Jump to content

 


Photo
* * * * * 1 votes

Consum Lichid De Racire


  • Please log in to reply
97 replies to this topic

#81 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 18 February 2013 - 16:55

Pune putin pe limba. Daca e dulceag, e clar, garnitura de chiulasa.

 

PS Nu glumesc.



#82 codeman

codeman

    Forumist

  • Membru
  • 186 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2007

Posted 19 February 2013 - 15:19

Pune putin pe limba. Daca e dulceag, e clar, garnitura de chiulasa.

 

PS Nu glumesc.

 

Da! E garnitura. Am fost azi la service si mecanicul zice la fel. Acum nelamuriri:

Omul zice ca trebuie rectificata chiuloasa ca el asa face in general. (eu zic ca nu are scule). Daca demonteaza chiuloasa nu cumva imi umbla si la distributie si ar trebui schimbata si cureaua?

Am gasit garnitura de chiuloasa suspect de ieftina (30 RON) sa ma bag sa o cumpar?



#83 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 19 February 2013 - 15:22

Eu personal as schimba si distributia, garniturile de la admisie si evacuare si, ce mai e pe-acolo.

Exista 2 moduri de a rezolva problema

1) cum a zis mecanicul + ce am zis eu mai sus

2) Pe genunchi, se schimba doar garnitura, se refolosesc celelalte repere si (posibil) se plange mai tarziu din diverse motive (distributie rupta, scapa gaze...etc).


  • codeman likes this

#84 codeman

codeman

    Forumist

  • Membru
  • 186 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2007

Posted 19 February 2013 - 15:59

Cred ca merg pe varianta 3:

Schimb garnitura de chiuloasa (30RON), garniturile admisie si evacuare (aproximativ 30RON), Curea distributie (nu stiu momentan pret) si atat deoarece nu am 20.000 km de cand am schimbat distributia.

Alt lucru mi-a atras atentia: M-a intrebat mecanicul daca dimineata am senzatia ca "porneste in trei" si daca "da in nas". La mine cam asa face dar nu puternic, eu am crezut ca poate fi de la benzina putina si veche din rezervor. De cand i-am pus Gpl mai bag benzina sa o mai reimprospatez in rest acul sta la sfert.



#85 Mircea B

Mircea B

    Forumist

  • Membru
  • 91 posts
  • Din:Oradea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Laceti Elite - Sedan 1.6 16V
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:10 ZFZ

Posted 28 February 2015 - 20:31

Din pura intimpare am verificat lichidul de racire din vas. Surpriza mare, si-a schimbat complect culoarea. Din roz-portocaliu s-a facut maro inchis. Precizez ca nivelul in borcan este acelasi, si ca de la ultima revizie, nu am parcurs mai mult de 3.000 km. in 2 luni. Din august 2007 de cand am cumparat masina care acum are 71.700 km. nu am schimbat niciodata lichidul de racire (antigelul) ci doar am complectat cand a fost cazul, cumulat cca. 500 ml. in toata aceasta perioda.



#86 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 28 February 2015 - 21:06

:offtopic:

Verificarile astea ar trebui sa le faci nu din intamplare ci in conformitate cu manualul de intretinere. 8 ani cu acelasi lichid e cam mult. Ca sa nu mai punem la socoteala ca nici fostul proprietar nu o fi facut o revizie serioasa inainte sa vanda masina. Ca sa nu ai surprize (lipsa de caldura sau fiert motor) n-ar strica sa faci o spalare a instalatiei urmata de utilizarea unei solutii noi.

 

:ontopic:

Un consum de 500ml in aproape 8 ani de fapt, dupa mine, nu este consum. Cel mai probabil sunt pierderi mici pe la coliere, imbinari, pompa de apa ...

 

PS: Daca in 8 ani nu ai schimbat niciodata lichidul, imi vine in cap o intrebare: la distributie ai umblat vreodata ?



#87 Mircea B

Mircea B

    Forumist

  • Membru
  • 91 posts
  • Din:Oradea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Laceti Elite - Sedan 1.6 16V
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:10 ZFZ

Posted 01 March 2015 - 10:16

Sunt singurul proprietar al masinii. Toate reviziile le fac la dealer-ul GM inclusiv schimbul de distributie facut la 6 ani=45.000 km. Cind am facut ultima revizie in luna nov., mecanicul a verificat si lichidul de racire, am fost de fata. Era roz si avea concentratia normala. Am afirmat ,,pura intimplare" ma refeream la faptul ca nu ridic capota motor saptaminal nici chiar lunar, doar cind completez cu lichid de parbriz. Ma intreb, daca lichidul de racire si-a pierdut proprietatile in cele 3 luni de la ultima revizie?

#88 smv

smv

    Forumist

  • Membru
  • 576 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo exe GPL
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-53-UMI

Posted 01 March 2015 - 13:14

Etilenglicolul este o substanta foarte coroziva. Pentru a fi folosit ca lichid de racire el trebuie sa fie pasiv, motiv pentru care este aditivat anticoroziv. Producatorii recomanda inlocuirea la cca. 2 ani nu pentru ca substanta de baza si-ar pierde proprietatile ci pentru ca aditivii se neutralizeaza, se altereaza si astfel lichidul devine coroziv ca in starea naturala. Ceea ce ai gasit in vasul de expansiune sunt produse secundare din blocul motor, radiatoare si chiulasa. Ele precipita si se depun sub forma acelui "pamant" in circuitul de racire (mai ales acolo unde nu trebuie !). Probabil ca s-a activat si o neetanseitate pe unde patrunde aer (in secventa de racire a motorului); oxigenul  accelereaza procesul de coroziune. Dupa cum remarc, mecanicii unitatii service unde efectuezi reviziile nu se prea achita de obligatii in mod corect (pentru mine nu este o noutate). Deduc ca si lichidul de frana este original (de cand este masina, adica nu a fost schimbat niciodata).



#89 Mircea B

Mircea B

    Forumist

  • Membru
  • 91 posts
  • Din:Oradea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Laceti Elite - Sedan 1.6 16V
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:10 ZFZ

Posted 01 March 2015 - 16:36

Multumesc pt. info. smv. Nu am cunostinte despre proprietatile chimice ale lichidului de racire si nici ale uleiului (motor, cutie de viteza) sau ale lichidului din instalatia de servo directive sau ale lichidului de frina. Masina este din iulie 2007. Lichidul de frina a fost schimbat in totalitate cu ocazia unei revizii cin masina avea 6 ani. Tot atunci am inlocuit si garnitura colbutori (se plastificase) si aparusera pete de ulei.


Edited by Mircea B, 01 March 2015 - 16:50.


#90 smv

smv

    Forumist

  • Membru
  • 576 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo exe GPL
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-53-UMI

Posted 01 March 2015 - 17:50

Tocmai asta am vrut sa si spun. Nu este proprietarul obligat sa se califice mecanic auto.  Putini dintre noi sunt calificati in astfel de probleme. Service-urile de aceea exista iar personalul acestora TREBUIE si este OBLIGAT sa-si faca CINSTIT datoria "a la carte". Asa este in tarile europene din tagma carora (chipurile !) facem si noi parte.

Numai bine !



#91 lsniculescu

lsniculescu

    Forumist

  • Membru
  • 102 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos Sedan Elite 1.4 16V
  • An:2005

Posted 10 September 2017 - 18:39

Salut!

 

Vad ca nu s-a mai scris de ceva vreme pe acest topic.

Am si eu problema cu pierdere antigel, dupa schimbarea termostatului in vara (tocmai in Germania, langa Aachen, s-a spart corpul termostatului...). Totul a fost foarte bine pana acum 2-3 saptamani cand am observat ca pierd antigel, dar nu este nimic vizibil in afara nivelului in rezervor, nu este nimic umed pe motor sau sub masina - scut. Am completat aproape 1 L (mai aveam din cel Hepu roz de la service-ul din Aachen), dar a "disparut" si acesta. Practic, nivelul in vas este la minim, insa fara problema de supraincalzire.

 

Ce ma sfatuiti: sa schimb garnitura de chiulasa (dupa cum am vazut pe aici), plus distributia (am peste 128.000 km si schimbarea anterioara a fost fost la 70.000 km)?

Sau sa caut mai bine scurgerea?

 

Merci!  :thumbl:



#92 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1307 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 11 September 2017 - 07:30

Normal ar fi sa cauti scurgerea. De ce ai risca schimbarea unei garnituri de chiulasa pentru o scurgere pe la pompa de apa spre exemplu? Spun risca pentru ca nu multi mecanici sunt calificati pentru a face schimbarea asta cu tot ce implica ea. Un service bun si cu preturi decente unde poti sa te duci pentru constatare si reparatie este Bosch Service-ul de pe sos. Morarilor.



#93 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 298 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 12 September 2017 - 13:14

Poate vasul de expansiune fisurat? Verifica-l atent la inbinari.



#94 lsniculescu

lsniculescu

    Forumist

  • Membru
  • 102 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos Sedan Elite 1.4 16V
  • An:2005

Posted 14 September 2017 - 08:21

Salut!

 

Merci pentru sugestii, cred ca ai dreptate @ches, mai bine caut scurgerea, inclusiv la imbinarile vasului de expansiune cum zice si @Myg.

Deocamdata nu gasesc nicio fisura, nicio pata, dar in weekend ma ocup mai pe indelete...

 

Am omis insa sa precizez ca la pornirea la rece, motorul pare ca sa balbaie, parca merge in 3 bujii, apoi isi revine dupa 1-2 minute, lucru pe care l-am mai citit pe aici. Iar la o scanare de rutina am constatat variatii (anormale?) ale curentului prin sonda 2 (cea de la evacuare), fara insa vreun mesaj de fail sau engine-check (cum a fost la prima sonda toamna trecuta...).

 

Va tin la curent!  :thumbl:

 



#95 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1307 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 14 September 2017 - 10:21

Variatiile "anormale" pot fi date de mersul in 3 cilindri. Normal e cand te duci la diagnoza sa se puna si un diagnostic, nu doar sa se faca niste masuratori, aia poate sa faca oricine ;)

 

Fisura poate sa se manifeste la cald si in turatie, deci e posibil sa nu o vezi cand masina sta pe loc. Oricum urme trebuie sa ramana pe undeva, sigur o gasesti. Ai observat dupa incidentul cu termostatul ca da cu apa pe evacuare?



#96 lsniculescu

lsniculescu

    Forumist

  • Membru
  • 102 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos Sedan Elite 1.4 16V
  • An:2005

Posted 15 September 2017 - 11:40

@ches ai dreptate, merita facuta o diagnoza serioasa in service, nu in parcare cum am facut eu B-)  (a fost o verificare intiala, sa vad daca pot depista ceva..).

 

Cat despre curgere, nu am vazut apa la evacuare... mai caut. Verific azi cand ajung acasa, daca gasesc ceva va tin la curent!

 

Merci!

 

LE Antigelul a fost schimbat complet in iunie, culmea (!) chiar la revizia anuala facuta inainte de plecarea in Luxembourg (via Germania si Aachen) si, ca de obicei, la fiecare 3 ani...


Edited by lsniculescu, 15 September 2017 - 11:44.


#97 lsniculescu

lsniculescu

    Forumist

  • Membru
  • 102 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos Sedan Elite 1.4 16V
  • An:2005

Posted 17 September 2017 - 17:52

Update: am completat vineri seara cu apa bd pana la semnul de maxim (eram la minim), iar pana acum mi-a scazut 1 cm (am facut aprox. 30 km in weekend)...

In continuare nu gasesc nicio pata, inclusiv cand am ajuns azi acasa m-am uitat cu motorul inca mergand si cu termostatul deschis. Vasul de expasiune este perfect uscat, iar imbinarile si conexiunile sunt uscate...

 

Maine fac o programare la Radacini de pe bd. Timisoara, sa vad ce gasesc ei, plus cu balbaiala de la pornirea la rece. Va tin la curent.

 

Merci!



#98 cris06

cris06

    Forumist

  • Membru
  • 1701 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe Plus E3, GPL BRC 24-11
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:IS.06.---

Posted 18 September 2017 - 06:14

Iti functioneaza corect supapa din dopul vasului de expansiune? E strans cum trebuie?




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users