţele mici, care nu se pot şterge uşor).

 

Amortizoare, cauciucuri, direcţie: de bun simţ, zic eu. Dacă maşina trage într-o parte pe drum drept (atenţie, DREPT, există şi drumuri înclinate din construcţie) - nu e bine. Poate fi totuşi o problemă a cauciucurilor sau jenţilor, care se poate remedia. Testul amortizoarelor: cu maşina pe loc, se apasă brusc pe un colţ al maşinii şi se observă cum revine la loc. Dacă face mai mult de 2-3 oscilaţii, amortizoarele vor fi schimbate cuvânt_urâtând. Cilindrii amortizoarelor nu trebuie să aibă ulei pe ei (înseamnă scurgeri de ulei).

 

Cam asta ar fi micul meu ghid. Kilometrajul se poate să fie mânărit oricum, se merge la bunul simţ (maşină din 95 cu 40000 km la bord e clar că-i cam greu de găsit), aşa că uitaţi-vă după semne de uzură la volan, centuri, scaune, butoane, etc.

Share this post


Link to post

Fain ghid de cumparare.

Multumim

Share this post


Link to post

Shenck a scris: "Chiar nu se poate sa te prinzi, de ex ii spui ca o cumperi da treci pe la mecanic cu ea si acolo poate se prinde ala"

 

Inainte sa-mi iau Matizu, am sunat pe unu din Autovit care vindea un Cielo care imi facuse cu okiu. I-am spus de la inceput ca mergem sa facem o tura cu ea (10-20 km), ca mergem la service s-o urce aia pe rampa si la politie sa vad eu ca nu-i furata! A zis, ok. Dupa aia n-a mai raspuns la nici un telefon! Trage singur concluzia!

 

Ca o completare la ghidul lui Vaxxi, uitati-va dupa semne de uzura si la pedale!

Share this post


Link to post

Si ca sa-i raspund si lui Luc, saracu'... 3500 din 99... si cu jdemii la bord... nici n-ai zis ce model e... nu mai bine faci un efort si mai pui 800 si-ti iei nou-noishkan? Sa-ti spuna Flex cum miroase!

...

Aoleoooo, iarta-ma... ai zis dolari... am crezut ca euro.

Asta inseamna 2900 si ceva de euroi. Daca poti sa mai si negociezi nitel...

Parca mai vii-acasa la banii astia... dar vorba lui Ovidiu... poti sa mai cauti, ca-s cam multi kilometrii totusi... numa bine tre sa te apuci sa schimbi de prin motor, c-or sa inceapa sa cada!

Share this post


Link to post

Miroase de inebunesti ... dupa contaactul olfactiv cu NFS2 nici ca-mi mai venea sa ma urc in imputzitul meu ...

Share this post


Link to post

dupa experiente traumatizante cu un Ford Taunus si o Dacie Nova, m-am decis in cele din urma sa trec la o masina cu un consum uman. Sunt intr-o dilema Nu stiu daca e mai nimerit sa-mi iau un TICO, care are un consum mai mic, sau sa trec la Matiz, care din cite am inteles eu este totusi cam benzino-fag :?: :?

Share this post


Link to post

Desi la prima privire, dintre un Matiz si un Tico ai fi tentat sa alegi Matizul... daca te uiti mai bine, vezi ca Matiz SH nu prea merita, mai pui un pic si iei unu nou!

Pe la 2000 Eur io zic ca gasesti un Tico bunicel , d-ala cu eleroane si AC., daca ai bafta si e bine intretinut, sau cunosti stapanu, e si mai bine!

Share this post


Link to post

Boss-ule, in principiu, daca ai o dilema, locul mesajului tau n-ar prea fi la Bursa, ca aici vinzi/cumperi, nu dialoghezi ... moderatorii sper sa rezolve problema ...

Acum, parerea mea:

 

TICO:

+: sprintena la un consum foarte mic, pozitie joasa la volan (mie asa imi place), calitate de fabricatie excelenta, pret mai mic la SH ... si cam atit ...

- : protectie minima la impact, pedalier inghesuit, spatiu ceva mai mic, vechime si rulaj mai mari la SH decit un Matiz, design discutabil (parerea mea, nu dati cu pietre!!!).

 

MATIZ:

+: securitate buna, caroserie mult mai rezistenta, design foarte reusit atit interior cit si exterior, ergonomie foarte buna a postului de conducere, rulaj si vechime mai mici la SH.

-: calitati dinamice ceva mai slabe, pozitie de condus inalta (nu imi place mie, altora poate le place!), consum mare raportat la marimea motorului, nu la putere, asta ia urban sa zicem 7%/51CP, adica 1%/7.3CP, in timp ce o berlina ia cam 8.5%/54CP, adica 1%/6.5CP si asta in conditiile unui reglaj perfect si stabil, lucru greu de realizat .

 

Cam asta ar fi ... despre mecanica in sine, mi se pare ca Tico are frine ceva mai slabe decit Matiz, in timp ce Matiz are o tinuta de drum mai proasta, datorata centrului de greutate ridicat si amortizarii ciudate a suspensiei; diferenta dintre injectia multipunct si alimentarea cu carburator mi se pare a fi net in favoarea injectiei d.p.d.v. al reglajelor, respectiv nu te doare capul, in timp ce un carburator dereglat de Tico il mai dezleaga mama Chiulasa.

 

Daca as avea dilema ta, as alege fara ezitare Matiz ... dar aici cred ca sint subiectiv :lol: ... las cuvintul ticolosilor :shock:

 

PS: daca singurul tau criteriu e CONSUMUL, fara discutie Tico ar trebui sa fie alegerea ta, dar eu zic ca mai conteaza si altele ...

Share this post


Link to post

as fi chiar dispus sa ma duc spre 2300-2500 de E, cu conditia sa fie cum trebuie TAbla si motor (eleroane, praguri, briz-brzizuri nu ma duc). oricum tunning la TICO?? nu prea cred sincer, desi am vazut niste masinute facute haios

Share this post


Link to post

Boss la 2.500 ioroi iti trebuie bafta si rabdare ca sa gasesti un Mtz decent,dar nu e imposibil(au fost cazuri de oameni care au gasit exact ce au vrut).Daca ai timp de cautat eu zic ca merita sa faci un efort pentru Mtz.Si probabil stii regula de baza:cumperi de la propietar,nu de la samsar.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...