Jump to content
Sign in to follow this  
Qrelian

Matiz. Tips&tricks - Schimbare Ulei Cutia Viteze.

Recommended Posts

Salut tuturor. Azi am schimbat uleiul cutiei de viteze (40500 km). Nu stiu daca e o mare "inventie" dar mi-a fost foarte usor asa cum am procedat. Nu am dat roata stanga jos, nu am folosit furtun, nu am avut nevoie de "coechipier", nici sticla de cola si nici aer comprimat. Doar am rotit volanul maxim stanga. Inca o data, nu am citit toate post-urile pe aceasta tema deci, daca nu e o noutate imi cer scuze. Am folosit un recipient de ulei Dextron II (ulei cutie viteze automatica, 500 ml), am varsat continutul, evident. Recipientul are avantajul ca iese din varful sau, de sub capac un mic tub rabatabil. Sper ca sunt destul de sugestive pozele. Cu ocazia schimbarii uleiului am curatat si vopsit scutul care era cojit aproape total de vopseaua originala. Spor la treaba, daca sunteti interesati.

post-21714-1236968251_thumb.jpg

post-21714-1236968299_thumb.jpg

post-21714-1236968365_thumb.jpg

post-21714-1236968380_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Foarte bun tutorialul, nu aveam ce sa punem la categoria: ASA NU !

Share this post


Link to post
nu am citit toate post-urile pe aceasta tema

Era suficient să citeşti, doar, postul de aici :)

Share this post


Link to post
Era suficient să citeşti, doar, postul de aici :)

 

Pai... ce sa vad in acel link? Procedeul e diferit. Acolo e vorba de seringa... Tu l-ai citit?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sincer nu prea vad a buna treaba cu uleiul de cutie automata intr-o cutie manuala. Nu cunosc detalii tehnice privind diferenta intre cele doua dar o logica simpla imi spune ca nu produceau astia de nebuni 2 tipuri de ulei unul pentru cutii automate si unul pentru manuale.

Share this post


Link to post

Bogdan, nu ai citit in totalitate ce am scris eu: "AM GOLIT CONTINUTUL". E vorba doar de recipient, deoarece: 1. Are acel mic furtunas in capat si 2. Inghite 500ml (deci e mic si incape langa orificiul de umplere al cutiei de vitexe, printre angrenaje). Micul dezavantaj este ca trebuie reumplut de vreo 5 ori.

Tolin, astept o explicatie sau mai multe. Nu am pretins ca ce am facut este de nota 10. Daca eu as fi scris cuiva "ASA NU" ia-s fi spus si de ce, sa nu moara omul prost. Ce vreau sa spun este ca sunt deschis la invataminte. "Lumineaza-ma!"

Pana la urma, unul din scopurile unui forum este impartasirea si comentarea ideilor, nu?

Share this post


Link to post

Explicatia este simpla, a nu merge la cel mai ieftin service care are o groapa sau un elevator si sa te chinui cu impovizatii este o solutie romaneasca sau indiana (vezi clipul cu reclama la pejo). Cu astfel de concursuri de schimbat uleiul pe bordura n-o sa ridicam capul in lume vreodata. Nicaieri in lumea avansata nu-s apreciati cei care "se descurca" si solutiile conjucturale, "pe genunchi". Pana la urma, operatiunea asta se poate face si la o benzinarie care are o rampa si colecteaza uleiul vechi. Omul a fost inzestrat cu pozitia bipeda si capul sus, asa ca nu vad de ce trebuie sa continue sa se tarasca. Deci, din punctul meu de vedere, este o solutie ASA NU.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Procedeul e diferit [...] Tu l-ai citit?

...şi aplicat cu succes :)

Share this post


Link to post

Cel putin ai dat un raspuns, Tolin. Dar esti depaaaarte de subiectul acestui topic. Eu asteptam un raspuns pe tema schimbului de ulei mai sus descris. In nici un caz pe tema ideologiilor tale occidentale. Te abati "un pic". Spuneai ca ce am facut e treaba romaneasca? Pai nu suntem romani? Nu are nici o legatura schimbul de ulei "pe bordura" cu occidentalismul. Omul poate "mesterii" la masina proprie si din placere si satisfactie, nu neaparat sa involueze. Daca tot esti fan "strainatate", ai sa ramai surprins de cati occidentali fac asta in propriile garaje sau in fata caselor, pur si simplu pentru hobby, iar mai apoi pentru a salva niste bani. De ce te aprinzi. Nu te-am chemat sa ma ajuti, nu? Ramai tu biped si cu fruntea ridicata si mergi la service ca sa duci tara asta depaaaarte, iar eu imi vad de masina mea, de hobby urile mele si de banii mei.

Deci, ii intreb pe cei care vor sa discute pe tema principala a topicului, procedeul e mai usor decat altele? Eu l-am incercat numai pe acesta. Au intrat aproape 2,5 l de ulei, cam mult, as zice dar...ala e.

Share this post


Link to post

Scuzele mele m-am lasat furat de prima poza si am crezut ca ai pus ulei de cutie automata.

Share this post


Link to post
Scuzele mele m-am lasat furat de prima poza si am crezut ca ai pus ulei de cutie automata.

 

Doamne fereste, nu. Am pus ulei Fuchs Titan Sae 75W 80 (GL4) luat din UK. Acel recipient il am de la o ex-Honda Accord automatica.

Share this post


Link to post

E o idee foarte buna. Nu toti cei care isi cumpara matiz, isi permit sa mearga in service-uri. In plus, unii dintre noi, printre care si eu, isi fac cele mai multe reparatii, pe cont propriu. Probabil, cand voi imbatrani, sau cand imi voi permite o masina de 10-20 de mii de euro, si voi fi ocupat mai tot timpul, voi apela la altii; atunci nu mi-ar mai pasa de bani.

Eu, unul, prefer sa investesc bani in scule, decat sa platesc pe altii. In cazul in care nu gasesc sa-mi cumpar seringa, voi folosi aceasta metoda. Aveti idee, de unde as putea sa-mi cumpar o seringa, din Iasi?

Share this post


Link to post

De ce tre sa te chinui cu seringa eu nu inteleg. Am folosit la vrchiul matiz palnia cu care umpleam canistrele cu vin :P si 0,5m de furtun de gradina de 1/2. Il bagi pe langa baterie si cu putina rabdare rezolvi in 5 min.

Share this post


Link to post

Nu e rea ideea cu palnia dar, ma gandeam ca e un pic cam gros uleiul de cutie pentru un furtun de 1/2 grosime. Ai "ajutat" cumva uleiul sa se duca pe furtun, adica ai suflat cu aer? Dar daca zici ca deja ai facut asta, se pare ca e ok. Nu m-am gandit la palnie...

Share this post


Link to post

Curge de la sine, nu trebuie ajutat cu nimic. Faci si tu altceva cat curge el,ex: schimbi filtrul de aer , si tot completezi nivelul in palnie.Si furtunul e de 1/2 toli, deci aproximativ 13 mm diametru.

Edited by Iuiu

Share this post


Link to post

Mie mi se pare mult mai simpla ideea lui Qrelian.Macar nu te mai chinui sa faci rost de furtune si altele.Singura chestie e ca trebuie sa umpli de mai multe ori recipientul.

Share this post


Link to post

nu am inteles cum scoateti uleiul.

Share this post


Link to post

Scoatem dopul de la orificiul de golire si asteptam rezultatul legii gravitatiei.

Share this post


Link to post

si unde anume e situat dopul asta? ceva indicatii pentru un novice ca mine?

Share this post


Link to post

De unde se poate face rost de o astfel de piulita, sau o scula asemanatoare? Inca nu am reusit sa gasesc ceva util prin marile magazine de bricolaj.

Share this post


Link to post

:) dedesubt e o piulita cu gaura patrata, care se desface cu o scule de sectiune patrata. Deci, cauti un profil patrat la scula, sau polizezi o fieratanie sa se potriveasca in gauta patrata de la piulita cu gaura patrata (eu am polizat un imbus mare si gras pana a ajuns patrat). :mrgreen:

Share this post


Link to post

De mai dai si o masura patratului, iti va fi plin podul cu multumiri. :lol:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...